Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:04

Wauw wat goed @phormicola!!

Ik ben wel echt een zomersporter, yoga (en paardrijden) is het enige wat ik het hele jaar door volhoud.

Vandaag heb ik zo hard gecheat :')
In het weekend let ik sowieso niet zo erg op.
Gelukkig gaat het wel weer een stuk beter nu ik vakantie heb en geen toetsenweek stress.

danoesje

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:59

Ik kom ook weer even binnenvallen!

Phor, onwijs goed van je! Hoe staat het met je spiertjes?

Hier gaat t heel goed nu er wat rust is na n verbouwing, voor t eerst bijna onder de 70kg. Heel gaaf! Fiets tegenwoordig 100-150 per week, rij vijf dagen en twee keer sportschool. Vind goed eten wel lastig met al die drukte. Heerlijk bananenbrood ontdekt als tussendoortje!
Wat proppen jullie? Scheelt mij iig enorm in een eet aanval, dat ik gewoon wat kan pakken...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 11:17

Goed bezig zeg danoesje!

Ik heb zelf de laatste tijd plantaardige en suikerloze baksels ontdekt. Verrukkelijk, machtig en één bonk aan voedingsstoffen. :9
Laatst een chocoladenoten taart gemaakt, die bestond uit dadels, banaan, gemalen cashewnoten, amendelmeel, kokosmelk, kokosolie, raw cacao en pure vanille poeder. Echt ontzettend lekker! Heb er allemaal kleine plakjes van gemaakt, want aan een dun plakje heb je meer dan genoeg en ingevroren. We doen er hier met meer mensen al 1,5 week over om het op te krijgen. :=
En zo maak ik telkens wat niets. Al is mijn favoriet wel echt power balletjes (notenpasta, tahin, raw cacao, koekkruiden, kokosolie, banaan, dadels. Dit tot balletjes rollen in kokosrasp en je hebt gezonde bonbons!). Of zoete aardappel brownies. :D
En vanwege mijn certificaten uitreiking gisteren staat er nu een plantaardige/suikerloze bosvruchtentaart in de koelkast hihi.

Je ziet wel duidelijk dat ik ergens chocola mis in mijn suikerloze bestaan. := Al had ik laatst een stukje chocola en dat vond ik echt véél te zoet! Zo grappig.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:38

Oeh dat klinkt idd lekker, ik hou ervan. Als ik al chocolade eet dan altijd vrij puur, scheelt al flink. Nu weer bananenbrood in de oven, maar dan met de bananen voorgebakken en rozijnen kaneel en vanillepoeder erdoor. Idd in plakjes in de vriezer naast mijn ingevroren zelfgemaakte lasagne en diepvriesfruit. Nu ook maar aan de chlorella tabletjes, lijk toch iets energieker maar vast tussen de oortjes!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 12:20

Ik hield nooit van puur omdat ik het te bitter vond, sinds ik gestopt ben met suiker opeens wel. :')

Hmmm, lekker hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:59

Thanks allemaal :D Vandaag 160kg *\o/*

Het gaat vrij aardig danoesje! Ik voel zeker zeker wel dat het niet vanzelf gaat, maar mijn aanpak lijkt goed te gaan.
Helaas ging de cardio minder goed. Mijn rusthartslag werd daar te traag van en bij mijn ziekte leidt dat gemakkelijk tot een hartstilstand. Dus daar ben ik maar mee gestopt :+

Al die healthy baksels zijn zo lekker. Vind het alleen zo prijzig en ik eet er al snel veel te veel van :=

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:07

Suliko schreef:
Goed bezig zeg danoesje!

Ik heb zelf de laatste tijd plantaardige en suikerloze baksels ontdekt. Verrukkelijk, machtig en één bonk aan voedingsstoffen. :9
Laatst een chocoladenoten taart gemaakt, die bestond uit dadels, banaan, gemalen cashewnoten, amendelmeel, kokosmelk, kokosolie, raw cacao en pure vanille poeder. Echt ontzettend lekker! Heb er allemaal kleine plakjes van gemaakt, want aan een dun plakje heb je meer dan genoeg en ingevroren. We doen er hier met meer mensen al 1,5 week over om het op te krijgen. :=
En zo maak ik telkens wat niets. Al is mijn favoriet wel echt power balletjes (notenpasta, tahin, raw cacao, koekkruiden, kokosolie, banaan, dadels. Dit tot balletjes rollen in kokosrasp en je hebt gezonde bonbons!). Of zoete aardappel brownies. :D
En vanwege mijn certificaten uitreiking gisteren staat er nu een plantaardige/suikerloze bosvruchtentaart in de koelkast hihi.

Je ziet wel duidelijk dat ik ergens chocola mis in mijn suikerloze bestaan. := Al had ik laatst een stukje chocola en dat vond ik echt véél te zoet! Zo grappig.

Die chocoladetaart klinkt hemels, heb je een recept? :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 15:32

Deze taart was vooral prijzig vanwege het amandelmeel (echt bizar duur, maar ik wou het zó graag een keer gebruiken. Maar is zeker ook te vervangen voor rijstmeel oid). En de 340 gram cashewnoten, maar als je die bij een toko haalt scheelt het al heel erg.

Hier is het recept TrIjNiE__, zelf zou ik aanraden iets minder raw cacao poeder erin te doen dan het recept aangeeft anders wordt de smaak van de vulling heel erg intens. :)

http://www.focusonfoodies.nl/paleo-suikervrije-chocoladetaart-met-banaan/

Sowieso is deze site echt een aanrader, gigantische database aan suikerloze lekkere dingen maar ook andere baksels en gerechten!

http://www.focusonfoodies.nl/index/recepten/

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:14

Suliko schreef:
Deze taart was vooral prijzig vanwege het amandelmeel (echt bizar duur, maar ik wou het zó graag een keer gebruiken. Maar is zeker ook te vervangen voor rijstmeel oid). En de 340 gram cashewnoten, maar als je die bij een toko haalt scheelt het al heel erg.

Hier is het recept TrIjNiE__, zelf zou ik aanraden iets minder raw cacao poeder erin te doen dan het recept aangeeft anders wordt de smaak van de vulling heel erg intens. :)

http://www.focusonfoodies.nl/paleo-suikervrije-chocoladetaart-met-banaan/

Sowieso is deze site echt een aanrader, gigantische database aan suikerloze lekkere dingen maar ook andere baksels en gerechten!

http://www.focusonfoodies.nl/index/recepten/

Dankje! :D Zou je de kokosmelk ook kunnen vervangen door gewone melk/rijstmelk? Ik hou niet zo van kokos :o

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 16:48

Ik vrees dat het dan te waterig wordt. Heb zelf ook alleen de dikke substantie uit het blik gehaald, en niet het water erbij. Moet er trouwens bij zeggen dat het echt niet naar kokos smaakt! Dat vind ik zelf namelijk ook niet lekker, maar je proeft de kokos amper. De bodem smaakt vooral naar vanille, beetje spijsnoten achtig. De vulling naar chocola, banaan en noot. :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:03

Suliko schreef:
Ik vrees dat het dan te waterig wordt. Heb zelf ook alleen de dikke substantie uit het blik gehaald, en niet het water erbij. Moet er trouwens bij zeggen dat het echt niet naar kokos smaakt! Dat vind ik zelf namelijk ook niet lekker, maar je proeft de kokos amper. De bodem smaakt vooral naar vanille, beetje spijsnoten achtig. De vulling naar chocola, banaan en noot. :)

Oh dan kan ik het zo wel eens proberen :D

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:43

Misschien moet ik mij toch eens verdiepen in de kunst van het bakken, dit klinkt wel heel lekker allemaal!

Ik heb veel bewogen vandaag: 45 minuten fietsen, 60 minuten qat paardrijden en 20 minuten *\o/*

Het eten is ook nog niet uit de hand gelopen, zometeen wel gourmetten, ga proberen het netjes te houden :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:58

Nadeel is dat die baksels vaak alsnig veel kcal bevatteb :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:51

Dat vind ik dus ook. En dan is het zo lekker dat ik meestal niet wil stoppen.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:50

Suliko schreef:
Goed bezig zeg danoesje!

Je bent je wel bewust van de kcal en suikers die hier alsnog in zitten? Het klinkt wel lekker iig!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:53

Oh sorry! Ik was al de derde reactie op rij over kcal!
Ik hou het liever bij de verschillende smartbars en clean protein bar. Veel eiwitten, weinig suikers en normale hoeveelheid kcal. Omdat ik afwissel in smaak mis ik eigenlijk geen dingen zoals chocoladerepen enz.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 12:27

Ik zelf maak mij geen zorgen over kcal. :)

Ik train niet om af te vallen, eerder om in spieren aan te komen. :') Voor mijn gevoel is dat wat ik in mijn mond stop heel erg in balans met de energie die ik op een dag lever, ik let alleen op de voedingsstoffen die er in gaan. :D

En natuurlijk leef ik niet op zo'n taart. ;) Ik neem 1 tot 2 dunne plakjes op een dag als ik het al neem, wat dus niet dagelijks is. En voor mij zijn ze ook echt machtig genoeg om niet meer te willen.

En over welke suikers gaat het dan? Die van banaan en dadels?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:51

Ik eet gewoon snel te veel. Momenteel ben ik aan het bulken op 2600kcal en dan nog heb ik honger :') Ben ook altijd jaloers op klanten die zich zo gemakkelijk aan hun kcal kunnen houden. Is alleen maar fijn hoor!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 13:38

Ik eet heel erg op gevoel en heb ook zeker het geluk dat ik niet over-eet of heel snel weer honger heb en absoluut niet aankom. Mijn hongergevoel past zich aan aan de arbeid op een dag. :+

Tijdens mijn werkvakantie at ik véél meer dan normaal. We hadden dan 1,5 uur pauze in de middag en dan zat ik toch echt wel te bunkeren hoor. := Maar dat had ik daar gewoon echt nodig, anders werd ik flauw.
Ik weet nog dat ik net terug was en bij mijn ex-vriend ging eten, ik zijn bord met gemak leeg at omdat hij al lang vol zat wat voorheen altijd andersom was haha.

Nu ik wat langer thuis ben eet ik weer duidelijk minder, maar wel iets meer nog steeds dan voorheen. Ik denk dat dit wel echt komt omdat ik de afgelopen tijd qua energie en kracht wel sprongen heb gemaakt en daardoor gewoon automatisch wat meer nodig heb omdat ik anders een tekort krijg.

Maar vandaar vind ik het voor mij veel belangrijker wat er ingaat en waar ik(!) het goed op doe (dus het vermijden van vlees, gluten, zuivel en suiker waar ik eigenlijk automatisch al helemaal geen behoefte meer aan heb). :D

Maar onverzadigbaar zijn lijkt me toch wel vrij lastig ja, wat dat betreft heb ik dan ook zeker geluk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:54

Zeker weten! Dat is echt de holy grail voor mij en voor vele anderen!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:40

Yess.. vriend eindelijk op de weegschaal gehad.. maar de fitcheck wilde hij sowieso niks van weten.. en hij gelooft toch niet wat het ding zegt...
Hij zit er volgens hem 5 kg naast.. maar goed.. hij moet zelf weten wat hij doet.
Een vriend was zeer geinteresseerd in wat ik doe dus die heeft wel de fitcheck gedaan :)
Hij schrok een beetje van de cijfers en is ook wat sceptisch over mijn weegschaal (als ik er zelf maar baat bij heb).
De fitcheck heb ik wel weer kunnen oefenen en ging heel goed :D
Hij vond het interessant.

wat kcal betreft tel ik ook nog steeds niks en gaat het op gevoel erg goed, ik weeg ook niks af.
Vandaag helaas echt een fiasco wat paardrijden betreft :( in de eerste proef veel spanning net geen winstpunt... proef 2 wilde ik gaan knallen bij binnenkomst en het verruimen ging het echt super ik dacht YESSS dit gaat m worden (zo voelde het) Helaas stapte mijn paard buiten de bak en ben ik gediskwalificeerd ik kan wel janken!
Ik kan namelijk pas september weer starten
Onwijze baaldag heb ik dus vandaag :(

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 01:11

Was ook niet als aanval natuurlijk bedoeld! En idd met suikers bedoel ik oa de dadels en de banaan. Maar als je er niet mee zo op die manier mee bezig bent en wel gezond wil snacken is het veel beter dan alle ongezonde snacks!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:59

Oooooh Diaantje dat is echt oliebol! Zomaar je mannetje op de weegschaal? Rotding ook zeg, dat ie zomaar liegt! :j :j :j
Die wedstrijden komen echt wel goed. Of de kerel inruilen voor rijke man en trailer kopen *\o/*

Ook wel wat bezig met kcal maar vooral met gezonder en meer energie. Gaat prima overigens, sport redelijk veel momenteel dus dat helpt goed. Kan ook zo onverzadigbaar zijn, vreeeeselijk!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:43

hihi Danoes! die wedstrijden komen wel goed het gevoel is er en de ontspanning ook steeds meer :)
Wat vriend betreft ik ben wel blij met m maar hij moet mij gewoon lekker mijn ding laten doen... stiekem wilt ie wel mee doen maar je kan je vriendin toch geen gelijk geven DUHHHH!
(laat staan die weegschaal :P)

vandaag hardgelopen 25 min en 4km gedaan ik ga dus weer de goede kant op in september dam tot dam (8km) dus ik ben volgens mij al goed op weg morgen rust wel krachttraining doen.. en dan woensdag weer lopen :)

nu voor het werken nog even een eitje bakken met groente nu al zin in :D

oh ja.. wat boodschappen betreft is dit misschien wel een handige link (doe ermee wat je wilt) :)

http://www.puurfiguur.nl/wp-content/upl ... nlijst.pdf

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:13

Vandaag precies een maand bezig met mijn voedingsschema en extra beweging!
Zie vooral verschil bij mijn rug :') maar voor een maandje is het iig wel al mooi zichtbaar vind ik!
Nog 5 maanden te gaan..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Benieuwd hoeveel kg eraf is gegaan deze vakantie. Kom pas over 5 dagen thuis :+