Het zijn weer van die dagen dat ik me doods voel. Ik loop rond, eet, drink, beweeg, slaap, studeer of teken. Het is een soort automatisme waarin ik in zit. Ik heb gisteren mijn vriend gezien na 3 weken en dat was fijn, maar tegelijkertijd voelde ik me ook zo afgestompt. Mijn hoofd is wazig en vooral in de buitenwereld besef ik hoe ik haast in een andere dimensie ofzo leef momenteel. Ik kan het moeilijk uitleggen.
Ik stoor me op dit moment erg aan het feit dat het lijkt alsof alles tegen me is. Ik onderneem de stappen die ik moet doen om iets te bereiken, maar bots dan altijd op zo veel moeilijkheden. Zodus ook, de beslissing dat ik nog meer aan mezelf wil werken, is ontstaan door bepaalde realisaties en problematieken die ik ervaarde toen ik streefde naar een meer 'normaal' leven. Ik probeer dan toch wat af te gaan op mijn intuïtie; loopt het telkens mis, dan denk ik dat het niet meant to be is ofzoiets. Naar mijn lokale huisarts gaan is reeds 2 jaar eigenlijk een probleem, toch wat mijn mentale gezondheid betreft. Niet omdat het een slechte arts is, maar omdat ze te dichtbij mijn gezin staat. Nu is het eigenlijk echt wel nodig dat ik ga. Zowel om terug een springplank te hebben voor verdere hulp als voor mijn administratie. Na wekenlang zagen over hoe onmogelijk het was voor mij om dit te doen, zei mijn vriend gisteren dat ik écht moest bellen. Door dat uit te spreken voelde ik een beetje de externe druk. Ik had nu een rustig moment, niemand thuis dus wist dat het nu of nooit was. Normaliter werkt ze met een online agenda, maar die deed vreemd (anders had ik wellicht al vroeger gewoon iets geboekt zodat ik verplicht was om te gaan). Ik bel en krijg te horen dat ze nog in ziekteverlof is tot eind maart.

Dusja. Dik k*t. Er is een doorverwijzende arts maar daar ben ik niet zo lang geleden geweest en die zei letterlijk 'Ik ken je niet, dus ik kan je niet echt verder helpen. Ga naar een arts die je kent'. De enige optie is dus reizen en naar mijn huisarts gaan toen ik in Gent zat. Op zich is dat geen drama, ik vond dat écht een hele fijne arts en ze heeft mij vorige keer heel goed opgevangen. Maar het is wel weer veel gedoe. De hoofdreden waarom ik dat initieel niet gedaan heb is ook omdat ervaring mij geleerd heeft dat zij niet echt op de hoogte zijn van wat er hier in de buurt in dit hol van pluto qua hulpverlening is. En dat doorverwijzingen dus moeilijker zijn. Enfin, ik kan het maar proberen denk ik dan..
Om terug te komen op nog wat zaken dat ik de laatste keer hier verteld heb..
Met mijn vriendin heb ik het uitgepraat. We hebben beide onze perspectieven uitgelegd maar daar is het ook bij gebleven. We praten momenteel niet met elkaar.
Overigens ook contact gehad met twee PZ's, maar ook geen positief nieuws daarover.
Kortom, we blijven aanmodderen en ons een beetje nuttig bezig houden om de tijd te verslijten. Ik heb niet veel (positieve) vooruitzichten (en mijn angsten voor de toekomst is plots heel reëel geworden met de situatie in Oekraïne) en besta momenteel gewoon een beetje. Lukt mij niet goed om daar vrede mee te hebben, zeker tegenover de buitenwereld voel ik me een nietsnut. Dus alle conversaties met betrekking tot mezelf, hoe het met me gaat en wat ik nu doe probeer ik stellig te vermijden.