Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 20:48

Goed bezig celebi, dat gaat hard.

Welkom Scooby.

Hier vanmorgen 12 km hardgelopen voor het werk en zo nog de paarden voeren.
Inmiddels 23214 stappen.
Helaas liet ik mijn bakje avondeten op het werk uit mn handen vallen, daar ging mn rode curry.
Dus brood gegeten.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 22:42

Ik heb laatst de BitePal app in gebruik genomen. Man oh man, ik dacht dat ik altijd zo rond de 2200 a 2300 calorieën at, maar daar heb ik me behoorlijk in vergist. _O-

Ik zat juist meer richting de 3500 calorieën. Nu wat eenvoudige aanpassingen gemaakt en ik zie het gewicht eraf gaan zonder eigenlijk al teveel moeite. Misschien een optie voor de mensen die denken dat ze relatief weinig calorieën binnen krijgen maar alsnog niet afvallen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 23:13

Dat was inderdaad ook mijn ervaring. Heb vandaag echt niet weinig gegeten, goede portie avondeten, toetje en net voor het eerst in weken een paar chippies. Maar dat is dus het punt. Ik pak nu een schaaltje en zet die op de weegschaal en de app geeft gelijk aan hoeveel calorieën het is. Zo heb ik mijn ontbijt echt met een heleboel calorieën omlaag gekregen en opeens vond ik het toch veel makkelijker om niet een hele zak pepernoten naar binnen te werken. Sterker nog.. Volgens mij ligt de laatste zak er nog onaangebroken en kan ik die inmiddels wel weggooien (waren verse van de bakker).

Ik kies nu ook heel bewust om de laatste pita niet te nemen en in plaats daarvan nog wat losse groente met kip op te scheppen en ik heb de onwijs lekkere noedels vervangen door een voorgekookte variant die echt een derde van de calorieën bevat geloof ik. Dat in combinatie met toch best aardig bewegen in verhouding met afgelopen 2 jaar maakt dat die kilo's er opeens afvliegen. Maar zou na 8 weken nog niet zeggen dat ik veilig zonder die app en het afwegen zou kunnen. Onbewust gooi je toch meer havervlokken en wat chocolade blokken door de yoghurt en word je niet op de feiten gedrukt van een enorme hoeveelheid calorieën in een bepaald merk voedingsmiddel tov een ander merk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:29

Ik gebruik de app van voedings meter. Zie je ook duidelijk je calorieën en eiwit inname.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:57

Ik schrok ook wel van hoeveel kcal sommige producten hebben!
En, kleine bewuste keuzes werken vaak het best.

Hier een dagje buiten klimmen in België *\o/* . Dus lekker actief, hele dag buiten, maar ook zeer relaxed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 10:02

Het is inderdaad schokkend als je ziet hoeveel calorieën iets bevat en hoeveel je eigenlijk heel simpel met een paar happen binnenkrijgt. Zonder dat het echt voedt. Gewoon lege vulling.
Dat heeft mij ook wel echt veranderd in het denken. En zeker aangezien ik niet van sporten houd stop ik liever minder in mijn mond dan dat ik megaveel inspanning moet doen om dat weer te verbranden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 10:10

Matheno schreef:
Ik heb laatst de BitePal app in gebruik genomen. Man oh man, ik dacht dat ik altijd zo rond de 2200 a 2300 calorieën at, maar daar heb ik me behoorlijk in vergist. _O-

Ik zat juist meer richting de 3500 calorieën. Nu wat eenvoudige aanpassingen gemaakt en ik zie het gewicht eraf gaan zonder eigenlijk al teveel moeite. Misschien een optie voor de mensen die denken dat ze relatief weinig calorieën binnen krijgen maar alsnog niet afvallen.

Is dat die wasbeer die ik overal zie? :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:45

Hier vanochtend mijn weegmoment en weer een mooie -1kg op de weegschaal. *\o/* Gisteren wilde ik een rustdagje doen, dat is meestal bevorderlijk voor het afvallen, 20k stappen. :') Gelukkig vandaag een kantoordagje, dan ben ik sowieso lui met mijn +/- 3/4k stappen, tellen we dit als rustdag.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 10:55

Goed bezig.

Ik wacht nog 2 dagen tot wegen, ben nu ongesteld en dan houd ik veel vocht vast

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 14:19

het weekend was wat betreft eten voor mij totaal niet top.. Vrijdag pannenkoeken als avondeten, zaterdagmiddag verjaardag met taart en lekkers en vervolgens als avondeten patat, gisteren eerst taart, daarna geluncht met een kipburger en 's avonds Chinees...
Gelukkig heb ik wel veel bewogen! zaterdagochtend lekker paardgereden en vervolgens geholpen met takken snipperen en met de (elektrische) fiets naar verjaardag gegaan (6 km heen en 6km terug) zondag geholpen met takken opruimen en vervolgens een rondje van 45 km gefietst.

Fietsen op de elektrische fiets voelt altijd een beetje als valsspelen als je aan het afvallen bent, maar aan de andere kant fiets ik dan tenminste wel

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 15:07

Ik vind 45 km een flinke afstand hoor!

Wij hebben van het weekend een hometrainer bij mijn schoonouders opgehaald.

Vandaag voor het eerst 9km gefietst in 20 minuten en ook een half uur de tuin geveegd.

Dit wel toegevoegd en avondeten ook al toegevoegd. Mag nog 137 cal vandaag. Maar vermoed dat ik daar dan wel overheen ga.

Heb ook licht geluncht met de puntpaprika als broodje en 2 knackerbrod.

Maar merk dat ik normaal echt heel veel meer eet aan calorieën. Staat nu op 1750 ( die 2000 klopte niet)

Maar ben nog aan het zoeken, wat dan het meest geschikt is om te eten.

Wel gisteren een al inclusief vakantie geboekt, dus ik hoop dat het er dan niet weer allemaal aanvliegt in mei.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 17:13

Vaak heb je dan wel buffet en dus ook meer opties om de juiste dingen te pakken.
En klein beetje cheaten in vakantie mag daar na gewoon weer verder.

Ik vind een home trainer zo moeilijk om vol te houden.
Kan dan ook niet wachten tot het weer wat beter is en mijn racefiets weer van stal mag.

Zou de weegschaal idd maar even overslaan EmptyWords.
Hoewel het daarna wel lekker vlot eraf is weer. :D

Mijn weekend was best goed gisteren bananen brood gebakken.
En ook vandaag geen gesnoep.
En zo eten we uit mijn koolhydraat arme kookboek deden we eerder heel vaak.
Boerenkool met gehakt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 17:32

Ik heb net gesport en mijn loopband is binnen.
Die ga ik zo uitpakken.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 07:42

Bellatrix schreef:
Ik heb net gesport en mijn loopband is binnen.
Die ga ik zo uitpakken.

Dat is dan nog lekker snel Marlies.
Veel binnen wandel plezier gewenst! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 08:25

Ja, ik had hem ook nog niet verwacht!
Ik heb een half uur gelopen, moest wel even wennen. Ik slipte er een paar keer af. :=
Ik zal er maar niet bij zeggen dat ik op mijn pantoffels liep. :')

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 08:32

Beter geen pantoffels meer dan. :+

Denk dat zo'n smal loopbandje voor mij ook niks is. Ben ben onhandig geworden (hoort blijkbaar bij ADHD en in combinatie met een burnout worden dat soort eigenschappen alleen maar uitvergroot). Ik vind mijn mini hometrainer dan wel fijn. Kan ik gewoon een serie opzetten en gaan trappen zonder dat ik op hoef te letten. Er zit ook een houdertje op voor een telefoon maar daar past mijn Nintendo Switch precies in. Had nog getwijfeld om er een te nemen waar je ook je laptop op kon zetten maar die had minder goede reviews dus uiteindelijk maar niet gedaan. Als ik wil werken en fietsen tegelijkertijd kan ik altijd nog kijken voor van die trappers voor onder een bureau. Voor nu is de beweging echter wel voldoende denk ik.

Durfde gisteren niet een officieel weegmoment te doen want zondagavond had mijn vriend als verrassing spareribs bij een restaurant afgehaald. Denk niet dat ik daardoor gigantisch over mijn calorieën gegaan was, maar echt tellen kan ik dan ook niet meer. Dat vind ik nu wel ingewikkeld aan eten buiten de deur. Gisteren ook onderweg even bij een restaurantje een muffin gegeten. Ja hoeveel dat dan is, geen idee. Heb op de app maar de hoogste caloriebom aangevinkt die ik kon vinden, dan kan het bijna niet verleerd gaan zou je zeggen.. _O-

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:37

Bellatrix schreef:
Ja, ik had hem ook nog niet verwacht!
Ik heb een half uur gelopen, moest wel even wennen. Ik slipte er een paar keer af. :=
Ik zal er maar niet bij zeggen dat ik op mijn pantoffels liep. :')

Dat was het eerste advies wat ik kreeg toen ik mijn loopband ophaalde, trek (sport)schoenen aan voor grip en stabiliteit.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:58

Ik ben zo blij met mijn luisterboek Afvallen was nog nooit zo leuk van Sabrina Koudijs.
Ik weet niet meer of de tip via deze pagina kwam of ergens anders vandaan maar heb hem helemaal geluisterd.
Ben nu opnieuw begonnen en ga er voor mijzelf punten uit opschrijven wat toch wel valkuilen kunnen zijn voor mij en wat ik daar dan aan kan veranderen.
Maar vooral de zin en dan heb je even lekker genoten van het eten en dan de volgende dag weer alles oppakken. Niets geen 3 dagen schuldgevoel en jezelf uithongeren om te compenseren.
Ik vind het een top boek.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 11:00

Ja, ik wist natuurlijk wel dat het met sloffen niet slim was maar ik was eigenwijs. :=

Wat zegt die Sabrina dan? Hoe je af moet vallen?

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 11:30

Bellatrix schreef:
Ja, ik wist natuurlijk wel dat het met sloffen niet slim was maar ik was eigenwijs. :=

Wat zegt die Sabrina dan? Hoe je af moet vallen?

Nee, ze verteld haar weg hoe ze 60 kilo is afgevallen maar dan ook het stemmetje (wat zij Cody heeft genoemd) wat ons probeert aan te praten dat het allemaal wel mee valt en dat op de bank zitten met een zak chips ook heel gezellig is.
Het begon bij haar met een giga hoge bloeddruk en 137 kilo zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 11:30

Aha ok. Hoe heeft zij het gedaan dan?

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 11:36

Bellatrix schreef:
Aha ok. Hoe heeft zij het gedaan dan?

Met hele kleine stapjes en die kleine stapjes uitbreiden.
Ze at bijvoorbeeld 4 boterhammen bij het ontbijt, dat eerst veranderd in 3,5 boterham.
En begonnen met bewegen, eerst letterlijk alleen de straat uit en terug. (5 minuten wandeling)
Eigenlijk hoe we het allemaal doen maar dan haar weg.
Het mooiste vond ik wel, ze at iedere avond 1 bonbon.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 11:51

Haha ik eet ook elke dag een stukje chocola hoor. :Y)
En ik doe het ook allemaal in stapjes, alleen wat andere stapjes.

Ik stop gewoon met tussendoortjes op 1 na. Ik eet in mijn eerste pauze een bruin bolletje met kipfilet. En dan ontbijt, lunch en avondeten. Daarna 1 cappuccino met een chocolaatje. Dat is tussen 19.00 en 20.00. Daarna eet ik niet meer. En dan 3x per week krachttraining en sinds nu dan minimaal 30 min op de loopband.

En ik bouw af met prednison dus in de komende maanden hoop ik wel wat kilo's kwijt te raken. Maar in het weekend let ik iets minder op, het moet wel leuk blijven.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 12:08

Af en toe wat lekkers moet ook prima kunnen. Hoeft geen crashdieet te worden. Blijft allemaal gaan om meer verbranden dan eten en hoe die verdeling eruit ziet kan heel variërend zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 12:09

Ja idd.

Maar dat ik meer moet bewegen is een feit. Ik heb een kantoorbaan dus maak niet meer dan 2500 stappen.