Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 12:55

bigone schreef:
c_alsemgeest schreef:

Door wie, wat en waar?

https://www.lareb.nl/vaccin-knowledge-s ... accinaties

Letterlijk de eerste zin:

Citaat:
Ondanks veel onderzoek is het nog onduidelijk of het pandemisch griepvaccin Pandemrix narcolepsie kan veroorzaken

Als je verder leest worden er ook meer links gelegd met de stress reactie van het lichaam of wat voor injectie dan ook, dus kan niet gelinkt worden aan dat specifieke vaccin.
Dus er is een kans, maar niet bewezen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:34

Voor de mexikaanse griep vaccin zijn zeker wel maatregelen genomen daarna. Er was zeer waarschijnlijk van een hulpstof een te hoge concentratie gebruikt waar specifiek adolescenten met predispositie voor autoimmuun problemen af en toe wat te heftig op reageerde
Ik wordt een beetje moe van dat wegwuiven van alles over en weer. farma is nodig maar niet helig net als het niet per definitie crimineel is.

Ja er zijn bijwerkingen en ja er gaan soms dingen fout. Het is allemaal mensen werk en mensen maken fouten, daar leren we vervolgens weer van.

Een van de grootste overlijdensrisico‘s ‘s zijn medicatie (dosering) fouten.

En ondanks dat er soms fouten worden gemaakt of bepaalde dingen domweg eerder nog onbekend waren maar niet dat dus alles fout is. Mensen doen gelukkig nog veeeeel meer goed dan fout.

Ik heb het vaccin genomen omdat ik meer vertrouwen dan wantrouwen heb in de mensheid en ondanks dat ik de zwakke punten heel goed ken in het goedkeuringstraject ken ik ook de sterke punten.

Het lijkt me vreselijk lastig om altijd er maar vanuit te gaan dat alles wat nieuw is vast wel slecht zal zijn. Kijk eens om je heen. Er zijn honderdenmiljoenen mensen ingeent en die liggen niet allemaal in een hoekje te creperen. Hoeveel bewijs wil men nog?
Er zijn maar een handje vol medicatie dat zoveel gebruikt is als dit vaccin.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 02-10-21 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:35

Laten degenen die het corona-vaccin niet willen,zich ook niet inenten als ze op reis naar verre buitenlanden gaan? Soms kom je er dan niet in (bijv. gele koorts-vaccin) .Als kind krijg je meestal ook al een hoop spuiten,daar heb je dan zelf niets tegen in te brengen.Degenen die om religieuze redenen helemaal geen vaccinaties nemen of hebben genomen,daar heb ik wel respect voor en die zouden een uitzonderingspositie moeten krijgen vind ik.Ik ben zelf ook heel religieus maar neem noodzakelijke vaccinaties wel omdat je anders een heleboel narigheid kunt krijgen zowel voor jezelf als voor anderen,als je ziek zou worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:37

Dat is toch niet relevant?
Ik heb mijn kind als baby niet voor hep B laten prikken, wel de rest. Mag dat ineens niet meer?
Is het perse altijd alles of niets?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:41

Sizzle schreef:
Dat is toch niet relevant?
Ik heb mijn kind als baby niet voor hep B laten prikken, wel de rest. Mag dat ineens niet meer?
Is het perse altijd alles of niets?

Kijk daar val ik ook over. Het wordt allemaal zo zwart/wit gebracht. Iemand die niet gevaccineerd is kan voorzichtiger zijn dan iemand die wel gevaccineerd is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:55

Het onderzoek waarbij gezegd word dat 1 op de 1000 jongeren myocarditis krijgt van vaccineren ligt ook alweer in de prullenbak.
https://leadstories.com/hoax-alert/2021 ... eople.html

En uit Engelse cijfers blijkt dat er van 1 januari tot 1augustus onder de Corona doden 256 volledig gevaccineerd waren.
Dus 256 uit 25-35 miljoen gevaccineerden
38000 uit 20 tot 30 miljoen ongevaccineerden. Duidelijk dat vaccineren helpt voor wie daar nog over twijfelde .

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 15:08

anjali schreef:
Laten degenen die het corona-vaccin niet willen,zich ook niet inenten als ze op reis naar verre buitenlanden gaan? Soms kom je er dan niet in (bijv. gele koorts-vaccin) .Als kind krijg je meestal ook al een hoop spuiten,daar heb je dan zelf niets tegen in te brengen.Degenen die om religieuze redenen helemaal geen vaccinaties nemen of hebben genomen,daar heb ik wel respect voor en die zouden een uitzonderingspositie moeten krijgen vind ik.Ik ben zelf ook heel religieus maar neem noodzakelijke vaccinaties wel omdat je anders een heleboel narigheid kunt krijgen zowel voor jezelf als voor anderen,als je ziek zou worden.

Je gaat toch niet daadwerkelijk vaccinaties die al jaren gezet worden en waarvan de lange termijn effecten allang bekend zijn vergelijken met een vaccinatie dat er pas net is en waarvan niemand weet wat het op de lange termijn doet? :?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:15

Dyphusion schreef:
anjali schreef:

Je gaat toch niet daadwerkelijk vaccinaties die al jaren gezet worden en waarvan de lange termijn effecten allang bekend zijn vergelijken met een vaccinatie dat er pas net is en waarvan niemand weet wat het op de lange termijn doet? :?

Tja die ziekte is er ook pas net.Ik heb ook bezwaren tegen allerlei medicijnen\vaccinaties en ik vind het eigenlijk ook "troep".Maar soms is er een noodsituatie zoals nu.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:59

Coronavirussen zijn niet nieuw, het onderzoek ernaar ook niet. Een van de redenen dat er zo snel vaccins waren: de wetenschappers hoefden niet van 0 af te beginnen met onderzoek. Er was al heel veel kennis opgedaan, het eerste Coronavirus dat mensen infecteerde is al in de jaren 60 vastgesteld.
In 2002 stak SARS (SARS-CoV) de kop op en in 2012 MERS (MERS-CoV) en daarmee is men dus al 20 jaar bezig met onderzoek naar de familie coronavirussen waar dus ook Covid-19 (SARS-CoV-2) onder valt. Men hoefde dus geen totaal nieuw wiel uit te vinden, dat scheelde enorm veel tijd.

Ineke2

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:23

Dat is inderdaad de reden waarom er “ zo snel “ een vaccin voor is.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:35

Waar staat in mijn reactie dat het vaccin er "snel" is? Ik zeg alleen dat de langetermijneffecten niet bekend zijn. Dat kan namelijk niet, want het vaccin bestaat pas net. Gewoon een kwestie van goed lezen...

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:37

anjali schreef:

Ik wil het omdraaien, ik ga niet op reis naar landen waar vaccinaties verplicht zijn of sterk worden aangeraden. Er blijven dan nog genoeg landen over om naar toe te reizen.
Heb ook geweigerd om voor werk naar Afrika te gaan vanwege de vaccinaties.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:57

Dyphusion schreef:
Waar staat in mijn reactie dat het vaccin er "snel" is? Ik zeg alleen dat de langetermijneffecten niet bekend zijn. Dat kan namelijk niet, want het vaccin bestaat pas net. Gewoon een kwestie van goed lezen...

Rustig maar hoor :(:)

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:00

Mars schreef:
Dyphusion schreef:

Rustig maar hoor :(:)

Ik reageer niet eens op jou :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:01

Ik wel op jou :j
Vervelend dat je zo gepikeerd bent, toch nog fijne avond gewenst hoor.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:16

Ik gepikeerd? Hoe kom je daar bij? Ik denk dat je mij met jezelf verward. Het feit dat je op de man speelt in plaats van op de bal zegt namelijk genoeg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:18

Dyphusion schreef:

Het is niet dat we nu pas voor het eerst vaccineren. Er is al veel bekend over lange termijneffecten van vaccinaties.
Die zijn er namelijk niet bij alle andere vaccins, het vaccin wordt volledig opgeruimd uit je lichaam en de antistoffen blijven over. Dat is bij deze niet anders.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:19

anjali schreef:

Waarom zou een religieuze overtuiging meer waard zijn dan een andere overtuiging?
Of ik in god geloof of niet heeft hier toch niks mee te maken?

Ikzelf vermijd eigelijk landen waar een extra vaccin noodzakelijk is, maar zou deze wel nemen indien het toch nodig is om naar daar te reizen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:42

Als het een reactie op mij was Dyphusion… Ik reageerde op de reactie van Mars en niet op jou :')

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:47

Ineke2 schreef:
Als het een reactie op mij was Dyphusion… Ik reageerde op de reactie van Mars en niet op jou :')

Dan moet je de quote functie gebruiken, die is er niet voor niets ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:07

Zegt zij die dat op de eerdere reactie op mij ook niet doet :')

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:15

Kun je na vaccinatie alleen nog op de man spelen in plaats van op de man? Asking for a friend.
Echt wat een persoonlijke fout om weer in dit topic te reageren. Respect voor de mensen die het langer hebben volgehouden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:17

Dyphusion schreef:
Kun je na vaccinatie alleen nog op de man spelen in plaats van op de man? Asking for a friend.
Echt wat een persoonlijke fout om weer in dit topic te reageren. Respect voor de mensen die het langer hebben volgehouden.

:(:)

Neem een lekker bakkie thee en call it a night

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:18

Jeetje wat een veroordelingen de hele tijd Dyphusion. Misschien moet je zelf eens iets beter inlezen in de ontwikkeling van dit vaccin. Dan zal je zien dat het niet even snel in elkaar getoverd is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:20

Dyphusion schreef:

Misschien kun je je zelf gewoon wat beter inlezen voor je iets roept en daarnaast ook een ander niet verwijten wat je zelf ook doet.

Fijne avond verder gewenst :j