Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:11

Ik wil me hier ook melden :D
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer geprobeerd hard te lopen. Heb 1minuut lopen, 1 minuut hardlopen gedaan en dat een half uurtje lang. Ik moet zeggen dat het me nog best meeviel!

Afbeelding

Nu alleen even een schema vinden, want dit was puur om te testen of ik niet benauwd werd (heb ik eerder gehad), en dat was niet het geval gelukkig :):)

benangelique

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:22

zuchero, lekker he om zo goed te kunnen lopen! fijn hoor!

welkom dreamy, je houdt er een flink tempo op na voor een beginner.

Ik heb zin om te lopen. Ik hou van lopen in de regen! maar ik heb morgenavond een flinke intervaltraining gepland staan en donderdag een zware bruggenrun, dus rust lijkt me verstandiger... denk ik...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:57

Conny wat leuk dat je een color run hebt gelopen, lijkt mij ook leuk te doen.

Fabienne lekker actief geweest! Geen 12km/u dus zoals Djilna al aangaf, maar alsnog netjes!

Roos wel fijn dat het puffen over het algemeen helpt. Mijn kat puft ook, daar is hij zo van opgeknapt!

Zucchero fijne training zeg!

Egnie haha ja het werkt bij mij ook verslavend :D

Dreamy knap hoor, goed manier om zo te beginnen. Succes met verder opbouwen.

Benangelique haha ik loop juist liever met mooi weer. Maar lijkt idd verstandig een rustdag te houden gezien je planning.

Ik wil ook lopen maar vandaag een rustdag, wat ik op zich ook niet erg vind gezien het weer. Morgen weer :)

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:16

@Zucchero: Hardlopen is zeker fijn! En heerlijk van de omgeving genieten.

@egnie: Leuk dat je zoon mee wil! Met de fiets is ook al leuk.

@Dreamy: Welkom! Fijn dat het mee viel!

@Daan: Thanks, ik ben al weer zo blij dat ik kan lopen! De tijd maakt ook niet uit. Het regent hier nu ook al. Denk dat ik bootcamp vanavond over sla..

Ik mag vanavond nog even op controle bij de podotherapeut.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:46

Dreamy schreef:
Ik wil me hier ook melden :D
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer geprobeerd hard te lopen. Heb 1minuut lopen, 1 minuut hardlopen gedaan en dat een half uurtje lang. Ik moet zeggen dat het me nog best meeviel!

[ [url=m/4UaSt8.png]Afbeelding[/url] ]

Nu alleen even een schema vinden, want dit was puur om te testen of ik niet benauwd werd (heb ik eerder gehad), en dat was niet het geval gelukkig :):)

De app 10k runner is erg fijn

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:17

Zo hier ook weer een rondje in de regen gedaan. Zelf liep ik wel erg lekker, maar helaas moest de hond ineens halverwege nog wat kwijt en werd hij verderop weer eens omver gelopen door een andere hond. Blijft een verschrikkelijke frustratie, die onopgevoede, niet luisterende honden... bah! Vroeger kon die van mij gewoon lekker los mee, maar sinds hij een paar keer omver gelopen/aangevallen is is hij angstig naar andere honden. Dat lokt die honden natuurlijk weer uit, maar ik begrijp sowieso niet waarom je je hond naar een hardloper (of paard) laat toegaan. Laat iemand lekker zijn eigen ding doen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:42

WenK schreef:
Zo hier ook weer een rondje in de regen gedaan. Zelf liep ik wel erg lekker, maar helaas moest de hond ineens halverwege nog wat kwijt en werd hij verderop weer eens omver gelopen door een andere hond. Blijft een verschrikkelijke frustratie, die onopgevoede, niet luisterende honden... bah! Vroeger kon die van mij gewoon lekker los mee, maar sinds hij een paar keer omver gelopen/aangevallen is is hij angstig naar andere honden. Dat lokt die honden natuurlijk weer uit, maar ik begrijp sowieso niet waarom je je hond naar een hardloper (of paard) laat toegaan. Laat iemand lekker zijn eigen ding doen.

Ik heb vanochtend ook weer hardgelopen met de hond en heb ook niet kunnen voorkomen dat mijn hond naar een andere hond toe ging. Wij aan het hardlopen, mevrouw met hond op de fiets en allebei op weg naar de bocht. Toen was het dus een hele verrassing. Haar hond hield niet van honden dus heb de mijne zo snel mogelijk bij me geroepen maar hé, kan ook niet sneller reageren dan snel.

Nota: Het is een gebied waar honden los mogen en allebei de honden waren ook los. Als ik zie (en dus tijd heb om te reageren), dat een andere hond vast is doe ik de mijne ook vast, is de andere hond los hou ik de mijne ook los.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:40

Dat vind ik ook wat anders. Als ik roep; hij vind het niet leuk en kan bijten, dan neem ik aan dat jij je hond bij je roept. Nu vandaag kreeg ik de reactie; komt ie vanzelf achter

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:40

Mijne zit altijd vast aan een lange, elastische lijn. Ik heb een verbindingsstuk gekocht en ga het vanavond eens met twee tegelijk proberen (ik heb drie honden).

De meeste van jullie zijn echt geen beginners meer zo te lezen. Wow wat een snelheden en kilometers komen er voorbij zeg. Ik kan daar voorlopig echt alleen van dromen. Leuk te lezen dat jullie het ook zo leuk vinden. Ik vind het dus helemaal niet leuk, of nog niet? Ik ben traag, het kost me echt wel moeite en ik vind de routes die ik kan lopen ook niet fijn. Ik loop ook in het donker, dat is misschien ook minder leuk.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:49

Waarom loop je eigenlijk in het donker? Heeft dat een specifieke reden?

Ik ben vergeleken met de rest nog wel beginner dus er zijn nog wel beginners, dus blijf je welkom voelen zou ik zeggen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:51

Gewoon jezelf de tijd geven om rustig (!!) op te bouwen, dan wordt het vanzelf leuk! Ik ben nog steeds aan het nagenieten van gisteren: zeker geen toptijd, maar zo fijn gelopen én dit kon ik een paar weken terug ook niet hoor! Dus gewoon lekker doorgaan!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:55

Ik persoonlijk vind het alleen leuk om s ochtends vroeg te gaan, met de fluitende vogeltjes en alle herten, hazen en andere beestjes die hier dan rondspringen. Moet er niet aan denken in het donker te lopen dus misschien eerst eens een ander tijdstip proberen?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:00

Douce schreef:
Waarom loop je eigenlijk in het donker? Heeft dat een specifieke reden?

Ik ben vergeleken met de rest nog wel beginner dus er zijn nog wel beginners, dus blijf je welkom voelen zou ik zeggen.

Ja. Ik werk veel en heb een huishouden. Ik kom pas 19:00u van werk thuis waarna ik kook, de honden hun lange wandeling geef en daarna, als ik geen bijzondere dingen heb, kan ik gaan hardlopen :)
Voor de Husky moet het ook afgekoeld zijn buiten. Gisteravond moest ik bijvoorbeeld ook wachten tot een uur of 11 voordat ik hem kon laten rennen. Toen ben ik lui op de fiets gestapt trouwens :+

Zucchero schreef:
Gewoon jezelf de tijd geven om rustig (!!) op te bouwen, dan wordt het vanzelf leuk! Ik ben nog steeds aan het nagenieten van gisteren: zeker geen toptijd, maar zo fijn gelopen én dit kon ik een paar weken terug ook niet hoor! Dus gewoon lekker doorgaan!

Ja echt? Ik vind het zo lastig en ik moet mezelf echt overeind schoppen om te gaan. Zo irritant! Ik ben een aantal jaar terug gestopt met paardrijden en ik moet weer gaan sporten maar ik vind niets leuk :=
Goed te horen dat het dus uiteindelijk gaat lonen :D

Lillith24 schreef:
Ik persoonlijk vind het alleen leuk om s ochtends vroeg te gaan, met de fluitende vogeltjes en alle herten, hazen en andere beestjes die hier dan rondspringen. Moet er niet aan denken in het donker te lopen dus misschien eerst eens een ander tijdstip proberen?

Ik dacht ook aan 's ochtends vroeg ja. Mijn wekker staat alleen nu al dagelijks om 6:20u omdat ik om 7:30u naar mijn werk moet. Ik zit helaas met reistijd. En ik ben echt geen vroege vogel :') Máár, ik ga het 's ochtends eens proberen. Wie weet zit ik dan eens met frisse zin op kantoor :))

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:15

Lisitano ik kan je echt aanraden om.om 05.15 te gaan hardlopen.
Als mijn wekker om 05.00 uur gaat denk ik pff nee maar dan spring ik in mijn sportkleding poets mijn tanden en om kwart over vijf starten we ons rondje.
Daarna douchen en ontbijten en om 06.45 de auto in
Heerlijk geen mens kom je tegen, opkomende zon en fluitende vogels.
Heerlijk

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:21

horsii schreef:
Lisitano ik kan je echt aanraden om.om 05.15 te gaan hardlopen.
Als mijn wekker om 05.00 uur gaat denk ik pff nee maar dan spring ik in mijn sportkleding poets mijn tanden en om kwart over vijf starten we ons rondje.
Daarna douchen en ontbijten en om 06.45 de auto in
Heerlijk geen mens kom je tegen, opkomende zon en fluitende vogels.
Heerlijk

Kriebels, wat een tijdstip :')
Ik ga het morgenochtend gelijk proberen, lekker de duinen in :j

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:01

Douce schreef:
WenK schreef:

Ik heb vanochtend ook weer hardgelopen met de hond en heb ook niet kunnen voorkomen dat mijn hond naar een andere hond toe ging. Wij aan het hardlopen, mevrouw met hond op de fiets en allebei op weg naar de bocht. Toen was het dus een hele verrassing. Haar hond hield niet van honden dus heb de mijne zo snel mogelijk bij me geroepen maar hé, kan ook niet sneller reageren dan snel.

Nota: Het is een gebied waar honden los mogen en allebei de honden waren ook los. Als ik zie (en dus tijd heb om te reageren), dat een andere hond vast is doe ik de mijne ook vast, is de andere hond los hou ik de mijne ook los.

Er is inderdaad wel verschil tussen een hond die alles aanvalt/omver loopt en een blij ei die overal leuk even wil kijken. Ik heb zo'n blij ei en die is ook altijd wel voorzichtig. Ik probeer wel te voorkomen dat hij naar anderen loopt hoor maar soms sneakt hij toch even weg in een onbewaakt moment. Maar weet en snap dat dit soms vervelend is voor mensen. Zo heb ik van de week met mijn paard ook ons snelheidsrecord verbroken door een hond die blaffend op ons af speerde :') Mensen schrokken zelf ook gelukkig. Dan word ik ook niet boos.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:31

Ik kom hier even binnenvallen :)
Vandaag van de fysio groen licht gekregen dat ik weer mag hardlopen *\o/*
Nu is mijn vraag aan jullie: hoe zijn jullie begonnen? En dan bedoel ik hebben jullie een schema, of een hardloop app? En waar hebben jullie je schema/app vandaan getoverd?
Ik ben benieuwd :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:14

Evy app! Die is echt heel fijn, vind ik. Als je die volgt, komt het vast goed!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:07

Pfff ... Wat gaan jullie hard hier niet alleen in lopen maar ook in kletsen *\o/*
Welkom aan de nieuwelingen.
En wat goed al die vorderingen die ik hier lees dat geeft mij ook moet om door te zetten.
Ik vind Evy ook fijn.

Ik ben afgelopen weekeind een weekeindje weggeweest naar Drenthe. Daar heb ik wel veel gewandeld maar niet hardgelopen.
Vandaag op de loopband 24 minuten 1minuut stevig doorlopen en 1 minuut hardlopen. Dit ging goed.
Jammer dat Evy in de sportschool niet werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:39

Jeetje de meeste lopen echt al ver!

Zag wat mooie foto's van hardlopen in het buitenland langs komen. Lijkt mij echt heerlijk om op andere plaatsen te gaan lopen.

Lopen in het donker... brr lijkt mij niks! Dan is s ochtends vroeg denk fijner. Als de wekker gaat even rot, maar verder is het wel een fijne start van de dag.

Ik ben vanavond ook weer voor het eerst geweest! Nadat ik vorige week al riep dat ik ging beginnen :') Maar vanavond ingeschreven voor de blijdorprun, dus nu moet ik ook echt wel! Ik dacht: begin morgen... mn neef zei: hoezo je kan toch nu nog? Het is nog maar kwart voor 10.

Dus kleding van achter uit de kast getrokken, schoenen afgestoft. En naar buiten toe.. 4x2 minuten met tussendoor 1 minuut wandelen. Stelt weinig voor en ging ook heel soepel. Geen last van mn knie of achillespees.. dus lekker rustig opbouwen nu!

En dit keer wel volhouden....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:23

Fijn idinn!

Lopen in het donker deed ik ook niet graag.
Maar had wel lampjes gekocht die ik om m'n arm kon doen.

Iejoor lekker weer opbouwen dus!

Ik woon lekker buitenaf in een dorpje. Geen last van veel honden dus behalve die van de buren. Maar ze kennen hier elkaar allemaal dus dat is wel erg fijn. Met hardlopen scheelt dat ook wel veel.

Wilde vh weekend gaan lopen en misschien met evy waar jullie het over hebben. Klinkt wel erg fijn om mee op te bouwen. Helaas zondag gevallen op m'n slechte knie dus toch nog even rustig aan doen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:02

Ik meld me ook als nieuweling!

Ik ben min of meer verplicht om te lopen. Voor mijn opleiding is lopen een onderdeel van ons sportvak, dat ik moet halen om de opleiding te kunnen halen. Het minimumcijfer is in principe 12/20, wat voor de vrouwen wil zeggen: <27min / 5km. Ik ga het nog een beetje kunnen compenseren met andere sportproeven, maar ik moet toch minstens in de buurt komen.

Probleem: ik heb vijf maanden met een lastige blessure gesukkeld (peesblessure met verkalking), en heb nu een goeie maand geleden eindelijk pas een go gekregen om terug op te bouwen!

Iejoorr schreef:
Ik kom hier even binnenvallen :)
Vandaag van de fysio groen licht gekregen dat ik weer mag hardlopen *\o/*
Nu is mijn vraag aan jullie: hoe zijn jullie begonnen? En dan bedoel ik hebben jullie een schema, of een hardloop app? En waar hebben jullie je schema/app vandaan getoverd?
Ik ben benieuwd :D

Ik weet niet wat voor blessure je gehad hebt, maar kan je via je fysio geen schema krijgen? Ik krijg momenteel week-op-week, afhankelijk van hoe het vorige keren gegaan is, drie nieuwe trainingen van mijn fysio. De opbouw is véél trager dan met het schema van start to run. Mijn eerste training was bv 30 seconden stappen, 30 seconden lopen, 10x. Nu (training nr 17) zit ik op 60sec lopen, 40sec stappen, 27x.... Maar ik merk wel dat dit schema werkt voor mij. Conditioneel ga ik vooruit, ik heb geen last van de blessure, en mijn tempo ligt beduidend hoger als ervoor..

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:47

Wenk gefeliciteerd!

Knap hoor dat er mensen al zo vroeg voor hun werk gaan lopen, daar zou ik denk geen zin in hebben, ondanks dat ik best wel een ochtendmens ben.

Iejoorr fijn dat je groen licht hebt gekregen! Succes met opbouwen.

Idinn jij ook succes met opbouwen. Zo ging het bij mij ook, half 10 's avonds bedenken om nu toch écht maar eens te beginnen.

Florenc welkom en succes, wat doe je voor opleiding?

Ik heb gisteravond toch gelopen, kon het niet laten :P Een rondje van precies 4km. Wat rustiger tempo begonnen, toen wat interval en daarna op een normaal tempo ronde afgemaakt. Tijd 20,51 en gemiddelde snelheid 11,51 km/u. Vandaag dan toch echt maar een rustdag doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:30

indinn, leuk de blijdorprun. ik doe ook mee!

florenc, dat is een best tempo! ik ben een stuk trager haha maar daar ligt mijn prioriteit ook niet.

ik loop graag hard in het donker. vind het niet erg om door de stad te lopen namelijk.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:45

In de winter loop ik graag in het donker. Voelt zo veilig en anoniem. Voel ik me toch minder snel bekeken. Overdag toch wel eens toeterende of roepende mannen in auto's.. Dus nu loop ik liever in het bos :+ :D