Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:35

Ik kan er zo 4 noemen die mee posten of gepost hebben in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:35

rien10 schreef:
Relaxed schreef:

Fijn! Wanneer heeft hij het gekregen?

In maart

Jeetje, ben je zolang onderweg. Heftig hoor..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:36

Ladybird schreef:
Wat fijn Rien! gelukkig dat het weer zover opgeknapt is! heeft hij helemaal geen last meer of ondervind hij nog wel gevolgen?

Weinig restverschijnselen. Hij heeft nu 80 tot 90% longcapaciteit, dus in de praktijk merkt hij weinig van een tekort. Er is wel blijvende schade in zijn longen, maar dat hindert hem niet in het dagelijks leven.
Hij is wel erg voorzichtig geworden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:36

secricible schreef:

Nah er zit naar mijn idee wel een verschil tussen Corona ontkennen of maatregelen te fors vinden. En ook daarin heb je gradaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:37

Needje schreef:
Wat ik om me heen zie zijn het vooral mensen die geen veilige jeugd hebben gehad die nu zo achterdochtig zijn.
Blijkbaar hebben ze geleerd dat niemand te vertrouwen is. Ik weet het niet.
Vond het wel opvallend iig.

Maar wij hebben een fijne jeugd gehad en toch is mijn zusje zo.. Ze heeft wel altijd al een enorm minderwaardigheids complex gehad.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:37

secricible schreef:

In maart en april, toe het met mijn zwager allemaal zo vreselijk onzeker was, heb ik wel eens een potje zitten janken na zo'n post. Het kwam keihard binnen. En ik ben echt geen huilebalk hoor!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:40

Wat een goed nieuws Rien! Hij heeft toch in een revalidatie kliniek gezeten? Hoe lang is hij nu weer thuis? Wat zal zijn gezin blij zijn dat hij er weer helemaal is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:42

Je kan zo'n mensen beschouwen als gelovigen : er valt niet mee te discussiëren maar zolang ze zich niet in een groep verenigen zijn ze eigenlijk heel onschuldig.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:43

rien10 schreef:
bigone schreef:
Och mensen die David Icke en Andre Kaufman achterna hobbelen zijn niet serieus te nemen. Maar willen jullie een geheimpje of het nieuwste complot weten? Het is allemaal een complot van roodharige vrouwen van middelbare leeftijd !!! Niet verder vertellen want dan krijgen de kappers het druk.

Nee, meen je! oliebol, echt. Je maakt me bang!

Oh k*t.... Ben ik dan toch schuldig? :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:43

Ja, hij heeft een tijd intern in een revalidatie kliniek gezeten. Daarna een aantal dagen in de week daar trainen maar thuis slapen. Hij sport nu nog veel in de sportschool om nog verder aan te sterken. Hij is thuis sinds eind juli.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:54

Heftig hoor! Wel fijn dat het weer beter met hem gaat! Wat een lange weg afgelegd zeg.

Ik ben na fietsen heuveltje op nu met de kou echt kapot, ook nog niet helemaal gezond :=

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:10

Wat fijn rien dat het nu zo gaat.
Mensen die niet willen luisteren en zelf wel verwachten dat anderen luisteren, daar kan ik niets mee.
Een discussie tot daar aan toe, das tenminste nog tweerichtingsverkeer. Maar mensen die alleen maar informatie willen spuien zonder enige reactie terug te willen daar sta ik voor uit.
Nu met covid, maar daarbuiten ook eigenlijk.

Ergens denk ik weleens over die complotten dat het wel erg mooi zou zijn. Dat landen/ bevolkingsgroepen die al jaren met elkaar overhoop liggen, nu opeens op 1 lijn zitten en doen alsof er een pandemie is. Dan zouden we dichter bij wereldvrede zijn dan we ooit geweest zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:19

Rien, fijn om te horen :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:20

Fijn Rien en Pien!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 01:14

rien10 schreef:
Nou, dan heb ik nog een leuk nieuwtje: met mijn zwager gaat het echt heel goed. Hij kan en doet van alles weer. Is wel maanden en maanden zoet geweest met herstellen en revalideren, maar hij wandelt, fietst, functioneert in het dagelijks leven als een zonnetje.

Dit is geweldig nieuws!!!
Hij heeft lange weg afgelegd.
Ik voel letterlijk plaatsvervangende blijdschap voor jullie!

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:45

secricible schreef:
Hoe verklaar je dat er tijdens de laatste grote griepgolf van 2018 op het hoogtepunt 350 IC bedden gevuld waren? Zonder maatregelen.
En tijdens deze eerste golf zaten we op 1150 bedden.

Hoe kunnen er 3x zoveel bedden gevuld zijn en de IC het toch even druk hebben?

Heel simpel, wat denk je dat overmatig alchol consumptie + slaap gebrek met je doet in combinatie met een zware griep?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:48

En waarom zou men in maart/april ineens zo'n extreem landelijk alcoholgebruik hebben gehad en zoveel slapeloosheid dat we er van op de IC kwamen?
Doel je op carnaval? Wat is er deze carnaval zo bijzonder dat het aantal IC opnames verdrievoudigd tov alle andere jaren? Andere jaren drinkt men ook en slaapt men ook niet? Dat verklaart geen verdrievoudiging...
Ik volg je echt even niet..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:56

rien wat ontzettend fijn om te horen!

Dat nieuws stemt me eigenlijk hoopvoller dan het nieuws dat het vaccin er in januari kan zijn. Want er lijkt nog niet echt veel geregeld om het massale inenten goed te gaan laten verlopen. Waar andere landen al heel ver zijn (zoals Duitsland) lijkt er hier nog niet zoveel te gebeuren buiten het noemen van een datum. En we hebben helaas al eerder gezien dat de Jonge wel mooie dingen kan zeggen maar om het vervolgens waar te maken (denk aan het testen, bron en contactonderzoek) is een 2e.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:57

Ik volg het ook niet? Daarbij was lang niet iedereen die op de IC lag een carnavalsganger.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:57

lenaa_tje schreef:
secricible schreef:

Nah er zit naar mijn idee wel een verschil tussen Corona ontkennen of maatregelen te fors vinden. En ook daarin heb je gradaties.

Precies, wat ik vooral heel erg mis is dat er geen onderzoek wordt gedaan welke maatregelen echt werken en dat het wordt evuleert.

Neem bij mondkapjes, het gaat heel goed met dat dringend advies. Wat doet het kabinet? Zonder dit evolueren wordt dit in ene als wet ingevoerd. En vervolgens worden mensen ook tegen elkaar uitgespeeld. Ohwee als je iemand zonder mondkapje in je winkel hebt. De staat wilt nu dat je als winkel ondernemer als een NSB'er te werk gaat en ieder aangeeft die geen mondkapje op heeft.

Dit heeft toch niks meer te maken met ter verkomen van Corona besmetting.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:59

Ik vind je vergelijkingen met WO2 vrij ongepast. Zou je dat wellicht kunnen laten?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:02

secricible schreef:
En waarom zou men in maart/april ineens zo'n extreem landelijk alcoholgebruik hebben gehad en zoveel slapeloosheid dat we er van op de IC kwamen?
Doel je op carnaval? Wat is er deze carnaval zo bijzonder dat het aantal IC opnames verdrievoudigd tov alle andere jaren? Andere jaren drinkt men ook en slaapt men ook niet? Dat verklaart geen verdrievoudiging...
Ik volg je echt even niet..

Het is de combinatie.
Hoe denk je dat je afweer is na paar avonden flink doorhalen? Doe dit ook bij een grote virus uitbraak en de kans dat je ziek wordt is groot.
Daarnaast hebben we in Nederland erg weinig ziekenhuis bedden. Als 0,1% van Nederlanders ernstige klachten krijgt dan hebben we daarvoor niet genoeg ziekenhuis bedden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:02

Waar staat dat de staat dat verwacht? Ik lees juist dat dit niet verwacht wordt van ondernemers

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:05

Komt door deze crisis nou zo duidelijk boven hoe gek de mensheid wordt?

Zag gisteravond bij Beau dat het behandelen van Covid ook steeds beter gaat gelukkig en dat het virus muteert.
Waarschijnlijk meer besmettingen maar minder ernstig verloop dan voor de mutatie

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:10

Doordat ernstige gevallen geïsoleerd worden kan bij die mensen het virus slecht verspreiden dat bij mensen met lichte klachten wel veel mensen besmetten doordat ze dit niet door hebben. Dit zorgt idd voor dat het virus zich muteert naar een milder variant.