Ik kwam via een ander topic op dit topic terecht. Heb de eerste en laatste paar pagina's doorgelezen

mag ik mij hier ook melden?
Ik kamp al jaren met terugkerende depressies - sinds mijn 13e/14e ongeveer (ben nu 22). Soms dan heb ik een goed (half)jaar, maar uiteindelijk keert het toch weer terug. Daarnaast is sinds een aantal jaar (16e of 17e) mijn verlegenheid omgeslagen in sociale angst (of nouja, ik heb daar symptomen van, geen officiële diagnose). Sinds ik op mezelf ben gaan wonen en ben gaan studeren is zowel de depressie als de angst verergerd. Ik heb 1 goede vriendin, die helaas erg druk is dus die zie ik niet vaak, en dat is het. Voel me dus ook vaak eenzaam. Heb wel pogingen gedaan om therapie te nemen, maar uiteindelijk steeds weer afgehaakt, ik kon niet met de therapeuten overweg en vond de therapie zelf ook niet zinvol.
Heel 2016 was eigenlijk een rotjaar voor me, maar ik ben sinds begin december 5 kg afgevallen van de stress. Nu vond ik het genoeg, en heb ik uiteindelijk toch de stap gezet om naar de huisarts te gaan...
Ik heb dus donderdagochtend een afspraak bij de huisarts en wil vragen om medicijnen, i.i.g. tegen de angstklachten en als het even kan ook tegen de depressie (ik heb gelezen dat er pillen zijn die voor beide werken?). Ik zie er heel erg tegenop, zeker omdat ik op dit moment een vrij goede week heb en ik dan het gevoel heb dat ik me aanstel

daarnaast ben ik bang dat mijn huisarts zal weigeren om me medicijnen voor te schrijven en zal zeggen dat ik maar naar een psycholoog moet...