Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:23

Bhodi schreef:
Ik had gehoopt dat m’n vruchtbare week begonnen was, maar tot op heden zien m’n ovulatietesten er zo uit… het maakt me echt een beetje onzeker, maar aan de andere kant weet ik ook wel dat het “pas” cd 22 is en m’n piek meestal rond cd 25 is. Misschien toch maar met de tweede urine gaan testen, misschien mis ik m’n piek wel… bahhh wat irritant dit.

[ [url=m/deCOmV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik testte vaak met ochtend en de 2e keer met einde middag/begin avond urine.
Vaak was bij mij de tweede veel duidelijker en gaf de piek aan.

Taartje

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:25

Dankjulliewel! Ook nog flinke hb daling dus aan de ijzertabletten.
Even beneden langs het lab (daar werk ik) mn collega's mn gezicht laten zien en dan lekker naar huis.
Lekker knuffelen met mn man en kindjes.

Anna06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:06

Vraagje, hoe snel kwam bij jullie de menstruatie weer op gang na het stoppen met de pil?
En was jullie lichaam ook zo van slag na het stoppen? Veel klachten?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:21

Anieke06 schreef:
Vraagje, hoe snel kwam bij jullie de menstruatie weer op gang na het stoppen met de pil?
En was jullie lichaam ook zo van slag na het stoppen? Veel klachten?

Hier de maand erop weer netjes en geen klachten gehad. Juist veel positieve verschillen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:34

Hi ladies, na enige twijfel toch een post van mij. Ik ‘hoor’ niet in dit topic gezien ik zwanger ben, maar lees vanwege mijn zwangerschap wel wat meer rond op dit gedeelte van bokt.

Bij ons was zwanger worden niet perse vanzelfsprekend maar inmiddels hoogzwanger. Toen we ermee bezig waren vermoedde ik dat ik hormonaal van slag was door de corona vaccinaties, had doorbraakbloedingen etc. Ik herkende me erg in de symptomen van een oestrogeentekort https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... eling.html
Ben toen monnikspeper gaan slikken (zit in supple Femme) en snel daarna trok mijn cyclus bij, had ik geen puistjes, emotiewisselingen na mijn eisprong, en haaruitval meer en werd ik zwanger. Gezien de regulerende werking van monnikspeper, zonder dat je gelijk aan de hormonen hoeft, wilde ik deze tip toch even delen voor de mensen bij wie er misschien ook sprake van is. Bij PCOS schijnen die hormonen ook een grote rol te spelen.
En verder hielp het me ook om te weten dat je maar 20% kans per cyclus hebt, dat is bijna wachten op 6 gooien zoals bij mens-erger-je-niet. Dat is even wat anders dan bij de paarden, haha. Het kan dus gewoon pech zijn, enige wat helpt is steeds weer opnieuw gooien met die dobbelsteen.
Veel succes allemaal en hopelijk is het iedereen gegund!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:59

GJ9 schreef:
Hi ladies, na enige twijfel toch een post van mij. Ik ‘hoor’ niet in dit topic gezien ik zwanger ben, maar lees vanwege mijn zwangerschap wel wat meer rond op dit gedeelte van bokt.

Bij ons was zwanger worden niet perse vanzelfsprekend maar inmiddels hoogzwanger. Toen we ermee bezig waren vermoedde ik dat ik hormonaal van slag was door de corona vaccinaties, had doorbraakbloedingen etc. Ik herkende me erg in de symptomen van een oestrogeentekort https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... eling.html
Ben toen monnikspeper gaan slikken (zit in supple Femme) en snel daarna trok mijn cyclus bij, had ik geen puistjes, emotiewisselingen na mijn eisprong, en haaruitval meer en werd ik zwanger. Gezien de regulerende werking van monnikspeper, zonder dat je gelijk aan de hormonen hoeft, wilde ik deze tip toch even delen voor de mensen bij wie er misschien ook sprake van is. Bij PCOS schijnen die hormonen ook een grote rol te spelen.
En verder hielp het me ook om te weten dat je maar 20% kans per cyclus hebt, dat is bijna wachten op 6 gooien zoals bij mens-erger-je-niet. Dat is even wat anders dan bij de paarden, haha. Het kan dus gewoon pech zijn, enige wat helpt is steeds weer opnieuw gooien met die dobbelsteen.
Veel succes allemaal en hopelijk is het iedereen gegund!

Daar ga ik is voor kijken. Bij mij worden de puisten alleen maar erger schaam me rot. Altijd egale huid gehad, na stoppen met pil regelmatig wat puistjes maar sinds een paar dagen zit ik helemaal onder. Vreselijk

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:05

Ik kreeg ook puistjes na stoppen met de pil. Dit trekt gelukkig allemaal weer weg!
Heb nu gewoon weer een mooie egale huid :)

Ik ga eens kijken naar monnikspeper, bedankt voor de tip!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:24

Jannickee schreef:
Ik kreeg ook puistjes na stoppen met de pil. Dit trekt gelukkig allemaal weer weg!
Heb nu gewoon weer een mooie egale huid :)

Ik ga eens kijken naar monnikspeper, bedankt voor de tip!

Nou het duurt bij mij nu al maaaaanden, en wordt alleen maar erger.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:14

Wat vervelend Marlis! Je kan altijd de huisarts vragen of zij er misschien iets voor hebben?

Hier op dag 12 loopt mijn ovulatietest al aardig op, wel erg vroeg. Dus twijfel of dit mijn piek al is.
Vanavond en morgen nog maar eens testen.
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:01

Jannickee schreef:
Wat vervelend Marlis! Je kan altijd de huisarts vragen of zij er misschien iets voor hebben?

Hier op dag 12 loopt mijn ovulatietest al aardig op, wel erg vroeg. Dus twijfel of dit mijn piek al is.
[ [url=m/vCnbXb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de zekerheid om de dag gezellig maken en blijven testen.

Hier nog steeds niet ongesteld.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 23:02

Jannickee schreef:

Kan zomaar. Mijne was ook heel vroeg en wel gewoon bingo. Succes!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 23:03

Marlis schreef:
Jannickee schreef:

Voor de zekerheid om de dag gezellig maken en blijven testen.

Hier nog steeds niet ongesteld.

Spannend!! Had je het nog gezellig kunnen maken? Wanneer is je dpo?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 07:17

Meiden, m'n zus had van voor het plaatsen van een spiraal nog een zwangerschapstest van Kruidvat liggen omdat zij toen moest testen.

Dit komt er binnen de tijd, zal dit positief zijn? Is maar heel licht.Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marlis op 25-09-22 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 07:20

Een streep is een streep! :D En als je hem zo op de foto weet te krijgen kun je vrij zeker zeggen dat hij positief is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:03

Ik breek even in als meelezer maar toen ik 5 jaar terug wou zwanger worden gebruikte ik enkel die testen. Die is zeker positief hoor!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:16

Kan het niet geloven.. zo onregelmatig ongesteld en zo lang zware pil gebruikt.
Misschien verklaart dat waarom ik momenteel echt voor aap loopt doordat ik momenteel echt onwijs onder de mega grote puisten zit.

Dinsdag dan denk ik maar een digitale cb doen denk ik.

En mocht het zo zijn is het een verassing wanneer ik thuis kom weer bij m'n vriend. Haha.

Heb dinsdag geen oppas voor de honden dus blijf langer in braboland bij m'n zus.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:31

Marlis duidelijk 2 strepen hoor! Gefeliciteerd! <3

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:58

Wauw die is zeker positief! Van harte gefeliciteerd <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 10:47

Marlis schreef:
Meiden, m'n zus had van voor het plaatsen van een spiraal nog een zwangerschapstest van Kruidvat liggen omdat zij toen moest testen.

Dit komt er binnen de tijd, zal dit positief zijn? Is maar heel licht.[ [url=m/KKi71l.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/155XDd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja hoor!!! Wat goed!!!!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:11

Die puisten zijn wel heel herkenbaar, ben blij dat dat nu weer wat beter is. Leek wel een verse puber _O-

Gefeliciteerd! :D

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:45

Ik snap niks van mijn ovulatietesten deze maand.
Normaal gesproken heb ik altijd een dikke tweede streep, nu blijft het een beetje vaag.

Vanmiddag om 12.00 uur was hij iets donkerder dan gisteren, maar om 15.00 uur weer een stuk lichter.
Gister is het niet gelukt om het gezellig te maken. Zijn we vanavond dan nog op tijd?

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:50

Jannickee schreef:
Ik snap niks van mijn ovulatietesten deze maand.
Normaal gesproken heb ik altijd een dikke tweede streep, nu blijft het een beetje vaag.

Vanmiddag om 12.00 uur was hij iets donkerder dan gisteren, maar om 15.00 uur weer een stuk lichter.
Gister is het niet gelukt om het gezellig te maken. Zijn we vanavond dan nog op tijd?

[ [url=m/WfE9TJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan volgens mij nog steeds maar wel kleinere kans omdat het eitje al gesprongen is en het ook iets van 12 uur duurt voordat sperma bij het eitje is.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:03

De oploop begint te komen *\o/* vanmiddag nog eens testen en dan morgen hopelijk mn piek! En anders woensdag :')

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:06

Spannend! Hopelijk zet ie goed door

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:13

Hoi!
Via een ander topic ben ik uitgenodigd om hier ook mee te kletsen :D

Ik en mijn vriend hebben op het moment een traject bij de gynaecoloog. Dit omdat ik op beide eierstokken pco symptomen heb + een hele vage menstruatie cyclus. Vorige week vrijdag hadden we een routine echo om te zien hoe mijn cyclus was. En ze zag een cyste of een eitje dus ik mocht bloed gaan prikken. De hele middag was best spannend want het was bloed met spoed. Dus zou die dag nog uitslag hebben.

Maar de uitslag was heel positief ik ovuleerde en het eitje zou zaterdag gaan springen. Dus mijn vriend en ik hebben het heel gezellig gehad die avond en het weekend. En nu mag ik vrijdag bloedprikken of het een succesvolle eisprong was :D