[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:32

Oh jee, net van mn paard gevallen met een gebroken heiningpaal tot gevolg. En dus een gekneusde elleboog en een blauw been.. Wilde nog sporten maar dat wordt het vanavond even niet ben ik bang :+

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:47

@ Negerzoen dat is toch goed gegaan dan! je hebt je in iedergeval niet helemaal vol gegeten. 1 klein stukje en daarna gelijk weer lekker wandelen vind ik netjes hoor!.

@CCCCC Maar ff rustig aan dan, hoe minder je beweegt hoe minder je verbruikt dus let wel op je porties....

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:02

@CCCCC wandelen kan ook niet ?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:19

Heeft iemand wel eens acai bessen uitgeprobeerd als ondersteunend supplement tijdens het dieet?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:40

Dais_ schreef:
Monique, hoe was de bodypump? :D En fijn dat de blauwe plekken minder worden :)

body pump was erg leuk voelde met namen me armen
veder weinig last

heb me meet en weeg moment daar ook gehad
76.9 in kilo en vet 35,2

ben in de tijd 2,8 aan vet kwijt geraakt en 2,1 in kilo in en goede 7 weken tijd

na zolang hou ik de hoepel niet hoog nog blauwe plekken minder gelukkig wel

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:00

ajockeydream schreef:

Wandelen kan wel, maar ik woon buitenaf aan een 60 weg zonder fietspad en geen verlichting. Dus misschien niet heel slim, haha.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:01

Nee dat is niet zo heel slim nee, of een hesje aan :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:55

CCCCC schreef:
ajockeydream schreef:

Wandelen kan wel, maar ik woon buitenaf aan een 60 weg zonder fietspad en geen verlichting. Dus misschien niet heel slim, haha.

*wandelt terwijl ze dit leest op een onverlichte 60 weg* :')
Wel een vrij rustige, dat dan weer wel.
Ik loop met hesje en fietslichten :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:11

Ik woon echt aan een 'binnendoor' weggetje en het is hier superdruk met vrachtauto's, auto's, tractoren e.d. Daarbij rijdt iedereen hier ongeveer 80 km/u of harder.. Maar bedankt voor het idee! Ik ga morgen een wandelingetje maken terwijl het licht is!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:15

Ben ik ook weer eens...
Hier gaat het helemaal verkeerd, ik word alleen maar zwaarder.

Hoe schakelen jullie om? En waar halen jullie de motivatie vandaan om niks te pakken als je trek hebt?
Ik ben erg druk voor school de laatste 2/3 weken, en zit dan veel thuis. Verveel me verschikkelijk en ga dan eten, het lijkt wel of ik gewoon niet kan nadenken dan. En 's avonds in bed, ben ik zo boos op mezelf.. De volgende dag moet en zal het beter gaan, maar mooi niet dus.
Ik vind het zo erg, pas de helft van mn kleren niet meer.
Nu komt het wel door de medicijnen, maar ik heb ook een verschikkelijk eetritme en gewoontes ontwikkeld.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:18

Balen Liin dat het niet wil lukken.

Ik ben al sinds januari bezig en sinds die tijd alleen maar aangekomen. Komt ook door medicatie en ziek zijn, maar ook door structureel net iets te veel eten. Nu weer begonnen en hopen dat het nu wel lukt.

Heel veel succes!!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:19

Sinds Januari, jeetje! Jij ook heel veel succes!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:21

Thanks. Komt ook door ongemotiveerdheid hoor. En ben niet sinds januari fulltime bezig geweest, maar wel een keer of 4/5 'opnieuw begonnen'.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:23

Balen liin.
Veel drinken (geeft een vol gevoel).
Mijn strategie is niks in huis halen (of niet te veel meenemen naar me werk) en alles wat in huis is, is gezond. Daar kan ik dus de hele dag van eten zonder dat het heel erg is.
1 x in de week verzaken met iets lekkers (niet overdrijven in hoeveelheid natuurlijk.
Savonds kleine porties koken zodat ik ook geen 4 porties op kan eten. Nu kan ik zelfs al grote porties koken en de rest laten staan :D

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:45

owwwwwwwwwwwww spierpijn na mijn youtube-tai-bo-achtige-les van eergisteren whahahaha

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:52

@Liin, mijn 'wondermiddel' is kauwgum! Zo ben je toch bezig, heb je een smaakje in je mond en ben je minder geneigd wat te pakken omdat het minstens 10min na het wegdoen van je kauwgum nog vies smaakt :) even een rondje lopen helpt ook goes voor mij!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:01

Liin schreef:
Ben ik ook weer eens...

Hoe schakelen jullie om? En waar halen jullie de motivatie vandaan om niks te pakken als je trek hebt?
Ik ben erg druk voor school de laatste 2/3 weken, en zit dan veel thuis. Verveel me verschikkelijk en ga dan eten, het lijkt wel of ik gewoon niet kan nadenken dan. En 's avonds in bed, ben ik zo boos op mezelf.. De volgende dag moet en zal het beter gaan, maar mooi niet dus.
Nu komt het wel door de medicijnen, maar ik heb ook een verschikkelijk eetritme en gewoontes ontwikkeld.

Als ik trek heb pak ik een kauwgom of drink water :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:21

Liin schreef:
Ben ik ook weer eens...

Wat mij goed helpt is heel bewust zijn wat ongezond eten met je lichaam doet en wat je lichaam nodig heeft om goed te functioneren. Als ik me verdiep in wat voor een troep er in sommige voedingswaren zit, heb ik er eigenlijk ook minder trek in.

Ook moet het eigenlijk routine worden.. op een gegeven omment wordt je trek naar ongezonde dingen minder en wordt het een way of life. :)

Het blijft inderdaad wel moeilijk in drukke/stressvolle periodes.. ik heb nu ook tentamenweek dus zit veel thuis te leren en dan heb je toch meer de neiging te gaan snacken. Wat ik dan doe is een gezonde snack nemen waar ik langer mee kan doen. Bv. paprika of komkommer in kleine stukjes snijden en die als chipjes eten. :) Het niet in huis halen van ongezonde dingen helpt inderdaad ook goed!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:51

Hey, mag ik ook meekletsen? Ik ben Hannah en ben sinds eind april dit jaar al 21 kilo afgevallen. :P Voor het eerst sinds jaren een gezond BMI!
Ik neem ook nooit ongezonde dingen mee uit de supermarkt, wel veel bessen, aardbeien en zo. Maar mijn moeder houd van chips vrijdag en zaterdagavond. Tsjaa, en ik kan de rest van de familie geen dingen gaan verbieden, dus zal ik komend weekend weer veel zelfbeheersing nodig hebben. :P

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:36

Welkom Hannah, wat een prestatie zeg!! petje af!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 01:35

Vanavond van m'n geloof gevallen: een heel blok Cote d'Or met zandkoekjes chocola weggegeten.. heb er hoofdpijn van :(

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:11

Negerzoen schreef:
@Liin, mijn 'wondermiddel' is kauwgum! Zo ben je toch bezig, heb je een smaakje in je mond en ben je minder geneigd wat te pakken omdat het minstens 10min na het wegdoen van je kauwgum nog vies smaakt :) even een rondje lopen helpt ook goes voor mij!

Wat ik ooit geleerd heb over kauwgom, is als je kauwgom eet maak je kauwbewegingen die kauwbewegingen geven een seintje aan je hersens dat je eet, maar je maag word niet gevuld dus het seintje "ik ben vol" komt niet aan in de hersenen en daarbij komt je spijsvertering ook nog eens op gang maar het word niks verteert... Ik kan niet super uitleggen maar waar het op neerkomt is dat je er vaak alleen maar honger van krijgt...

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:16

Na 1,5 week nog geen neiging gehad om te snacken of vals te spelen.... Ik denk dat bij mij zo gezegd de knop om is en ik er al ontzettend van baal dat ik weer moet afvallen wat ik ben aangekomen (van de anticonceptie). WE GAAN ER VOOR MET ZE ALLEN!! *\o/*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:51

Davina21 schreef:
Negerzoen schreef:

Wat ik ooit geleerd heb over kauwgom, is als je kauwgom eet maak je kauwbewegingen die kauwbewegingen geven een seintje aan je hersens dat je eet, maar je maag word niet gevuld dus het seintje "ik ben vol" komt niet aan in de hersenen en daarbij komt je spijsvertering ook nog eens op gang maar het word niks verteert... Ik kan niet super uitleggen maar waar het op neerkomt is dat je er vaak alleen maar honger van krijgt...

Er komt speeksel en enzymen vrij, klaar om voedsel te verteren, en als dat niet komt stimuleer je honger, plus dat het eten dat er dan sneller verteerd raakt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:14

Jannepauli schreef:
Vanavond van m'n geloof gevallen: een heel blok Cote d'Or met zandkoekjes chocola weggegeten.. heb er hoofdpijn van :(

oh goody Jannepauli... waar komt dat zo ineens vandaan dan??

(is dat die nieuwe cote d'or van die reclame?) is ie lekker?

Ik ben ongesteld en ik merk dat ik veel moeite heb met niet-eten. Gisteren toen mijn punten al op waren 's avonds toch nog koffie gedronken met een peijnenburg tussendoor en daarna nog een gekookt ei. Belachelijk gewoon.

Vandaag maar nieuwe ronde nieuwe kansen...