Microblading wenkbrauwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:18

Het zal met de nabehandeling wel nog wat werk hebben. Ze heeft een donkere lijn in haar lippen lopen. De bedoeling is dat de buitenste rand donkerder word en vanaf de binnenkant van de donkere lijn oogschaduw en naar de binnenkant van de lip om die donkere rand zoveel mogelijk weg te werken.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:19

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Freya101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:53

Heel mooi die laatste lippen Nathalie,ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:18

Oh het leek mij ook enorm pijnlijk juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:48

Wat gebeurt er wanneer je allergisch blijkt te zijn voor de gebruikte stoffen in de inkt?
Ik ben bijvoorbeeld ontzettend allergisch voor de lijm van wimpers extensions en een heleboel andere stoffen. Zelfs van hypo allergene wimper lijm krijg ik wekenlang ontzettend dikke opgezette jeukende een pijnlijke oogleden.
Daarom durf ik geen wenkbrauwen of lippen te laten doen want als dat in mijn huid zit en ik reageer er allergisch op dan krijg je het er niet ff uit.
Zelfs na onmiddellijk verwijderen van hypo allergene lijm met wimpers blijft de allergiereactie nog 3 weken lang aanhouden.
Anti allergie tabletjes helpen ook niet, ik krijg van Zyrtec overal allergische jeukende bulten bijvoorbeeld.

Heeft iemand ooit een allergische reactie meegemaakt en wat doe je dan in zo'n situatie ?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:54

Ik heb het nog nooit mee gemaakt. Ik volg diverse internationale en nationale pmu forums en heb er ook nog nooit iets over gezien. Het zal vast ooit eens voorgekomen zijn maar veel zullen dat er niet zijn.

Dat je allergisch bent voor Wimperextensions en ook voor de hypoallegene lijm is vrij normaal. Heel veel mensen zijn allergisch voor Wimperextensions zetten en van de mensen die het niet zijn bouwt uiteindelijk een groot deel ook allergie op.

Dat zegt totaal niks over pmu.

In geval van twijfel kun je altijd een patch test laten doen. Dan word er huid open geschraapt en wat pigment op gedaan om te kijken of je allergisch reageert. Maar die kans is echt heel minimaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:10

Dankje voor je uitleg!
Wat zit er eigenlijk in de middelen die als kleur pigmenten worden gebruikt?
Is het allemaal inkt of zijn het andere kleurstoffen?
Zitten er nog hulpstoffen in?
Omdat ik veel stoffen niet probleemloos kan gebruiken is het wel een goed idee om zo'n patchtest te proberen. Op welke plek wordt dat meestal gedaan? Mag dat op een onopvallende plek op mijn arm bijvoorbeeld? Dat hoeft niet in het gezicht te zijn hoop ik?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:16

De complete gegevens zou ik moeten opvragen. Dat zal per merk verschillen.

Ik doe het zelf achter het oor. Heb het 1 keer gedaan. Kwam niks uit.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:18

Wow oké,
lijkt me wel verstandig voor mij om 2 patchtesten te doen dan, eerst 1 ergens minder erg en als die goed blijft een tweede achter mijn oor, niet dat ik meteen met een mega oor rondloop :=

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 02:42

Die kleur lippen vind ik echt heel mooi. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het genezen is.

Ik zit stiekem toch ook te denken om mijn wenkbrauwen te laten doen. Ik ben alleen zo bang dat je er de rest van je leven aan vast zit. Dat je het altijd moet laten bijwerken.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:04

Puppetje schreef:
Die kleur lippen vind ik echt heel mooi. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het genezen is.

Ik zit stiekem toch ook te denken om mijn wenkbrauwen te laten doen. Ik ben alleen zo bang dat je er de rest van je leven aan vast zit. Dat je het altijd moet laten bijwerken.

Ik laat het 1 keer per jaar bijwerken. Waar ik het heb laten doen kost me dat ook maar 50 euro per keer. Laten zetten was wel wat duurder maar het bijwerken is niet zoveel werk.

Ben zo blij met mijn wenkies!! Echt een verademing dat ik me daar niet meer druk over hoef te maken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:42

In princiepe zit je er ook aan vast. Anorganisch pigment verdwijnt grotendeels uit de huid. Daar werk ik mee. Maar restjes kunnen zichtbaar blijven.

Organisch pigment zoals bijv bij phi brows zijn als tattoo pigment. Deze blijven verzadigd in de huid zitten maar verkleuren na een aantal jaar wel enorm naar rood paars of grijs. Dit pigment is ook maar een paar keer aanpasbaar kwa kleur met een jaarlijkse bijwerking. Na een paar keer blijft de huid zo verzadigd dat het geen nieuwe kleur meer opneemt dan moet het gelaserd worden.

Wanneer iemand het voor een keertje wik doen is mijn advies doe het niet.

Snadrem ik snap niet hoe mensen voor dat geld kunnen werken. :Y) Aan belastingen gaat al bijna de helft er af. Dan nog de materialen. Dan kom ik al op meer uit als 50 euro en heb ik nog niks verdiend :')

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 15:51

Mooie nude lipkleur hier boven!! :D

Lippen vond ik ook niet pijnlijk! Alleen soms bepaalde plekjes. Cupido boog was wat gevoelig en de rand van m’n lip ook. Maar juist de binnenkant vond ik een fijn trillend gevoel :+

Vond bij de wenkbrauwen de powder techniek echt geen pijn doen. Daarna hairstrokes er over laten zetten bij de 2e sessie en dat vond ik wel vervelend. Gelukkig was dat zo voorbij!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:01

Ik viel bij de microblading ook bijna in slaap en moest mijn best doen dat niet aan Nathalie te laten merken :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:34

@Nathalie, ik heb geen idee. De eerste keer zetten was wel wat duurder (weet niet meer precies, meer dan 300 dacht ik), het bijwerken betaal ik dus maar 50 euro voor. Mij hoor je niet klagen :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:02

Snadrem schreef:
@Nathalie, ik heb geen idee. De eerste keer zetten was wel wat duurder (weet niet meer precies, meer dan 300 dacht ik), het bijwerken betaal ik dus maar 50 euro voor. Mij hoor je niet klagen :)

Haha nee snap ik! Voor jou als klant ideaal.

In slaap vallen is niet erg hoor. Ik heb heel vaak klanten die in slaap vallen. Als ik er last van heb dat het hoofd weg draait druk ik gewoon even wat harder :+ nee grapje dan maak ik iemand gewoon ff wakker maar meestal hoeft dat niet eens.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:53

Vandaag lippen nabehandeld dus genezen foto kunnen maken! :D

Afbeelding

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 08:50

Mooi. Ik zou wel eens een foto willen zien zonder de glans, dus met niks erop?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 08:55

Misschien een idee om voor de lippen een apart topic te maken? :=

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:06

Lijkt mij persoonlijk wat overbodig om voor elke soort een eigen topic te maken. Dan heb je een microblading topic een powderbrow topic een eyeliner topic en een lip topic. Een algeheel pmu topic lijkt mij dan net zo makkelijk?

Deze is zonder glosje

Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:09

__Nathalie__ schreef:
Lijkt mij persoonlijk wat overbodig om voor elke soort een eigen topic te maken. Dan heb je een microblading topic een powderbrow topic een eyeliner topic en een lip topic. Een algeheel pmu topic lijkt mij dan net zo makkelijk?

Deze is zonder glosje

[ [url=m/Zx4fUZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, m ik bedoel iig apart van dit wenkbrauw-topic :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:17

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:27

__Nathalie__ schreef:
Powderbrows zijn ook geen microblading. Maargoed bij deze

[MWS] Permanente make up en Microblading

Ik doelde meer op 't feit dat er nu wel erg veel over lippen gesproken wordt in een wenkbrauw-topic :+ Maar oke, thanks! +:)+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 17:36

Als iets je werk is is het heel lastig om dingen te zeggen zonder dat andere denken dat het alleen om jou gaat. Of dat ik mezelf beter vind als andere.

Ik probeer daarom in dit topic heel transparant te zijn door vaak niet te reageren als ik een andere mening heb over iets. En ik heb zelfs meerdere bokkers van heel ver weg geadviseerd waar ze bij hun in de buurt terecht kunnen via pb. Ik heb ook lange tijd via app met een bokker gesproken daar tijd en energie in gestoken en die koos uiteindelijk toch voor iemand dicht bij huis. Allemaal prima.

Ik deel vanuit mijn passie voor mijn werk foto's en dat is het. Ik probeer wat meer info te geven over de pmu zelf wanneer daar naar gevraagd word.

Nu krijg ik via pb van een mod een bericht dat ik te veel foto's plaats met mijn website er op. ( Die mod komt daar niet toevallig vanzelf op dus die zal bericht gehad hebben.) Dat het te veel weg heeft van reclame maken. Dat het zo gezien word snap ik. Echter heb ik bokt niet nodig als reclame forum. Ik heb een paar bokkers mogen behandelen. Wat ik heel leuk vind want dan gaat het natuurlijk over paarden! Maar mijn klanten kring komt via internet insta en Facebook. Ik ben ontzettend druk en heb bokt dus op die manier niet nodig.

Ik plaats mijn gegevens op mijn foto's zodat andere pmu artiesten mijn foto's niet kunnen jatten. Precies wat fotografen ook doen op hun fotos. Daar staat bokt ook vol mee. Ik ben dan ook niet van plan om iedere foto collage die ik maak dubbel te gaan opslaan. 1 met en 1 zonder web adres om die op bokt te mogen plaatsen.

Ik zit in dit topic omdat ik dat leuk vind ( vond ) ik vind het leuk om verschillende meningen te lezen en foto's te zien van andermans werk of dat nou mijn smaak is of niet.

Hier heb ik echter geen zin in. Ik heb dan ook besloten dat ik ga ontstippen. Zowel hier als in wat ik vandaag heb geopend.

Mochten jullie nog vragen hebben dan zou ik zeggen zoek een pmu salon en stel daar je vragen.

Have fun hier en voor iedereen die nog twijfeld, zoek een salon en ga het doen! Want het is ontzettend mooi!

Bedankt voor de leuke reacties op mijn werk. En succes met de wenkies!