[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:53

Mij wordt juist altijd aangeraden om niet al te vaak met Bepanthen te smeren. Het helpt goed tegen de jeuk om de huid soepel te houden, en de korstjes worden er wat zachter van, maar verder is het niet bevorderlijk voor het genezingsproces. Je moet sowieso echt maar een heel dun laagje aanbrengen, dat het net wat vetter voelt maar niet glimt, een hele laag er overheen is sowieso niet goed. Je moet de tattoo juist behandelen als een schaafwond, dus zo veel mogelijk open laten zodat het makkelijker kan genezen

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:59

toch apart dat elke shop dan weer andere regels heeft, ik moest het eerst zo veel mogelijk wassen en insmeren, eerste 3/4 nachten ook folie erop en bij werken waar de tattoo nii veilig was zonder folie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:59

Bepanthol bevorderd juist de wondheling. Dun laagje bepanthol sluit de tattoo niet af. En anders kan je nog steeds de creme pakken, die sluit zeker niet af. Maar wel een dun (doorzichtig) laagje idd. Beter een paar keer per dag een dun laagje dan 1 keer een laag die nog wit is.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:01

Ik heb advies gekregen om hem 3 keer per dag te wassen met lauw water, droogdeppen, dan nog een tijdje aan de lucht drogen en dan idd een heeeel dun laagje bepanthen aan te brengen.

Ik probeer wel zo veel mogelijk korte shirtjes aan te trekken, ik heb het gevoel dat 'ie moet ademen ofzo.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:02

Ik heb wel de indruk dat het 'beschermd' als ik het ingewreven heb, mijn tattoo zit nogal op een lastige plaats maar als ik hem ingewreven heb voelt het veel fijner aan. ik smeer de eerste dagen 4x per dag, maar ook wel eens met kokosolie dus.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:43

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag, ik ben al lange tijd een stille meelezer.

Ik ben er nu eindelijk achter wat ik precies wil gaan zetten!

AfbeeldingAfbeelding
Dit, niet zo strak als het ene maar ook niet zo scheef als de ander.
Met aan de ene kant van het hartje de afdruk van mijn vader en aan de andere kant de afdruk van mijn moeder.

Nu wil ik dit niet door zomaar iemand laten zetten, daarom aan jullie de vraag wie zulk soort werk (GOED!) doet in de omgeving arnhem?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:06

Hier het advies gekregen om 2 uur af te dekken met folie. Daarna 1x per dag wassen met speciale zeep en 1-2x per dag insmeren :j

De hartjesvingerprint is toevallig een aantal weken geleden nog gezet door Gerrit van Sailors&Crooks. Hij zit het komende jaar vol, maar zijn apprentice zet ook strak en heeft in januari alweer plek :j

Mijn tattoo vervelt als een malle en ziet er echt niet uit op het moment :')

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:19

Wat een mooi idee daisssx, had dit nog nooit gezien.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:23

Dankjewel jezzi, ga het onthouden!
Hoop dat er iets dichter in de buurt ook iemand zit die goed is :)

Jaa ik was ook meteen verkocht toen ik dit tegenkwam droomy!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:29

Wauw dat met die hartjes vind ik echt een vet idee!
Die rechtse is cool, alleen zou ik niet zo'n duidelijke lijn willen tussen de twee vingers (snap what I mean? :P)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:51

Dat hartje is echt heel mooi!

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:22

Ik kom even binnenvallen als dat mag :o , heb net het hele topic gelezen en man, wat komen er mooie plaatjes voorbij zeg!

Ik heb zelf 2 tatoeages, eentje op mijn schouder en eentje op mijn voet. Die op mijn voet zit er nu zo'n 8 jaar en die staat er nog superstrak op maar die op mijn schouder (alweer 15 jaar geleden laten zetten) is er iets minder goed aan toe. Die was al niet zo netjes gezet (en dan zeg ik dat nog netjes), maar is inmiddels veranderd in een soort zwarte vlek. Omdat er wel een betekenis achter zit wil ik hem wel houden zoals'ie is, maar wel laten opknappen en laten uitbreiden. Hij zit rechts op mijn schouderblad maar wil hem laten uitbreiden over mijn schouder naar mijn bovenarm. En zo kwam ik in mijn zoektocht naar inspiratie dus hier terecht! Heb nog geen idee wat het moet worden maar kijk graag met jullie mee voor ideeën en goede artists als dat mag!

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:33

@ilsevg heb je een foto van wat het nu is? Wat was de betekenis erachter en moet de 'opknapbeurt' hierop aansluiten?

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:51

Heb even snel een foto gemaakt zelf, dus uit een beetje een gekke hoek :o

Afbeelding

Mijn vader is overleden toen ik jong was. Hij had een grote draak op zijn bovenarm getatoeëerd dus toen ik 18 werd wilde ik ook een draak.

Ik zou graag willen dat de huidige tattoo onderdeel wordt van een groter en mooier geheel. Daar hoeft verder geen betekenis aan te zitten, wil vooral iets moois

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 22:53

Ai.
Maar daar is echt wel iets moois overheen te zetten hoor!

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:59

Hihi dat zeg je goed, ai!
Weer zeker dat er wel weer wat van te maken is maar ben er nog niet uit wat ik precies wil. Dus goede ideeën zijn heel welkom ;-)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:03

De coverup hoeft niets meer met e vader te maken te hebben? Z'n lievelingskleur, iets van een draak, sterrenbeeld, begin letter?

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:10

Moet ook geen coverup worden hoor!! Tattoo mag blijven zoals hij is (beetje bijgewerkt voor zover dat kan) maar wil hem onderdeel laten worden van een groter geheel. Maar heb dus nog geen echt idee van hoe dat er dan uit moet komen te zien.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:39

Twilight schreef:
toch apart dat elke shop dan weer andere regels heeft, ik moest het eerst zo veel mogelijk wassen en insmeren, eerste 3/4 nachten ook folie erop en bij werken waar de tattoo nii veilig was zonder folie.

Ik vind, na mijn hele tattoo ervaring, al die verschillende manieren en middeltjes sowieso wat overdreven :o Ik heb mijn folie er na een half uur afgehaald, toen sochends en savonds even gewassen en na 2 dagen begonnen met smeren. Gewone Dove bodylotion notabene. En mijne is supermooi geheeld. :)) Snap dat ieders huid anders reageerd, maar vind het persoonlijk echt niet zo'n big deal met wat je je tattoo insmeert of hoe vaak je wast etc.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:09

__Sannne schreef:
Twilight schreef:

Ik vind, na mijn hele tattoo ervaring, al die verschillende manieren en middeltjes sowieso wat overdreven :o Ik heb mijn folie er na een half uur afgehaald, toen sochends en savonds even gewassen en na 2 dagen begonnen met smeren. Gewone Dove bodylotion notabene. En mijne is supermooi geheeld. :)) Snap dat ieders huid anders reageerd, maar vind het persoonlijk echt niet zo'n big deal met wat je je tattoo insmeert of hoe vaak je wast etc.

Ik gebruik altijd bepanthen en waste het idd sochtend en savonds ff. Eerste nacht schone folie en eerste dagen ook op t werk ivb met schurende spijkerbroek en hoge laarzen :P vrdr lekker laten rusten en beetje vet houden :P vond t wel prima. Alle tattoos zijn prima gegaan zo idd haha

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:41

daisssx schreef:
Ik kom hier even binnenvallen met een vraag, ik ben al lange tijd een stille meelezer.

Ik ben er nu eindelijk achter wat ik precies wil gaan zetten!

[ [url=m/LX0dc2.png]Afbeelding[/url] ][ [url=m/GlgCM8.png]Afbeelding[/url] ]
Dit, niet zo strak als het ene maar ook niet zo scheef als de ander.
Met aan de ene kant van het hartje de afdruk van mijn vader en aan de andere kant de afdruk van mijn moeder.

Nu wil ik dit niet door zomaar iemand laten zetten, daarom aan jullie de vraag wie zulk soort werk (GOED!) doet in de omgeving arnhem?

Ik vraag me wel af hoe die tattoos er over een jaar uitzien. Volgens mij gaan sommige lijnen na een tijd volledig dichtlopen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:40

__Sannne schreef:

Ik heb echt helemaal niks gedaan aan mijn tattoo.. Ja de folie eraf, vervolgens dan met water onder de douche schoonhouden. Maar niks gesmeerd ofzo, en heb er echt 0 last van gehad!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:03

Yasmine dat risico is er inderdaad, zal ook eerst met de shop overleggen van hoe of wat. Want het idee vind ik erg mooi. :)

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:30

Tanya schreef:
__Sannne schreef:

Ik heb echt helemaal niks gedaan aan mijn tattoo.. Ja de folie eraf, vervolgens dan met water onder de douche schoonhouden. Maar niks gesmeerd ofzo, en heb er echt 0 last van gehad!

Same here. Gewoon wat smeren met bepanthen creme (de zalf is te vet) als het droog is en wassen met PH-neutrale zeep. Mijn tattoo's staan ook nog mooi.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:21

Hebben jullie betere ervaringen met de bepanthol creme?
Stond laatst nog te twijfelen om die eens te proberen.