Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:De laatste keer dat ik een vaccinatie kreeg vroegen ze overigens ook of ik bloedverdunners gebruikte. Misschien is dat wel een standaard ding bij vaccineren.
Overigens, secricible, in de originele bijsluiter (die in het Engels) staat het wel wat anders omschreven. Als je dat iets verkeerd vertaalt snap ik dat mensen denken dat het helemaal niet mag. (Zeker als dat al de richting is waar je naartoe wilt denken)
bigone schreef:Het mag dus wel maar in overleg met je huisarts . Die krijgen het nog druk met 2 miljoen mensen die bloedverdunners gebruiken.
bigone schreef:Ik ben wel heel benieuwd hoe lang het gaat duren voor iedereen zijn vaccin heeft. Er zijn in Nederland ong. 13 miljoen volwassenen en wanneer 75% zegt te willen vaccineren hebt je het over 10 miljoen prikken. X 2 met de huidige vaccins
beert schreef:Vayo schreef:
Ik mag 24-1 en 14-2 voor mijn vaccinatie. Gezellig uitje voor de zondag
Romantisch op Valentijnsdag! Kun je een leuk uitje van maken
Goed dat ze ook op zondag prikken trouwens. Mijn moeder heeft ook de oproep en kan de 20e al terecht. Zij werkt in een verzorgingshuis.
Vayo schreef:Klopt. In mijn afspraakbevestiging staat dat ik er 10 min. van te voren mag zijn, maar er 5 min. van te voren moet zijn. Mijn gezondheidsverklaring, brief van werkgever en mijn ID moeten eerst worden gecontroleerd. Telefonisch heb ik toestemming gegeven mijn gegevens te laten delen met huisarts en RIVM. Die registratie zullen ze dan wellicht ook doen of controleren. Dan de vaccinatie en daarna inderdaad 15 min. blijven voor observatie. Er staat dat je rekening moet houden ongeveer 30 min. aanwezig te zijn op de prik locatie.
Loretta schreef:Beter laat dan nooit. Maar morgen gaat het dan eindelijk van start.
https://nos.nl/collectie/13850/artikel/ ... re-vaccins
Het zal nog wel een heel lang duren dat ik een prik mag halen.
IMANDRA schreef:Loretta schreef:Beter laat dan nooit. Maar morgen gaat het dan eindelijk van start.
https://nos.nl/collectie/13850/artikel/ ... re-vaccins
Het zal nog wel een heel lang duren dat ik een prik mag halen.
Als je verder gezond bent.. verwachting is april/mei. Vind ik nog best vlot gezien de hoeveelheid mensen die geënt moeten worden.
_Mir schreef:De meeste mensen stemmen "ja" zo te zien. Ik heb in mijn omgeving nog niemand gesproken die wél gaat vaccineren.
Ik doe het sowieso niet ivm borstvoeding.
Magrathea schreef:Maar het gaat niet om de besmettingsgraad he. Het gaat om druk op de zorg. Heel stom voorbeeld: jaarlijk worden miljoenen mensen verkouden maar daar is niks mis mee want de ICs liggen er niet vol mee
Magrathea schreef:Maar het gaat niet om de besmettingsgraad he. Het gaat om druk op de zorg. Heel stom voorbeeld: jaarlijk worden miljoenen mensen verkouden maar daar is niks mis mee want de ICs liggen er niet vol mee