Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:05

Goh Sonja wat herkenbaar. Hier nog een PCOS klant. Ook amper cyclus maar gelukkig met medicatie wel 2 prachtkindjes. Maar dat afvallen pff rampzalig.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:10

gaucho schreef:
Welkom! Kun je andere doelen bedenken die niet alleen de weegschaal zijn? Minder centimeters - gezonder eten - je fitter voelen - die ene broek weer passen etc.

Daarnaast helpt het om op een A4-tje op te schrijven waarom je af wilt vallen. Pak dat A4-tje er bij als je het even moeilijk hebt, of hang het op de koelkast het. Soms is het gewoon even oliebol als resultaat niet zo snel gaat als gehoopt etc. Even een reminder aan waarom je het ook alweer deed helpt dan om de motivatie te houden.

Dat ga ik eens proberen, ik heb redenen genoeg om af te vallen (medisch en uiteraard om me fitter en gezonder te voelen), maar daarnaast ook redenen waardoor ik misschien wel niet af kan vallen. Uitgesproken door artsen en dat is echt heel vervelend. Nu heb ik namelijk het gevoel dat ik aan iedereen het tegendeel moet gaan bewijzen en dat ik dus wel af kan vallen.... Maar tegelijk enorme angst dat zij (de deskundigen) gelijk gaan krijgen en het me niet gaat lukken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:11

Das hier het voordeel, ik heb absoluut geen kinderwens , dus dan kijken we maar vooral naar de pluspunten van die afwezige cyclus :')

Maar goed, die cyclus is idd maar 1 symptoom, het lastiger afvallen een ander waar ik in de praktijk meer last van
Maar van maat 54 naar huidige maat os gelukt
Dus zou nog 2 a 3 maatjes krimpen ook moeten lukken uiteindelijk

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:12

gaucho schreef:
Daarnaast helpt het om op een A4-tje op te schrijven waarom je af wilt vallen. Pak dat A4-tje er bij als je het even moeilijk hebt, of hang het op de koelkast het. Soms is het gewoon even oliebol als resultaat niet zo snel gaat als gehoopt etc. Even een reminder aan waarom je het ook alweer deed helpt dan om de motivatie te houden.

Oh dit is een goed idee, dit ga ik eens proberen en dan vooral de harde woorden opschrijven. Die werken goed bij mij denk ik :j.
Wat bij mij ook helpt op een beroerd moment, is dit topic openen, de goede resultaten en gemotiveerde mensen lezen :j.

Hier 2 weken gehad met oude eetgewoontes. Helaas is de schade daarvan te zien op de weegschaal maar gelukkig heb ik ook weer motivatie om alles weer op te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:52

*\o/* Nou hier eindelijk de 1e 5 kilo eraf :D
De laatste halve kilo heeft 2 weken geduurd :+ nu gaat de weegschaal in de schuur :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:53

Wat super Relaxed! Mooi!

Otti, ik heb dat ook regelmatig, ik kan echt ruim 2 kilo wisselen. Was een paar dagen geleden begonnen met acuut stoppen met suiker en een dag later 2,5 kilo kwijt. Die was er uiteraard de dag erna voor het grootste deel weer aan maar dat heeft met vocht te maken.

Nu ook met dat hete weer, ik blaas ook op. Maar goed, ik hou stug vol hoewel ik echt heel veel moeite moet doen om aan de 1700 calorien te komen. Dat is mijn streefaantal.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:54

Ah heerlijk Relaxed *\o/*

Atkins low carb / high protein chocolate brownie is echt lekker <3

Net op, samen met een zelfgemaakte Frappuccino :j Zo kom ik de ochtend wel door.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:29

Relaxed schreef:
De laatste halve kilo heeft 2 weken geduurd :+ nu gaat de weegschaal in de schuur :')

Wat goed zeg!! Nu helemaal niet meer wegen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:41

Relaxed schreef:

Goedzooo!

Ik ben echt verslaafd aan de weegschaal. Elke ochtend sta ik er op.. Kan er zelfs naar uitkijken momenteel :')

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:02

Vraagje, hebben jullie een soort weekplanning met wat je wanneer gaat/wilt eten?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:18

Weg met die weegschaal dan :D :D

Ik heb geen weekplanning. Wel heb ik mijn hele vriezer vol met dingen dus meestal bedenk ik in de ochtend wat ik wil eten en haal dat eruit. Als ik naar de supermarkt ga denk ik vaak even wat meer na en neem dan wat versere dingen mee.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:29

ik sta ook elke ochtend op de weegschaal... met wisselend succes.

ik hou weer veel vocht vast met dit warme weer, terwijl ik minder eet, (minder trek) en meer water drink, en best veel verbrand heb de laatste dagen is de weegschaal teleurstellend. stom vocht.
ach ja.. IF lukt in ieder geval prima met dit weer. Ik heb echt geen trek.

welkom nieuwen! veel succes!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:49

Misschien moet je meer wijn drinken, alcohol verdrijft vocht :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:53

Binck8 schreef:
Vraagje, hebben jullie een soort weekplanning met wat je wanneer gaat/wilt eten?

Yep, eigenlijk mee begonnen met de start van de Corona crisis toen ik 1 x per week boodschappen ging doen. Ontbijt heb ik gewoon 3 of 4 standaard opties waar ik mee varieer, lunch zijn soms ook restjes avond eten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:01

Vulina schreef:
Misschien moet je meer wijn drinken, alcohol verdrijft vocht :')

Wat een briljant idee! :oo :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:17

Ik vind dit weer echt verschrikkelijk. Ik ben echt geen mens voor dit weer. Moet er zo ontzettend van zweten blehh. Ik merk dat sinds er weer wat kgs bij zijn gekomen, ik echt veel meer zweet. Nog een motivatie om te af te vallen want fijn is het niet!

Binck8 schreef:

Ik ben gisteren naar de dietist geweest en hij gaat mij een week eet-plan sturen van 1200 cal, 1500 cal en 1800 cal. 1200 cal vind ik wat te weinig en 1800 kcal weer wat te wil dus ik ga aan de slag met 1500! Als ik het goed volg heb ik volgens hem over 5 maanden mijn streefgewicht bereikt. Duurt zo lang :+

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:19

Ik vind dit weer echt verschrikkelijk. Ik ben echt geen mens voor dit weer. Moet er zo ontzettend van zweten blehh. Ik merk dat sinds er weer wat kgs bij zijn gekomen, ik echt veel meer zweet. Nog een motivatie om te af te vallen want fijn is het niet!

Binck8 schreef:

Ik ben gisteren naar de dietist geweest en hij gaat mij een week eet-plan sturen van 1200 cal, 1500 cal en 1800 cal. 1200 cal vind ik wat te weinig en 1800 kcal weer wat te veel dus ik ga aan de slag met 1500! Als ik het goed volg heb ik volgens hem over 5 maanden mijn streefgewicht bereikt. Duurt zo lang :+

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:56

Dit weer is inderdaad niet prettig, bij mij is er denk ik ook hoop vocht dat ik vast houd, en baal dat ik nog niet mag sporten door mijn arm.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:02

Vandaag weegdag, -0,5.. dat is wel even wat anderd als vorige week. Maarja paar slechte dagen gehad en denk toch ook dat ik vocht vasthoud..

Wij maken wel een schema voor het avond eten voor het boodschappen doen. Avondeten is niet super gezond, maar gezonder dan voorheen en ik matig mijn aardappels enz eet dan gewoon meer groente.
Ik houd niet echt een app bij qua eten, maar ik schrijf het wel op papier op. Dan arceer ik de keuzes die ik niet heel goed vind. Dat motiveert me wel, als ik ga tellen wordt het een obsessie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:08

@Landvrouw: Hou ook in je achterhoofd dat 0.5 kilo per week afvallen een heel gezond en normaal tempo is. Het kan heel goed zijn dat je nu vocht vasthoudt (ik ben ook een kilo zwaarder dan gisteren) maar 0.5 is echt iets moois om naar te streven en vast te houden.

Ik maak altijd wel een grove planning voor mijn maaltijden. Vooral omdat ik geen heel hoog budget heb voor boodschappen en ik dus goed wil zorgen dat ik weet wat ik wanneer in huis moet halen en wat ik wanneer op moet eten. Ik wijk er soms wel vanaf, maar ik probeer dan zo veel mogelijk te wisselen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:10

Landvrouw maar 0,5 in een week is toch super netjes!! Als het hard gaat dan komt het er ook vaak weer hard aan.

Hier vandaag ook weegdag en 0,8 eraf. Nu precies 4 kilo afgevallen in de 4 weken dat ik begon. Op naar de eerste 5 en dan naar de 115 kilo!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:31

Halve kg is heeeel netjes! Natuurlijk wil je het liefst veel sneller afvallen, maar met een halve kg is het veel beter vol te houden op de lange termijn. :j

Gemiddeld zit ik op 0,7kg per week. De ene week is dat 0 en de andere 1,5kg.

Ik maak wel elke week een planning wat we die week eten, vooral omdat ik hier in Zweden niet even op de fiets naar de winkel kan zeg maar. :+
Probeer wel altijd zoveel mogelijk er aan te houden (merk dat als ik dat doe, sowieso beter/gezonder eet), maar wissel vaak nog wel wat in dagen. Enige wat vast staat en eigenlijk altijd lukt, is mijn "faal" dag: vrijdag is namelijk friet dag _O- :)F

Het is hier op het moment snikheet, gisteren om half 11 al 38 graden. Morgen wordt het helemaal warm. Enige voordeel is dat ik dan eindelijk genoeg drink (ben een hele slechte drinker := ) en ook niet zo veel zin in eten of eten maken heb. Dat laatste zorgt er dan wel weer voor dat ik sneller naar iets makkelijk en vaak ongezond iets pak. :+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:42

Quir schreef:
Het is hier op het moment snikheet, gisteren om half 11 al 38 graden. Morgen wordt het helemaal warm. Enige voordeel is dat ik dan eindelijk genoeg drink (ben een hele slechte drinker := ) en ook niet zo veel zin in eten of eten maken heb. Dat laatste zorgt er dan wel weer voor dat ik sneller naar iets makkelijk en vaak ongezond iets pak. :+

Jeetje wat een temperaturen!
En ik vind dan 30 al warm. Vooral dat het savonds niet afkoelt vind ik vervelend. Kom nu ook niet aan mijn beweging want ik ga met dit weer niet wandelen.

0.5 kilo per week is prima inderdaad! Meer is altijd leuker maar ik ben altijd wel tevreden met 0.5

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:13

Oooh sorry, vergeten erbij te zetten dat ik er alsnog enorm blij mee ben! Want ja 0,5kg per week is super netjes.

Netjes dustinlover! 4kg in 4 weken, dat is super.
Pfff quir dat is echt warm. Hopelijk is t niet te benauwd zodat het toch beetje uit te houden is. Wij hebben woensdag altijd friet dag. Maar deze week heb ik een heel stuk minder gegeten dan normaal, bonus! Vind ook dat je zo'n dag moet kunnen hebben.

Ik denk uiteindelijk dat we een gezonde maar haalbare leefstijl willen ontwikkelen. Daar hoort iets lekkers op zijn tijd ook zeker weten bij.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:19

Quir jeetje wat warm!!

Landvrouw inderdaad leefstijl aanpassen daar gaat het ook om. Ik vind dat ik 2 dagen in het weekend een vette hap moet kunnen eten en een keer pasta doordeweeks dus dat doe ik nu ook. Ondanks dat ik afgelopen weekend 2x friet en 2x bbq op heb ben ik wel 0.8 afgevallen.. Ja is pas het begin maar toch. :)