Sammert schreef:Heeft iemand toevallig ervaring met de ursula kliniek in Leidschendam?
Jep , stuur maar pb als je meer wilt weten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dani schreef:Waarom zou je per sé alles moeten eten? Als je vol zit dan zit je vol, en de volgende keer kan je dan weer andere dingen eten. Waarom is het pas goed als je alle lekkere dingen gehad hebt? En je zegt 'eventueel bij te komen', maar je wist toch best dat je helemaal niet aankomt van af en toe een avondje extra eten? En wat is er mis met een keertje heel vol zitten? Ongemakkelijk? Beangstigend? Controleverlies?
Als je het zo makkelijk op kan geven waarom doe je dat dan niet? Het is toch helemaal niet fijn om te liegen tegen je familie en vrienden?
Dani schreef:Hmm. Wat versta jij onder gezond? En je eet dus helemaal niks naast je hoofdmaaltijden, of eet je wel tussendoortjes? Tel je kcal? Wat denk je dat er gebeurt als je regelmatig iets eet wat 'niet goed' is, en wat doe je als je toch zoiets gegeten hebt?
xEmily schreef:Zou ik hier mogen vragen hoe alles verliep bij mensen die uit het ziekenhuis zijn gegaan met een poliklinisch traject?
Want ik frustreer me hier echt dood over de gang van zaken ... terwijl, als ik vaak verhalen van anderen lees, het lijkt alsof alles zeer makkelijk verloopt en ze alle vrijheid hebben. En bij mij voelt het alsof ik één vinger gaf, en ze nu mijn hele arm opvreten lol.
En volgens mij is mijn diagnose ook compleet verkeerd gesteld. Maar das bijzaak.
Wipher schreef:Waarom denk je dat de diagnose verkeerd gesteld is? Dat is een kwalijke zaak natuurlijk, zeker als je vervolgens een poliklinisch traject gaat volgen met behandeldoelen gericht op díe diagnose. Al denk ik wel dat daar vrij snel duidelijk zou worden dat deze diagnose al dan niet klopt.
Wat wil je precies weten? (Je eerste vraag).
Ik ben zelf een aantal keer opgenomen geweest in het ziekenhuis en ben daarna doorgestroomd naar deeltijdbehandelingen, klinische opnames in een kliniek en daarna volgde dan vaak de poliklinische gesprekken etc. Ik heb wel gemerkt dat je inderdaad moet oppassen dat 'men' niet je hele traject in handen gaat nemen, ik heb steeds eigen zeggenschap willen behouden etc. Maar dat valt niet mee, ik werd gauw bestempeld als 'ziek' en daardoor had ik geen recht van spreken meer denk ik? Maar uiteindelijk is het allemaal goed verlopen. Ben er nu weer helemaal goed aan
xEmily schreef:Diagnose verkeerd gesteld ... ik weet niet. Ik voel me totaal niet eetgestoord. Ik kan nu ook zomaar weer normaal met eten omgaan. Ik vind dat de dokter en de rest die zich hulp noemt mij nogal overschatten qua eetstoornisgehalte. Maar de "eetstoornis" is het probleem niet, het is eerder een gevolg. Ik hoop ook dat ze snel opmerken dat de diagnose niet klopt, al denk ik eerder dat het veranderd wordt in NAO ? En dat terwijl ze me eerst naar de kliniek wilden sturen