Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Er is een gradatie in ziektebeeld uiteraard. Maar als de cardioloog aangeeft uiterst voorzichtig te zijn, omdat de kans dat je corona overleefd erg gering is, dan is dat wel iets om serieus te nemen lijkt me.
Het zou op zijn minst van een beetje fatsoen getuigen als mensen dan de anderhalve meter afstand zouden houden.
Ik loop dagelijks op straat (voornamelijk vanwege mijn honden) en er is werkelijk niemand die opzij stapt als je elkaar op een smalle stoep moet passeren. Ook in het bos op smalle paden, ik ben de enige die de berm in stapt om afstand te houden.
Laatst kwam ineens een hardloper me achterop, die ik niet had horen aankomen. Ze duwde me nog net niet het pad af.
Over de supermarkt hoef ik niet eens te beginnen.
En als mensen dat niet eens op kunnen brengen, moeten ze wat mij betreft niet zeggen dat ze het zo erg vinden voor ondernemers. Want je helpt ze er niet bepaald mee.
Ik zou er wat dat betreft geen enkel probleem mee hebben als de avondklok nog een paar weken zou worden voortgezet.
Edit: ik ben overigens zelf geen hartpatiënt, maar ik ken ze wel. En ook jonge mensen met longziekten.
(pulmonale hypertensie bijvoorbeeld, en COPD)
Ik ben trouwens wel benieuwd in welk opzicht die mensen waar "niets mee aan de hand" was, tot de risicogroep behoren?
SVRL schreef:Nikass schreef:Er is een gradatie in ziektebeeld uiteraard. Maar als de cardioloog aangeeft uiterst voorzichtig te zijn, omdat de kans dat je corona overleefd erg gering is, dan is dat wel iets om serieus te nemen lijkt me.
Het zou op zijn minst van een beetje fatsoen getuigen als mensen dan de anderhalve meter afstand zouden houden.
Ik loop dagelijks op straat (voornamelijk vanwege mijn honden) en er is werkelijk niemand die opzij stapt als je elkaar op een smalle stoep moet passeren. Ook in het bos op smalle paden, ik ben de enige die de berm in stapt om afstand te houden.
Laatst kwam ineens een hardloper me achterop, die ik niet had horen aankomen. Ze duwde me nog net niet het pad af.
Over de supermarkt hoef ik niet eens te beginnen.
En als mensen dat niet eens op kunnen brengen, moeten ze wat mij betreft niet zeggen dat ze het zo erg vinden voor ondernemers. Want je helpt ze er niet bepaald mee.
Ik zou er wat dat betreft geen enkel probleem mee hebben als de avondklok nog een paar weken zou worden voortgezet.
Edit: ik ben overigens zelf geen hartpatiënt, maar ik ken ze wel. En ook jonge mensen met longziekten.
(pulmonale hypertensie bijvoorbeeld, en COPD)
Ik ben trouwens wel benieuwd in welk opzicht die mensen waar "niets mee aan de hand" was, tot de risicogroep behoren?
Dit is compleet of topic, maar de mensen onder de 65 die ik heb zien sterven zonder gekende medische voorgeschiedenis, behoorden echt niet tot een risicogroep.
candalisa schreef:Ik vind het vooral erg dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen de mensen die getroffen worden... gelukkig beginnen steeds meer mensen het nu te zien... ja het is erg voor de patiënten en voor het zorg personeel maar het is ook erg voor de 13 jarige jongen die zelfmoord pleegde omdat hij zijn vriendjes miste en school niet meer kon bijhouden... of een winkelier die zichzelf op heeft gehangen omdat hij geen uitweg zag ... voor de mensen die jaren lang hard gewekt hebben om een zaak op te zetten en het nu zien instorten...
mijn buurman heeft tijdens zijn chemo Corona gehad hij wist het niet eens het is dat ze erachter kwamen tijdens een controle een klant van mij 96 hart patiënt oa ook Corona gehad loopt nu ook gewoon rond maar vind het verschrikkelijk dat alles zo kapot gaat...
De meeste reguliere zorg gaat gewoon door dus dat er steeds wordt geroepen dat het zo onder druk staat valt ook wel mee...
lenaa_tje schreef:candalisa schreef:Ik vind het vooral erg dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen de mensen die getroffen worden... gelukkig beginnen steeds meer mensen het nu te zien... ja het is erg voor de patiënten en voor het zorg personeel maar het is ook erg voor de 13 jarige jongen die zelfmoord pleegde omdat hij zijn vriendjes miste en school niet meer kon bijhouden... of een winkelier die zichzelf op heeft gehangen omdat hij geen uitweg zag ... voor de mensen die jaren lang hard gewekt hebben om een zaak op te zetten en het nu zien instorten...
mijn buurman heeft tijdens zijn chemo Corona gehad hij wist het niet eens het is dat ze erachter kwamen tijdens een controle een klant van mij 96 hart patiënt oa ook Corona gehad loopt nu ook gewoon rond maar vind het verschrikkelijk dat alles zo kapot gaat...
De meeste reguliere zorg gaat gewoon door dus dat er steeds wordt geroepen dat het zo onder druk staat valt ook wel mee...
Hoewel ik het voor een groot deel met je eens ben bagatelliseer je het wel in je laatste zin. Dat is nogal een middelvinger naar de mensen op de COVID afdelingen etc
Ook niet nodig
sureido schreef:Ik vraag me soms ook wel af wat mensen van 40-50 zouden zeggen als ze zelf 20 waren. Nu zeggen die op bokt vooral (want al mijn uni professoren, ouders, andere ouderen die ik in real life spreek zeggen ik snap dat dit echt klote is voor jullie) ja is feesten niet het belangrijkste in je leven, waarom is het zo moeilijk dat op pauze te zetten.
Maar ik vind het wel echt erg dat mijn studenten tijd die ik nooit meer terug krijg al een jaar op pauze staat.
karuna schreef:Destijds werd er in mijn opleiding eigenlijk niet gefeest door studenten. Misschien regio gebonden of de laatste jaren veel erger geworden met dat gefeest en zo.
Dus ja even een jaar of desnoods twee jaar niet feesten op een mensenleven is geen drama. Dat overleef je heus welnog beter voor de gezondheid ook, vroeger slapen, minder drank
sureido schreef:Haha, dit dacht ik al, maar dat is denk ik gewoon het verschil hoe je leeft en altijd je ding gedaan hebt. Mijn ouders zijn meteen gaan werken, maar zeggen zelfs dat het wel klote is voor mij.
En dacht ook wel dat op bokt niet perse de mensen zitten die wel altijd het studenten leven geleefd hebben. Maar dat er zoveel aandacht aan gegeven wordt is niet voor niks. Maar dat mag je hier niet zeggen. Maar waarom is het zo fout om hier na een jaar al niks, een keer te klagen dat het hele sociale leven stil ligt?
Ik ben al sinds maart!!!! niet meer op de Universiteit geweest.. ik krijg alleen maar online colleges.