Flynn00 schreef:Hoi allemaal,
helaas moet ik me ook hier gaan melden. Na een zwangerschap ben ik een hoop aangekomen en het lukt me niet om af te vallen. Ik moet bijna 20 kg afvallen (het is niet alleen maar zwangerschap hoorik hou ook gewoon van veel te veel eten) maar ik merk dat het me nog niet echt lukt. Sporten ben ik langzaam aan het opbouwen onder begeleiding van een fysio vanwege mijn bekken.
Ik zoek een dieetboek of iets waar weekmenus instaan die lekker zijn maar ook duidelijk met hoeveel je mag eten. Ik ben een grote eter en schep gerust 3x op. Graag zou ik willen leren wat normale porties zijn.
Ik hoef niet perse koolhydraatarm of iets, maar de lunch en ontbijt moeten wel mee te nemen zijn naar het werk. Soms zie ik creaties in de boeken staan die echt niet mee te nemen zijn of direct gegeten moeten worden.
Hebben jullie aanraders van boeken? Alvast bedankt!
Ik was nog aan het bijlezen en had mij dus nog niet officieel gemeld, maar ik herken mij heel erg in je verhaal. Altijd al fan geweest van lekker eten, en ik kan ook flinke porties wegwerken. En dan een uur later weer trek hebben in een zoete snack... Na de zwangerschap is het helemaal uit de hand gelopen qua vorm.
"Normale mensen" eten volgens mij gebak op een verjaardag, wij namen het mee omdat het dinsdag was. Dat mijn man net zo'n smikkelaar is, maar geen gram aankomt, helpt dan ook niet mee...
Ook merk ik dat ik last heb/had van een stukje opvoeding/geweten. Bord moet leeg, en eten weggooien is zonde dus pak dat restje uit de pan ook nog maar even. Niet dat we nu ondoordacht omgaan met voedselverspilling, maar ik hanteer nu wel echt vol=vol voor mijzelf. Mijn lijf is geen vervanger voor de prullenbak.
Een paar maanden lang was de weegschaal stuk, eindelijk een nieuwe gekocht, mij te pletter geschrokken, en binnen 5 minuten was ik lid van de WeightWatchers (te declareren bij de zorgverzekering via de Gezond&Fit bundel van Zilveren Kruis). Ik had er een oudbollig gevoel bij omdat mijn oma het vroeger volgde, maar dat slaat natuurlijk eigenlijk nergens op. Ik vind het echt superhandig werken met de app (staan ook veel recepten in). Je hebt een x aantal punten per dag, en op=op. Dat helpt mij echt om niet teveel te nemen, er is een vastgesteld maximum en dat is niet wat mijn lijf mij verteld... Dat is niet te vertrouwen.

Dat je in de supermarkt simpelweg de streepjescode kan scannen en dan weet of het in je budget past/een goede keuze is, maakt het vind ik heel gemakkelijk. Ik eet nu bijvoorbeeld elke dag 250g optimel magere kwark met 15 g gepofte spelt als ontbijt (meegenomen naar kantoor in zo'n beker met apart bakje bovenop). Laatst dacht ik, oh lekker, Almhof mager 0% (oid) passievrucht, dat is een lekkere andere smaak! Mooi 3x zoveel punten, dus die heb ik heel gauw weer teruggezet. Dan is die 0% op de verpakking dus heel misleidend, en zorgt die scanfunctie op de app ervoor dat je je niet vergist.
Wat het voor mij goed vol te houden maakt is dat je ook een weekextra hebt en puntjes kan sparen als je die per dag overhoudt. Zo kan je toch nog een keer zorgeloos uit eten, want daar kan je vooraf rekening mee houden en voor sparen. Eigenlijk ben je weer een puber met zakgeld...
Ik ben nu in 30 dagen -5.4 kilo afgevallen, en ben 2x uit eten geweest en een weekend naar Beekse Bergen met het gezin voor de verjaardag van mijn man. Ik vind het een prima score en ben er blij mee. Zo teruglezend lijkt het net een sponsorverhaal, dat is het echt niet, maar het werkt voor mij gewoon goed!