Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:35

Vaccins kunnen op dezelfde manier werken maar zijn nooit identiek, anders was Janssen ook stopgezet voor jongeren. Maar de werkwijze van Janssen en AZ is wel hetzelfde.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:50

Hier ondertussen 5 dagen geleden dat ik geprikt ben (donderdag ochtend) en nog steeds niet helemaal beter. Gister en eergisteren vrij ziek zelfs, soort griep gevoel, pijnstiller genomen en dat hielp maar daar kwam het ook nog doorheen. Erg pijnlijk in mijn hoofd om te bukken, daar maakte ik me gisteren best ongerust over, wanneer het geen pinksteren geweest was zou ik mijn dokter gebeld hebben. Vind het vandaag wel beter, geen pijnstiller genomen en voelt iets beter als gisteren met, dus ben duidelijk opgeknapt. Nog steeds niet fijn om te bukken maar minder pijnlijk, wel raar wattig gevoel in mijn hoofd nog steeds. Waar ik me gisteren erg druk om maakte, trombose in mijn hoofd, zal dan niet toch? Neem aan dat het dan erger wordt? Heeft iemand daar een idee over? Maak me wel een beetje ongerust en twijfel of ik mijn dokter moet bellen, vind het namelijk best lang duren maar ik wil ook niet voor niks bellen. Ik dacht gisteravond als het morgen nog hetzelfde is bel ik in ieder geval, maar het voelt wel iets beter dan gisteren, niet over maar wel iets beter...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:53

Een sinus trombose mis je niet, dan kun je niets meer.
Maar hoe daar een eventueel voorstadium van is, als er dat is, weet ik ook niet.
Maar bellen als je dat geruster maakt kan altijd toch :knuffel:

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:06

Luxx, gewoon even bellen.
Ik had een flinke rode plek en de assistente zei dat ik antihistamine kon nemen. Dat werkte goed. Misschien helpt dat bij jou ook, even bellen en navragen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:07

Gewoon bellen, juist bij pijn in het hoofd bij bukken, 99 keer is het niets maar better safe than sorry.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:16

Nou, dan toch maar gebeld, heb afspraak voor donderdag voor controle, ze vond het dus niet erg dringend. Ze zei ook dat de klachten wel een week konden duren. Nouja, toch inderdaad wel beter om even te bellen, voel me wel meer gerustgesteld. Hopen dat het nu wel steeds beter gaat

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:26

luxx schreef:
Hier ondertussen 5 dagen geleden dat ik geprikt ben (donderdag ochtend) en nog steeds niet helemaal beter. Gister en eergisteren vrij ziek zelfs, soort griep gevoel, pijnstiller genomen en dat hielp maar daar kwam het ook nog doorheen. Erg pijnlijk in mijn hoofd om te bukken, daar maakte ik me gisteren best ongerust over, wanneer het geen pinksteren geweest was zou ik mijn dokter gebeld hebben. Vind het vandaag wel beter, geen pijnstiller genomen en voelt iets beter als gisteren met, dus ben duidelijk opgeknapt. Nog steeds niet fijn om te bukken maar minder pijnlijk, wel raar wattig gevoel in mijn hoofd nog steeds. Waar ik me gisteren erg druk om maakte, trombose in mijn hoofd, zal dan niet toch? Neem aan dat het dan erger wordt? Heeft iemand daar een idee over? Maak me wel een beetje ongerust en twijfel of ik mijn dokter moet bellen, vind het namelijk best lang duren maar ik wil ook niet voor niks bellen. Ik dacht gisteravond als het morgen nog hetzelfde is bel ik in ieder geval, maar het voelt wel iets beter dan gisteren, niet over maar wel iets beter...

Ik was op een zaterdag geprikt met Pfizer en kreeg die maandag ook pijn tussen mijn oog en neus. Was ook zeer pijnlijk en pijn bij bukken dus schoof het af op mijn holten. Ik heb ook gewoon gewerkt (met moeite, maar ik heb het elk halfjaar wel). Die tijd was er eigenlijk nog bijna niks bekend van de trombose ect. Ik denk gewoon toeval dat ik het zonder vaccinatie ook wel gehad had. Tweede keer geen hoofdpijn gehad gelukkig! Nu voel een holteontsteking ook al haast of je hoofd uit elkaar knapt. Ik zeg altijd maar met oorpijn de meest vervelende pijn die er bestaat.

En misschien maar beter voor mij dat het toen nog niet zo bekend was. Ik ben al zo'n paniek zaaier en nu wist ik niet van dat bestaan af dus schoof het ook af op teveel spanning en paniek. Was wel even bang dat het niet goed was maar dat denk ik zo vaak. Uiteraard aantal maanden verder ben ik er nog steeds :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:30

Fitzroy schreef:
Wie heeft er al Janssen gehad en wat waren de bijwerkingen?

Ik, en alleen last van de prikplek omdat ze bijna in mijn schoudergewricht geprikt had.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:46

Ik heb zondagmiddag dan Pfizer gehad en buiten een mooie rode bult op de prikplek, welke al weg aan het trekken is heb ik tot nu toe geen last van bijwerkingen gehad.

In Lelystad is het trouwens ook formulier printen die krijg je tegelijk in je handen gedrukt met de prik en door naar de wachtkamer. Ging daar echt razend snel aan de lopende band en het was echt druk! maar in mijn ogen wel goed geregeld.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:13

Fitzroy schreef:
Oké, ik word zaterdagmiddag geprikt dus dan houd ik er vast rekening mee voor zondag :+

Een vriendinnetje van mij is er flink ziek van geweest, dus verstandig!

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:23

Ik ben afgelopen zondag geprikt met Pfizer.
Ik heb gisteren een stijve en pijnlijke arm gehad, verder niks. Was gisteren vrij dus even rustig aan gedaan maar vandaag voel ik er al niks meer van. Ik ben tevreden!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:09

Ik ben niet ziek geweest na janssen en een groot deel van mijn collega's ook niet. Sommigen, vooral jongere collega's hebben wel maximaal een dag grieperig klachten gehad zoals koorts, hoofdpijn en moeheid.

Overigens ben ik op dinsdag geprikt 3 weken geleden, en heb ik sinds die vrijdag daarna wel hoofdpijnklachten. Maar ik was daarvoor ook al langere tijd verkouden. Huisarts denkt ook aan holte ontsteking. Ze zij bij sinus trombose zou de pijn invaiderend zijn, dat is het niet. Nu antibiotica.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:04

luxx schreef:
Ik ben toch nog niet helemaal normaal, kon vannacht heel moeilijk slapen weer, opgezette klieren in keel, keelpijn, oorpijn, hoofdpijn hoewel dat vooral weer zo'n wattig gevoel is maar ook wel een beetje pijnlijk. Hoop dat ik er snel vanaf ben, maar zal vanavond wel weer goed slapen neem ik aan want dan zal ik wel goed moe zijn dat zal natuurlijk ook een stuk schelen. Heb op de netten wel meer mensen gevonden die als bijwerking slapeloosheid hadden maar niet veel, hier iemand die dat ook had/heeft?

Yup, ik ook!
Ik kon dan wel overdag slapen.
Ik heb Corona gehad en kreeg dus 1 prik.
Ik heb een week na de prik last van spierpijn (verzuren en tintelen), opgezette keel, vermoeidheid (slaap heel slecht waardoor ik overdag instort).

Ik kreeg Pfizer.
Iemand die een week na de prik ook nog last van bijwerkingen kreeg?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 23:29

Zaterdag Pfizer , uiteraard spierpijn in de arm een dagje.
Maandag echt niet fit, slap op de benen , beetje oorpijn ( denk opgezwollen lymfeklieren) vandaag weer zo goed als de oude.
Viel eigenlijk wel mee, maar kon gisteren echt niet sporten of veel meer doen dan bankhangen en beetje in huis rommelen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:11

Ik heb afgelopen zondag mijn eerste Pfizer vaccin gehad, wat ik heel apart vond is dat ik heel snel daarna een tintelend gevoel kreeg in mijn tong. In de loop van de avond trok het weg.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:56

*\o/* *\o/* mijn man nu de 2de

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:57

Ik heb zaterdag dus Pfizer gehad en kan zeggen dat ik geen bijwerkingen heb gehad. +:)+ Ik hoop niet dat dat wil zeggen dat mijn immuunsysteem niet werkt. >;) Mijn man heeft een uur geleden Moderna gehad, ik ben benieuwd of hij bijwerkingen krijgt. Hij gaat er zelf vanuit van niet. :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:18

Astrid, heeft er niks mee te maken hoor. Ik heb iedere dag talloze mensen aan de balie die voor hun 2e prik komen, en het grootste deel heeft weinig tot helemaal geen klachten gehad.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:25

Oké gelukkig :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:31

Zo, nummer 1 zit (Moderna).

Ik hoop niet op bijwerkingen want morgen hebben we hier een kinderfeestje.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:40

Eergister middag begon ik op te knappen en gisteren was weer een normale dag, lekker mijn huis schoon kunnen maken, dat zat er de dagen ervoor niet in... Had wel met heel veel moeite zondag mijn bed verschoond, dat was echt naar om te doen en moest steeds gaan zitten tussendoor omdat ik er misselijk van werd. Maargoed, ik ben dus weer zo goed als nieuw, nouja, de normale tweedehands versleten staat dan waarin ik voor de prik was. Heel benieuwd naar prik twee, zie er best tegenop maar ik ga hem natuurlijk hoe dan ook zetten en maar zien waar het schip strand. Kan me dan wel beter voorbereiden, ik doe normaal in het weekend grote schoonmaak maar dat doe ik die week dan wel op de dag voor de prik, kan ik gewoon ellendig op de gaan bank liggen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:50

Zo, dat is een heftig weekje geweest dan voor jou!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:57

Ja inderdaad, van vrijdag tot dinsdag echt best ziek, ik was donderdag geprikt. Veel langer dan ze zeggen, maar gelukkig is het weer over. Heb nog steeds wat volle holtes en opgezette klieren in mijn hoofd maar heb gewoon weer energie om gewoon dingen te doen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:00

Misschien had je net de pech dat je een ander virus opgepikt had vorige week en je immuun systeem dubbel aan het werk was.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:08

Ja dat kan natuurlijk hoewel me dat sterk lijkt omdat ik eigenlijk helemaal niemand zie en nergens heenga, wanneer ik boodschappen doe (niet vaak) doe ik heel erg voorzichtig. Maar kan natuurlijk wel, kan ook in dat centrum iets opgepikt hebben. Wanneer ik bij de tweede prik nergens last van heb denk ik dat het wel zoiets geweest moet zijn, iets anders erbij opgepikt