"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:23

ikke schreef:
BarbaLala schreef:
Pfff, meld me ook.
Ben noodgedwongen aan de levonorgestrel sinds 3 strips en nu weet ik weer waarom ik die troep niet wilde slikken.
Mijn libido is van 100% naar 20% gedaald en geestelijk hakt het er ook in.
Het vooruitzicht dat ik dit nog jaren moet slikken maakt me er ook niet vrolijker op.
Nog los van het risico door de pil heen zwanger te kunnen worden..

En er zijn geen betere opties beschikbaar voor je?

Helaas niet. Ja algehele onthouding, maar dat is geen optie :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:51

phormicola schreef:
Ik gebruik al jaren geen anticonceptie meer, ik heb vele soorten geprobeerd. De koperspiraal en de pil waren toch wel het ergst. Bij de eerste constant pijn en hormonale ontregeling. Bij de pil idd bijna geen libido.

Mijn cyclus was altijd zeer stipt en je leert ook je eisprong te herkennen. Mede hierdoor hebben wij 7 jaar zeer succesvol de kalendermethode toegepast. Toen wij zwanger wilden raken was dat na 1 poging gebeurt.

Kwa libido-killing haalt de pil het trouwens niet bij de borstvoedingsperiode :+ Ik ben nog nooit zo seksloos geweest, tot grote ergernis van mijn man :')

Ook dat is niks nieuws.
Ik heb ook wel gelezen dat borstvoeding vroeger als "anticonceptie" werd gebruikt. Deels zal dat komen omdat libido behoorlijk afneemt, maar het schijnt toch ook invloed te hebben op je cyclus.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:54

Doubtless schreef:
Voor diegene die voor een spiraal kiezen; hebben jullie je goed ingelezen in de bijwerkingen en mogelijke risico's? Mijn huisarts heeft me daar toendertijd niets over verteld & ik heb zelf geen vooronderzoek gedaan... ben dus door ervaring wijzer moeten worden :\

Dat is de reden dat die van mij er nu weer uit gaat en ik zonder anticonceptie verder ga.

Magrathea

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 12:06

Mijn huisarts heeft me er wel over verteld, in tegenstelling tot m'n vorige huisarts toen ik met de pil begon.
Daar was ik dus vooral geschrokken van toen ik dit topic begon, het gegeven dat hoe lager opgeleid/jonger de vrouw, hoe kleiner de kans is dat de huisarts hier duidelijk over is. Meestal is het gewoon "hier is de pil, alsjeblieft". En dat verlaagd libido bij vrouwen niet echt als een probleem wordt gezien terwijl er best een mannenpil zou kunnen komen, maar die verlaagt ook het libido en dat kan natuurlijk echt niet :\

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:07

ikke schreef:
phormicola schreef:
Ik gebruik al jaren geen anticonceptie meer, ik heb vele soorten geprobeerd. De koperspiraal en de pil waren toch wel het ergst. Bij de eerste constant pijn en hormonale ontregeling. Bij de pil idd bijna geen libido.

Mijn cyclus was altijd zeer stipt en je leert ook je eisprong te herkennen. Mede hierdoor hebben wij 7 jaar zeer succesvol de kalendermethode toegepast. Toen wij zwanger wilden raken was dat na 1 poging gebeurt.

Kwa libido-killing haalt de pil het trouwens niet bij de borstvoedingsperiode :+ Ik ben nog nooit zo seksloos geweest, tot grote ergernis van mijn man :')

Ook dat is niks nieuws.
Ik heb ook wel gelezen dat borstvoeding vroeger als "anticonceptie" werd gebruikt. Deels zal dat komen omdat libido behoorlijk afneemt, maar het schijnt toch ook invloed te hebben op je cyclus.

Klopt. Ik heb nog steeds geen cyclus en beeb is bijna 11 maanden.
Weet ook zeker dat ik geen eisprong heb, want rond die tijd kreeg ik altijd meer zin. Nu niets, noppes, nada :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 12:22

Zal wel een evolutionair dingetje zijn, dat je niet gelijk weer zwanger wordt/kunt worden.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:24

phormicola schreef:

Zal het tegen mijn vriend zeggen :+
Ik wil bv gaan proberen straks als uk eruit is, en hij is er mega enthousiast over (al zijn (schoon)zussen deden/doen het ook allemaal en het is goedkoop :+ ) Maar denk dat hij spontaan er anders over nadenkt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:47

Magrathea schreef:
Zal wel een evolutionair dingetje zijn, dat je niet gelijk weer zwanger wordt/kunt worden.

Dat was ook mijn idee. Het was me niet helemaal duidelijk hoe betrouwbaar die bron was maar helemaal onlogisch klinkt het niet.

Leprycorn schreef:
phormicola schreef:

Zal het tegen mijn vriend zeggen :+
Ik wil bv gaan proberen straks als uk eruit is, en hij is er mega enthousiast over (al zijn (schoon)zussen deden/doen het ook allemaal en het is goedkoop :+ ) Maar denk dat hij spontaan er anders over nadenkt.

Het is wel beter voor het kind. Dan is het maar net waar hij meer waarde aan hecht; z'n eigen gerief op de korte termijn of de gezondheid van z'n kind op de langere termijn }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:49

Ik ben na de zwangerschap weer begonnen met de driefasenpil én bij mij is mn libido weer 100% wat het zonder pil niet was. Ben zelf ook een stuk stabieler!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:01

phormicola schreef:

Serieus. Is borstvoeding geven demotiverend voor je libido?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:02

Hmm. Borstvoeding geven is idd goedkoper. Maar dan weet je niet wat de k leine binnen krijgt, plus dat na de borstvoedings periode zijn heel je tieten weg toch?

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:05

Geen idee TT :')
Maar ik wil het gewoon proberen. Als ik het niets vind, ga ik er ook niet moeilijk over doen. Hoor verhalen dat het de eerste weken best vervelend kan zijn tot zelfs pijn doen, maar daarna niet meer. Nou, als ik er geen zin meer in heb om een reden die ik vind meetellen, stop ik ermee :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:08

TurboTinker schreef:
Hmm. Borstvoeding geven is idd goedkoper. Maar dan weet je niet wat de kleine binnen krijgt, plus dat na de borstvoedings periode zijn heel je tieten weg toch?

Nou, de kleine krijgt binnen wat jij produceert. Wat dat is, weet je zelf. Wat die poederboeren erin stoppen moet je ook maar op hun blauwe ogen geloven.

Borstvoeding is het beste, punt, uit, daar hoef je geen discussie over te voeren. Punt is dat borstvoeding soms niet gaat en dan is het heel fijn dat er alternatieven zijn.

Dat je geen tieten over zou houden zie ik geen bewijs van bij degenen waarvan ik weet dat ze borstvoeding gegeven hebben. Die hebben allemaal nog een goede bos hout voor de deur.......

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:39

Ik heb geen idee hoe dat werkt. Ik ben nog een leek in mama zijn. En om dat te worden weet ik graag alles.

Een paar van mijn vriendinnen die klagen dat de borsten minder stevig zijn geworden na borstvoeding.

Trouwens, ik denk dat borstvoeding ook beter is dan fles. Puur al omdat er geen stoffen aan toegevoegd zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:42

TurboTinker schreef:
Ik heb geen idee hoe dat werkt. Ik ben nog een leek in mama zijn. En om dat te worden weet ik graag alles.

Een paar van mijn vriendinnen die klagen dat de borsten minder stevig zijn geworden na borstvoeding.

Trouwens, ik denk dat borstvoeding ook beter is dan fles. Puur al omdat er geen stoffen aan toegevoegd zijn.

Precies.

Oh en om die vriendinnen even op de kast te jagen, het dragen van een BH draagt bij aan slappere tieten; wetenschappelijk vastgesteld (wel in de VS, maar vooruit).

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:49

Helemaal eens met ikke :j
Het is gewoon veel beter voor je uk.
En als je je zorgen maakt of je uk wel genoeg binnen krijgt bij bv? Dan JUIST. In principe drinkt hij/zij gewoon totdat de dorst over is en geeft vanzelf aan dat die weer wilt. Jouw melkproductie past daar op aan (weer: in principe, sommige vrouwen moeten bijvoorbeeld tussendoor kolven omdat er anders te weinig aangemaakt wordt)
Zou juist eerder aan twijfelen of bij kv wel genoeg gegeven wordt. Moet je ook maar luisteren naar de kraamzorg of consultatiebureau (en alsof die het altijd zo goed weten)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:51

Ik ben 3 weken geleden gestopt met het slikken van de pil en ik voel me werkelijk vreselijk. Herkent iemand dit en enig idee wanneer ik weer een beetje mezelf word?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:53

Doubtless schreef:
Voor diegene die voor een spiraal kiezen; hebben jullie je goed ingelezen in de bijwerkingen en mogelijke risico's? Mijn huisarts heeft me daar toendertijd niets over verteld & ik heb zelf geen vooronderzoek gedaan... ben dus door ervaring wijzer moeten worden :\

Waar heb jij last van als ik vragen mag? Ik zit dit te overwegen omdat de condoom als anticonceptie echt zwaar tegenvalt.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:56

Kana schreef:
Ik ben 3 weken geleden gestopt met het slikken van de pil en ik voel me werkelijk vreselijk. Herkent iemand dit en enig idee wanneer ik weer een beetje mezelf word?

Hoe lang was je aan de pil? Ligt er natuurlijk aan hoe je jezelf 'bent'? ;)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:03

Mandarijn12 schreef:
Kana schreef:

Hoe lang was je aan de pil? Ligt er natuurlijk aan hoe je jezelf 'bent'? ;)

11 jaar. Nou ik hoop toch niet dat ik stiekem blijkbaar ben zoals ik me nu voel. :D :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:04

Leprycorn schreef:
Helemaal eens met ikke :j
Het is gewoon veel beter voor je uk.
En als je je zorgen maakt of je uk wel genoeg binnen krijgt bij bv? Dan JUIST. In principe drinkt hij/zij gewoon totdat de dorst over is en geeft vanzelf aan dat die weer wilt. Jouw melkproductie past daar op aan (weer: in principe, sommige vrouwen moeten bijvoorbeeld tussendoor kolven omdat er anders te weinig aangemaakt wordt)
Zou juist eerder aan twijfelen of bij kv wel genoeg gegeven wordt. Moet je ook maar luisteren naar de kraamzorg of consultatiebureau (en alsof die het altijd zo goed weten)

Natuurlijk zijn er vrouwen waarbij borstvoeding niet lekker gaat. Dan is flesvoeding een aanvulling/alternatief.

Oh en om je theorie even onderuit te halen: kind van een kennis van me dronk gewoon door, ook als ie al vol zat; kwam het er gewoon door z'n neus weer uit. kennelijk kunnen hele jonge kinderen zich niet verslikken. :D :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:08

Daarom zei ik er ook al "in principe" bij :=
Niet elke moeder of kind is hetzelfde natuurlijk. Je hebt er ook tussen zitten die alsnog te weinig drinken (met of zonder reden) of juist te veel. Dat te veel drinken heb ik ook een keer voorbij horen komen :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:13

Leprycorn schreef:
Daarom zei ik er ook al "in principe" bij :=
Niet elke moeder of kind is hetzelfde natuurlijk. Je hebt er ook tussen zitten die alsnog te weinig drinken (met of zonder reden) of juist te veel. Dat te veel drinken heb ik ook een keer voorbij horen komen :j

Klopt, iedereen is anders.
Blijft kritisch op wat er gebeurt. Als moeder zie je dat toch vaak het beste.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:17

Intressant stuk dames! Dankjullie. Ik word wel een hoop wijzer zo.

Ik was echt zwaar chagrijnig de eerste 2 weken nadat ik gestopt was met de pil.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:46

Nou als ik ooit een beeb krijg die krijgt meteen de fles. Dat stomme gekolf :')
En borstontsteking en kind overgeven door te weinig voeding en teveel water in de melk... Nou tis mij allemaal prima... Huppa meteen de fles er in. Mooi makkelijk. Iedereen kan voeren waar en wanneer je maar wilt. Anders zit jij alleen maar te voeren :')