Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:50

Resistance schreef:
Ik heb iemand die inderdaad kritische prikker was ooit horen zeggen:

"Iemand zei ooit tegen me: wat nou als je je kind niet inent, en het polio krijgt. En het 20 jaar later vraagt: "wáárom heb je me niet ingeënt?" Wat doe je dan? hoe voel je je dan?"

Ik denk dat meer mensen daar eens over na moeten denken. Ik snap niet dat je het risico wil nemen.

1) Mijn kinderen zijn wel tegen polio ingeënt.

2) Informatie van een 'kritische prikker' over polio: voor het vaccin bestond, waren er artsen die heel precies "kinderverlamming" bekeken.
Daar kwamen op gegeven moment een serie adviezen uit. Let op in de hete maanden van het jaar, de ziekte piekt in augustus. En wat vaak in de 'voorgeschiedenis' te berde kwam: te snel afkoelen. Onder andere: eerst zwemmen en dan een ijsje eten.

Er waren huisartsen die deze adviezen jaar in jaar uit voor het zomer- en zwemseizoen rondstuurden: in hun praktijken kwam de ziekte significant minder voor.
(Dat laatste betekent: kwamen verlammingsverschijnselen significant minder voor - voor 95% is polio een tamelijk onschuldig 'zomergriepje'.)

Ofwel: enten heeft voordelen, maar het is niet zwart-wit.
Behalve vaccin of homeopathie (wat krek hetzelfde is, zeg ik als bioloog: verdunde/ verzwakte ziekmakers toedienen - beiden zijn "de actieve immunisatie") kun je nog een boel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:13

Riddershow schreef:
Misschien interessant voor de discussie, er komt dus een website die de aangeeft hoe correct beweringen rondom vaccinaties zijn die rondcirkelen op internet.

https://www.ad.nl/binnenland/vaccinatie ... ~adb74411/

Yo, een veredelde programmeur die een leuke manier heeft gevonden zichzelf werk en inkomen te verschaffen.
:')

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 21:32

Een interessante om op te zoeken is Dengvaxia.
In europa proberen ze hem nu goedgekeurd te krijgen.
Ik woon in een Dengue gebied, geen idee of deze hier verkrijgbaar is maar dat is er eentje die je volgens mij beter niet kan laten zetten.
Laten we in elk geval hard hopen dat de informatie bekent van dit vaccin eerlijk gedeelt wordt.

Beetje banketstaaf namelijk als je nog nooit dengue gehad heb en je denkt deze te zetten omdat je gaat reizen naar een dengue gebied, omdat je dan beschermd zou zijn.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:05

Anoniem schreef:
Riddershow schreef:
Misschien interessant voor de discussie, er komt dus een website die de aangeeft hoe correct beweringen rondom vaccinaties zijn die rondcirkelen op internet.

Yo, een veredelde programmeur die een leuke manier heeft gevonden zichzelf werk en inkomen te verschaffen.

Dat is ook een manier om meneer Piek Vossen, hoogleraar aan de Vrije Universiteit in Amsterdam te omschrijven. Een beetje een nare en vooral hele onjuiste omchrijving.

Interessant stuk en goed initiatief. Ik heb echter het idee dat de antivaxxers niet vatbaar zijn voor statistiek, logica en het checken van bronnen. Zoals Repelsteel hier ook al laat zien moet je wetenschappers niet vertrouwen, die weten eigenlijk nergens niks van. Vaak zijn ze in dienst van De Overheid, die schimmige organisatie die mensen ziekmaakt en dat lekker niet vertelt.

Ikzelf hoop dat het initiatief helpt feiten van fictie te inderscheiden. Hoe meer goede informatie, hoe beter.

IMJ

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:00

Eens tmr001!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:16

Ik ga ook niet naar de boekhouder van de kapper voor informatie over een haartransplantatie.

Maar fijn dat die meneer straks weer een project aan zijn lijstje toe kan voegen waarvan hij Founder is.
Hij is in mijn ogen evenveel waard als Ellen Vader, met het verschil dat hij alleen informatie verzameld die mensen over de streep moet halen wel te vaccineren omdat het veilig is terwijl Ellen Vader informatie verzameld die het tegendeel bewijst.
Aan Ellen hecht niemand waarde gek genoeg, terwijl haar opleiding aangaande vaccineren niets minder is dan die van hem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:07

Het lijkt mij juist super als ze van allerlei beweringen omtrent wel / niet vaccineren laten zien waar deze vandaan komen.
Door wie de wereld ingebracht, op basis van wat voor soort onderzoek, en welke geldstroom / intentie er achter zit.

Dat zal inderdaad heel veel duidelijkheid verschaffen +:)+ :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:29

Het is toch niet een project van deze man alleen, in de tekst staat dat er meerdere wetenschappers samenwerken. Daar zullen naast een programmeur ook echt wel mensen tussen zitten die verstand hebben van vaccinaties en mensen die begrijpen hoe je onderzoekt welke beweringen waar vandaan komen en welke waarde een bepaald onderzoek heeft.
Zo’n website lijkt mij juist erg waardevol om de brij van tegenstrijdige informatie een beetje te ordenen. Hierdoor kunnen ouders eenvoudiger zelf een gefundeerde afweging maken tot wel of niet vaccineren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:31

Ik vind het een goed idee. Mits het onderzoek gedaan wordt door onafhankelijke onderzoekers. En niet ‘wij van wc eend adviseren...’

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:12

Anoniem schreef:
Riddershow schreef:

Wat grappig dat jij dat zegt.
Toen ik vermelde dat de door jou aangedragen Jeff Prager zijn geld verdient met het schrijven van complottheorieën over 9/11 (en vaccineren en nog veel meer andere onzin) maakte het allemaal geen ruk uit wat iemand nog meer doet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:44

Wat ik mij zo afvraag; staan jullie er wel eens bij stil dat bepaalde complottheorieën best wel eens waar kunnen zijn? Wat nu als de autoriteiten het écht niet zo goed met ons voor hebben? En dat het wel degelijk draait om nog meer macht en geld.

Er zijn een heleboel zaken omtrent 9/11 die door knappe koppen onderzocht zijn en nog steeds worden en daaruit blijkt iig dat het zaakje stinkt. Heel erg.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:15

Nee, ik vind dat allemaal vergezochte onzin.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:22

Weet je wat het is: een complot houd je tegenwoordig echt niet meer geheim. Er moeten dan heel erg veel mensen zonder scrupules zijn, een persoon die besluit zijn mond op te doen en.... En wie zitten er dan wel in het complot en wie niet? En In hoeverre ga je een potentieel mede-complotter inlichten? En wat met afvallers? En wat met tegenstanders van 'het complot' die vaak heel slim en vasthoudend zijn? De onderzoeksjournalistiek? Etc etc...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:02

Nee, daar geloof ik echt niet in Karma..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:07

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:06

Er zijn maar heel weinig dingen die ik 100% uitsluit, maar ik weiger te geloven dat regeringen en dokters het klootjesvolk bewust ziek willen maken. Super rijke bedrijfstakken echter...die zie ik er eerder voor aan dat ze zonder scrupules hun winst boven alles zetten. Daar hebben we ook al vaak genoeg bewijs van gezien :(:) En die deinzen er niet voor terug om flink te lobby-en bij de beleidsmakers.

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van gewoonweg teveel 1-zijdige bronnen gebruiken om beleid op te baseren.

Mysa: ook al hou je een complot niet geheim, als er iemand uit de school klapt over zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, dan maak je die persoon toch gewoon belachelijk en ongeloofwaardig?

Bij meerdere mensen is dat ook geen enkel probleem, dat blijkt wel uit hoe een ieder die durft zelfs maar licht kritisch te zijn over het vaccinatie-beleid meteen uitgemaakt wordt voor gekkie en anti-vaxxer door de zwaar gelovige meute.

En als dokter wordt je dan meteen een kwakzalver of erger genoemd. Ik denk dat het in de huidige tijd wel 1 van de meest effectieve manieren is om je carrière door de plee te spoelen... daarom is het ook zo'n fraaie actie om allerlei dokters te laten zeggen dat ze vaccineren belangrijk vinden.

Degenen die wat kritischer zijn geworden zullen dat niet zo snel doen want dan zijn ze het haasje.

Die Bof uitbraken onder studenten komen elke zoveel tijd voor :j
Ze hadden de ziekte beter kunnen krijgen in de kinderleeftijd, waar hij hoort en normaal gesproken weinig kwaad kan.

Het bijzondere is dat mensen bij het lezen van zo'n nieuwsbericht dat dan niet denken, maar denken: ze moeten nog een herhalingsprik na die 9 jaars prik.

Als het allemaal zo verder kabbelt dan komen we wellicht in de toekomst in een situatie dat iedereen elke 5 à 10 jaar de hele zooi weer moet laten bijprikken. Kassa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:22

pmarena schreef:
Het lijkt mij juist super als ze van allerlei beweringen omtrent wel / niet vaccineren laten zien waar deze vandaan komen.
Door wie de wereld ingebracht, op basis van wat voor soort onderzoek, en welke geldstroom / intentie er achter zit.

Dat zal inderdaad heel veel duidelijkheid verschaffen +:)+ :D

Dit dus, ben heel benieuwd naar de volledige informatie... of dat hij wordt ingezet om mensen te herprogrammeren met zijn communicatieve expertise.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:50

Oehh 'herprogrammeren'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:58

Ilse_123 schreef:
Er is er weer een opgedoken:

https://www.nu.nl/gezondheid/5531231/zeer-besmettelijke-ziekte-bof-vastgesteld-bij-zes-studenten-eindhoven.html#coral_talk_wrapper

Complottheorieën wil ik niet in geloven. Misschien dat er best het een en ander aan kan 'stinken' maar als je alles moet gaan geloven of in twijfel gaan trekken dan word je daar ook niet gelukkiger van denk ik.

Zal vast niets te maken hebben met het onderwerp van deze rechtszaak die al jaren voortsleept...

https://childhealthsafety.files.wordpre ... s-ocrd.pdf

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:41

Ja inderdaad. En ook zijn er inmiddels op onder andere reddit kinderen die vragen waar ze zonder toestemming van hun ouders gevaccineerd kunnen worden. Ik vind het echt misselijk dat ouders hun kinderen niet gewoon willen beschermen, bah.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:23

Vrijwel elke ouder wil zijn kind beschermen. Niet (of deels / anders) vaccineren is exact zo'n keuze die ouders maken JUIST om hun kind te beschermen. Dat fanatieke voorstanders dat niet willen / kunnen begrijpen is heel jammer. Maar het is ook (begrijpelijk) een onderwerp waarbij de emoties hoog oplopen.

Vergeet niet dat de meeste kritische prikkers ex-prikkers zijn. En regelmatig zelfs hele fanatieke voorstanders waren die zich jaren geleden zó aan hadden kunnen sluiten bij menig matig geïnformeerde brulaap die meent kritische prikkers op een hele nare manier belachelijk te moeten maken.

Helaas behouden niet alle voorstanders de luxe positie dat ze nooit de keerzijde van de vaccins zien bij hun eigen kinderen of die van familie / vrienden / buurtgenoten...en dan gaat men zich pas ècht verdiepen, wat verder dan de buitenschil van de RIVM website.

Wie daadwerkelijk op zoek gaat naar bewijs dat de vaccinaties veilig en goed getest zijn... en in plaats daarvan alleen maar van de ene in de andere verbazing valt.... moet dan toch de beerput achter de vaccinaties onder ogen zien.

Wijsheid komt met de jaren ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:25

Oh ja dat is een mooi genuanceerd bericht waarbij je echt ruimte overlaat om ieders mening te respecteren.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:26

pmarena schreef:
Wijsheid komt met de jaren ;)

Niet altijd.

Precies zo'n opmerking als laatste maakt dat ik het niet prettig discussieren vind. Net alsof de anti-prikkers als enige verstandig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:26

Tja, en toch blijft het dan jammer dat je als kritische prikker je kind wil beschermen, en het vervolgens doodgaat aan de mazelen... :7