Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SennaS

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 10:49

Kan me voorstellen dat je nog niet direct aan de babykamer begint als je zo lang verbouwd hebt Lisitano.

Mijn vader en man gaan aankomend weekend beginnen :)

Ik heb alles nieuw gekocht voor m’n dochter maar dat is natuurlijk absoluut niet nodig. Een autostoel en matras zou ik wel altijd nieuw kopen.

Ik heb sinds vrijdagavond ineens verschrikkelijk last van jeuk over m’n hele lijf. Ga zo de VK maar even bellen voor de zekerheid.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 10:53

wij gaan vanmiddag beginnen met behangen!
Zouden eigenlijk vandaag of morgen pas terugkomen van vakantie in Oostenrijk. Maar dat hebben we niet eens gehaald ivm autpech :')
Dus de dagen dat we nu toch vrij zijn besteden we nu aan het klaarmaken van de babykamer. Aanstaande vrijdag komen ze al de meubels brengen

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:02

Wij hebben het vandaag openbaar gemaakt op de socials :=
Afbeelding
Zo raar, scrolde net door m'n tijdlijn kom ik mijn eigen bericht tegen. En dan is het weer even heel echt haha.

Vandaag ook een beetje gewinkeld bij de Zeeman. Terwijl ik eigenlijk geen idee heb wat ik aan het doen ben :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:47

Die slofjes <3

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:50

Leuk en heel schattig <3 Juist leuk om zo te shoppen voor je baby, zoeken naar je stijl en wat je fijn vindt voelen.

Ik had ook wat babyspul gekocht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hou van hysterisch geklede kinderen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:56

O heerlijk dat shoppen <3

Ik zag dat de van Asten Babystore hier om de hoek een grote sale heeft… van de week op m’n vrije dag ook maar eens gaan kijken :o .

Behalve kleding niet echt iets nodig…, alleen een discussie met m’n vriend want die wilt perse een nieuwe kinderwagen want deze wordt wat gammel, maar ik wil liever een luxe bolderkar… dan kan spruit 2 prima in de oude kinderwagen, die echt nog wel prima is voor een baby. En bij uitjes (ik hou niet van binnen zitten dus wij zijn vaak weg) kunnen ze indien nodig beide in bolderkar.
Tenminste, dat is nu mijn idee.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 21:20

Leuke aankondiging Matumi! En lekker geshopt

Lisitano ook geshopt, wat een super leuke witte slofjes! Mag ik vragen waar die vandaan komen (of om een linkje)

Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk beslissen Ilse, zou een nieuwe kinderwagen zoals je vriend wil het ook een optie zijn tot zo'n meerijdplankje met zitje zodat je oudste ook kan zitten? Heb je ook een beetje bolderkar idee misschien?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 22:13

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 22:20

Hvid slofjes zijn geweldig <3. Ik wil nog een kleurtje, maar ik kan nog niet kiezen. Denk dat het uiteindelijk de zand-slofjes worden. Leuke aankopen al Lisitano!

Ik ben nog steeds op zoek naar een perfecte muts en slofjes voor m'n geboortepakje, maar ik kom er niet echt uit.. tis echt een lastige kleur, hahaha. De schaapjes zijn ook precies niet wit, maar meer creme-achtig.

Leuk om zo de eerste kleertjes voorbij te zien komen! Ik heb ook het een en ander verzameld qua kleertjes, nog niet heel veel, maar wel blij met wat ik tot nu toe heb.

Geboortepakje en back-up
(Lijkt op deze foto bijna rozig, maar het is latte/creme).

Afbeelding

Boxpakjes

Afbeelding

Gewone kleertjes

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 22:29

Die Nixnut pakjes zijn zo fijn zacht <3 Leuke garderobe al!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 23:00

Prachtige kleertjes!

Nu stoppen hoor, anders ga ik ook kleertjes shoppen :$ :$ :$

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 23:07

Ahh leuk zeg, om al die kleertjes voorbij te zien komen. Vind het altijd zo leuk om te zien wat anderen voor hun kindjes kopen.

Voordeel van een baby van het andere geslacht is dat je lekker los kunt gaan met inkopen. Ik probeer me dus in te houden, want er zijn nog genoeg leuke dingen bewaard. Wel wat nieuwe dingetjes gekocht in maat 50. Een deel van wat we hadden was nogal onpraktisch.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:02

MaTuMi schreef:
Vandaag ook een beetje gewinkeld bij de Zeeman. Terwijl ik eigenlijk geen idee heb wat ik aan het doen ben :')

Oh herkenbaar }>
Het is voor ons de eerste. Dus op de uitzet lijst na heb ik echt werkelijk geeen idee wat ik nou precies nodig heb. Hoeveel van welke maat etc
Laatst eerst maar gegoogled hoe het bedje word opgemaakt want echt werkelijk geen flauw idee

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:05

Tip: bij de mamaloesshop kan je snel bestellen, wij hadden veel te weinig in maat 50 en die eerste week hebben we PostNL overbelast :').

En mijn vriend werd elke dag door de Kraamzorg naar een andere winkel gestuurd om nog even random dingen te halen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:09

Wat een leuke kleertjes allemaal <3

Ik ga volgende week dinsdag met m'n moeder op stap, ook vast even kijken voor een kinderwagen :) Kan ik vast een selectie maken. Vriend gaat echt gillen in zo'n in winkel denk ik, dus die is gewoon lekker aan het werk :P
Niet m'n uitzetlijst vergeten mee te nemen ook :P

Hahaha Claudia daar heb ik ook echt geen idee van :+ Net als inderdaad hoeveel je van alles nodig hebt, hoeveel paar slofjes etc.. :+
Voor een paard spullen kopen is appeltje eitje _O-

Ik was gisteren in Nijmegen voor controle bij m'n nefroloog, alles was goed. Sta nu ook onder controle bij m'n lokale ziekenhuis i.v.m. de afstand, maar nu wilde hij me toch wel weer eens zien.

Daarna zijn we lekker naar de sauna geweest, zo genieten <3 Dat had ik echt even gemist zeg, heerlijk dat het nu weer mag :D

@MaTuMi: ik blijf het onwerkelijk vinden hoor := :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:13

Mijn zoontje werd geboren met 4200 gram en heeft nog geen week in maat 50 gepast :') Ik geloof dat hij 2 maanden was toen ik al 68 uit de kast moest pakken. Hij is nu 2,5 en draagt kleding voor 4/5-jarigen dus hij is ook groot gebleven.

Dochter blijft tot nu toe redelijk gemiddeld, ietsje ruimer in groei maar niet zoveel als zoon. Dus nu toch maar wel wat 50 gekocht. Het meeste wel 56.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:19

Bij ons paste maat 50 juist best wel een tijdje, maar we hadden inderdaad een baby die een stuk kleiner was met 3235 gram.

Een bedje netjes opmaken kan ik overigens nog steeds niet :') . Blij dat ik nu alleen een hoeslaken hoef te doen :+

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:23

De slofjes op mijn foto zijn trouwens van de Hema!
Ik heb wel wat uitzet lijsten bekeken maar vind het toch lastig om dan goed te kiezen.
Wat Listano ook zegt, straks heb je een grote baby en dan heb je bijna geen 50 nodig.
Heb nu geloof ik 5 of 6 rompertjes maat 50 en dan wat 56. En die Winnie de Pooh pyjama is 62 want dat was de enige maat. Mijn vriend heet Erwin dus vind het wel leuk om Winnie dingen te kopen.

Als iemand de ultieme baby uitzet lijst vind ben ik daar wel heel benieuwd naar!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:28

Het gaat hard hier! Zie veel leuke spulletjes voorbij komen, ik krijg stress want ik heb nog helemaal niks gekocht en zou ook niet weten wat ik nodig heb :')

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:05

Mijn dochter heeft maat 50 overgeslagen, ze woog 4210 gram en was 56 cm lang bij de geboorte. Ik verwachtte al een lange baby dus ik had bijna geen maat 50 gekocht. Ik hou nu hetzelfde aan, bijkopen kan altijd.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:53

Wat een leuke kleertjes komen er voor bij! Ik kan ook niet wachten om te shoppen, maar ik wacht nog even op de nieuwe collecties haha (vooral door de kleurtjes)! Heb al wel alle dozen met kleertjes die ik van onze zoon had uitgezocht. Wat kan voor een meisje en wat kan nu gewoon weg. Ik heb nog best wat, wat ook prima voor een meisje kan.

Ik vond de lijsten ook vooral geen duidelijk geven. De ene lijst zegt dit, de andere zegt dat.
Ons zoontje was bij de geboorte vrij klein en heeft ruim 4 maand in maatje 50/56 gezet haha!

Qua uitzet zou ik zeker niet te veel setjes in 50 kopen, je kan altijd bij kopen en met een beetje geluk krijg je ook nog van kraamvisite. Ik heb me wel netjes aan de hydrofiele doeken die op de lijst staan gehouden (die gebruiken we nog steeds) en beddengoed hadden we ook genoeg (wel voor het ledikant, niet voor het wiegje, dat past prima ook op het wiegje)
Had het bedje ook braaf opgemaakt volgens een filmpje op internet. De kraamverzorgster heeft alles er weer afgehaald en het opnieuw gedaan whaha! Onze zoon lag ook vrij snel in slaapzakken, dus ook weinig bedjes opgemaakt haha!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:46

Hier was onze dochter heel groot verwacht dus maar weinig in maat 50 gekocht, bleek ze na de geboorte nog geen 3300 gram te wegen… dus vandaar toch nog even extra maat 50 bijgekocht.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:48

Ik hoop juist altijd weinig kleding van kraamvisite te krijgen :') Vaak is het totaal mijn smaak niet.

Gisteren had ik weer controle bij de verloskundige. Ze zei dat ik het baby ook wel erg makkelijk maak, zoveel ruimte want mijn baarmoeder zit echt hoog voor de termijn. Meisje groeit flink maar lang niet zo flink als mijn zoontje toen. Groeiecho met 24 weken vonden we daarom beide niet zo nodig. Dus dat wordt gewoon weer tussen 30 en 34 weken en dan hoop ik dat deze baby lekker gemiddeld blijft. Ze gaan dit keer ook beter in de gaten houden hoe ze ligt. Zoon was sterrenkijker.
Ik krijg een consult bij de gynaecoloog omdat ik vorige keer totaalruptuur had en kans op herhaling groot is. En ik moet mijn suikertest gaan plannen. 22 wekenprik ga ik ook weer doen. Dan ben ik voorlopig weer gekeurd.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:28

Kleiner dan verwacht kan natuurlijk ook altijd Ilse. Ik moet zeggen dat ik na m'n vorige zwangerschap niet zoveel vertrouwen meer heb in de metingen, aangezien ze er continu naast zaten.

Ik heb precies hetzelfde Lisitano, ik koop het liever zelf :Y)
Hier ook een sterrenkijker wat het laatste deel van m'n bevalling nogal lastig maakte dus ik hoop dit keer op een beter meewerkende baby.

Goed dat je begint over de 22-weken prik. Ik had me voorgenomen die morgen te gaan halen maar ik was het straal vergeten :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 17:21

Eerste grote aankoop voor de babykamer is hier gedaan. Een radiator _O-

Ben benieuwd wat de gynaecologen besluiten, moet waarschijnlijk ook een keer op controle in Nijmegen.. Ze hebben het zelfs over daar bevallen , maar hoop toch echt dat dat niet nodig gaat zijn want dat betekent inleiden.. en bevallen met een ruggenprik, maar weet ook nog niet of ik dat wel wil := Zal allemaal nog wel over besproken worden, want is nog lang niet zover natuurlijk :)