[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:58

Volgens mij duurt het dan een maand voor die veilig is.

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:18

Jamy schreef:
Volgens mij duurt het dan een maand voor die veilig is.

Thanx!! Dat idee had ik dus ook, maar kwam niet echt wijs uit de bijsluiter wat dit betreft.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:26

Ow in mijn bijsluiter staat wel precies wanneer die veilig is en in welke situaties zeg maar.

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:28

FlEuRXBoNnY schreef:
ik ga maandag naar de huisarts voor een andere
nog een vraagje, al wil je zo'n ring zegmaar, kan je daar dik van worden? bedankt!

ik ben dus naar de huisarts gweest(omdat ik zoveel aankwam van de microg30) en die heeft me dus de yasmin gegeven omdat je bij die geen gewichtstoename zou hebben, nou ik ben benieuwd
wat zijn jullie ervaringen met de yasmin?

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:24

hmm stel dat je in de eerste week nadat je ongesteld bent geweest sex hebt gehad zonder condoom en wel de pil slikt en je dus overtijd bent? bestaat er dan nog een pil die je in kan nemen? of zit je dan meteen met het probleem dat je zwanger bent? want de morning afterpil kan je geloof ik alleen 48 na de sex innemen toch? hmm daar heb ik geen verstand van..

muiltje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:33

Iris82 schreef:
Meiden met Mirena-spiraal:

Hebben jullie ook een echo gehad om te kijken offie goed zat?
Dat hoor ik namelijk helemaal niet uit jullie verhalen.
Terwijl ik dat toch wel het hoogtepunt van alle actie vond.

werkt dat goed mirena? En brengt de huisarts dat in of moet je dat zelf doen. Heb je tussen tijds geen last van bloedverlies dan? Zijn jullie er tevreden over? Ik denk dat ik dat ook wil doen maar heb er ook een paar nare verhalen over gehoord vandaar....

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:46

ik ga morgen naar de huisarts... een zwaardere pil vragen. ik gebruik nu mercilon. weet er iemand welke pil goed is ? waarvan je niet verdikt en geen puistjes krijgt ?

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:03

gucci_girl schreef:
hmm stel dat je in de eerste week nadat je ongesteld bent geweest sex hebt gehad zonder condoom en wel de pil slikt en je dus overtijd bent? bestaat er dan nog een pil die je in kan nemen? of zit je dan meteen met het probleem dat je zwanger bent? want de morning afterpil kan je geloof ik alleen 48 na de sex innemen toch? hmm daar heb ik geen verstand van..

Als je de pil goed geslikt heb is de kans op zwangerschap minimaal.
Maar ben je hem weleens vergeten? Of ben je ziek geweest? Diarre? Heb je medicijnen gehad?
Dit kan allemaal invloed hebben op de werking van de pil.

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:08

Jamy schreef:
gucci_girl schreef:

Als je de pil goed geslikt heb is de kans op zwangerschap minimaal.
Maar ben je hem weleens vergeten? Of ben je ziek geweest? Diarre? Heb je medicijnen gehad?
Dit kan allemaal invloed hebben op de werking van de pil.

ja ik neem ze altijd op dezelfde tijd in en geen van die verschijnselen gehad maar je weet het maar nooit of het toch nog mis kan lopen.. ik vertrouw niks maar misschien komt dat wel omdat ik een soort van hekel aan kinderen heb en ze dus absoluut niet wil maar ik vroeg het me af of er nog iets bestond wat je alsnog in kon nemen...

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:59

nouja Morning after pil kan je nemen tot 72 uur na de sex zeg maar.
Maar je kan als je zwanger bent een overtijdsbehandeling doen. Moet je maar op internet wat over opzoeken anders.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:52

muiltje schreef:
werkt dat goed mirena? En brengt de huisarts dat in of moet je dat zelf doen. Heb je tussen tijds geen last van bloedverlies dan? Zijn jullie er tevreden over? Ik denk dat ik dat ook wil doen maar heb er ook een paar nare verhalen over gehoord vandaar....

www.mirena.nl

Je huisarts of een gynaecoloog plaatst hem. Je blijft in principe wel ongesteld worden, maar wel een heel stuk minder dan zonder. Bij mij ook nog een heel erg stuk minder dan met de pil. Ik heb de mijne nu bijna twee jaar en ben er zeer tevreden over.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:07

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:29

heb trouwens gehoord dat je van de yasmin weer gewoon zin in sex krijgt klopt dat?

muiltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:15

lightmorebh schreef:
heb trouwens gehoord dat je van de yasmin weer gewoon zin in sex krijgt klopt dat?

is dat een pil?

kenso0wlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:48

Citaat:
ik ben dus naar de huisarts gweest(omdat ik zoveel aankwam van de microg30) en die heeft me dus de yasmin gegeven omdat je bij die geen gewichtstoename zou hebben, nou ik ben benieuwd
wat zijn jullie ervaringen met de yasmin?

Ik ben sinds 2 weken ook aan de yasmin, je schijnt met deze pil ook een betere pilcontrole te hebben
Verder vind ik dat er maar een viezelig smaakje zit aan deze pil, blehh

Verder werkt hij volgens mij tot nu toe goed..

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:08

vies smaakje? Je slikt m toch o binnen 2 sec. achterover?
Wat bedoel je met betere pilcontrole?

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:17

lightmorebh schreef:

http://www.sexwoordenboek.nl/pil_yasmin.html ; op deze site staat van wel er staan daar alleen maar positieve dingen bij, ik weet neit of ze waar zijn want ik ben er pas 2 dagen aan

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:19

ik heb ook geen vies smaakje hoor, want ik slik m gwoon in 1 keer idd door

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:25

ik denk dat ik de yasmin ook maar ga vragen

Meleth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:13

Oke.. mijn vraagje, aangezien ik me nu zorgen begin te maken.

Nadat ik de pil een tijdje had doorgeslikt, heb ik de laatste pil van de laatste strip overgeslagen, zo kwam het gewoon beter uit.

In de derde week (week voor de stopweek) heb ik sex zonder condoom gehad ... niet zo heel slim, maar goed. Maar nu ben ik dus een paar dagen over tijd, what to do?

Ik slik altijd netjes en ben er geen 1 vergeten, daarnaast begint de bloeding altijd netjes op tijd.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:28

Als ik het goed begrijp heb je meerdere strips achter elkaar doorgeslikt en heb je toen d elaatste niet genomen? Dat moet in principe geen bezwaar zijn, als je je pil doorslikt hoef je nl geen 3 weken perse door te slikken, al doe je drie dagen, of anderhalve week, net wat je makkelijk vind.
Dat je nu overtijd bent, kan bijvoorbeeld komen omdat je langer hebt doorgeslikt, moet je lichaam weer even 'wennen' aan de stopweek.

Meleth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:38

Marije_jiplover schreef:
Als ik het goed begrijp heb je meerdere strips achter elkaar doorgeslikt en heb je toen d elaatste niet genomen? Dat moet in principe geen bezwaar zijn, als je je pil doorslikt hoef je nl geen 3 weken perse door te slikken, al doe je drie dagen, of anderhalve week, net wat je makkelijk vind.
Dat je nu overtijd bent, kan bijvoorbeeld komen omdat je langer hebt doorgeslikt, moet je lichaam weer even 'wennen' aan de stopweek.

Ja klopt.. zal het nog even iets duidelijker uitleggen.

Ik heb twee maanden doorgeslikt, de laatste pil van de laatste strip overgeslagen. Vervolgens een stopweek gehad. En weer netjes op tijd begonnen aan de volgende strip. In de derde week sex zonder condoom.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:41

ik heb een vraag, maar ik geloof dat ik het antwoord al in jouw bericht lees marije_jiplover.. maar even voor de zekerheid:

ik heb nu al 3 maanden achter elkaar de pil doorgeslikt, er wordt wel gezegt dat het geen kwaad kan maar toch doe ik het liever niet té lang achter mekaar... dus was ik van plan na deze strip een stopweek te nemen.. maar laat ik nou net een feestje hebben in die week, en ik heb echt geen zin om dan ongesteld te zijn.. kan ik de pil dan 1 week langer doorslikken? en dan na die week stoppen zodat ik dan ongesteld wordt?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:42

O, ok, dan heb ik je dan niet helemaal goed begrepen. Maar je hebt die strip wel helemaal volgens de voorschriften geslikt? Dan kan er in principe nog niks aan de hand zijn. Als je gewoon een stopweek van max. 7 dagen hebt gehad en je de volgende strip helemaal netjes hebt geslikt, ben je in principe goed beschermd. En dus zou het niet erg moeten zijn dat je sex hebt gehad zonder condoom.
Waarom je dan nu te laat bent weet ik niet. Ik kon meestal de klok erop gelijk zetten wanneer ik ongesteld zou worden in mijn stopweek, maar soms week dat iets af. Ik denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken hoor.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:45

Als je een gewone 1 fase pil hebt, dus allemaal pillen met dezelfde samenstelling (en bijv. niet Trigynon, dat is een 3-fasepil), kun je een periode doorslikken die je zelf het makkelijkst vind. Eén week, twee weken, drie maanden, dat maakt niet uit. Alleen als je een stopweek inplant niet langer dan 7 dagen stoppen. Eerder beginnen kan wel altijd.
Als je wel een 3-fase pil hebt, kun je alleen de pillen van fase 3 blijven doorslikken als je eens even iets langer door wilt slikken. Ook die kun je weer doorslikken in de periode die jou het best uitkomt.