Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duc_je schreef:Voor een 2jarige is ze wel al flink qua gewicht. Laat ik het zo zeggen, ze is zwaarder dan mijn 3jarige. Maar hoe is de verhouding tot de lengte? En volg indd je eigen gevoel hoor!
dromertje2 schreef:Ieder maakt haar keuze er in en de keuze die ze maakt is de beste voor het kind.
Mijn jongste had zware verborgen reflux, slokdarm verbrand, speciale melk, medicatie maar vaste voeding was een zegen voor hem, rond 4-5 maanden gestart en wat een verademing voor hem. Dan kan men zeggen wat men wilt, wat zogezegd niet goed is, voor hem was dit het beste.
Mijn beide kinderen hadden nog maar 2 flessen vanaf ze zowel groentepap en fruitpap aten, zal ook als slecht worden bestempeld maar het zij zo.
Eilinora schreef:Duc_je schreef:Voor een 2jarige is ze wel al flink qua gewicht. Laat ik het zo zeggen, ze is zwaarder dan mijn 3jarige. Maar hoe is de verhouding tot de lengte? En volg indd je eigen gevoel hoor!
Klopt ik ben ook zwaarder dan ik lijk, zware botten denk ik dan maar.
Ze is 95 cm nu.
Word begin februari 3 jaar.
Ze heeft een heel platte buik, kunt de ribben ook wel wat zien en slanke bovenbenen.
Geen vetkwabbetjes te zien.
Maar verwacht ook niet dat ze er nog wat van gaan zeggen.
Was er duidelijk genoeg over.
Bij baby's is het wel handig om regelmatig even te wegen, dan weet je in elk geval of ze goed blijven groeien.
Maar mijn dochtertje van 4 maanden is ook al goed 7230 gram
_Nelleke_ schreef:Toch zit het consultatiebureau er bovenop dat je begint met hapjes vanaf 4mnd. Toen ik zei dat ik liever tot 6 maanden wacht vond ze dat toch onverstandig want ze zouden vanaf 6 maanden echt de vitamines uit groente en fruit nodig hebben...
Bestaat er ook zoiets als een 3-maanden dip? Dochter hangt echt zooo lang aan de borst, ben weer bijna elke voeding 45 min. bezig, al dan niet langer incl het boertje en rechtop houden. Ze spuugt ineens wat golfjes. Mijn tepels zijn er helemaal rauw en pijnlijk van. Had er dit weekend ook echt even 'geen zin in' ofzo, hele tijd de beeb aan de borst, dus ik heb een paar keer gekolfd en flesje door paps laten geven.
Hoe doen moeders dit met werk? In de ochtend bijvoorbeeld? Ik heb straks echt geen tijd om eerst 45 min. live te voeden...
SennaS schreef:Zijn er hier meer die na de zwangerschap tijdens de borstvoeding juist veel lichter ongesteld zijn dan normaal? Ik lijk na 10 maanden voor het eerst ongesteld maar het is veel lichter dan voor m'n zwangerschap. Ik had de eerste dag altijd heel erg buikpijn maar heb nu na 3 dagen nog geen minuut buikpijn gehadHeel fijn maar voor m'n gevoel klopt dit niet