Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:59

Ik heb wel hoka's aangehad (geen brooks was foutje) maar daar zat de voetboog niet opde juiste plek en ook deze waren heel stuk. Denk dus niet dat dit de speedgoats zijn geweest. Zou die nog eens kunnen gaan proberen, mijn man heeft ze ook.

goede vlucht SV!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 21:12

Nou helaas door het slechte weer is onze vlucht vertraagd waardoor we de overstap in Zurich missen en onze binnenlandse vlucht in Zuid-Afrika.
Geen idee hoe dit opgelost moet worden, waarschijnlijk moet de maatschappij een hotel voor ons regelen, een nieuwe vlucht. En die binnenlandse vlucht geen idee.
Wat een k÷tbegin zo.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 21:17

Supervixen schreef:
Nou helaas door het slechte weer is onze vlucht vertraagd waardoor we de overstap in Zurich missen en onze binnenlandse vlucht in Zuid-Afrika.
Geen idee hoe dit opgelost moet worden, waarschijnlijk moet de maatschappij een hotel voor ons regelen, een nieuwe vlucht. En die binnenlandse vlucht geen idee.
Wat een k÷tbegin zo.

Zo balen dit SV! Hopelijk wordt er een goede oplossing gevonden maar zo wil je je vakantie niet beginnen!!

Leonie, vooral veel passen!
Mijn wegschoenen zijn Brooks en die vind ik geweldig, maar de trailschoenen heb ik heel snel weer verkocht.. daar kon ik niet aan wennen.
Nu ook Hoka’s en die vind ik super!

Vanavond gelopen met de loopgroep maar we zijn toch maar wat eerder gestopt.. het werd ineens wel erg donker..

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 21:27

Supervixen schreef:
Wat een k÷tbegin zo.

Ooooh wat balen joh! :knuffel: Dat is wel echt een rot begin inderdaad!

Ik heb 'n 70 minuten duurloop ook maar verwisseld voor een 35 minuten snel. :=

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 22:32

Supervixen schreef:
Wat een k÷tbegin zo.

Nee joh, wat kak! Hopelijk is het snel opgelost en verloopt de rest van de reis voorspoedig.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 22:42

Balen SV!

Hier vanavond de training overgeslagen. Hadden de paarden op stal gezet en met een logee erbij was het toch wat spannend. We hebben geen individuele boxen namelijk.
Baalde wel dat ik niet meteen uit het werk gelopen heb, dat had wel nog mooi gekund. Donderdag maar weer lopen.

Qua trailschoenen vind ik m’n Asics Gel Trabuco erg fijn. Heb ook een paar Saucony’s gepast maar die vond ik zwaar en stug.
Ik liep ook heel lekker op een paar Salomons maar die zalmkleur kon ik me niet overheen zetten. :o

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 22:50

Haha Puera!!
Kleur maakt mij echt geen bal uit.. en zeker niet bij trailschoenen.. ik ben niet zo’n schoenenpoetser dus 80% van de tijd zijn ze bruin :o

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 22:57

Oh, ik snap je helemaal Puera. Ik ben dus helemaal niet van roze of zogenaamd 'vrouwelijke' kleuren, maar zo vaak dat sportkleding en schoenen voor vrouwen roze, paarse en pastelkleurige elementen bevatten. :')
Ik ben altijd jaloers op de mannenversies met aardetinten en donkere kleuren.

Terwijl verder geef ik er weinig om, maar ik hoef gewoon niet als een zuurstok door het leven.
Waar ik niemand mee wil beledigen, bij anderen kan ik het heel tof vinden, maar gewoon niet voor mezelf. :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 06:38

Qua kleding hou ik wel van frisse kleuren. Ik zie heel vaak zwart… dan ben je zo slecht zichtbaar, vind ik.

Kleur maakt me bij sportschoenen in principe ook niet veel uit maar als ik de kans krijg, ga ik wel voor de leukste kleur. :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 06:41

Super poedersuiker SV! Zo wil je je vakantie niet beginnen :n

Een beetje kleur vind ik wel tof. Broekjes mogen van mij best zwart. Maar mn schoenen heb ik in het knalgeel en blauw (mn favoriete kleuren) en qua shirts heb ik vanalles. Ook wel zwart, grijs en wit, maar die draag ik niet heel veel.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 06:59

Broeken (zowel lang als kort) heb ik ook veel in het zwart en marine inderdaad. :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 08:29

Ik koop altijd mannenkleding. Dat zit zo veel fijner en de maten kloppen gewoon veel beter. shirts zijn net wat langer en anders zijn ze vaak te kort.
Ik heb ook bij de 2 gewonnen shirts gekozen voor het herenmodel.

Ben je nog ergens aangekomen Supervixen? Alles goed gekomen?

De Speedgoat van Hoka heb ik laatst een keer ergens gepast en toen dacht ik van ok, ik kan net zo goed op trailschoenen gaan lopen op de weg. Heb ze niet gekocht overigens, want heb ze niet nodig. Maar die waren dus echt niet stug.

Hier vanavond weer hardlopen is het plan. Ik heb nog steeds die trainingsstatus niet terug. Vrees dat ik anders dus een garantiegevalletje ga claimen, ook al lijkt het of het horloge wel werkt. Maar ook op het horloge heb ik geen trainingsstatus. Ik krijg nu dus waarschuwingen dat mijn intensiteit van trainingen te hoog is, terwijl die juist te laag is. Dat komt omdat Garmin nu denkt dat ik op 0 zit. Heel raar en irritant.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 09:11

O wat balen SV!

Ik ben normaal ook van de zwart en aarde tinten maar vind het met lopen wel fijn om goed zichtbaar te zijn. Dus loop vaak in knalroze shirt ofzo.

Net een piramide loop gedaan, Pfieuw die was pittig. Wel een PR op 1 km, 5:10.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 09:34

Morning!
Hopelijk ben je onderweg/op de plaats van bestemming SV!

Ik ging altijd voor zwart of donkerblauw, maar ondertussen zijn er toch kleurtjes in mijn sportkleding geslopen.
Had ook bokshandschoenen via de trainer gekocht, had hij zachtroze (die waren een zacht prijsje, for some reason :') ) uitgekozen :+ Heb ze inmiddels omarmd, maar dat duurde even

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:10

Goedemorgen! Nog steeds druk hier, wel meegelezen.

Ik hoop ook dat SV inmiddels op de plaats van bestemming is, echt balen, zo'n start.

Hier ook fan van speedgoats, hoef ze nooit in te lopen, heb nooit blaren en voldoende grip. Ik heb sinds kort ook Hoka's voor op de weg (Cliftons), maar daar ben ik niet heel enthousiast over. Ik pak toch steeds weer mijn Brooks (Ghost).

Mijn broeken zijn allemaal zwart, shirts variëren, ik houd ook wel van kleuren, wij hebben veel oranje. Niet omdat we van voetbal houden :D
Ik ben geen zuurstok, maar loop ook niet in stijl, ik zie soms mensen lopen die helemaal alles hebben afgestemd, ik ben net Pippi Langkous :')

Afgelopen weekend hebben we 50K Vechtdaltrail gelopen, heel leuk evenement, kleinschalig, goed georganiseerd, echt een aanrader wat mij betreft. Het weer was in het begin niet heel prettig, hoge luchtvochtigheid waardoor de ademhaling wat oppervlakkig bleef. Op 28K gaf dat best een dip. Ik had vooral vervelende steken, mijn man vond het stom :')

Maar dat was weer een goede mentale training en ik overall heb ik genoten, had graag iets sneller gelopen, maar dat zat er niet in. Ook dit keer geen spierpijn of andere kwaaltjes, ik heb zelfs goed geslapen.

Vanochtend een klein testrondje gelopen, dat ging soepel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 10:14

Wij zijn gestrand in Zurich, hebben een k×tovernachting gehad in een hok op een stretcher met dun matrasje.
We vliegen als het goed is vanavond naar Johannesburg en hadden geluk dat er plek op de vlucht is, anderen die met ons in het vliegtuig zaten hadden geen geluk.. geen vlucht beschikbaar naar Johannesburg, alles vol.
Nu zitten we in het transit hotel, met een iets beter bed. Daar mogen we tot 20.30 blijven.
Verzekering gebeld, autoverhuur gebeld, 1e lodge gebeld.. pff.

Sorry volgende keer reageer ik weer op jullie loopjes!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:29

Ach Jeetje SV dat is geen lekker begin van de vakantie. Gelukkig kunnen jullie vanavond vliegen en hopelijk dan verder een heerlijke vakantie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:45

Ja, roze en paarse schoenen *\%/*

SV, mooi kak zeg! Hopelijk kan je dalijk volop genieten als je er eindelijk bent.

Ninus, 50km? Goed gedaan, wat een loop joh.

Samantha, wat een tempo, knap.

Ik heb net een klein rondje gelopen, zo'n 5,5km. Tussen de buien door, ik hoopte dat het lekker fris zou zijn, maar ik vond het echt onwijs benauwd. Mijn benen voelden als lood, mijn hartslag was erg hoog.
Ik ben de afgelopen 2 dagen een paar uurtjes op mijn werk geweest en ik merk het serieus meteen.

Afbeelding

Ik heb ook wat gevoelig knieën, volgens mij het gevolg van mijn nieuwe trailschoenen, dus ik denk dat ik daar een ander blij mee ga maken. Kennelijk zijn ze niet een match met mij.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:31

Super dat je je zo goed voelde na zo’n afstand, Ninus! Petje af!

Dat PR heb je maar weer in de pocket, Samantha, toppie!!

Haha, zachtroze bokshandschoenen, vet stoer Sall! :D

Toch een mooi rondje, Goof! Het is inderdaad nog erg benauwd.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:48

Ja hier ook fan van felle kleuren schoenen, al heb ik tot nu toe alleen zacht roze en donkerblauw :')

Netjes Goof!

Ik dacht dat het aan mij lag, mijn hoofd had vanochtend dezelfde kleur als m’n shirt (knalroze). Echt heel benauwd

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:51

Balen SV! Hopelijk snel op de plek van bestemming en kan het genieten beginnen!

Respect Ninus!!

ai oververhitte koppies lees ik!

Ik wilde vanmiddag gaan lopen, kan kiezen uit een interval of rondje rustig van 35min, denk dat ik de laatste ga doen :+

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 16:22

Fijn dat je toch vanavond een vlucht hebt Supervixen!

Jammer van je schoenen Goof! Maar goed, weet je dat ook weer.. Ik vind het ook heel erg benauwd en vermoeiend buiten!

Zou ik ook voor kiezen met dit weer Sall. :')

Ik neem vandaag een sportvrije dag, vroege dienst gehad vanmorgen en wil de einde van de wedstrijd ook nog mee maken vanavond. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:51

Hier net interval gedaan. 6 keer 800m, alles bij elkaar 9.6km.
Het zweet liep me overal langs, echt nog vies benauwd. Ik was niet echt snel, liep dezelfde training een paar weken geleden net wat sneller. Maar wel volgehouden.
Week 12 nu van de halve marathon training. Maar de twijfel of de 21km aan 1 stuk gaat lukken is er nog steeds. Ik heb wel een officiele run gevonden waar je ook 3 uur of nog langer over de halve mag doen. Dus dat kan wel eens mijn eerste halve worden, is ongeveer aan het einde van het Garmincoachtraject.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:03

Samantha_ schreef:
Lekker loopje Leonie! O ja die muggen, vreselijk.

Spannend Goof!
O echt Goof, is het vlakbij jou. Dichtbij genoeg om bij jou te plassen als ik halverwege moet :')

Staat er toevallig ooke en extra bed zo dichtbij? :') :') Suusje heeft haar ticket hier aangeboden en het lijkt me echt heel tof maar het is een ochtend ticket en voor mij ruim een uur rijden :')

oke de speedgoat ga ik een keer ergens even uittesten!

Veel ingekorte loopjes gister haha. Niemand schade? HIer echt heeel veel regen maar overal wel te doen.

ik heb alles zoveel mogelijk zwart/grijs/blauw en aarde tinten. Maarja schoenen moeten gewoon goed zitten dus ik heb de meest lelijke kleuren. En shirts loop ik in de shirts die ik krijg bij de runs dus die heb ik ook wel in vele kleuren.

Wat onwijs klote SV. Hoop dat je inmiddels veilig en wel in het vliegtuig zit. Echt heel balen zoiets.

Vervelend dat de schoenen het toch niet zijn voor jou Goof! En ook vervelend dat het werk zoveel energie vergt direct.

Respect Ninus! wat een afstand en dan geen last achteraf. Wel jammer dat je niet optimaal hebt kunnen lopen maar echt heel knap hoor. Wat was nu je tijd/snelheid uiteindelijk? Wil je wat stats delen? VIn dik wel leuk om te zien!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 20:22

SV, ben je inmiddels aangekomen?

Hier had ik ineens zin in hardlopen. Ik had gisteren de training van de coach gevolgd en kon de laatste 2 keer 800m niet meer het tempo houden wat eigenlijk moest. Maar ik had vandaag wonderbaarlijk genoeg geen spierpijn of stijve spieren. Dus ik had opeens zin in hardlopen, voor het eerst dat me dit overkomt. Ik moet me normaal er wel toe zetten namelijk en als ik dan geweest ben, dan ben ik wel blij dat ik gegaan ben. Maar dat ik denk van ik ga een rondje omdat ik er zin in heb, nee. ;)

Maar goed, ik heb de training van morgen alvast gedaan, de magic mile. Ik had zoiets van ik doe die training en maak het rondje dan ietsjes langer. Dus dat ook gedaan. Na de mijl heb ik nog een keer of 10 een steigerung gedaan op gevoel. Steeds wat meer versnellen totdat het niet meer ging en dan weer wandelen totdat de hartslag weer 145 was (je zag de hartslag naar 150-152 gaan met de steigerung en dan liet ik hem weer dalen). Laatste km als cooling down naar huis gewandeld.
In totaal 6km gedaan in 51 minuten, maar dat het dus traag ging komt ook omdat je tussen de onderdelen door wandelt.

Zondag staat een onmogelijke training op het programma, 12 keer 800m in een tempo wat ik tot nu toe hooguit 1 of 2 keer een 800m gehaald heb. Maar ik ga het natuurlijk wel proberen. Al lukt maar 1 keer en zal de laatste 800m wandelend moeten, ik ga er wel voor.

Garmin geeft verder nog geen goede waarde weer voor de trainingsstatus, maar er staat inmiddels wel weer wat. De VO2 max heeft 'geen trend', en mijn hartslagzones zijn ook van slag. Ik hoop dat het uiteindelijk wel weer gaat kloppen. De waarschuwingen van 'je doet veel te veel' negeer ik maar, want ik doe niet meer dan vorige week en de weken er voor. Dus dat is nog in de hobbel na die vervelende crash van de software.

Doen jullie de schoenen ook weg als ze 'het aantal aanbevolen kilometers' meegegaan zijn? Of loop je ze wel meer af? Mijn Hoka's zouden nog 80km mee kunnen volgens Garmin, ik heb behoorlijk wat slijtage op de zool. Op sommige plekken is de zool geheel glad. Dus over 80 km zijn ze dan echt wel op. Maar de schoen zelf verder ziet er nog goed uit. Wandel je er dan verder op als sneakers of gaan ze echt de container in? Of gebruik je ze nog eens voor een kort loopje in slecht weer?