Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:33

Zijn er ook mensen die last hebben van verzakte darmen door buikvet dat verdwenen is?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:28

Even een post geheel voor mijzelf:

Precies 1 jaar geleden lag ik om dit tijdstip op de operatietafel. Ik dacht dat het niet ging helpen.
Vandaag mijn laagste gewicht bereikt, 86,8 kg
Wat een feest op zo’n speciale dag.

Ik een jaar tijd ben ik nu 40kg kwijt. Bizar hoe je leven kan veranderen in zo’n korte periode. En hoe snel je weer vergeet hoeveel verdriet je voorheen had. Vandaag is daarom mijn feestdag en gaan we vanavond gezellig uit eten haha!
Nog 7kg eraf en dan heb ik een gezond BMI!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:40

Romeo2007 schreef:

Precies 1 jaar geleden lag ik om dit tijdstip op de operatietafel. Ik dacht dat het niet ging helpen.

Ik een jaar tijd ben ik nu 40kg kwijt. Bizar hoe je leven kan veranderen in zo’n korte periode. En hoe snel je weer vergeet hoeveel verdriet je voorheen had. Vandaag is daarom mijn feestdag en gaan we vanavond gezellig uit eten haha!

Geniet van jou verdiende feestdag!
Mooie prestatie in een jaar tijd *\o/*
Ik hoop dat ik over (iets minder dan) een jaar ook zoveel ben afgevallen.

Ben nu al ruim 20 kilo kwijt en ik merk dat ik mezelf al "trotser" voel dan voorheen :Y)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:06

kim_1990 schreef:
Romeo2007 schreef:

Geniet van jou verdiende feestdag!
Mooie prestatie in een jaar tijd *\o/*
Ik hoop dat ik over (iets minder dan) een jaar ook zoveel ben afgevallen.

Ben nu al ruim 20 kilo kwijt en ik merk dat ik mezelf al "trotser" voel dan voorheen :Y)

Geniet ervan en wees inderdaad trots op jezelf!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:16

Zeker van genieten moet je trots op zijn :D

Hier 48 kilo in een half jaar maar ik was dan ook echt extreem zwaar wil nog zo ongeveer 18 kilo voor mijn streefgewicht

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:57

Wauw, wat een mooie resultaten allemaal! Hartstikke gefeliciteerd daarmee!

Ik heb ook nieuws :D

Ik sta ingepland voor mijn GBP op 29 augustus, mijn verjaardag!!! *\o/* *\o/*
Dus ik krijg voor mijn verjaardag wel een heel speciaal cadeau! En eens een keertje geen taart _O-

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:44

ista schreef:
Wauw, wat een mooie resultaten allemaal! Hartstikke gefeliciteerd daarmee!

Ik heb ook nieuws :D

Ik sta ingepland voor mijn GBP op 29 augustus, mijn verjaardag!!! *\o/* *\o/*
Dus ik krijg voor mijn verjaardag wel een heel speciaal cadeau! En eens een keertje geen taart _O-

Wauw wat enorm spannend! We gaan je zeker volgen!

Vanochtend helaas een giga dumping gehad op een broodje met vlokken. Mijn guilty pleasure. Maar even niet meer dus. Zo verbazingwekkend hoe je het ene moment half dood denkt te gaan van buikpijn en misselijkheid, trillen etc. En een half uur later sta ik weer een droger te versjouwen. Bizar het menselijk lichaam

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:50

Raar he? Ze zeggen dat je met een sleeve geen dumping kan krijgen maar wat jij beschrijft trillen misselijk ik heb dan ook vaak heel veel slijm en moeg overgeven maar dat soort reacties krijg ik vaak op sommige dingen

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:37

Kom toevallig dit topic tegen heb in augustus een afspraak in een obesitas kliniek in limburg ben heel benieuwd wat er uit gaat komen .

Ga vanavond eesn dit topic door lezen

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:32

Wat een goede berichten allemaal hier. Fijn!
Ik ben dys 25 april geopereerd en nu bijna 30 kilo kwijt (incl 2 weken pre dieet).

Deze weel voor het eerst in ruim 10 jaar een rokje aangehad zónder lange legging eronder, dat durfde ik gewoon niet. Korte broek ook niet...

Ben zo trots! Even voor het beeld, een foto van 3 weken terug en van een half jaar terug;
Afbeelding

En ondanks mijn chagerijnige hoofd op de laatste foto ben ik er echt heeel blij mee!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:24

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:30

Ik heb het gelezen ja, maar vind het een beetje paniekzaaierij eerlijk gezegd.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:33

Ik had het nog niet gelezen...nu wel...lijkt me ook ergens wel paniekzaaierij...ik ken meerdere mensen met een GBP welke na de operatie nog zwanger zijn geweest...en bij hun nooit iets er van gehoord erover...maar goed...desalniettemin staan kinderen voor mij niet bepaald bovenaan op het "to do list" in mijn leven...

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:31

Als ik naar de bron kijk, dan vertrouw ik die wel, dus wel iets om rekening mee te houden denk ik. Gelukkig ben ik al gezegend met 2 kinderen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:49

Natuurlijk iets om rekening mee te houden, maar het wordt gebracht alsof zwanger raken sowieso levensgevaarlijk is als je een maagverkleining hebt en dat is uiteindelijk niet de strekking. Dus paniekzaaierij.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:49

Ik heb 20 augustus me eerste afspraak in de kliniek ben benieuwd ben namelijk nog geen 18 maar kan wel het voor traject al starten

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:54

Hey :wave:
Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat redelijk...heb alleen angst ontwikkeld om in de avond warm te eten (groente, vlees en aardappelen) omdat het tot de dag van vandaag niet goed valt steeds...
Ik heb een gruwelijke hekel aan :r en dit is wat er wel steeds gebeurd als ik in de avond warm gegeten heb...
Iemand hier ervaring mee of tips?
Ik eet langzaam met korte tussenpauzes tussen 2 happen in en kauw minimaal 20 x op een hap (advies van de chirurg die geopereerd heeft) maar het werkt dus niet...
Gisteravond voor het eerst eenbordje pasta carbonara met gehakt gegeten wat voor het eerst ook goed viel...alleen is die pasta carbonara nou niet bepaald het meeste gezonde wat je kan eten...af en toe kan het wel...maar ik zou dat niet wekelijks willen eten omdat het toch minder gezond is dan groentes en vlees...

En dan nog een probleempje over de ontlasting...word dit naar mate je verder bent van de operatie ook beter? (Ik bedoel dan meer of het ooit weer normaal wordt zoals het was voor de operatie...) ik heb daar namelijk echt wel enorme last van en ga bijv. liever niet een hele dag weg omdat ik het nogal genant en vies vind om zulke behoeftes op het openbaar toilet of het toilet van een ander te doen _O-

Iemand tips of adviezen voor in ieder geval het eerste probleem? En is er iemand die me blij kan maken met een positief antwoord op het genante probleem nummer 2? :))

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:44

Oh, wat vervelend Kim :(

Helaas nog geen ervaring, ik ga eind van de maand pas.... In ieder geval veel sterkte!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:13

@Kim: wat vervelend. Beide problemen zijn rot. Ik heb van beide last (gehad). Het warme eten gaat vanzelf goed komen. Ik ben toen ik zoveel moest spugen overgestapt op soep en omelet met groente of crackers. Dat ging bij mij beter dan aardappelen, vlees, groente. Heb vooral last gehad van warme koolhydraten. Pasta en aardappels. T is gewoon een kwestie van proberen ben ik bang. Stapje terug en dan over een paar dagen weer een keer proberen.

Wat betreft je tweede probleem, dat heb ik na ruim een jaar nog steeds last van. Geen pijl op te trekken. Krijg uit het niks een diarree aanval die ik ook echt niet op kan houden. Heel lastig. Ik laat me er niet meer door beperken. Als ik moet, moet ik en ga ik desnoods naast de auto. Overal waar ik kom kijk ik eerst of er een wc is. Als het echt niet kan, slik ik in de ochtend immodium. Ben binnenste buiten gekeerd door de internist, maar ze konden niet vinden waar het vandan komt. Hopelijk gaat het bij jou wel over.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:00

Helaas hier ook wisselende darmen. Nu weer een week diarree en wisselend. Dan gaat het weer 2 weken goed en om de dag normale ontlasting.
Geen pijl op te trekken. Ik heb ook altijd diarreeremmer en schoon ondergoed bij me

Qua avondeten: probeer anders eens een gebakken eitje? Of plakjes vleeswaren. Warm eten valt gewoon nog te zwaar

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:14

Gebakken ei/roerei gaat eigenlijk wel goed...gisteravond voor het eerst pasta carbonara gegeten wat ook heel goed ging...maar gewoon vlees en groente gaat niet...laatst 2 kipblokjes gehad en 1,5 eetlepel spinazie...nou dat ging echt finaal fout...andere vleessoorten en groentes ook geprobeert...gewoon geen succes :r

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:29

Even stapje terug en volgende week weer proberen. Het komt goed.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:07

Ik kan juist niet zo goed meer tegen ei, met name gekookt.
Warm eten doe ik ook niet in de avond, maar meestal smiddags hooguit einde van de middag.

En alles natuurlijk met mate, al is het maar 1 hapje. Naar mate de operatie langer geleden is gaat alles met voorzichtig oefenen steeds beter.
Hoewel het ook per dag kan verschillen, de ene dag voel je je wat beter dan de andere en je moet dan ook niks proberen te forceren.

Wbt je darmen, probeer ook daarvoor de juiste producten te eten. Voor mij (en iedereen denk ik) helpt het eten van vezels en vers eten.
Ook pasta kun je bijvoorbeeld de volkoren versie kiezen en het combineren met verse groenten.

Wat ik bv ook lekker vind en een prima volwaardige maaltijd is, is een gegrilde kip met een cesar salade. Gezond en licht verteerbaar, krijg je niet zo snel last van. :j

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:39

Faline schreef:
Ik kan juist niet zo goed meer tegen ei, met name gekookt.
Warm eten doe ik ook niet in de avond, maar meestal smiddags hooguit einde van de middag.

En alles natuurlijk met mate, al is het maar 1 hapje. Naar mate de operatie langer geleden is gaat alles met voorzichtig oefenen steeds beter.
Hoewel het ook per dag kan verschillen, de ene dag voel je je wat beter dan de andere en je moet dan ook niks proberen te forceren.

Wbt je darmen, probeer ook daarvoor de juiste producten te eten. Voor mij (en iedereen denk ik) helpt het eten van vezels en vers eten.
Ook pasta kun je bijvoorbeeld de volkoren versie kiezen en het combineren met verse groenten.

Wat ik bv ook lekker vind en een prima volwaardige maaltijd is, is een gegrilde kip met een cesar salade. Gezond en licht verteerbaar, krijg je niet zo snel last van. :j

Die salade eet ik inderdaad best veel met zalm of gegrilde kip inderdaad! Erg lekker en heb ik inderdaad geen last van...maar iedere dag salade eten is ook zo wat hahaha...ik probeer inderdaad af te wisselen.
Volkoren pasta is idd een slimme, ga ik halen voor de volgende pasta-ronde haha.

Bedankt voor de tips!
Ik ga een poging wagen met eten...
In de middag warm eten is inderdaad ook een slimme, ga ik ook eens proberen :D

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:02

Hallo Kim
Heb je al eens geprobeerd om je warm eten met vleessaus uit een pakje te eten? Mij is dit pro operatief door de dietiste aangeraden voor de “schuif”
Ik heb maandem maggi kalfsfond op mijn vlees en aardappels gedaan. Ik kon de gepureerde aardappels met magere melk ook niet binnen houden, maar een gewone gekookte aardappel met maggisaus ging super. Snij je vlees ook in baby hapjes, dip het even in de saus, op deze manier kun je redelijk normaal kauwen en blijft je eten wat smaak hebben ipv een afgekauwde maaltijd. Met de gevogelte fond kun je een lekkere “kipperagout” maken.
Ik vermoed dat je op je slaatjes ook wat dressing doet, waardoor die waarschijnlijk wel goed gaan.
Ik ben nu een jaar geopereerd en het potje maggi wordt nog steeds gebruikt.
Niet opgeven, het komt wel goed en soms moet je gewoon ff een stapje terug doen, naar je lichaam luisteren en enkel eten wat wel lukt. Je eigen lichaam is de beste raadgever. Een GBP is een heel individueel traject. We ondergingen of ondergaan allemaal dezelfde operatie, maar hoe het lichaam hierop reageert is voor iedereen anders.
Veel succes !