Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

redbutton

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:22

Oh wat vervelend die slapeloze nachten. Wel een beetje kunnen rusten?

Ik was zo intens moe na afgelopen week dat ik in weken niet zo vast geslapen heb.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:56

MerelV van harte gefeliciteerd! Hopelijk herstel je snel en ben je nu lekker thuis <3

suus_toes spannend, wel fijn dat ze direct kunnen testen

Fenn, hopelijk hoef je niet al te lang te wachten. Spannend hoor

nicole_floor ook spannend, hopelijk komt het uit zichzelf op gang

Vervelend die slapeloze nachten :(:)

Afgelopen week was mijn laatste werkweek maar ik ben ziek geworden :( ik baalde heel erg en had ook stress over baby en dat ze maar niet eerder moest komen. Gelukkig was het alleen een flinke verkoudheid en voel ik me nu weer iets beter, baby lijkt er niet onder geleden te hebben. Ben de laatste werkdingen nu aan het regelen en dan lekker met verlof. Vandaag 38 weken.
Heb nog wel mijn laatste controle gehad net voordat ik ziek werd, alles was prima maar ik had nog geen ontsluiting, al had ik ook niet verwacht. Nu is het gewoon afwachten: ik heb een afspraak staan voor 41 weken als ze dan zelf nog niet gekomen is. Ik ga ook alles maar proberen, heb thee en dadels in huis gehaald :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:06

Wat vervelend zo verkouden zijn, fijn dat je je al beter voelt. Lijkt me niet fijn gezien de longcapaciteit nu toch al wat beperkt is.

Ik ben nu 34 weken, mag maandag voor een laatste groeiecho. Wel al om 9u, kan ik eindelijk uitslapen moet ik alsnog haasten om alle beesten verzorgt te hebben voor ik weg mort haha

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 08:07

Redbutton/ nou dat is voor de verandering ook wel eens fijn, lekker vast slapen.

Lien: balen dat je in de laatste week ziek bent geworden. Heb je het nu wel kunnen afsluiten? Wel respect hoor, tot zo lang doorwerken. Ik ben blij dat ik straks met 34 weken met verlof ga. Tot hoe lang heb je nu verlof dan?

Hoe staat het met jullie babykamers? Ik ben erg nieuwsgierig. Wie wil een foto delen?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:21

Onze is al een tijdje af, maar heb volgens mij nog geen foto's geplaatst. Dus nu even snel foto's gemaakt. Afbeelding
Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:08

Helemaal in boerderij thema :D

Ik heb onze kamer al eens gedeeld toen ze net behangen/geschilderd was, ondertussen staat ze vol met spulletjes, stoel, ... maar geen foto van :+
Afbeelding
Afbeelding

Redbutton, spannend! Wat gebeurd er dan na die laatste groeiecho's nog? Want hier in België gaan de dingen helemaal anders

Waar kopen jullie die frambozenblad thee? Want ik heb al wat gegoogled maar ofwel is het met zwarte thee er in ofwel zit er hibiscus in wat afgeraden wordt bij zwangerschap

Lien, phoe hopelijk ben je snel weer beter! Geniet van je verlof!!

Hier mogen we deze middag onze nieuwe auto ophalen *\o/* Kunnen we ook de kinderstoeltjes enz al eens proberen :D En deze ochtend is er ook een werkman langsgeweest met onze trapleuning :D Want nu hebben we een open trap, maar ik wou echt de trap niet steeds op/af met een baby in mijn handen op deze manier.. Volgende week komt hij echt installeren dus dan zijn we redelijk baby-klaar volgens mij :)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:15

Ik heb het bij holland en barrett gekocht. Maar ik weet niet of dat naar België kan.

Edit: zie net wel dat er hibiscus inzit.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:25

nicole_floor schreef:
Ik heb het bij holland en barrett gekocht. Maar ik weet niet of dat naar België kan.

Edit: zie net wel dat er hibiscus inzit.

Ja dat las ik inderdaad bij de reviews. Hibiscus zou voornamelijk bloeddrukverlagend werken (eigenlijk ideaal voor mij, hoef ik misschien geen medicatie meer te nemen :') )

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:13

@farjen geen idee wat ze na de laatste echo willen doen :') hoor ik erna vast van de verloskundige.

Ik had onze kamer ook al gedeeld maar hierbij nogmaals. Al is het nu een chaos want ben aan het wassen.

Ik heb wel bewordering voor je lieve, om tot 38 weken door te werken. Ik ben nu met 34 weken al kapot moe.

Heb wel nog een zwangerschapsmassage ingepland, kreeg ik als tip. Ben benieuwd.
Afbeelding

Afbeelding

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:39

Hier onze babykamer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

------
Gister de suikertest gehad, heeft het ziekenhuis niks teruggekoppeld aan de verloskundige.
Dus hopelijk maandag dat we wat weten.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:41

Wat een leuke kamertjes allemaal <3 <3

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:39

Wat een leuke kamers allemaal! Die van ons is ook bijna af. Nu slaapt m'n middelste er nog in, maar die gaat samen met de oudste zodra de baby rond de 6 maanden is en niet meer in de cosleeper kan.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 17:42

Wat een leuke kamers allemaal! <3 Wij hebben geen babykamer, bedje staat op onze slaapkamer, commode en het andere spul in de sport/werk kamer. We hebben een cosleeper/bedje waar ze langer in zou kunnen slapen (als in, enkele jaren), dus we hebben geen haast om een kamer vrij te maken

suus_toes dat is niet zo handig van het ziekenhuis. Hopelijk weet je snel meer

Farjen ik koop frambozenblad thee bij biologische/natuurlijke supermarkten- het is dan een zak losse thee, niet individuele theezakjes en dan is het vaak puur per soort verpakt

Annepaardoes ik heb alles wel over kunnen dragen nu, maar ik had natuurlijk graag de laatste dingen goed afgerond. Maar ja, timing kun je niet kiezen. Ik moet eind november weer aan het werk, dan is mijn verlof+vakantiedagen afgelopen. Voelt zo snel alweer

Redbutton handig zo vroeg echo :+ hopelijk is alles in orde!

Ik ben weer bijna de oude ondertussen, geen aanrader met 38 weken verkouden te zijn. Het is hier ook best warm nu (hallo elke dag 28°) dus overdag doe ik niet al te veel meer buitenshuis

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 20:12

Prachtige kamers komen er voorbij :D Die van ons is al 20 weken af ofzo :+ Klein kamertje en al oude foto
Afbeelding
Afbeelding

Lien_ fijn dat je opgeknapt bent :) Waar ben jij waar het wel zomer is? Knap hoor zo lang doorwerken. Ik was bij 19 weken al gestopt. Of zelfs eerder

Suus_toes wat jammer dat ze niks teruggekoppeld hebben. Hopelijk weet je morgen meer
Fijn dat de kleine is ingedaald!

Redbutton zwangerschapsmassage lijkt mij heerlijk. Maar aan de andere kant heb ik ook geen zin om er heen te gaan :+
Haha herkenbaar dat je er toch wel vroeg uit moet voor alle beesten :+ Succes morgen bij de laatste echo

Farjen haha misschien wel handig dan als het bloeddrukverlagend is :P
Leuk nieuwe auto! Wat voor? Wat fijn al die voorbereidingen
Hoop voor je dat de jeuk wat minder wordt!

Vervelend dat iedereen niet kan slapen. Heel flauw, maar hier gelukkig geen last van. Slaap wel meer, ook middags

Nicolefloor spannend. Hopelijk komt de kleine snel :j

Fenn ook voor jou spannend! Nog vorderingen?

Hier gaat het redelijk. Vrijdag wel echt buikpijn waarbij ik krom stond van de pijn. Kon niet eens meer lopen of staan. Niet leuk. Ook steers meer buikpijn. Hoort er wat bij helaas
Gister wel ons knappe dametje opgehaald <3
Afbeelding

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 21:13

Ooooh wat een dotje Kabayo! <3

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 07:22

Wat een schatje Kabayo!

Ik zag mooie babykamers voorbijkomen, zo leuk om te zien!

Slapen kan inderdaad erg lastig zijn in het laatste trimester. Mij hielp het om me daar echt bij neer te leggen en soms ook gewoon alleen te rusten als slapen niet lukte.

Zwangerschapsmassage klinkt goed! Ben benieuwd hoe dat was!

Wij beginnen een klein beetje onze draai te vinden. Mees doet het goed, maar heeft met name 's nachts wel last van krampjes. Dat zijn dus een heel ander soort gebroken nachten. We gaan iedere dag vooruit en genieten ook volop. Dat gun ik jullie straks ook! Hopelijk vallen de laatste loodjes mee.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:34

Leuke kamers allemaal! <3

Mijn suiker uitslag is eindelijk binnen.
0,2 te hoog.... Wat baal ik!
Nu wachten op afspraak voor het ziekenhuis.

M'n verloskundige heeft stille hoop dat ik het gewoon met voeding onder controle kan krijgen en zonder insuline. Omdat het maar om één hele kleine hoeveelheid gaat.
Als dat zo is dan zou ik ook gewoon weer naar m'n verloskundige kunnen voor controles. Dus we laten ons geplande afspraken ook eerst gewoon staan.

Maar goed, ziekenhuis beslist.

Als hier al meer zijn met zwangerschapsdiabetes.. en tips hebben voor voeding, wat wel en absoluut niet ... Dan hoor ik graag alvast! Hoe eerder ik wat kan gaan bij sturen des te eerder zakken m'n waardes hopelijk weer wat verder.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:38

suus_toes schreef:
Leuke kamers allemaal! <3

Mijn suiker uitslag is eindelijk binnen.
0,2 te hoog.... Wat baal ik!
Nu wachten op afspraak voor het ziekenhuis.

M'n verloskundige heeft stille hoop dat ik het gewoon met voeding onder controle kan krijgen en zonder insuline. Omdat het maar om één hele kleine hoeveelheid gaat.
Als dat zo is dan zou ik ook gewoon weer naar m'n verloskundige kunnen voor controles. Dus we laten ons geplande afspraken ook eerst gewoon staan.

Maar goed, ziekenhuis beslist.

Als hier al meer zijn met zwangerschapsdiabetes.. en tips hebben voor voeding, wat wel en absoluut niet ... Dan hoor ik graag alvast! Hoe eerder ik wat kan gaan bij sturen des te eerder zakken m'n waardes hopelijk weer wat verder.

Bij mij was hij ook 0,2 te hoog. Ik heb vervolgens een week lang dagcurves geprikt en die waarden waren allemaal netjes. De kans is dus heel groot dat het met voeding te reguleren is. Kies vooral vooral voor langzame koolhydraten, zoals volkoren brood. Niet te veel zoet en ook geen vruchtensappen. Ik kon gewoon chocola en ijs eten zonder dat mijn waarden veranderden. Dus eigenlijk zoals met alles, met mate. Het prikken is wel gedoe.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:44

Wat balen. Ik heb een vriendin die ook net te hoog zat. Die heeft ook dagcurve geprikt en kan het met eten reguleren.
Dus vooral volkoren en weinig snoepen.

Hier de laatste groeiecho gehad. Baby was nu gemiddeld met een iets groter hoofd. Ik werd wel niet lekker toen ik daar op m'n rug lag. Dus hebben het kort en krachtig gedaan haha.

Ik ben nu vooral echt moe.

Fijn dat het goed gaat merel! Gaat het met jou ook goed omdat de bevalling zwaar was?

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:54

MerelV & redbutton.
Ik ga er eens naar kijken wat ik kan veranderen... Volkoren producten eten we sowieso al. Qua brood Tijgerbrood bruin. En volkoren crackers.
Tenzij het bolletjes zijn, die moet ik wit hebben.. maar die hebben we zelden.

Alleen in deze zwangerschap vind ik een broodje/ cracker kaas met hagelslag helemaal het einde :')
Laten we die maar staan! Haha

En kwa drinken... Ik drink eigenlijk de hele dag (rooibos) thee.
En als ik frisdrank heb is het 9vd 10x ice tea green. Al heb ik geen idee wat dat met de suikers doet...
Vruchtensappen lust ik ook graag, maar is prima om te vervangen door zero ranja.

Oja en als ontbijt heb ik momenteel steeds van die honing ringetjes met melk..
Moeten we die ook maar weer van het lijstje schrappen...

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:29

suus_toes wat balen! Hopelijk is het met voeding goed op te lossen

redbutton fijn dat alles met baby goed was. Nu lekker uitrusten

MerelV fijn om te horen dat het goed gaat met hem, hopelijk ben jij ook goed aan het herstellen?

Kabayo wat een schatje <3 heerlijk die grote poten
Ik woon aan de Côte d'Azur dus vandaar dat het hier zo zomers is :+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:11

Suus_toes wat balen van je uitslag. Hopelijk is het makkelijk op te lossen met voeding!

MerelV wat fijn dat jullie, jullie draai beginnen te vinden. Ben je zelf al weer een beetje hersteld?

Redbutton bij jullie ook al een gemiddelde baby!

Morgen ben ik 40 weken, maar ik ben er echt klaar mee. Van mij mag die nu echt wel komen. Heb ook telkens last van mijn ribben nu aan de rechterkant. Volgens de verloskundige komt dat omdat de baby met zijn billen daar tegen aan drukt. Ze voelen ook echt een beetje beurs en gekneusd.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:30

Balen Suus_toes! Vriendin van me kreeg het met voeding onder controle, schrapte idd wel veel (snelle) koolhydraten. Ook qua avondeten.

Wat een schatje Kabayo! Gefeliciteerd met de aanwinst.

Hier nog geen baby. Mijn vriend kon gelukkig afgelopen vrijdag vrij nemen zodat ik dit weekend geen dag alleen met de peuter had. Ik probeer nu nog maar wat van de dagen te genieten. In de middag naar buiten te gaan en in de ochtend relaxen. Normaal hebben we niet zo weinig te doen. Het heeft ook wel wat vakantie-achtigs. Maar de baby mag komen hoor :j

Kan me dus ook helemaal indenken dat je er klaar mee bent nicole_floor. Jij ook succes nog!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:32

Herkenbaar nicole_floor. Hier ook blauwe ribben door de billen die constant duwen.
Heb je zaterdag nog een beetje relaxed doorgekomen met de babyshower van je man?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:17

Ik snap dat jullie er klaar mee zijn Fenn en nicole_floor. Dat was ik ook.

Het gaat gelukkig wel weer iets beter met mij, maar heb nog wel wat kracht en conditie verlies. Maar dat is ook logisch. Iedere dag gaat een stukje beter!