Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 10:09

:( nee Lennox! Ik hoopte zo dat het gepakt zou hebben.... :(:) Weet gewoon even niet wat ik moet zeggen. Hoe voel je je erbij? Of had je het wel verwacht?

Heb gisteren dagcurve van mn bloedsuiker laten prikken en zit iets boven wat is toegestaan, dus moet dinsdag naar de dietiste om een dieet vast te stellen hoe we die Spiegel onder controle kunnen houden.

Vandaag ook kotsmisselijk... Al 2 keer overgegeven :r T is een goed teken, maar op mn werk wat minder handig.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:29

Hier nog steeds niets vandaag dag 29 in cyclus. ik wacht tot zat dan zit ik op 31 dagen dan haal k maandag een test als ik niet ongesteld ben geworden natuurlijk.

Balen lennox !! Ik heb bij mij ook t idee dat het helemaal niks doen iui

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:31

Die hoop had ik ook... maar wie weet heb ik het wel mis. De eerste zwangerschapsverschijnselen lijken ook op menstruatieklachten. Ik denk niet dat, dat het is hoor. De eerste keer (bij VU dan) was ik 12 dagen na IUI al ongesteld en de tweede keer 13 dagen na IUI. Ik probeer dus nog maar niet teveel te voelen. Ben ook echt heel erg druk op mijn werk op dit moment dus ik heb ook niet veel tijd om na te denken. Als het weer niet gelukt is, is het niet anders. Ik kan het helaas niet afdwingen maar ik heb er eigenlijk ook echt al een tijdje geen vertrouwen meer in dat het ooit zal gaan lukken.

Wel goed dat ze daar al zo snel actie op kunnen zetten Spullen! Hoe vaak moet je nu op controle komen?
Dat misselijk zijn lijkt mij ook geen feestje hihi.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:48

We duimen voor jullie Lennox en Sternphoto!!

Spullen goed dat ze het zo vroeg testen. Hier bij de eerste zwangerschap met dieet onder controle weten te houden. Bij de tweede zwangerschap waren ze (te) laat en was het in eens in rep en roer. Je maakt dan meer vruchtwater aan en bij mij was het zoveel dat ze dachten dat het kindje een afwijking zal hebben en moesten we in rep en roer naar Maastricht. Dat was echt heftig! Gelukkig alles goed al kunnen ze geen 100% zekerheid geven, dat kan pas als het geboren is. Helaas kon ik het niet onder controle houden en moest ik insuline spuiten. Hierdoor moest J.esse direct naar de couveuse afdeling na de geboorte om een infuusje te krijgen (insulinepomp) dat was echt niet leuk. Mocht je het dus met een dieet onder controle kunnen houden moet je daar echt je best voor proberen te doen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 10:56

Ik duim nog steeds meis, zolang je menstruatie er niet is, is er nog hoop :) Wel een beetje vertrouwen blijven houden he? :* vind het zo naar voor je/jullie!

Ze hebben bij de intake gelijk geprikt en toen was het verhoogd, dus vandaar die dagcurve. Ik hoop echt dat het met een dieet gaat lukken. Ga me daar zeker aan houden. Insuline spuiten lijkt me niks.

Ik moet dinsdag eerst naar de dietiste, heb echt geen idee hoe vaak ik bloedsuiker moet laten prikken, maar denk dat ik zelf zo'n apparaatje ga kopen. Dan kan ik het zelf ook in de gaten houden.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:02

Het wordt in ieder geval goed gemonitord, dat is wel heel fijn. Zo ik wel heel prettig vinden.
Is dat gewoon een dieet voor diabetespatiƫnten mywayzidane of toch weer anders?

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:01

Ik kreeg een apparaatje mee vanuit het zh en dan moet je voor elke maaltijd prikken en 2 uur nadien en voor het slapen gaan (7x per dag dus). Bij die dagcurve moet je gewoon eten wat je altijd eet. Ookal is dat veel of weinig. Vanuit daar kunnen ze je dan het beste advies geven. Eigenlijk is het hetzelfde dieet maar je moet wel opletten dat die kleine voldoende binnenkrijgt.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 15:30

Ik ga het dinsdag wel horen wat voor dieet het is. Zal het er toch mee moeten doen...

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:47

Net bezoek gehad van Moeders voor Moeders. Vanaf vandaag ga ik weer in een kannetje plassen om jullie te helpen :*

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:28

Goed dat je daar aan mee doet Spullen! Dat kan alleen in het eerste trimester toch? Ik heb me nog niet zo verdiept in wat er allemaal kan/ moet als je eenmaal zwanger bent.

Ik ben zoals gedacht gisteren inderdaad ongesteld geworden... Nu de evaluatie afwachten.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 14:53

:(:) nee nee nee! Vind ik stom! Balen meis! Hoe voel je je erbij?

Heb het vorige keer ook gedaan, vind het een goed doel. De verloskundige kwam er de eerste keer mee hoor, had het niet zelf bedacht ;) je kan meedoen van week 6 t/m 16, daarna neemt t hormoon af en is er te weinig van om uit je urine te halen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:54

Ik baal enorm maar had me er wel op ingesteld. Mevrouw met de grote mond van ik wil geen ICSI... Heeft volgende week vrijdag dus een ICSI-intake. Dat betekent geen operatie en ook geen IUI meer. Na 9x heb ik aangegeven dat ik het genoeg vind.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:21

Wat enorm balen Lennox, maar ik begrijp je besluit wel hoor. Denk dat als je eenmaal op dat punt komt en je er zoveel voor hebt gedaan dat je dan niet ineens zegt nou dit was het dan.....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:43

Balen Lennox, begrijpelijk dat je na 9x IUI toch wat anders wilt proberen.

Hier te horen gekregen dat mijn operatie niet in jan maar al 11 dec zal plaatsvinden. Ben er wel blij mee, dan ben ik met kerst wel weer prima mobiel.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:38

Fijn dat het vervroegd is cobiie. Hoef je er ook niet zo lang meer tegenaan te hikken. Tenminste ik heb zelf dan altijd zoiets van kom maar op, dan heb ik het maar gehad. Hoe lang is de herstelperiode ongeveer?

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:21

:(

Echt balen lennox.
Doen waar jij je goed bij voelt.
Hoop dat je snel een afspraak hebt staan.

cobile fijn in december al.
Ja dat heb ik ook liever alles zo snel mogelijk.

spannend sternfoto!

a.s donderdag moet ik naar amc ben benieuwd.
Ook of ze nog dingen nakijken of dat ze het dossier gelezen hebben en mij weer naar huis sturen.
Ik heb geen idee wat ik kan verwachten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:38

Lennox schreef:
Fijn dat het vervroegd is cobiie. Hoef je er ook niet zo lang meer tegenaan te hikken. Tenminste ik heb zelf dan altijd zoiets van kom maar op, dan heb ik het maar gehad. Hoe lang is de herstelperiode ongeveer?

6 weken hersteltijd, als in niet tillen ed en 6 maanden niet zwanger mogen worden.

Ladyfee, tot nu toe is mij opgevallen dat een mc vaak opnieuw testen gaan doen/herhalen en niet klakkeloos overnemen wat een streekziekenhuis heeft vastgesteld.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:39

Potverdikkie lennox ! Mocht ik nu ook ongesteld worden waar ik wel vanuit ga merk niks bijz meer namelijk dan zit ik op iui 6 geloof ik of 7 maar moet er dan nog 4 doen om voor ivf in aanmerking te komen.
Ladyfee eerste gesprek ? Dan gebeurt er volgend mij niet heel veel, als ik me biet vergis (maar is al 6 jaar geleden) kreeg ik bloedonderzoek, gesprek, gewicht en lengte (bmi) en een inwendige echo dacht ik maar de laatste weet k niet zeker.

Niet te zenuwachtig maken, stelt vaak niks voor.

waarvoor werd je okkalweer geopereerd cobiie ? Edit even terug gekeken, vleesbomen ben k niet mee bekend, lekker uitrusten daarna had ik toen ik die kijkoperatie had ook, bleek dat ze later weefsel los hadden gehaald en daardoor 4 weken bijna niks kon doen m'n hele buik deed zo pijn incl buikspieren

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 15:02

Dapper Lennox! Heel begrijpelijk dat je nu door gaat! Ik blijf duimen meis +:)+

Spannend cobiie

Voor jou ook ladyfee! Denk idd dat ze opnieuw bloed gaan prikken, echo's maken, misschien semenonderZoek. Rustig op je af laten komen.

Vind het echt bizar dat je zoveel iui pogingen moet doen. Als het na 7 keer niet pakt? Maar ja, zij zullen het wel weten.

Hier gaat alles okee. Erg misselijk en moe, maar verder prima. Was gisteren bij een van mn beste vriendinnetjes aan het eten, die vertelde dat ze zwanger was!! Loopt 1 weekje op mij voor. Zo leuk! Spannende tijden allemaal.

Voor iedereen die em nodig heeft een dikke knuf :(:)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:27

Net ongesteld geworden op dag 29. Potverdikkie.
Morgen bellen naar zkh voor afspraak iui hopen dat ze plek hebben

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:53

:(:) onwijs balen SP!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:10

Ach na 7 jaar went het wel helaas.
Hoop zit er hier niet meer in, had ik eindelijk hoop weer vertrapt

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:15

wat is semenonderzoek?

Zijn er hier mensen bekend met zorg polissen?
hoe zijn jullie verzekerd.
Het is weer tijd om over te stappen.
Kliniek van eicel donatie had het over een restitutie polis als aanrader.

Maar is dat echt verstandig?

Meer kan amc denk ik ook niet doen als de waardens weer overeenkomen met het streekziekenhuis.
was alleen paar keer de pil vergeten vorige week die ik moet slikken dus nu een bloeding.
Hoop dat die donderdag weg is.
Ik ga ook nog vragen of de botontkalking echt al hard gaat nu ivm ook met paardrijden.

balen sternphoto :( sterkte
Altijd weer rot momenten.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:21

Semenonderzoek is spermaonderzoek :). Van zorgverzekeringen heb ik helaas geen kaas gegeten.

Balen SternPhoto. Het is en blijft lastig je ondanks dat je jezelf wilt beschermen tegen de teleurstelling is er toch iedere keer weer wat hoop. Hopelijk pakt het deze keer voor je.

Leuk Spullen samen met een vriendin zwangeren :D!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:24

Na 5 iui die niks hebben gedaan zie ik dat niet positivief in tis dat m'n gyno wilt dat ik er 10 doe echt belachelijk !
Daarna mag ik ivf