[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:03

xSlvna schreef:
Heb dr 'zo jong' al 2, meid uit mijn klas heeft een piercing in de navel en tong, verder ook een tattoo. Ken eigg zat meiden van 15 met piercings (lip, navel, microdermal...) maar ik ben altijd zo een deus en ga er mee kloten waardoor het een beetje uitgroeid, als ik er vanaf zou blijven was alles prima.

Hier zeg ik maar even niks over :x

xSlvna schreef:
Nu een gewone vraag, jullie weten er toch allemaal zo veel van. Mijn navelpiercing is door vaak blijven hangen (broek eronder bij het paardrijden ed) wat uitgegroeid, het vel is nu nog maar voor een 5/6 (?) mm staafje als dat zou bestaan, de 8 is al een beetje 'te groot'. Nu ben ik eraan 't denken hem dicht te laten groeien en over een jaar od opnieuw te laten zetten, en er verder beter voor te zorgen (niet wisselen, geen hangertjes, letten op hoe de broek zit) zodat een 10/12 mm staafje GOED zit. Is dit een optie, of moet ik mijn huidige gewoon openlaten...?

Dat "uitgroeien" komt niet omdat je bent blijven haken etc, nee dat komt omdat jij groeit en je huid dus meegroeit waardoor deze er dus uitkomt. Als je bent blijven haken dan scheurt hij namelijk en dat is iets anders dan het uitgroeien doordat jezelf groeit.

Mijn raad, haal hem eruit en laat hem genezen, en laat hem daarna opnieuw zetten maar dan dieper.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:25

Myryana schreef:
xSlvna schreef:
Heb dr 'zo jong' al 2, meid uit mijn klas heeft een piercing in de navel en tong, verder ook een tattoo. Ken eigg zat meiden van 15 met piercings (lip, navel, microdermal...) maar ik ben altijd zo een deus en ga er mee kloten waardoor het een beetje uitgroeid, als ik er vanaf zou blijven was alles prima.

Hier zeg ik maar even niks over :x

xSlvna schreef:
Nu een gewone vraag, jullie weten er toch allemaal zo veel van. Mijn navelpiercing is door vaak blijven hangen (broek eronder bij het paardrijden ed) wat uitgegroeid, het vel is nu nog maar voor een 5/6 (?) mm staafje als dat zou bestaan, de 8 is al een beetje 'te groot'. Nu ben ik eraan 't denken hem dicht te laten groeien en over een jaar od opnieuw te laten zetten, en er verder beter voor te zorgen (niet wisselen, geen hangertjes, letten op hoe de broek zit) zodat een 10/12 mm staafje GOED zit. Is dit een optie, of moet ik mijn huidige gewoon openlaten...?

Dat "uitgroeien" komt niet omdat je bent blijven haken etc, nee dat komt omdat jij groeit en je huid dus meegroeit waardoor deze er dus uitkomt. Als je bent blijven haken dan scheurt hij namelijk en dat is iets anders dan het uitgroeien doordat jezelf groeit.

Mijn raad, haal hem eruit en laat hem genezen, en laat hem daarna opnieuw zetten maar dan dieper.

Amen _/-\o_
Bedankt nog voor de info Myryana, heb SF tunneltjes van 7mm besteld bij AOP :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:21

Myryana schreef:
Even hoor want ik merk dit de laatste tijd heel veel..

Ik snap dat jullie het goed bedoelen met adviezen voor piercings enzo maar ga aub andere mensen geen foute adviezen geven zoals na 6 weken wisselen of dat het goed is om bepaalde dingen te doen tijdens de genezing.

De minimale geneestijden staan vooraan in het topic en echt geloof me ook al ziet je piercing er gezond uit en doet het geen pijn meer, geen korstjes meer hij is van binnen nog echt niet genezen. Dat duurt bij piercings lang en ja dat is natuurlijk heel erg jammer maar dat proces kan je echt echt niet versnellen.

Als jullie andere mensen fout advies gaan geven en het gaat bij die personen fout dan ligt dat aan jullie. Je hoeft niet te reageren omdat je denkt dat je het weet, reageer alleen als je het weet.

Ik heb zelf erg veel ervaringen met piercings en contact met piercers gehad, vandaar dat ik ook zoveel informatie geef hier in dit topic. Ik doe dit omdat ik mijn kennis wil delen en niet om mensen de les te lezen ofzo.

Ik zeg ook dat mochten mensen twijfelen ze het beste naar hun piercer moeten gaan omdat die het altijd nog het beste weet.

Ga dus niet zelf klooien met zalfjes en smeerseltjes zoals betadine of sterilon, alhoewel het laatste in sommige (lees sommige!) gevallen nuttig kan zijn werkt het meestal averechts.

Omdat je veel piercings hebt gehad maakt jou niet beter dan de rest, dat idee geef je namelijk in alle topics, ik heb ook zoveel en veel gehad maar dat maakt mij geen piercer, het gaat hier om persoonlijke ervaringen en die mag je delen, zo heb ik nog nooit mijn 2 tongpiercings gespoeld en de voorste toen na een dag gewisseld omdat de grote ballen de genezing belemmerde. Was bij mijn eerste al zo en 2de idem.

Ik was 12 toen mijn navel werd gepiercd, hij is altijd 8mm gebleven. Het is toegestaan vanaf 12 te piercen met ouders, en guess what, de heilige tom van jou doet het namelijk ook gewoon.

Het is al vanaf topic 1 vervelend en het blijft vervelend, je bent geen piercer dus deel gewoon je persoonlijke ervaringen en ga niet doen alsof je god bent.

Je zegt reageer alleen als je het weet je hoeft niet te reageren, bullshit, je HOEFT het advies niet op te volgen, doe je dat wel, eigen risico toch?

kYliieJ

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:47

Zeg houden we het ef gezellig?

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:50

Zo hee, dat had ook wel wat minder aanvallend geschreven kunnen worden. Leven en laten leven hoor, hallo...

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:01

Inderdaad, je zegt het zelf al, leven en laten leven, ik verbaas me ook weleens over wat voor tips hier langskomen maar als mensen die zelf willen opvolgen is dat hun verantwoordelijkheid, bizar om te zeggen dat je dan niet mag reageren, kom nou. Aanvallend is het niet, gewoon voor de zoveelste keer een herhaling dat elk lichaam anders is.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:15

Ik heb nu zo'n 3 maanden mijn nieuwe Eskimo, hardstikke blij mee enzo. Ik merk dat pas sinds deze week de zwelling echt minder wordt (mijn piercings genezen allemaal langzaam).

Hij is mooi ruim gezet, ik heb altijd minimaal 2mm ruimte gehad op het staafje. Nu is mijn probleem het volgende: de ruimte wordt steeds meer, waardoor ik steeds vaker achter dingen blijf haken (ik doe echt voorzichtig!) en ik merk dat het dan iedere keer weer ruim een dag duurt voor de boel rustig is. Helaas wil de shop (Bodycult, Amsterdam. Geen slecht woord over ze hoor!) mijn piercing nog niet wisselen, maar ik begin er echt last van te krijgen dat hij zo lang wordt. Wat is jullie mening hierover? Want de enige oplossing die ik kan bedenken zonder hem te vervangen is een los pleistertje over de onderkant heen doen. Ik weet dat ook dat echt niet ideaal is, vandaar dat ik om advies vraag!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:22

@Friemel: Ik snap wel dat ze het zegt, want mensen vragen hier advies en dat doe je niet als je weet hoe je moet handelen (tenzij je gewoon even wilt overleggen, of wat meningen wilt horen). Dus als zo'n lolbroek met een slecht advies komt en de persoon die advies wil hebben volgt dat in onwetendheid op, dan is het hek helemaal van de dam... Dat iets toevallig bij de ene goed is gegaan (ondanks dat het echt super slecht is), wil niet zegen dat je dat een ander dan ook maar moet adviseren onder het mom van "ja maar bij mij ging het ook goed". Althans, dat is mijn kijk erop hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:50

Iemand een idee of body cult warmoesstraat 1 januari open is? Anders wordt t morgen. :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:09

Meestal is alles dicht 1 januari, zou ze even bellen :)
Joyce, tuurlijk mag je zeggen dat is geen goed advies ik zou je aanraden om ... Te doen maar zeggen dat je niet mag reageren gaat mij wat te ver, net als het andere, de piercers waar zij heen gaat piercen ook gewoon vanaf 12 jaar :') Ik ken myryana nog van voorgaande topics en daar was het altijd net zo, terwijl haar eigen piercings ook gewoon ontsteken ;) goed bedoeld advies is iets heel anders dan jezelf opdringen :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:20

Ontstekingen komen bij de beste voor..
Zelfs bij mij (ja, ik kan en mag piercen), maar ook bij 'gewone' klanten.
Je weerstand hoeft maar even beneden peil te zijn en dan kan je er al 1 aan (of in :D) je broek hebben :j

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:24

Zeg Friemel, een ander afkatten maakt jou geen haar beter.

Ik weet ook prima hoe ik mijn piercings moet verzorgen en ook de mijnen ontsteken wel eens. Zo ook die van piercers. Dat je dingen weet, wil nog niet zeggen dat je alles kan voorkomen.
Ik krijg het idee dat je een beetje jaloers bent op Myryana. :=

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:47

Ik sluit me aan bij Molfre, je had het niet beter kunnen verwoorden

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:10

Ik ben juist niet degene die dat roept hoor :D ik weet juist dat bij iedereen iets kan ontsteken, zelfs beatrix haar oorbelletjes nog :D beter lezen dus Molfre want ik ben juist niet degene die zegt dat dat niet zo is ;)

Ging mij erom dat myryana doet alsof er bij haar nooit iets mis is en haar piercers goden zijn (al is een nieuw gaatje altijd een geschenk :D ) maar dat haar piercers ook gewoon maar mensen zijn en dus ook dames en heettjes vanaf 12 jaar piercen omdat het gewoon legaal is :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:21

Ik kom er even aan hoor :)
Heb zelf oktober dit jaar mn navelpiercing laten herpiercen.
Vorig jaar mei eerste keer gezet, was 16 toen.
Maar na 2 maand moest hij eruit voor operatie en denk maar niet dat ik hem er toen weer in deed na 3 dagen. Dan maar dicht laten groeien en opnieuw piercen.

Heb een helix vanaf mn 13e en had een neuspiercing op mn 12e, maar die is eruit gaan groeien :(
Dus ja en heb nooit problemen met mn navelpiercing gehad. Hem nu dus 3 maandjes maar no way dat ik hem ga vervangen. Denk zelfs dat ik volgend jaar april eind mei ga vervangen :)

Wil heel graag rond mn 18/19e een micro-dermal laten zetten :) En mn oorgaatjes stretchen.
Is het goed als ik het gewoon begin met een piercing dinkie van 1.6 mm? En dan naar 2 etc?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:31

_Friemel schreef:
Ik ken myryana nog van voorgaande topics en daar was het altijd net zo, terwijl haar eigen piercings ook gewoon ontsteken ;) goed bedoeld advies is iets heel anders dan jezelf opdringen :)

:)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:32

_Friemel schreef:
Ging mij erom dat myryana doet alsof er bij haar nooit iets mis is en haar piercers goden zijn (al is een nieuw gaatje altijd een geschenk :D ) maar dat haar piercers ook gewoon maar mensen zijn en dus ook dames en heettjes vanaf 12 jaar piercen omdat het gewoon legaal is :)

Oh nee hoor, ik heb hier ook vaak gehad over mijn piercings waar ik problemen mee had, maar ik doe er gelijk wat aan. Ik heb op het moment ook dat mijn piercings giga aan het kloten zijn door het weer etc maar zeezout badjes en voorzichtig mee doen en ze genezen weer langzaam.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:50

Molfre schreef:
_Friemel schreef:
Ik ken myryana nog van voorgaande topics en daar was het altijd net zo, terwijl haar eigen piercings ook gewoon ontsteken ;) goed bedoeld advies is iets heel anders dan jezelf opdringen :)

:)

Ik kan t wel nog een keer uitleggen maar schiet daar niets mee op :')

Heb het net duidelijk genoeg verwoord, oftewel iedereen is menselijk :)

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:58

friemel je moet en zal je gelijk krijgen ofniet?
laat het topic voor wat het altijd geweest is ivp commentaren op anderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:00

Zullen we gewoon helemaal stoppen met de discussie? :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:03

Je weet echt niet waar je het over hebt he? Ik vraag nergens gelijk hoor :)
Was gewoon een laatste zin om de discussie te samenvatten ;)

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:06

ik had een helix piercing laten zetten anderhalf jaar geleden,
nu was is gister bij tattoo mick en liet daar mn tragus zetten,
en heb ik gelijk laten kijken naar mn helix want die bleef irriteren.
mn helix blijkt helemaal verkeerd gezet te zijn,
op de bolling van mn oor...
hij is er nu uit en ga volgende week weer naar tattoo mick toe om hem overnieuw te laten zetten.
ik had mn helix niet bij tattoo mick laten zetten maar bij ringmaster..

ik ben heel blij met mn tragus,
hij doet nu alleen wel een beetje zeer maar niet zo erg als die andere in anderhalf jaar heeft gedaan..

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:38

freyatjee schreef:
ik had een helix piercing laten zetten anderhalf jaar geleden,
nu was is gister bij tattoo mick en liet daar mn tragus zetten,
en heb ik gelijk laten kijken naar mn helix want die bleef irriteren.
mn helix blijkt helemaal verkeerd gezet te zijn,
op de bolling van mn oor...
hij is er nu uit en ga volgende week weer naar tattoo mick toe om hem overnieuw te laten zetten.
ik had mn helix niet bij tattoo mick laten zetten maar bij ringmaster..

ik ben heel blij met mn tragus,
hij doet nu alleen wel een beetje zeer maar niet zo erg als die andere in anderhalf jaar heeft gedaan..

Je kan natuurlijk ook gewoon ff terug gaan naar ringmaster, want daar hebben wij je niet terug gezien.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:40

nee klopt, omdat ik gister toevallig bij tattoo mick langsging voor mn tragus en daar een vriend van ons werkt. anders had hij er nog gewoon ingezeten.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:43

Dan nog. Erg jammer dat ik en ringmaster niet de kans krijgen iets op te lossen maar je ons wel direct negatief neerzet.
Je had beter of terug kunnen komen of de shop niet kunnen noemen.

Al waardeer ik het dat je toegeeft dat je niet teruggekomen bent voor een oplossing.