[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:13

Ik ga het sowieso bij de kapper laten doen!
Een vriendin van mijn zus zit op de kappersopleiding, en daar hebben ze altijd nog wel modellen nodig.

De kleur van mijn ogen zijn blauw.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:15

paars heeft ook in mijn haar niet gepakt :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:17

Paars vind ik echt super vet! Maar als t niet pakt zou ik t niet proberen :)

Whoow die kleuren dip wauw!

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:01

Ik heb ook blauwe ogen. Bruin staat bij mij heel erg mooi.
Wat ik ook een mooie kleur vind is koper rood (een beetje richting de échte rode haarkleur zeg maar). Dat heb ik ook eens geprobeerd maar mijn haar is te donker (het pakte alleen op de uitgroei). Zou je ook kunnen proberen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:03

zat een beetje aan dit te dneken :
Afbeelding

Maar dan heb ik dus bruin haar enzo :')
Had er wat dingen over opgezocht, en blijkt dat deze bob, de angled bob, het beste is voor mensen met een ovaal/rond gezicht, en dat heb ik volgens mij :=

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:33

Gister twee Aussie producten gekocht: De 3 minute miracle reconstructor en de shampoo. Wilde eerst enkel de conditioner kopen, maar het was 2 producten voor 10 euro dus toch de shampoo erbij gekocht. Ik heb de 'miracle moist' producten gekocht, terwijl ik opzoek was naar de lijn speciaal voor lang haar maar die is nergens te koop hier? Heb dus maar genoegen genomen met de miracle moist producten (deze wilde ik in eerste instantie kopen, tot ik er achter kwam dat ze ook een speciale lijn hadden voor lang haar).

Vandaag de shampoo en de reconstructor geprobeerd en ik moet zeggen dat het mij nu al bevalt. Mijn haar is zacht en ziet er verzorgt uit en dat heb ik niet vaak.
De geur vind ik wel storend, het is zó ontzettend misselijkmakend zoet. De geur blijft ook hangen in je haar, maar gelukkig wel minder aanwezig. Toch vind ik het nog iets te zoet, ruik nu iedere keer zo'n enorm zoete kauwgum lucht als ik mijn hoofd draai: beetje jammer.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:38

Mijn shampoo is op, dus ik ga morgen maar even langs de Etos om Aussie te kopen en te proberen! (Zeker met die aanbieding 2 voor €10) Ben er erg benieuwd naar :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:56

Ik ga morgen mijn kokosnootolie van de tuinen proberen :) Dinsdag komt namelijk de kapster :P

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:58

mlc schreef:
Gister twee Aussie producten gekocht: De 3 minute miracle reconstructor en de shampoo. Wilde eerst enkel de conditioner kopen, maar het was 2 producten voor 10 euro dus toch de shampoo erbij gekocht. Ik heb de 'miracle moist' producten gekocht, terwijl ik opzoek was naar de lijn speciaal voor lang haar maar die is nergens te koop hier? Heb dus maar genoegen genomen met de miracle moist producten (deze wilde ik in eerste instantie kopen, tot ik er achter kwam dat ze ook een speciale lijn hadden voor lang haar).

Vandaag de shampoo en de reconstructor geprobeerd en ik moet zeggen dat het mij nu al bevalt. Mijn haar is zacht en ziet er verzorgt uit en dat heb ik niet vaak.
De geur vind ik wel storend, het is zó ontzettend misselijkmakend zoet. De geur blijft ook hangen in je haar, maar gelukkig wel minder aanwezig. Toch vind ik het nog iets te zoet, ruik nu iedere keer zo'n enorm zoete kauwgum lucht als ik mijn hoofd draai: beetje jammer.

Ik had pas ook een aussie product gekocht (3 min. masker heat protection lijn) en die bevalt mij ook heel goed! Ik krijg er ook zacht haar van en in tegen stelling tot andere heat protectie spulletjes word het van deze niet plakkerig maar lijk ik meer volume te krijgen :D
Er zit denk ik wel verschil in de geuren dan want die van mij ruikt niet mega zoet, maar juist net een lekkere frisse vleug.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:59

Ik heb nogal spijt van m'n kokosolie.. Die geur is echt niet te harden...
Was ik laatst weer bij de tuinen met m'n mams.. Kom ik er achter dat ze ook geurloze olie hebben die nog goedkoper was ook.. Zucht.. :p

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:11

Ooh er is dus ook een heat protection lijn? Hmm wordt nog moeilijk kiezen dan :+ Ik heb lang haar, wat volgens mij best een beetje voeding kan gebruiken, maar ik stijl het eigenlijk altijd. Dus nu twijfel ik tussen de lijn voor lang haar, de moist lijn en dan die heat protection lijn :')

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:15

Zwitsal schreef:
Ik heb nogal spijt van m'n kokosolie.. Die geur is echt niet te harden...
Was ik laatst weer bij de tuinen met m'n mams.. Kom ik er achter dat ze ook geurloze olie hebben die nog goedkoper was ook.. Zucht.. :p

welk soort heb je?! die van mij ruikt gewoon naar kokos? ik heb die harde waar je ook mee kunt bakken :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:27

Dat Aussie, das toch nu in de aanbieding bij de etos? Is dat spul zo fijn := ?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:29

Ja ik heb ook harde, kun je ook mee bakken. Zit in een grote groene pot.
Maar ruikt idd naar kokos .. En ik hou niet zo van die geur.. En sinds ik er 1 keer mee gekookt heb ( toen ik er mee ging bakken ging t nog sterker ruiken) staat de geur me gewoon tegen..
Maar je hebt dus ook die olie waar je ook mee kan koken maar die geurloos is.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:54

Zwitsal schreef:
Ja ik heb ook harde, kun je ook mee bakken. Zit in een grote groene pot.
Maar ruikt idd naar kokos .. En ik hou niet zo van die geur.. En sinds ik er 1 keer mee gekookt heb ( toen ik er mee ging bakken ging t nog sterker ruiken) staat de geur me gewoon tegen..
Maar je hebt dus ook die olie waar je ook mee kan koken maar die geurloos is.

:(:) k vind de geur juist wel lekker <3 Er mee bakken doe ik sowieso niet..

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:56

Bakken? Zoals eten koken? :')

Ik twijfel tussen zoveel shampoo's nu na aardig wat reviews gelezen te hebben -O-
Aussie,Guhl of iets van de Tuinen bijvoorbeeld :o

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 01:25

Ja zoals eten koken ja :p

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 07:10

Kokos olie heb je geraffineerd (zonder geur) en ongeraffineerd (met geur). De ongeraffineerde versie is voor je haar wel beter omdat alle goede dingen er nog inzitten :)

De geur van Aussie vind ik juist geweldig, maar vind de producten zelf niet mega bijzonder :=

M_arije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:35

casperzazoe schreef:
heehee heb eventjes jullie hulp nodig.
Mijn haar is nogal dun en breekt snel af. Wat is een goede shampoo?

Je moet iig altijd een conditioner gebruiken als je het hebt gewassen.
Na het wassen gaan je haarschubben open, als je dan geen conditioner gebruikt (wat de haarschubben weer sluit), is je haar veel kwetsbaarder voor schadelijke effecten van buitenaf. En het breekt dus ook sneller af!

Een shampoo is niet altijd de oplossing, neem ook een matchende conditioner, dat werkt het beste :D

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:55

M_arije schreef:
casperzazoe schreef:
heehee heb eventjes jullie hulp nodig.
Mijn haar is nogal dun en breekt snel af. Wat is een goede shampoo?

Je moet iig altijd een conditioner gebruiken als je het hebt gewassen.
Na het wassen gaan je haarschubben open, als je dan geen conditioner gebruikt (wat de haarschubben weer sluit), is je haar veel kwetsbaarder voor schadelijke effecten van buitenaf. En het breekt dus ook sneller af!

Een shampoo is niet altijd de oplossing, neem ook een matchende conditioner, dat werkt het beste :D

In mijn geval was een haarborstel wisseling de oplossing *\o/* Heb nu een tangle teezer en mijn haar breek nauwelijks meer af <3

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:05

Aahhhhhh ik ga nú naar de kapper :oo Dag lang haar :wave:

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:15

Leuk topic dit, lees vaak mee!

Heb zelf onderhand alles van blond tot zwart gehad, ben momenteel al een paar maanden rood, volgens een plaatje wat ik hier ook al vaker heb zien langskomen.

Over 2/3 weken weer naar de kapper om pony/lok en lengte weer in te korten en opnieuw kleurtje erin. Of weer rood, of donkerbruin. Eigenlijk vind ik dat dip dye ook wel erg leuk...genoeg om weer over na te denken dus!

Celien, foto voor EN na maken!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:21

Celiien schreef:
Aahhhhhh ik ga nú naar de kapper :oo Dag lang haar :wave:

Succes! Wel foto's neerzetten he! :D

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:50

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:46

Toen ik laatst mijn haar in een staart deed, besefte ik me dat het een stuk dunner is geworden. Het elastiekje kan ruim 3 keer om mijn haar heen terwijl dit voorheen net aan paste. Het zijn gewoon dezelfde elastiekjes als altijd, niet uitgerekt of iets en als ik mijn haar bij elkaar pak voelt het inderdaad een stuk dunner aan. Ik merk dat ik steeds meer haren vind overal en nergens, en ook tijdens het wassen van mijn haar verlies ik er meer dan voorheen (en dan hangen ze aan mijn handen). Kan het aan mijn shampoo of conditioner liggen?