Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:25

Hey meiden, hoe gaat het hier met de warmte, houden jullie het nog een beetje vol?

Hier was onze dochter erg ziek sinds zaterdag, hoge koorts en uiteindelijk een koortsstuip (helaas al een keer eerder gehad). Na check door de ambulancebroeder nu op hoge dosis paracetemol maar ze is nog steeds flink ziek helaas. Helemaal rot met dit warme weer.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:28

Wat schrikken zeg, hopelijk knapt ze vlug op.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:44

XladyX schreef:
Hey meiden, hoe gaat het hier met de warmte, houden jullie het nog een beetje vol?

Hier was onze dochter erg ziek sinds zaterdag, hoge koorts en uiteindelijk een koortsstuip (helaas al een keer eerder gehad). Na check door de ambulancebroeder nu op hoge dosis paracetemol maar ze is nog steeds flink ziek helaas. Helemaal rot met dit warme weer.

Oef veel beterschap :knuffel: lijkt me mega schrikken!

Hier gaat het wel redelijk met de warmte maar ik heb er merkbaar meer last van dan mijn vriend!

Ondertussen weet mijn werk het ook en mijn vraag voor vier maanden bevallingsverlof en daarna tijdelijk 4/5de werken werd meteen goedgekeurd. Echt een hele opluchting, ik was zo zenuwachtig om het te vragen.

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:08

Dat is schrikken XladyX, hopelijk trekt het snel bij!

Op 31 augustus hebben wij een bruiloft waarbij wij daggast zijn. Merk aan mezelf dat mn hormonen goed opspelen haha, ik wil zo graag een mooie jurk, maar voor mn gevoel staat/past niks -O-

Hebben jullie tips waar je leuke zwangerschapsjurken voor een bruiloft kunt vinden?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:39

Bedankt allemaal! We gaan ervoor dat ze snel weer de oude is.
Solleke Noah wat fijn dat ze op je werk positief hebben gereageerd, kan me voorstellen dat daarmee ook een hele last van je schouders valt!

Mayso oei dat probleem ken ik.. mijn zwager gaat trouwen.. eind september, dan ben ik 36/37 weken :7 dus heel erg herkenbaar! Ik heb echt moeite om mijzelf leuk te kleden nu en kijk er een beetje tegenop. Ik heb een jurkje gekocht van mamalicous via vinted (weet nog niet of ik m leuk genoeg vindt), sowieso een aanrader om even op Vinted te kijken voor zoiets. Bijna alle zwangerschaps gelegenheid jurken zijn heel weinig gedragen en zullen we zelf ook niet veel gebruiken waarschijnlijk, zonde om daar veel geld aan uit te geven. Ik heb eerst gegoogled op zwangerschapsjurken en daarna die merken die ik mooi vond op vinted gezocht.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:05

masyo schreef:
Dat is schrikken XladyX, hopelijk trekt het snel bij!

Op 31 augustus hebben wij een bruiloft waarbij wij daggast zijn. Merk aan mezelf dat mn hormonen goed opspelen haha, ik wil zo graag een mooie jurk, maar voor mn gevoel staat/past niks -O-

Hebben jullie tips waar je leuke zwangerschapsjurken voor een bruiloft kunt vinden?

Ik kom even inbreken. Ik zit in het zomertopic.
Maar mijn zwager trouwende ook toen ik bijna 39 weken zwanger was. Ik heb mijn jurk gevonden op Seraphine.

En sterkte aan iedereen met deze hitte!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 12:46

Wat schrikken Lady!! Hopelijk knapt je dochter snel op!

Fijn dat ze positief waren op je werk Solleke. Is toch een opluchting.

Hier geen tips voor een jurk, maar Vinted lijkt me een goede.

Hier gaat alles z’n gangetje. Weinig last van de warmte en alles gaat gewoon door

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:04

XladyX schreef:

Oh jeetje, dit lijkt mij zo eng... Was altijd mijn grote angst als mijn zoontje ziek was. Wat moet je zijn geschrokken. En wat naar dat je dochtertje hier vaker last van heeft. Veel beterschap, hopelijk knapt ze snel op!

Hier heb ik 2 bruiloften in augustus (waarvan 1 al gehad). Ik had ook een jurk gescoord van Seraphine.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:05

Hi iedereen,

Hier ook een tijdje afwezig geweest in dit topic (wel een stille meelezer). Maar erg druk gehad met werk.
Sterkte voor iedereen die het soms even zwaar heeft, ziek is enz.
Hopelijk is iedereen de warme dagen een beetje doorgekomen.
Hier was ik echt niet vooruit te branden, m'n ademhaling ging al omhoog bij een klein stukje lopen. Maar op plekken met airco was het prima te doen en gelukkig airco in de slaapkamer.

Afgelopen weekend met de schoonouders een dagje babydingen wezen shoppen bij de Babydump en Baby en Tienerstore. Enorm overweldigend die mega winkels, zoveel keuze van alles, en wat een prijzen voor dingen! Als je alles nieuw koopt ben je echt een vermogen kwijt volgens mij!
Zijn er hier die alles nieuw kopen?
Ik wil zoveel mogelijk via Vinted, Marktplaats etc kopen, eerste instantie vanwege duurzaamheid, maar scheelt ook een hoop geld.
Maar de schoonouders wilden heel graag een paar dingen voor ons kopen, dus ik moest er aangeloven. Uiteindelijk geslaagd voor een autostoeltje (draaibaar van Maxi cosi), babybadje, luieremmer en een bedje. Bedje wilde ik niet nieuw kopen, maar een goede deal en voldeed aan al mijn eisen (wit, met lade, zijkant eruit) en hier kan ook nog een plank voor het aankleedkussen op. Voor 200 euro in de winkel https://www.babyentiener.nl/cabino-door ... Z9EALw_wcB

Dus heel druk van alles aan het kopen en inrichten deze weken. Duidelijk de nesteldrang.
Qua kleertjes moet ik wel iets beter gaan opletten, kocht van alles wat ik leuk vond. Maar nu heb ik dus broekjes en truitjes die niet matchen met elkaar :') En ik kwam er ook achter dat boxpakjes niet hetzelfde zijn als rompertjes :') Dus nu heb ik teveel boxpakjes en nog te weinig rompertjes _O-
Maar verder moet je echt zoveel aanschaffen voor je eerste kindje! Hoeveel heb je nodig voor zo'n klein mensje!

Verder een echt druktemakertje in mijn buik. Zeker in de avond lekker aan het schoppen en bewegen. Leuk, maar ook niet altijd comfortabel.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:11

@xladyx: je dochtertje al wat beter?

@Zebraatje: maar wel leuk al dat shoppen, ook al matcht het niet altijd :D is het jullie eerste kindje? Ik probeer ook met leuke setjes te werken, maar mijn zoontje gaf veel terug als baby (reflux) en na een tijdje ben je al blij met propere kleertjes, ongeacht of ze matchen :)) je kan ze dus vast gaan gebruiken!

Wij zijn wel grote voorstander van tweedehands, hebben eigenlijk niks nieuw gekocht buiten de flesjes. Onze geboortelijst (denk minder typisch in Nederland?) bestaat ook uit 2dehands producten! Via MicMacMinuscule: https://www.micmacminuscule.be/ zij kopen op voorhand je hele lijstje tweedehands en dan kan familie/vrienden kiezen wat ze je willen schenken. Ze zorgen er ook voor dat alles netjes is enz.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:53

Solleke_Noah schreef:
@xladyx: je dochtertje al wat beter?

@Zebraatje: maar wel leuk al dat shoppen, ook al matcht het niet altijd :D is het jullie eerste kindje? Ik probeer ook met leuke setjes te werken, maar mijn zoontje gaf veel terug als baby (reflux) en na een tijdje ben je al blij met propere kleertjes, ongeacht of ze matchen :)) je kan ze dus vast gaan gebruiken!

Wij zijn wel grote voorstander van tweedehands, hebben eigenlijk niks nieuw gekocht buiten de flesjes. Onze geboortelijst (denk minder typisch in Nederland?) bestaat ook uit 2dehands producten! Via MicMacMinuscule: https://www.micmacminuscule.be/ zij kopen op voorhand je hele lijstje tweedehands en dan kan familie/vrienden kiezen wat ze je willen schenken. Ze zorgen er ook voor dat alles netjes is enz.

Wow dat klinkt echt super handig dat MicMacMiniscule. Want en alles wordt geregeld en is tweedehands! Ben in Nederland niet bekend met zo iets.
En ja is ons eerste kindje, dus moeten alles aanschaffen.
Maar tweedehands shoppen is ook wel een beetje mijn hobby, ik vind het leuk om mooie items voor een goed prijsje te scoren. Dus nu kan ik helemaal los *\o/*

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 17:20

Wij hebben bij mijn eerste wel veel nieuw gekocht. Wel met het oog op dat het hopelijk ook voor de tweede gebruikt kon worden. Daarnaast zijn we er nog niet over uit of we na dit mannetje nog voor een derde zouden willen gaan. Dat hoeven we gelukkig ook pas dan te beslissen haha, dus in dat opzicht hebben we 1x gekocht met het oog op dat het meerdere rondes mee kan.
Wel hadden we een oud tweedehands (of derde, vierde, vijfdehands?) wiegje. Heel schattig, maar niet altijd praktisch, dus deze ronde gaan we voor een co-sleeper. Verder wordt alles doorgeschoven van mijn dochter naar mijn zoontje (ik krijg elke keer kriebels in m’n buik en een dikke glimlach als ik ‘mijn zoon’ zeg). :D

Wij zijn wel opzoek gegaan naar goede prijs-kwaliteit verhoudingen, zoals voor de kinderkamer, en een leuke kortingsactie voor de kinderwagen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 20:00

Hier ook echt heel veel 2e hands of gekregen. Heb nu wel wbt kleding veel nieuwe gekocht, maar moet eigenlijk de babykleding ook even gaan uitzoeken wat ik nu allemaal heb. :')
@Sannens, kun je een zijkant van het wiegje er niet af halen? Dat had ik bij m'n zoontje gedaan en zo als cosleeper naast ons bed gezet. Gaan we nu ook weer doen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 21:07

Leuk! Lekker geshopt zebraatje !!

Hier ook een combinatie van nieuw en 2ehands. Vind het ook heerlijk om Vinted af te struinen haha
En de nieuwe spullen zoals kinderwagen enz hopen we ook vaker te kunnen gebruiken

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 16:28

J0anieke schreef:
Hier ook echt heel veel 2e hands of gekregen. Heb nu wel wbt kleding veel nieuwe gekocht, maar moet eigenlijk de babykleding ook even gaan uitzoeken wat ik nu allemaal heb. :')
@Sannens, kun je een zijkant van het wiegje er niet af halen? Dat had ik bij m'n zoontje gedaan en zo als cosleeper naast ons bed gezet. Gaan we nu ook weer doen.

Nee helaas niet, het is zo’n authentieke rieten wieg. Mooi en op wieltjes echt handig, maar ‘s nachts moet je dan echt volledig uit bed om je kind te kunnen zien of eruit te tillen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:18

Ohja, dan houdt dat op inderdaad! Klinkt wel als een mooie wieg, maar geef mij ook maar liever een cosleeper. :D

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 11:44

Zo, even wat meer rust in de tent nu dochterlief weer wat beter gaat. We zijn gestopt met paracetamol en haar temperatuur blijft onder de 38 gelukkig. Ze voelt zich ook weer een heel stuk beter *\o/* bloedonderzoek wees uit verhoogde infectiewaardes maar gaf verder geen duidelijkheid. Als ze maar weer opknapt zijn wij blij

Wij hebben bij onze dochter de meubels vd babykamer, co sleeper en de wandelwagen tweedehands gekocht. De rest nieuw en weet nog dat we toen een dagje babydump waren en ook mega duur uit waren met allemaal spul. Nu wil ik deze keer een nieuwe wandelwagen want de oude is echt af, en sommige dingen die ik tweedehands niet wil kopen nieuw (flessen, kolf, aankleedkussen) maar de rest gaan we vooral tweedehands kopen.

Ik had vrij genomen vandaag en was net in ons lokale winkelcentrum en dacht doe een kopje met dochterlief, krijg ik er een los likeurtje bij :') _O- zo’n kleine buik heb ik toch niet meer hoor dat je dat over het hoofd ziet. En het was half 10 smorgens. Misschien zeiden de wallen onder mn ogen dat ik wel wat sterks kon gebruiken haha }>

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 13:19

Wat fijn dat je dochter weer de goede kant op gaat!! :D

Ja idioot hè hoeveel geld het allemaal kost in de winkels. :$

Oh jee dat is ook wat haha. Sowieso al op dat tijdstip en dan ook nog met een zwangere buik. Gelukkig was het los en zat het er niet door :=

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:12

Het is stil hier.. allemaal nog druk met onze baby's (en de kamers ervoor) bouwen? :D

Hier weer check bij de verloskundige gehad (31 weken nu), baby ligt goed om, hoofd naar beneden, en is zelfs al een stukje ingedaald *\o/* heel erg fijn. Wel was mijn ijzerwaarde aan de lage kant, tegen de ondergrens aan. Niet zo heel gezond gegeten laatste tijd dus goede reminder om daar extra op te letten weer.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:15

XladyX schreef:
Het is stil hier.. allemaal nog druk met onze baby's (en de kamers ervoor) bouwen? :D

Hier weer check bij de verloskundige gehad (31 weken nu), baby ligt goed om, hoofd naar beneden, en is zelfs al een stukje ingedaald *\o/* heel erg fijn. Wel was mijn ijzerwaarde aan de lage kant, tegen de ondergrens aan. Niet zo heel gezond gegeten laatste tijd dus goede reminder om daar extra op te letten weer.

Wauw zelfs al ingedaald :D kamertje ondertussen al af?

Hier gaat alles z'n gangetje. Ondertussen 16+ weken maar nog steeds niks aangekomen, begint bijna vreemd te worden haha. Vanaf wanneer voelden jullie de baby? Soms lijkt het alsof ik hem al heel lichtjes voel.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:05

Solleke_Noah schreef:
XladyX schreef:

Wauw zelfs al ingedaald :D kamertje ondertussen al af?

Hier gaat alles z'n gangetje. Ondertussen 16+ weken maar nog steeds niks aangekomen, begint bijna vreemd te worden haha. Vanaf wanneer voelden jullie de baby? Soms lijkt het alsof ik hem al heel lichtjes voel.

Vanaf week 18-20 begon ik het te voelen. Maar vond het in het begin moeilijk te onderscheiden of het mijn darmen of de baby was. Nu is het heel de duidelijk de baby haha. En zie je het ook heel duidelijk aan de buitenkant soms.

XladyX schreef:

Fijn dat de baby met hoofd naar beneden ligt en geen stuit!
Ik ben nu 30 weken. Vd week ook bloedprikken voor ijzerwaarde en morgen weer naar de verloskundige.Wel sinds n paar dagen last van kortademigheid/benauwdheid. Beetje inspanning en ik ga al stuk.
Van t weekend in de tuin gewerkt, dingen die ik normaal zonder moeite doe en nu toch echt een paar keer pauze nodig. Toch topsport dat zwanger zijn.

Iemand nog babykleding nodig? :')
Afbeelding

Dit is van de babykledingruil bij ons in de omgeving. 3 tassen en 3 opbergboxen vol! Hierna hoef ik dus echt geen kleertjes meer te kopen!

En ook nog even mijn trots delen:

Afbeelding
De geverfde commode. Ben er helemaal verliefd op met de luchtballonknopjes. <3

Verder vd week het babybedje in elkaar gezet, co-sleeper opgehaald. 2 dekentjes, washandjes via Vinted zijn onderweg. Lijstje wordt steeds meer compleet.
Nog 10 weken te gaan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:28

Die luchtballonknopjes zijn geweldig <3

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:53

Oké even, waar heb je luchtballon knoppen vandaan? Wij hebben ook een luchtballon kamer voor mijn dochter en zij krijgt een nieuwe kast. En die zijn echt prachtig!

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:51

Wat een prachtige commode Zebraatje! <3

Solleke, eerste beweging voelde ik met 16 weken maar pas na 20 weken kwam het steeds vaker!

Wat fijn xladyx dat je baby al in de goede richting ligt, hopelijk blijft dat zo. Of kan dat niet meer veranderen als ze al een stukje zijn ingedaald?

Hier morgen 31 weken en volgende week met 32 weken weer een groeiecho.
Ik voel veel geschop en beweging onderin mn buik dus ik heb zelf het idee dat de baby nog niet goed ligt.
Verder vindt ik het met de week wel wat zwaarder worden, maar het gaat nog wel goed verder :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:13

Fijn solleke, je verlof goedgekeurd.

Zira, fijn alles zijn gangetje.

Geen tips voor jurken.

Lady, jeetje 31 weken al. Fijn al deels ingedaald en alles goed.

Solleke, hier nu 23+1. Voel de baby nog niet.

Zebra, gaaf je commode. Heel mooi kleurtje.

Pieneappel, fijn dat alles goed gaat. Wel minder dat het zwaar wordt. Gaat wel al opschieten.

Hier alles goed. Geen kwaaltjes.
Baby net weer goedgekeurd, 23+1 nu.
Hier voel ik de kleine nog niet.