Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:09

Haha Secri wat leuk dat je samen met je man sport! Mijn vriend en ik wonen (nog) allebei in een andere stad dus samen sporten kan niet .. Daarbij wil ik ook niet met hem sporten, ik ben slap en hij is sterk :')

Gianti beterschap met je pijntjes! Loop je al bij een fysio? T klinkt niet heel goed namelijk!

Renee heel veel sterkte alvast voor vanavond :))

Elmira, klinkt als een soort circuit training! Alleen dan heel modern haha :D Leuk!

RoodZonnetje, heel veel succes, mijn ervaring leert dat je op vakantie gewoon maar beter niks kunt 'willen' doen. :)) Ik weet niet hoe warm het momenteel is op je vakantiebestemming maar je zou je hardloopschoenen mee kunnen nemen! En lekker zwemmen natuurlijk!

Gisteravond benen en billen getraind met als afsluiter springtouwen als cardio, vanochtend core training en nog een kwartier hardlopen, ik ben weer moe :') Gebruiken jullie supplementen? Ik heb een tijd aan de whey gezeten maar voel me hier toch niet goed bij, wil liever zo min mogelijk dierlijke dingen eten/drinken en kan überhaupt niet goed tegen koemelk. Heb net een shake van amandelmelk met rijst proteine gedronken maar 't mixt niet heel prachtig :Y)

secricible

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:12

Nee, ik heb hem vanaf het begin mee gesleept naar crossfit eb hij vind het geweldig, dus we gaan lekker samen :D
Ik zit te wachten op de variety pack van whey perfection dus daarna wil ik idd starten met eiwitshakes na de crossfit.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:29

Ik gebruik geen supplementen. Ik heb wel even gedacht om aan de eiwit shakes te gaan maar heb toch besloten om zoveel mogelijk via voeding binnen te krijgen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:46

denk dat dat ook het allerbeste is. Mijn man werd overenthousiast en wilde meteen aan de shakes e.d.
Volgens mij moet je een shake echt alleen gebruiken als je zwaar gesport hebt en het met normale voeding niet red. En niet als wondermiddel...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:08

Ik zit er ook aan te denken... eiwit / proteine shakes.. Voor de spierpijn en een beetje hulp.
Alleen vind ik zoiets vaak erg vies en dan krijg ik het echt niet weg, dus nog niks durven kopen.

Heb wel een tijdje pillen geslikt, magnesium/calcium omdat ik vrijwel geen vlees eet.
En heb ook stackers thuis, maar daar durf ik nog niet zo goed aan te beginnen. Heb snel last van hyperventilatie en ben bang dat dit daarin averechts zal werken.

Merken jullie verschil met de eiwitshakes?
Ik zie ook echt door de bomen het bos niet, dat ik geen idee heb welke ik zou moeten pakken.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:11

secricible schreef:
denk dat dat ook het allerbeste is. Mijn man werd overenthousiast en wilde meteen aan de shakes e.d.
Volgens mij moet je een shake echt alleen gebruiken als je zwaar gesport hebt en het met normale voeding niet red. En niet als wondermiddel...

Dat denk ik inderdaad ook. Ik heb ook een idee nu dat het een soort hype aan het worden is? :o

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:42

Hype, mwoah. Ik denk dat veel mensen zich gewoon steeds bewuster worden van het belang van voeding op je sportresultaten. Ik pak die extra eiwitten omdat ik nauwelijks vlees en zuivel eet. Ik merk dat ik hierdoor makkelijker door mijn spierpijn heen kom. Ik doe het niet op het moment dat ik een simpele cardio training heb gedaan, maar wel wanneer ik aan de gewichten heb lopen zeulen!

Sowieso, abs are made in the kitchen :)) Hoe je lichaam eruit ziet wordt door 70% van je voeding bepaald en slechts 30% door je sporten :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:58

Ik bedoel niet dat iedereen maar zomaar naar de eiwit shakes grijpt maar dat een boel het gebruiken zonder dat ze het echt nodig hebben of weten waarvoor. Maar goed ieder zijn ding :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:05

Ik gebruik verder geen extra supplementen. Vind ik nu ook niet nodig! Zou zowiezo niet weten wat ik moet gebruiken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:09

Be het wel met je eens elmira, ik zie mensen die 2x per week een uurtje op de loopband snellopen al aan de shakes. Tja, je moet doen wat je wil hoor, maar dan vraag ik me af waar je mee bezig bent.
Dressagelady, die reden speelt voor mij ook mee. Als ik zie hoeveel zuivel en vlees we nu eten in de week om aan de eiwitten te komen, twijfel ik of ik daar nou zo goed aan doe. Maar moet het gewoon eens gaan ervaren. Wil bewust de variety pack eerst gebruiken en eventueel wat repen/cookies oid ter afwisseling en dan eens 2-3x per week. Iig na het sporten en 1 dag om de hoeveelheid vlees ed te kunnen minderen en dan eens zien hoe het bevalt.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:51

Gianti beterschap, klinkt inderdaad niet goed.. oei

Gister niet gesport wat wel de bedoeling was dus dan vanavond, als ik er zin in heb...

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:04

Ik gebruik thuis Whey Perfection, en op de sportschool een ander merk maar weet even niet meer hoe die heet. Edit: ik neem het alleen na de bootcamps.

Deze dus: http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhe ... erfection/

Je kunt een pakket van 12 smaken bestellen zodat je ze kunt uitproberen. Ik ben persoonlijk erg fan van de Vanille en de Banaan. Heb ook aardbei, die scoort gemiddeld op internet het hoogst, maar ik vind hem dus niet lekker.... -O- En daar heb ik dus zo'n grote ton van besteld (2270 gram, 81 shakes) van €34,90. Mocht iemand deze wel lekker vinden dan kan je 'm voor 25 euro (of €28,- incl. verzenden) van me overkopen. Er zijn maar twee shakes uit genomen. Stuur me dan even een PB, wel op tijd want vanaf 30 januari zit ik dus in Spanje en kan ik hem niet meer verzenden :P
Laatst bijgewerkt door Emita op 21-01-15 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:06

Dit is overigens wat er in één shake zit (van Whey Perfection, er zijn andere merken waar andere waardes inzitten):
Voedingswaarde per maatschep van 28,0 gram:
Kcal 105
Vet 1.6 gram
Waarvan verzadigd 0.5 gram
Koolhydraten 1.4 gram
Waarvan suikers 1.2 gram
Vezels 0.8 gram
Eiwitten 22.1 gram
Zout 0.12 gram

Dit merk kan je gebruiken voor spiergroei, maar ook voor afvallen. Voor allebei is het geschikt :j Ik ben verder zeer tevreden! Maar als je het nog nooit hebt gehad dan raad ik je aan om dat pakket van 12 smaken te nemen, kan je kijken welke smaak je het meest bevalt :D

EDIT: dankzij de shakes heb ik minder last van spierpijn en merk ik dat mijn uithoudingsvermogen/kracht wel sneller is gegroeid. Maar nogmaals, alleen na de bootcamps. Als ik gewoon heb gefitnesst dan neem ik ze niet!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:11

Gianti schreef:
Ugh sorry voor MN stilte.. MN paaldansles ging zo slexht... Begon al tijdens warming up dat ik weer lag TR janken van rugpijn.. Ook zit er iets niet goed bij MN heup.. Lijkt steeds alsof MN been uit de kom schiet... MN spieren voelde zo steam en kort aan en vervolgens vergat ik de choreo ook nog

Even op de rem he Gianti!

Secridible, van die mensen weet je toch niet WAAROM ze die shakes dan nemen na wandelen?
Ik functioneer gewoon tig keer beter als ik een shake neem na trainen, en ja in het begin was dat bij mij ook gewoon een fluttraining. Als je niet weet hoe het zit moet je er eigenlijk niet over nadenken..
Iemand in de les bij aquafitness kan dat echt mega simpel mee doen, dan denk ik echt waarom doe je dit en ga je niet gewoon de zaal in? Dat kan dus niet ivm giga bekkeninstabiliteit, dus schijn bedriegt. :+

Verder qua hoeveelheid eiwitten, als ik zie hoeveel ik ze zou moeten eten denk ik echt das niet best.
Hoeveel vlees/zuivel/eieren, waarvan ik de zuivel al niet mag.
Ik doe er dus gewoon niet aan mee, en ik doe wat goed voelt.
Dat houdt in eiwitten/shake na het trainen, soms is dat maar 15 minuten zwemmen, maar als ik moe ben is het voor mij veel beter als ik die eiwitten neem qua pijn en dus vermoeidheid achteraf. :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:17

Emita, de watermelon en peanutbutter vond ik altijd zo lekker <3 kon me daar echt op verheugen :')

Sabine, niet wachten tot je zin krijgt, gewoon gaan! Hahaha

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:24

dressagelady schreef:
Emita, de watermelon en peanutbutter vond ik altijd zo lekker <3 kon me daar echt op verheugen :')

Sabine, niet wachten tot je zin krijgt, gewoon gaan! Hahaha

Haha ik herken zoiets ineens. :')
Ik mag mijn shake bij alpro amandelmelk van mezelf met chocosmaak.
Dat mag ik van mezelf normaal niet omdat ik de suiker wil beperken in mijn dieet, ik krijg er nogal pijn van als ik teveel neem. :+
Dus ik kijk echt aardig uit naar die shake die ik mag van mezelf na het sporten, lekker chocomelk! :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:38

Moonfish, maar waar denk je dat die shake dal voor dient? Die shake is alleen maar eiwitten, die zitten ook in een beker kwark... Er zitten geen wonderstofjes in die shake.
Begrijp me niet vekeerd, doe vooral wat je wil, maar de toegevoegde waarde ontgaat me volledig als jehet ook met normale voeding op kan lossen.... En ik denk daar dus wel over na, ben nou eenmaal een vakidioot.

Ik neem een extra rustdag vanwege die stomme knie....

De variety pack waar jij op doelt emita komt begin februari weer in assortiment volgrns de body en fitshop.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:41

secricible schreef:
Moonfish, maar waar denk je dat die shake dal voor dient? Die shake is alleen maar eiwitten, die zitten ook in een beker kwark... Er zitten geen wonderstofjes in die shake.
Begrijp me niet vekeerd, doe vooral wat je wil, maar de toegevoegde waarde ontgaat me volledig als jehet ook met normale voeding op kan lossen.... En ik denk daar dus wel over na, ben nou eenmaal een vakidioot.

Ik neem een extra rustdag vanwege die stomme knie....

De variety pack waar jij op doelt emita komt begin februari weer in assortiment volgrns de body en fitshop.

Als iemand liever die shake neemt in plaats van die beker kwark, wat is het punt dan?
Het is toch geen gif?
Ik ben op mijn manier ook vakidioot en mijn trainingen zijn fysiek voor mij misschien wel veel zwaarder als die van jou, dus ik zou niet weten waarom die shake dan niet goed is.
Ik denk net zo goed na over mijn eten, en veel ook want als ik er naast zit kan ik gewoon niks meer als ik pech heb. Dus wellicht niet volgens het boekje, maar wel functioneel.
Overigens mag ik die bak kwark niet dus ik moet er hoe dan ook voor gaan koken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:45

Nogmaals, doe wat je wil, en je hoeft je voor mij niet te verdedigen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:51

secricible schreef:
Nogmaals, doe wat je wil, en je hoeft je voor mij niet te verdedigen.

Het is geen verdedigen, het is gewoon oprecht mijn idee dat het aardig krom is. :o
Waarom zou jou arbeid zwaarder zijn als het mijne?
Bovendien is een shake soms gewoon makkelijk en in geval van afvallen ben ik van mening gezond bij flink overgewicht. Zeker als je verder niet alles schrapt en volledig op zakjes en poedertjes leeft.
Iets met als je er maar niet TE voor zet.

Ik gebruik bijvoorbeeld ook creatine op trainingsdagen, de halve dosis en als ik dat gebruik voel ik me tig keer beter en zit ik niet zo vastgeroest.
Veel minder spierkrampen en achteraf ook veel minder napijn waardoor ik veel beter slaap.
Ik overweeg om het voor de rijles volgende week ook te nemen, omdat het nu bijna niet te doen was met het verzuren van mijn spieren.
Niks is echt of zwart of wit..

Vanavond in elk geval weer aan de bak, wel zin in. :j :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:10

Een shake bij afvallen vind ik helemaal onverstandig. Dat is de gevolgen aanpakken en niet de oorzaak. Met als gevolg dat ze er dubbel en dwars weer bij komen.

En ik oordeel niet of mijn arbeid zwaarder is als de jouwe. Ik kijk alleen naar de functie van eiwitshakes (namelijk om spieropbouw te ondersteunen) en de beoogde sport(cardio) en de gevolgen van die sport.

Creatine heeft een andere functie dan whey, daar heb ik verder geen kennis van.

Verder heb ik erniks meer over te zeggen. Nogmaals: doe waar je je goed bij voelt.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:27

Ik gebruik ook shakes, enkel na de krachttraining. Meer omdat ik niet zo'n grote vleeseter ben en mijn darmen/buik niet zo goed tegen (veel) zuivel kan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:49

Net buikspierkwartier en daarna bodyshape gedaan. Was wel weer lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:04

Hier eerst shape gedaan en daarna pump! Lekker 2 uurtjes gesport.
Met pump staat er altijd zo'n leuk liedje op. vergeet steeds te vragen welke het is. kan het ook via youtube niet vinden als ik intyp wat ik versta 8)7

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:01

_lauraaa_ schreef:
Hier eerst shape gedaan en daarna pump! Lekker 2 uurtjes gesport.
Met pump staat er altijd zo'n leuk liedje op. vergeet steeds te vragen welke het is. kan het ook via youtube niet vinden als ik intyp wat ik versta 8)7

Op de site van Les Mills staat volgens mij de tracklist.