4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:19

Welkom Sneeuwvlok! Ik ga mee met Castilja, lekker bezig!

Wat heerlijk die koeken mjwb!

Gisteren eindelijk een dagje zonder vreetbui *\o/*
O: chocolademelk en ontbijtkoek. (306)
L: twee boterhammen met kaas en roosvicee vruchtenmix. (286)
T: chocolademelk en ontbijtkoek. (229)
A: zelfgemaakte kip madras (zonder pakjes of zakjes) en als toetje een smoothie van yoghurt en aardbeien. (978)
B: 7000 stappen, 10 minuten fietsen en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1769.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:29

Kimmie - Wat balen van die vreetbuien! Hopelijk kan je snel een ritme vinden waarmee je gewoon vol zit. Dan maar even wat ongezonder maar wel een goede oplossing! Van de bak chips heel herkenbaar. Alleen tegenwoordig kan ik er goed vanaf blijven want ik heb gevraagd of ze thuis geen eten meer willen aanbieden en dat helpt echt!

Sneeuwvlok - Welkom! Ik vind je lijstje er al heel netjes uit zien en wat goed van die eerste 5 kilo!

Castilja - Mooi gezegd! Bij ons was het in het begin al bekend dat we dit jaar geen school meer zouden hebben, alleen online. Ik ben benieuwd hoe alles weer een beetje normaal gaat worden.

Ook al zijn het sportschoenen denk ik echt dat ze niet helemaal goed zitten waardoor je de blaren krijgt. Ik heb niet zo lang geleden hardloopschoenen aan laten meten in een sportwinkel en die zijn echt geweldig. Het is even een rip uit je lijf maar dan heb je wel wat en kan je weer fijn lopen. Miss is dat een optie? Heerlijk he dat gevoel dat je krijgt van hardlopen!

Gisteren heb ik low kcal nacho’s gemaakt (600 kcal) en die waren zo lekker! Terwijl er heel weinig kaas tussen zit en helemaal niet zoveel ingrediënten maar zo heb ik wel gezien dat veel ingrediënten en kaas niet nodig is.

Gisteravond ben ik nog gaan hardlopen rond 8 uur ‘s avonds. Ik zou een klein rondje gaan maar het is uiteindelijk 8 km geworden. Het regende, windstil, geen mens te bekennen en dat liep toch zo fijn dat ik er een extra 3 km aangeplakt heb. Ik was ook helemaal niet buitenadem en had nog wel een paar km gekund alleen het was al aardig donker buiten. Vanavond weer een rondje!

We eten vandaag patat dus lekker gezond weer :')

Edit: Lekker Kimmie! Gelukkig dat het zo geholpen heeft en je lijst ziet er gewoon goed uit!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:12

Kimmie in ontbijtkoek en chocomelk zit veel suiker. Als je zo weinig eet in de ochtend en veel suiker dan kan dat er voor zorgen dat je veel trek krijgt later op de dag. Probeer als lunch en ontbijt om beter te eten dan chocomelk en ontbijtkoek. Dat kan ook best lekker bijvoorbeeld 2 tosti's met een klein beetje kaas en wat spinazie, geroosterd brood met dips zoals hummus en roomkaas. En daarbij wat rauwkost of wat fruit. Zo voorkom je die "vreetzin" in de avond. :)

Vandaag:
O/L: Penne met tomatensaus en spinazie en parmazaanse kaas (595)
T: macflurry M&M met chocosaus (394)
A: patatas bravas met mexicaanse groentemix, kaas en knoflooksaus (789)
Totaal: 1779 kcal

B: Zit nu op 8.000 stappen en ga zo nog even wandelen, zal wel rond de 12.000/15.000 uitkomen denk ik.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:15

@Maanlicht, wat fijn dat je toch bij je ouders wat geimproviseerd aan kracht kan werken en daarnaast ook vooruitgang merkt! Iets aankomen maakt helemaal niets uit, enerzijds omdat het een gekke periode is en daarnaast train je er dat straks toch wel weer af als de sportscholen weer open gaan :)

@Eulogy, Oh zeker als je fanatiek was qua wedstrijden kan ik me voorstellen dat het frustrerend is zeg! Maar zoals je zegt, je er teveel druk om maken is verspilde energie nu. Ik hoor vaker dat home workouts onverwacht zwaar vallen voor mensen die normaal erg actief zijn in de sportschool, op een hele andere manier.

@MarlindeRooz, ik heb geen sporthorloge. Heb jij er veel aan/is de informatie die je ervan krijgt betrouwbaar?
Netjes hoor, -2kg! Je ritme klinkt ook fijn en haalbaar doordat je goede porties eet en ook gewoon wat lekkers tussendoor.

@_mjwb, Oh ziet er heerlijk uit die koeken! Is het een succes? En nacho's, heeerlijk!

@Kimmie, Ik denk dat de eetbuien misschien komen omdat je vrij hoog in suikers zit op een gemiddelde dag. In je laatste lijstjes zijn dit bijv. de roosvicee, chocolademelk en ontbijtkoek. Ik merk bij mezelf ook dat als ik een weekje wat meer suikerrijke producten eet ik de week erna echt moeite heb met me aan mijn voorgenomen lijstjes te houden. Misschien zou je kunnen proberen wat producten met veel suiker te gaan vervangen door suikerarme alternatieven? Ik denk dat je op den duur daardoor minder last zal hebben van eetbuien.

@Sneeuwvlok23, Welkom! Goed hoor dat de eerste 5 kilo er al af zijn! Uiteindelijk gaat het eromd dat je tevreden bent met hoe je eruit zien en niet wat het getalletje op de weegschaal zegt. Als je dus zo duidelijk merkt dat je lichaam aan het veranderen is zou ik zeker neit teveel waarde hechten aan de stilstand op de weegschaal. Je doet het dus gewoon hartstikke goed! :)

@Castilja, Interessant stukje zeg, over motivatie! Bedankt voor het delen.

Twee vragen over de fishcakes. Ze waren geslaagd! Je kan ze in heel veel variaties maken, maar ik heb ze van aardappel, kabeljauw en erwtjes gemaakt. Naar dit recept: https://www.deliciousmagazine.co.uk/rec ... fishcakes/

Ik heb voor mijn doen qua eten een goed weekend gehad! Waar ik normaal gesproken wel minstens 1 weekenddag heb waarbij ik letterlijk ontelbaar veel kcal over mijn doel heenga ( :o ) heb ik nu wel gesnackt, maar gewoon in normale mate. Uiteindelijk dit weekend in totaal +900 boven verbruik, wat ik zo door de week weer makkelijk recht trek! Na het oncomfortabel vol zitten van vorig weekend dus trots op mezelf!

Gisteren heb ik kikkererwtenbrownies gebakken en deze zijn echt goed gelukt! Ze passen ietsje minder goed in mijn voedingspatroon dan de baksels van Beukers (122kcal, 6gr eiwit per stukje), maar alsnog een heel stuk beter dan normale koeken. Dus ik ga er lekker van genieten :D

Vandaag weer een normale dag op de planning:
O: flesje yakult + 200gr Melkunie protein en 15gr whey cripsy
T: Stukje van het slimme appeltaartje met 100gr magere kwark + 150gr aardbeien
L: Italiaanse bonenschotel met een volkorenboterham
T: Kikkererwtenbrownie
D: Noodles met gehakt, broccoli, cashew
T: Smart bar crunchy
Totaal 1781 kcal

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:54

mjwb, dat heb ik ook gevraagd, maar dat vergeten ze dan weer en dan vind ik het zielig om te zeggen dat ik niet hoef.

Castilja, mooi gezegd trouwens! Blaren zijn voor mij herkenbaar overigens, maakt niet uit wat voor goede schoenen ik koop en hoe lang ik ze al heb, soms super random ineens weer blaren :') Heb zelfs littekens op mijn voeten van de blaren haha!

Bedankt MarlindeRooz en mara voor de tips! Ik ga proberen wat meer zulk eten te kopen en in te bouwen in mijn dag.

MarlindeRooz, netjes hoor, 2 kilo eraf!

Gisteren natuurlijk nog niet jullie tips kunnen gebruiken, maar gelukkig weer geen vreetbui gehad. Die vreetbuien had ik overigens meer toen ik nog wel hele gezonde keuzes maakte, heel raar.
O: twee boterhammen met Brabantse zult en 100% pindakaas naturel, chocolademelk. (323)
L: twee boterhammen met Philadelphia en roosvicee vruchtenmix. (252)
T: chocolademelk en ontbijtkoek. (229)
A: mayonaise, ketchup, rauwkost, gebakken krieltjes, zeekraal en zeebaars filet. (573)
T: smoothie van banaan en yoghurt. (172)
B: 9000 stappen, 10 minuten fietsen en 120 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1548.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:20

Fijn om te horen dat jullie m'n lijstje er al goed uit vinden zien :) Dit weekend was best lastig, zat echt ruim over mijn calorieën heen gisteren... Maar ja, ik had zaterdag echt veelste weinig op dus dat compenseerde elkaar gelukkig wel weer. Ik vroeg me wel af, plannen jullie van te voren steeds wat jullie elke dag gaan eten? Ik heb nu vaak dat mijn ontbijt vast staat en dat ik elke avond steeds kijk waar ik zin in heb of wat nog past qua calorieën. Maar wie weet dat het juist wel van te voren handiger is om in te plannen wat ik steeds mag eten, zodat ik niet per ongeluk over mijn calorieën aantal zit. Hoe doen jullie dat?

Mijn lijstje van vandaag:
O: Yoghurt Griekse Stijl 0.1% met kiwi en muesli
T: 2 rijstwafel met kipfilet
L: Boerenkoolstampot met worst + straciatella yoghurt
A: Spinaziesalade met mango, uitgebakken ontbijtspek, komkommer en geitenkaas
B: 35 minuten interval hardlopen

Ik doe nu steeds dat ik mijn ontbijt en avondeten zelf aanpas en dat ik bij de warme maaltijd steeds eet wat de pot schaft. Merk alleen dat dat zoals vandaag wat lastiger is, aangezien dat best wel een calorieënbom is. Maar ja, ik woon nog thuis dus zo gaat het wat makkelijker :')

Hebben jullie trouwens nog tips/ideeën voor gezonde tussendoortjes of ontbijt? Ik had voor vandaag eerst overnight oats in gedachten, maar dat heb ik na twee happen maar weggegooid -O- Enorm ranzig, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:28

Ik plan van tevoren mijn dag in. Meestal bedenk ik 's morgens wat ik wil avondeten en ontbijten, en vul ik mijn lunch in op basis van wat ik nog kwijt kan. Soms eet ik dus een relatief magere lunch, en soms bv pasta omdat mijn avondeten licht uitvalt. Ik kan dat echt aanraden, het is een stuk makkelijker om dingen erin te passen als je er rustig over na kan denken ipv als je al gierende honger hebt.

Qua ontbijt en tussendoortjes weet ik niet zo veel. Ik eet eigenlijk altijd havermoutpap met havermelk, een stuk fruit (bv een hand bosbessen of een hele appel) en wat honing als ontbijt. Soms maak ik een smoothie, soms maak ik een uitstapje naar yoghurt, soms ontbijt ik niet. Tussendoortjes eet ik eigenlijk niet, behalve als ik zin heb in iets ongezonds :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:41

Dit weekend veel zout gegeten en daarom was ik waarschijnlijk weer 0,5 zwaarder. Door te veel kcal kan het niet komen. Echt balen... maarja schommeling is normaal. Vandaag maar even extra opletten naast de 10.000 stappen even een uurtje fietsen. En zorgen voor minder zout en vet eten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:47

Even in 2 Posts, paasei rot schouder wil niet meewerken. Dus even vanaf telefoon op de bank...

Kimmie hopelijk werken onze tips!
Emma ik doe het andersom ik plan juist de lunch haha. Merk dat ik met een grote lunch erg lekker ga. Ik probeer nu mijn vriezer wat leeg te eten dus eet de komende tijd veel ehhh rode kool, spinazie en aardappelen haha.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:11

Ik plan eigenlijk alles om het avondeten heen. Ik heb standaard op de dagen dat ik ga hardlopen een eiwit smoothie en protein bite in de planning staan en alles wat ik over heb kwa kcal gebruik ik voor de lunch en eventueel toetje/snacks. Ontbijten doe ik niet. Voor mij werkt het top!

Bijvoorbeeld voor vandaag: vanavond eet ik kabeljauw met brood en saus wat uitkomt op 550 kcal max, dus kon ik een “grote” lunch nemen (drie boterhammen met een omelet van 1 ei en 2 eiwitten en geraspte kaas), een snack en een toetje.

Eet ik bijvoorbeeld ‘s avonds patat dan compenseer ik overdag voor het avondeten.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:26

Ik plan ook alles van te voren in! Ik plan niet om een specifieke maaltijd heen, maar ik wil wel per dag 130gr eiwit halen, omdat ik aan het proberen ben wat meer spieren op te bouwen. Dit is ook makkelijker te halen als je van te voren goed plant wat je gaat eten, helemaal icm een doel qua kcal.
Ik begin meestal de maaltijd in te vullen waarbij ik iets in gedachte heb waar ik zin in heb en plan daarom heen.

Wat tussendoortjes betreft, dit zijn tussendoortjes die bij mij vaak terugkomen:
- Eiwitreep
- Cottage cheese
- Magere kwark (met of zonder whey crispy)
- Melkunie protein kwark of pudding
- Zelfgemaakte baksels (wat bijv heel makkelijk is zijn banaan havermout koekjes, gebaseerd op een recept van _mjwb, ik meng 1 banaan met 35gr havermout, 15gr noten en 28gr whey cookies&cream, en bak hier in 18min op 180 graden 4 koekjes van)
- Protein bites
- Snelle jelle zero (vooral op dagen dat ik niet aan genoeg vezels kom)
Uiteraard ook fruit en ook koeken uit de winkel die wat lager in kcal zitten.

Edit: Ik vergat ontbijt :)
Mijn standaard ontbijtjes zijn of Melkunie protein met whey crispy en/of lijnzaad & havermout gemengd met water (ik hou niet zo van melk), 1 blokje 99% chocolade en diepvrieskersen opgewarmd in de magnetron.
Tegenwoordig neem ik ook regelmatig 1 van mijn bak-probeersels als ontbijt, of bijv. de banaan-havermoutkoekjes die ik hierboven heb genoemd met kwark.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:54

Bedankt voor de tips allemaal! Denk dat ik ook maar eens ga beginnen met maaltijden plannen en kijken of dat voor mij fijn werkt. Wie weet dat compenseren dan idd ook wat gemakkelijk gaat.
Qua tussendoortjes lees ik ook wat nieuwe dingen, dus thanks hiervoor :) Heb toevallig vanochtend banaan-appel-havermout muffins gebakken als tussendoortje, dus ga vanmiddag kijken of ze door de keuring heenkomen :+ Smoothies zijn ook leuk om een keer te gaan proberen! Ik heb iig weer genoeg inspiratie nu, haha

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:46

Maanlicht: ja kattengrind is echt best een goeie haha! Vooral door het handvat en zo, en gewoon best zwaar natuurlijk. Zonder ritme lijkt me inderdaad lastig, hoe gaat het nu?

Marlinde, lekker bezig! Voor mij werkt dat ook goed, 2 grote maaltijden en minimaal tussendoortjes. Nu ik thuis zit eet ik wel wat meer tussendoortjes, en Kvarg als "ontbijt" maar dat is 90kcal dus zet ook niet echt zoden aan de dijk.
Ja, heel handig haha, motiveert sowieso ook wel want hij "traint" ook gewoon 3-4x per week. En hij gaat nog hardlopen (geen idee waarom, voor rugby maar er is nu geen rugby? :') ) maar daar ga ik niet aan beginnen :+

Mjwb, werkt inderdaad best fijn vind ik, dan "mag" ik 2 dagen wat extra's en ga ik juist minder snel helemaal veel te ver. Ehh het was iets met whisky en sinaasappel, ze waren echt heel lekker in elk geval :D Haha, 32km vind ik alsnog onwijs veel in een dag, lopend ook :') Ohhh en nachos, lekker!

Kimmie, ik sluit me bij de rest aan wat de eetbuien betreft. Wel lastig! Ik herken het, zeker in de avonden.

Welkom Sneeuwvlok :) Is Kvarg oid een idee voor ontbijt?

Castilja, volgens mij luistert het met hardloopschoenen best nauw, volgens mij kun je daar het beste iemand in een winkel naar laten kijken.

Mara, wat fijn van je weekend! Ik kan ook echt in 1 dag m'n hele week "verpesten" helaas, dus ik ken het. Zeker in het weekend en zeker in deze tijd voelt het dan al snel alsof ik het "verdiend" heb, is onzin natuurlijk.

Ik plan meestal ook van tevoren. Mijn avondeten plan ik nu sowieso van tevoren, omdat we maar 1x per week boodschappen proberen te doen, dus dan pas ik de rest van de dag qua calorieen en macro's erop aan. Ik plan meestal ook elke dag iets van chocola in, dan weet ik dat die hoeveelheid "mag", voel ik me er niet schuldig over en heb ik minder moeite om niet meer te pakken.

Weekend was hier wel oké denk ik, vrijdagavond uiteindelijk best veel gedronken maar verder aan/onder de 1800 calorieen gezeten. Zaterdag de slaapkamer geverfd dus verder alleen kort rondje gewandeld maar gister 2 uur (15000+ stappen geloof ik?). Vandaag:

O: kvarg framboos
L/T: 2 maiswafels met boter en kaas, 3 sultanas
A: gehaktbrood, aardappeltjes uit de oven, salade
T: 4 stukjes zeebanket <3

1823 kcal, beweging wordt denk ik een uur wandelen en verder niks - ben heel moe vandaag

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:39

Ik ben deels in het Twents opgevoed en daar heb je een bekende uitspraak "hardlopers zijn doodlopers". Dus daar begin ik niet aan. :))

Mijn dagje is weer heerlijk qua eten nomnom! <3
O/L: brood met gebakken aardappelen en mayolijn (662 kcal)
A: Bloemkoolbodempizza met kaas en spinazie en balsamico (670 kcal)
Dan zit ik dus op 1410 kcal en dan kan ik vanavond nog aardbeien en een ijsje eten... heb nog 340 kcal over.

B: tegen de wind in fietsen, my god niet te doen dit. En ga vanavond nog wandelen. Heb een college van 5 tot 7 dus dat is weer 3x niks. :+

Ik wil dus niet zo super veel dierlijke producten eten dus ik ga niet al die proteïne zooi eten. Vind dat ook erg bewerkt voedsel en dat staat me toch steeds meer tegen. :=

Mijn ontbijtje is meestal brinta met amandelmelk en agavesiroop. En anders gewoon twee broodjes met pindakaas of eventueel een smoothie. :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:30

MarlindeRooz: brood met gebakken aardappelen? Nog nooit van gehoord, kan me er niet zo veel bij voorstellen :')
Bloemkoolbodem, dat is wel weer eens een goede om te eten!

Eulogy: rustig aan dan maar even. Lekker lijstje!

Sorry, geen uitgebreide bijleespost, vind dat maar gedoe op mn telefoon :o

Ik ben vandaag maar weer begonnen met zelf eetlijstjes maken en alles tracken in mfp. Hopelijk houd ik t wat makkelijker vol als ik zelf kan kiezen wat ik wil eten, en dat ik t écht lekker vind. Ik wil gemiddeld 1700 kcal per dag eten, maar heb mn doel op 1600 gezet zodat ik 1 weekenddag ruimte heb om lekker te eten wat ik wil. Ik plan steeds een paar dagen vooruit, dat vind ik fijn omdat ik met honger hele andere keuzes maak.

Vandaag (1592 kcal):
O: magere kwark met muesli
T: appel
L: salade met tomaat, kikkererwten en witte kaas, met vinaigrette. Knackebrod met kipfilet.
T: gekookt ei
A: beefburger, snijbonen en gekookte aardappelen
T: kvarg peer-vanille :9 en paar schijfjes komkommer.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:04

Supernette lijst hierboven! Wel vullend genoeg? Heb je geen trek?
Ik heb eindelijk het bakken met beukers E-book gekocht! :D Zitten top dingen tussen. Moet nog wel veel ingrediënten in slaan die ik niet standaard in huis heb (honderdduizend soorten meel, zoetstof, vanillearoma..) maar zin om de keuken in te duiken. Heb vandaag echt non-stop trek terwijl ik gewoon genoeg heb gegeten, denk dat ik bijna ongesteld word. Toch handig dat ik het daar aan kan herkennen :')

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:48

Wat een fijne lijstjes. *\o/*
Bij de appie zijn trouwens de Melkunie protein producten in de aanbieding. Ik heb dus vandaag 2 bakjes kwark-kokos gehaald om uit te proberen. Ik zoek namelijk nog steeds een vervanger voor mn favo die uit de schappen is. Nu in de corona tijd zijn dat mijn doelstellingen. :Y)

@Sneeuwvlok: Ik ontbijt en lunch meestal met kwark/yoghurt en allerlei toppings (lijnzaad, havermout, fruit, kaneel, honing, kokosrasp, pittenmix, hennepzaad, chiazaad, noten..). Ook bak ik vaak bananen pannenkoekjes, maak ik salades of pak ik rijstwafels met lijnzaad/speltcrackers. Als snack vaak groenten met humus, gekookte eitjes, avocado met of zonder cracker en een zacht gekookt eitje, hollandse gehaktballetjes met een beetje mosterd, fruit, smoothies, scrambled egg met groenten (ik vind zelf met spinazie lekker). Misschien heb je hier wat inspiratie aan.

O: yoghurt met chiazaad, bosbessen, noten en kokosrasp
M: 2 rijstwafels met zelfgemaakte tonijnsalade, een speltcracker met gehaktballetjes en een klein kokosyoghurtje
T: Plakje komijnekaas
A: Portobello burger met kaas, ui en tomaat en een salade van mozzarella en tomaat
T: Wat druiven en een paar chocoladerotsjes

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:02

Castilja, nee geen trek gehad eigenlijk. Ja mn normale "ik wil chips...of snoep... of..." 's avonds op de bank, maar dat is meer hoofdhonger :')

Dat non stop trek door hormonen herken ik wel, irritant vind ik dat.

Peuk: lekker lijstje!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:17

@Sneeuwvlok, Hoe waren de muffins? :)

@Eulogy, Lekker lijstje, al zou ik het niet trekken op zo weinig tot het avondeten haha! Wel slim om chocola al in te plannen zodat je het in je schema kan passen. Als ik het in huis heb dan heb ik echt moeite om eraf te blijven haha!

@Laura82, Heel net lijstje! Voor je motivatie lijkt het me ook goed dat je zelf met je planning aan de slag gaat. Dan kan je eten waar je zin in hebt en van houdt, dat maakt het toch een stuk makkelijker. Daarnaast wordt je er ook een stuk bewuster van/is het een stuk leerzamer dan gewoon eetlijstjes van een coach overnemen.

@Castilja, Oh leuk dat je het boek hebt! Wat wil je eerst gaan maken? :D Herkenbaar van die trek, ik heb dat ook altijd extreem als ik tegen het einde van mijn pilstrip kom haha.

@Peuk, de kokos versie heb ik nog nooit op van Melkunie protein, ben benieuwd wat je ervan vind!

Gisteren ietsje meer kcal gegeten omdat ik niet tevreden was over de smaak van het avondeten en er nog wat extra noten en ketjap bij heb gedaan :+ Maar dat was geen ramp, alsnog netjes binnen mijn doelen gebleven.
Wel wat last van mijn meniscus na het sporten van zondag.. Super balen, hopelijk trekt het weg!

Vandaag weer een dagje wat laag in kcal, voor mijn doen. Morgen gaan we waarschijnlijk lekker buiten van de grill eten en dan eet ik automatisch toch wat meer.
O: klein restje Joe cake me nuts en klein restje van 't slimme appeltaartje met 100gr magere kwark en een flesje yakult
T: Womans best reep + appel
L: 450gr Melkunie protein met 20gr whey protein en 50gr aardbeien
T: Kikkererwten brownie
D: pasta met tomaat-gerookte knoflook saus
T: 150gr isey skyr (even proberen, ben benieuwd!)
Totaal 1560 kcal (133gr eiwit)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:41

Hehe vandaag weer netjes 700 gram lichter dan vrijdag. Pfff was echt bang dat mijn afvallen kapot was haha. Motiveert weer om vandaag netjes te eten haha.

En lekker M9ara, van de grill eten. :9 Hoe maak je gerookte knoflooksaus?
Peuk, op hoeveel kcal mik je? Klinkt niet heel veel je lijstje. Maar wel heerlijk die portobello. :9

Geen idee wat ik precies ga eten vandaag haha. Vanavond in ieder geval iets met aubergine maar geen idee wat. :P

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:44

@Peuk, super bedankt voor je ideeën! Hier kan ik zeker wat mee :) Heb je toevallig een recept voor de bananenpannenkoekjes? Op internet zijn er zoveel te vinden, dat ik echt geen idee heb wat nou een goede zou zijn :') Hummus heb ik echt veel overgehoord, maar nog nooit geprobeerd. Zal ik op m'n boodschappenlijstje gaan zetten.

@M9ara, de muffins zijn best lekker! Merk dat als ik er een eet, mijn hongergevoel gelijk wel gestild is eigenlijk dus dat is een goed teken! Voortaan moet ik er wel even wat meer kaneel bij doen voor de extra smaak, maar voorderest zijn ze best goed gelukt vind ik :o

@Eulogy, geen idee wat Kvarg is, maar heb het even opgezocht. Ziet er inderdaad lekker uit, maar schrik een beetje van de prijs, haha. Zou voor zo nu en dan leuk zijn voor de afwisseling, maar elke dag is wel iets te veel van het goede voor mijn portemonnee :')

Ik heb geprobeerd om voor vandaag ook mijn dag in te plannen, dus hierbij mijn lijstje:
O: Yoghurt Griekse stijl met muesli en stukjes mango + banaan-havermout muffin
L: Spinazie met aardappels en een gehaktbal + bakje volle yoghurt
T: appel-banaan muffin
D: omelet met paprika, ui en ham
T: 2 cracotte crackers met 20+kaas en komkommer
Totaal 1623 calorieën. Ietsje meer dan mijn streven (1600kcal), maar niet te dramatisch dus ik vind het helemaal prima! Nu nog mezelf eraan houden :Y)

Heb me gister trouwens weer gewogen en de weegschaal gaf 79 kilo aan! Mijn dag kon echt niet meer stuk, voelde echt heel fijn om nu eindelijk onder de 80 kilo te zitten. We hebben thuis helaas wel nog zo'n ouderwetse weegschaal met zo'n pijltje, dus heel accuraat is hij helaas niet, maar toch geeft het echt een goed gevoel <3 Heb ook de illusie dat mijn gezicht iets smaller is en bij mijn bovenbenen is er vgm ook 1cm af. Super blij mij :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:54

Goed bezig sneeuwvlok! :D

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:02

MarlindeRooz schreef:
Goed bezig sneeuwvlok! :D

Jij ook! Was net als jij bang dat mijn afvallen kapot was, zoals jij het mooi verwoordde :P Dus ik vind dat wel het allebei echt super doen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:21

M9ara: klopt, het is veel fijner om gewon lekker te eten wat ik lekker vind. Op zich qua leren valt het wel mee, omdat ik al jaren mn kcal en eetlijstjes gewoon zelf bepaald heb, maar ben ergens de weg beetje kwijtgeraakt. Maar had t nog aardig in de vingers, want had een lijstje gemaakt met wat ik normaal zou eten en zat helemaal niet ver van mn doel af. Zolang ik het snaaiwerk en de alcohol laat staan in ieder geval :+
Wat vervelend van je meniscus! Hopelijk gaat t snel weer over!

MarlinseRooz Yeey, dat is een meevaller!

Sneeuwvlok, ook al zo goed afgevallen, top!

Ik zit hier naar een grote pot drop te staren op mn werk, dit vergt al mn wilskracht :o

O: magere kwark met muesli en aardbeien
L: roerei met paprika, champignons en tomaat, rauwkostsalade met beetje yoghurtdressing
T: aardbeien, gemengde noten
A: volkorenpasta met spinazie, kipfilet en boursin cuisine, Parmezaanse kaas
T: kvarg peer-vanille, en nog wat komkommer om op te knagen :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:37

Wat goed Sneeuwvlok!! Lekker lijstje ook! En als je altijd met dezelfde weegschaal meet maakt het niet uit als hij niet helemaal accuraat is, er zit een dalende lijn in!!

Marlinderooz ook heel goed 700 gram!! Misschien hield je even vocht vast het weekend?

Laura82 ook lekker lisjtje, aarbeiden zijn zo lekker he <3 Je kunt de drop weerstan haha!!

Hier bekijk ik een beetje per dag hoe het gaat, ik tel de kcal niet meer omdat ik toch niks afweeg. Wel probeer ik niet meer beleg of kaas ergens overheen te doen dan ik normaal zou doen. Qua gewicht sta ik al weken stil. Wat opzich wel goed is, gezien het feit dat ik zoveel meer/vetter eet dan normaal. Gisteren bestond het avondeten uit restjes wat dus inhield dat ik: chickenwings, aardappelgratin, pangasiusfilet en gegrilde courgette/tomaatjes heb gegeten :') En als toetje nog sorbetijs. Oeps.

Vandaag een rustiger lijstje (met als doel overdag wel de kcal te tellen en avondeten te schatten):
O: tosti met kaas en truffelossenworst (323)
L: mango met Griekse yoghurt (355)
A: zusje maakt spaghetti bolognese met kaas (800 schatting)
T: vanilleyoghurt (198)
Totaal: +/- 1600