Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:48

Nou mn schoenen zijn gekocht :):) Nu nog braaf wachten tot mn verjaardag...

Ik heb pronatie (wat een verrassing :') ) en hij vond dat ik smalle voeten had :oo
Ik altijd maar denken dat dat best mee viel, mooi niet dus... -O-
Maar goed, heb nog leuk 10% korting gekregen en op die manier vielen ze mooi binnen mn budget.
Ik blij, pap&mam blij, bankrekening blij :D

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:49

Leuk joh :) welk model heb je? Wat betekend pronatie precies? En zijn smalle voeten slecht dan? Want ik weet dat ik ook best smalle voetjes heb :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:56

Pronatie is dat ik naar binnen inzak tijdens het lopen (bij je voeten/enkels, zak je in naar binnen)
Nee slecht is het niet, alleen moet je dus ook smallere schoenen nemen. Anders heb ik teveel ruimte in de schoen.
Model weet ik zo ff niet uit mn hoofd, mn ouders bewaren de schoenen tot ik jarig ben.
In ieder geval neutraal wit/blauw/grijs dus geen rare roze/oranje knal kleuren :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:42

Wat was je nu kwijt Anoli?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:50

116,95 maar eigenlijk was de schoen 129,95.
Verkoper gaf 10% korting...

120 was ook mn max, dus toen ik 129 op de doos zag staan twijfelde ik wel een beetje maar goed had ze toch wel gekocht want ze zitten erg lekker :j

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:23

Janine1990 schreef:
Maartje_M schreef:
Ik heb een heel constant tempo en een constante paslengte (althans, dat had ik altijd) dus daar kan het hem haast niet in zitten bij mij. Mijn gewrichten zijn gewoon niet zo best := Maar toch bedankt voor de tip!

Gebruik eens Endomondo of een andere sportstracker, dan kan je checken of je paslengte echt constant is.

Verder, als je knieën zo slecht zijn, vraag missfitness hier op Bokt om een paar oefeningen om je gewrichten sterker te maken. Ik heb ze ook van haar gekregen.

Ik neem mijn telefoon niet mee met lopen, die kan ik niet kwijt :=

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:35

Ik ga nu les 2 lopen, zal laten weten hoe het ging :)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:41

tylando schreef:
pff ik voel mijn benen wel hoor.vooral mijn bovenbenen! jullie ook last gehad na les 1?

Geloof me, ik kon geen trap meer fatsoenlijk op of af. Heb Bijna een week lang hele erge spierpijn gehad. Nu voel ik m'n spieren ook nog wel na het lopen en de dag erna maar niet meer zulkevextreme spierpijn gelukkig.

Ik heb net les 3 gelopen, en dat terwijl ik al bijna vier week bezig ben haha, en na dinsdag toen het vreselijk ging keek ik er haast een beetje tegenop. Maar ben nu heel bewust bezig geweest met langzaam lopen (voelt wat zweverig zo nu en dan en waarschijnlijk loop ik niet veel sneller dan wanneer ik stevig door zou wandelen margoed :+) en het ging een stuk beter. Helaas weer niet de laatste twee minuten en laatste minuut afgemaakt door oponthoud maar ik denk dat ik het wel had gered.

Deze week nog 1x een les uit week 1 (2011) lopen en dan heb ik eindelijk de week eens volledig afgerond. :)

Succes muntdrop!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:49

Ik draag twee bh's, gewone en sportbh er overheen, (iets te ruime sportbh genomen) en daartussen stop ik m'n telefoon. Zie je niets van.
Verder zijn er veel oplossingen voor de telefoon te vinden in dit topic.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:51

oh jeetje, heb mijn mp3 speler aan laten staan batterij leeg, les 2 dan maar snel even op mijn mobiel zetten.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:53

Ik hou mijn telefoon trouwens gewoon vast. Mijn telefoon is behoorlijk aan de maat maar het valt me best mee,

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:25

Ik hou mijn telefoon ook gewoon vast :). Les 2 ging ook goed! Echt van genoten! En een andere hardloper knikte naar me hihi. Heb wel het idee dat ik iets te warm ben gekleed in mijn lange joga pants met t-shirt. Verder heb ik last van mijn bilspier? :'). Nu heb ik ook een soort van zenuwtrekjes in mijn benen, heel apart, hoort dat erbij?

Zo ff lekker douchen en dan mijn granaatappel eten waar ik gister helemaal voor naar de markt ben gelopen xD

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:36

Mijn telefoon is ook redelijk groot, htc desire, maar past er prima in. In de hand houden zie ik niet zitten.

Muntdrop, heb je net gelopen? Het is niet zo gek dat je spieren af en toe beginnen te trekken hoor! Misschien een te korte cooling down?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:40

Ik heb net les 6 alweer gelopen, ging erg lekker tot ik ineens buikpijn kreeg en ik niet wist hoe snel ik bij de wc moest komen. :')
Dus laatste 3 minuten niet afgemaakt.

Wel voor t eerst met zo'n band om mn arm gelopen. Wat fijn om mn telefoon niet meer vast te hoeven houden.

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:57

muntdrop: Waarschijnlijk heb je je bilspier iets over belast. Kan wel. Door die bilspier loopt een zenuw en die wordt nu ook af en toe wat geirriteerd en dat voel je in je been. Ga die spier wat rekken door op bed te gaan liggen op je rug. dan trek je je aangedane been over de diagonaal richting je schouder (dus linker knie richting rechter schouder en omgedraait)vervolgens draai je je onderbeen nog iets naar je toe. Dan moet je het in de bil voelen kan ook wat trekken richting boven been. Voel je niet meteen rek dan moet je even spelen met de richting van je knie. Succes

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:00

Net les 13 van 2006 gelopen, gaat nu wel hard!

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:00

Ik ben terug van les 2. Heb nu in mijn eentje gelopen en dat is een stukje zwaarder dan met zijn tweeën, maar helemaal uitgelopen, nu zaterdag les 3! Zijn er hier trouwens ook mensen die meedoen aan hardloopwedstrijden? Ik heb voor mezelf als doel gesteld dat ik met de volgende Marikenloop toch wel mee moet kunnen doen :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 02:17

Ik wil vanaf morgen écht weer beginnen!
Ik hou het altijd maar 2 weken vol...
Maar moet nu toch echt op me lijn letten,
En moet zeggen dat ik het ook heerlijk vind om te hardlopen,
Ben benieuwd hoelang ik het dit keer uithou...

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:34

@intervarno: mijn doel was 7 weken geleden toen ik begon ook om mee te doen aan een hardloopwedstrijd. Werkt echt motiverend. Denk dat ik 'm ga halen. Heb nog geen een les over gedaan! Het is 5 oktober de ladiesrun in zoutelande :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:01

Goedemorgen dames!

Zometeen ga ik voor lesje 14. Ben heel benieuwd, woensdag had ik last van iets tijdens het lopen (soort peesje ofzo, geen pijn maar meer een vaag gevoel) en daarom maar een dagje rust ingepland. Hopelijk gaat het vandaag beter. Dan morgen weer rustdagje en hopelijk zondag weer lopen.

Ik probeer ook een 5 km. loopje in te plannen (wedstrijd), hoewel ik liever misschien eerst iets meer tempo wil maken.. :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:34

Intervarno schreef:
Ik ben terug van les 2. Heb nu in mijn eentje gelopen en dat is een stukje zwaarder dan met zijn tweeën, maar helemaal uitgelopen, nu zaterdag les 3! Zijn er hier trouwens ook mensen die meedoen aan hardloopwedstrijden? Ik heb voor mezelf als doel gesteld dat ik met de volgende Marikenloop toch wel mee moet kunnen doen :j

Dat was de vorige keer toen iuk begon met lopen ook mijn doel! Helaas door alle klachten niet de 10, maar de 5 km gelopen. Was echt heel leuk! Misschien komend jaar wel weer.

Telefoon in mijn hand vind ik echt niet fihjn :n dan ga ik me daarop concentreren in plaats van op het lopen. In mijn lange broek kan ik hem wel op mn kont doen, maar daar ga ik nu echt nog niet in lopen. Mijn korte en 3/4 hebben geen of een klein zakje voor mijn sleutel, dus daar past mn telefoon niet in. En in mn bh vind ik ook echt niks...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:46

Muntdrop: Ik loop ook in een hardlooplegging, heb korte en lange. Loopt vind ik echt ideaal :j.
MG Ik zou toch ook echt naar een goede hardloopwinkel gaan, is misschien even een investering maar als je straks geblesseerd bent door slechte schoenen had je toch gewild dat je die investering had gemaakt.
Anoli: Goed bezig, aan je schoenen kan het niet meer liggen dus :D Ik vind nieuwe spullen ook altijd weer motiveren tot lopen :')

Heb gisteren weer mijn rondje van 3,6km gemaakt. Ging wel aardig ben zo blij dat ik het weer kan lopen 2x in de week zonder echt last van m'n schenen te krijgen :D.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:58

Kasmir, klinkt goed :j

Ik heb afgelopen jaren verschillende lopen gerend, de langste was 8km. Ik vind een evenement heel erg leuk en nu ik weer train hoop ik dat het ook beter gaat gaan :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:03

Hallo allemaal, ik kom me hier ook melden als dat mag. :)

Wat begon als gewoon eventje een rondje rennen begint steeds meer uit de hand te lopen. :+
Kledingkast komt steeds meer vol te groeien met hardloop kleding en spullen. En m'n vrije avonden bestaan ook niet meer. :=
Ik heb er erg plezier in gekregen, even lekker na een drukke dag je hoofd leeg maken.
Naast mijn fysio, fitness, krachttraining en paardrijlessen probeer ik nu toch wel minimaal 4 keer in de week hard te lopen. Meestal ben ik 1 tot 1,5 uur onderweg.
Af en toe schiet er wat motivatie te kort, maar dat hoop ik hier wel te vinden. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:23

Welkom Tineke! Wat een druk leventje heb jij zeg, knap hoor :D

Ik heb net dus lesje 14 (2(1), 3(2), 6(2), 6(2), 7(2)) gelopen, ging wel ok! Héél rustig tempo aangehouden maar goed. Uitlopen is uitlopen. :P