[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:52

chipieke schreef:
@horsesm: met dit lijstje ga je honger krijgen en om je honger te stillen gaat je lichaam naar zoet snakken
waardoor de kans des te groter is dat je gaat falen...

Ik zou hiervan maken:

O: bakje kellogs met melk
T: appel
L: 3 broodjes met mager beleg en groentjes
T: cracker met magere kaas (meeste kazen zijn vet)
D: soep mét 2 tosti's (kan je beleg én groentjes op doen)
T: glaasje fruitsap, of wat nootjes, of een stuk fruit.

Komkommer is water, als je dat ophebt heb je 5min erna terug honger...

Huh, ik vond dat lijstje van horsesm anders meer dan genoeg? Soep met 2 tosti's vind ik best veel voor avondeten :=

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:53

En fruitsap vind ik al helemaal zonde van de kcal.. en zie er de toegevoegde waarde ook niet van in. Drinken met calorieën doe ik niet want dat is echt zo weg. Vind dat echt zonde. Alleen soms sojamelk of versgeperst sinaasappelsap maar eigenlijk is dat ook heel erg weinig dat ik dat drink.. vind 't zo zonde

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:49

chipieke schreef:
Je moet je ketel draaiende houden hé ;)

Eenzijdige voeding is ongezond en je moet je lichaam de kans geven te kiezen uit gezonde stoffen.

Ik doe altijd sla, komkommer, tomaat, augurk, zilveruitjes, af en toe een eitje op de boterham.
Of gewoon een hele banaan op een boterham of 2 verdelen.
Lekker én gezond!

Ik doe altijd aardbeien op mijn boterham ook erg lekker. :)
Heb gehoord, zelf nog nooit op, dat sandwichspread ook lekker is voor op het brood.

Doe er zelf nooit kaas op en als ik het al doe 20+ ivm de vele vetten!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:55

Sandwichspread eet ik ook altijd op brood :D als ik mezelf echt wil verwennen doe ik daar dan nog een plakje 30+ kaas op :9 erg lekker en super goed vullend!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:03

Denk dat ik het zo ook meeneem bij de AH, ben wel benieuwd eigenlijk. :)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:04

Brood met komkommer en een beetje (mager)yoghurt dressing is ook lekker!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:11

Davina21 schreef:
purny schreef:
Gister weer naar de diëtiste geweest en k ben 4 ons aangekomen :( Had wel verwacht dat ik zou afvallen aangezien ik een hoop dingen gelaten heb.

Je heb een hoop gelaten, maar waar denk je dat het fout is gegaan dan?

Weet ik niet. ik moet nu mijn eetgedrag op gaan schrijven om erachter te komen waar het fout is gegaan...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:46

Van te weinig eten kom je ook aan he :D kan het daar misschien aan liggen?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:13

chipieke schreef:
@horsesm: met dit lijstje ga je honger krijgen en om je honger te stillen gaat je lichaam naar zoet snakken

Ik zou hiervan maken:

Ik zou het ietsje anders aanpakken.. Ik zou die appel met iets van een cracker eten. F_Orumster was het laatst met me eens dat je fruit beter met iets anders kan eten. F_Orumster kan jij goed onderbouwen waarom dat zo is? Ik heb er meerdere theorieën over :')
Ik zou tussen de middag twee broodjes eten met een stuk fruit (ik eet fruit zo veel mogelijk aan het begin van de dag). De cracker met magere kaas ben ik het wel mee eens, alleen red ik het daar zelf niet op. Magere kwark is echt een enorm goede vuller door de eiwitten die er in zitten en bevatten ook weinig koolhydraten. Ik maak vaak voor rond een uur of 2 nog een schaaltje met groentes als paprika, cherrytomaatjes, komkommer, worteltjes etc. Ik zou zelf geen 2 tosti's eten aangezien we het dan hebben over 4 broodjes. Soep is meestal maaltijd soep en hebben niet veel aanvulling nodig.. Eventueel zou 1 tosti wel kunnen met eventueel (weer) een bakje rauwe groente als je daarna nog niet vol zit. 's avonds zou ik de dingen die Chipieke aanraadt juist niet eten omdat deze producten vrij veel suiker/koolhydraten/calorieën bevatten en die gaat je lichaam niet meer op maken die dag. Ook hier is het mogelijk en schaaltje groente te eten. Zelf eet ik soms vóór 8 uur nog een snack a jack of gewoon een cracker met mager beleg als Cottage Cheese :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:46

LynnDenise schreef:
Sandwichspread eet ik ook altijd op brood :D als ik mezelf echt wil verwennen doe ik daar dan nog een plakje 30+ kaas op :9 erg lekker en super goed vullend!

als ik brood eet met sandwichspread doe ik er altijd augurk op.

of komkommer mag ook, zit ook weinig tot niets in :)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:32

Mijn lijstje:

O: 1 kom luchtig toetje
t: niks
M: twee khd arm broodjes met rauwkost en filet american.

op werk:

P1 halve banaan.
P2 ontbijtkoek
p3 appel.
P4 niks.

Thuis heb ik nog kip gehad met noten en saus. Geen rijst.
En nog een schaaltje luchtig toetje

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:47

:n veel te weinig.. je ontbijt amper, je tussendoortjes zijn summier en in je avondeten zit ook niet heel veel spannends. Op deze manier ga je keihard jojo-en

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:48

Amaryllis schreef:
:n veel te weinig.. je ontbijt amper, je tussendoortjes zijn summier en in je avondeten zit ook niet heel veel spannends. Op deze manier ga je keihard jojo-en

Mijn gedachte...
Daarnaast krijg je je benodigde vitamines en mineralen ook niet binnen.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:50

Ik was pas rond 11:00 uit bed.

En om 14:00 begint mijn werk dag.
Laatst bijgewerkt door caj2008 op 12-07-12 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:51

Dan heb je wel vaak pauze haha :+

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:53

Amaryllis schreef:
Dan heb je wel vaak pauze haha :+

Ik heb pauze's van 15 min. In die 15 min moet ik naar boven lopen naar de kantine. Dan snel roken en eten soms naar de wc.
Ik moet binnen mijn 15 min ook weer op de werk vloer zijn dus reken maar dat daar 5 min van verloren gaan.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:05

caj2008 schreef:
Mijn lijstje:

O: 1 kom luchtig toetje
t: niks
M: twee khd arm broodjes met rauwkost en filet american.

op werk:

P1 halve banaan.
P2 ontbijtkoek
p3 appel.
P4 niks.

Thuis heb ik nog kip gehad met noten en saus. Geen rijst.
En nog een schaaltje luchtig toetje

Als ik dat op een dag zou eten zou ik echt van mn stokie gaan!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:16

Rebeccaa schreef:
chipieke schreef:

Ik zou hiervan maken:

Huh, ik vond dat lijstje van horsesm anders meer dan genoeg? Soep met 2 tosti's vind ik best veel voor avondeten :=

Soep = groente met water. Als ik enkel en alleen soep eet 's avonds (ik ga erna wel nog 1-1,5h sporten) dan krijg ik 's avonds térug honger
en ga ik alles wat ik tegenkom in mijn mond steken :j

Fruitsap is trouwens gezond als 'eens wat anders als tussendoortje'. Het stilt de honger en is gezond als je de juiste fruitsap neemt.

Het is een tip van de diëtiste zelf ;)

Ik merk wel dat sommigen hier steeds minder en minder willen/gaan eten, hoe minder je eet, hoe groter het risico dat je in gewicht bijkomt he!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:31

Na de BBQ van vorige week en het lekker uit eten gaan van zondag was er wel een beetje bijgekomen. En heb niet zo veel gegeten. Nog 400 gram eraf en dan gaan we vrolijk verder waar we gebleven waren. :D *\o/*

Al met al zakt het nog steeds, dus als het weer een beetje omhoog gaat maak ik mij daar niet zo druk (meer) om. Is ook wel het gevolg van dagelijks wegen denk ik zo.

Heb het momenteel wel lastig met drinken, drink veel zoets (dus thee met suiker, ben de suiker aan het afbouwen, dat wel). En veel licht aangelengde ranja. Iemand daar nog tips voor? Drink normaal veel water maar krijg het momenteel niet weg.....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:44

@ Rebbecca, helemaal mee eens, naast dat ik water ook gewoon erg lekker vind, ik krijg er mooi geen kcal mee binnen zodat ik ergens een eetmomentje kan hebben.

Negerzoen schreef:
Ik zou het ietsje anders aanpakken.. Ik zou die appel met iets van een cracker eten. F_Orumster was het laatst met me eens dat je fruit beter met iets anders kan eten. F_Orumster kan jij goed onderbouwen waarom dat zo is? Ik heb er meerdere theorieën over :')

Fruitsuikers zijn lastiger te verteren als je deze samen met eiwit of evt vet eet, en komen dus minder snel in je bloedbaan, dus mindere schommeling in je bloedsuikerspiegel. Fruit kun je dus heel goed door je kwark mengen, dit zit bomvol eiwitten en zorgt dus voor een vol gevoel en je lichaam moet meer moeite doen de suikers eruit te vissen.

Rode suikers zijn het laagst in suikers, dus de beste keus! Aardbeien zijn het beste (5gr kh/100gr, waar ananas bijv 16gram bevat!).

chipieke schreef:
Soep = groente met water. Als ik enkel en alleen soep eet 's avonds (ik ga erna wel nog 1-1,5h sporten) dan krijg ik 's avonds térug honger en ga ik alles wat ik tegenkom in mijn mond steken :j

Tja, hier kunnen verschillen in zitten. Onze soepen zijn zó gevuld dat ik na anderhalve kom en zonder brood niet meer op kán al zou ik willen. Ben het er wel mee eens dat je je verzadigt moet voelen, anders is de kans dat je gaat snaaien groot.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:13

Allejandro schreef:
Na de BBQ van vorige week en het lekker uit eten gaan van zondag was er wel een beetje bijgekomen. En heb niet zo veel gegeten. Nog 400 gram eraf en dan gaan we vrolijk verder waar we gebleven waren. :D *\o/*

Al met al zakt het nog steeds, dus als het weer een beetje omhoog gaat maak ik mij daar niet zo druk (meer) om. Is ook wel het gevolg van dagelijks wegen denk ik zo.

Heb het momenteel wel lastig met drinken, drink veel zoets (dus thee met suiker, ben de suiker aan het afbouwen, dat wel). En veel licht aangelengde ranja. Iemand daar nog tips voor? Drink normaal veel water maar krijg het momenteel niet weg.....

Kun je geen crystal clear proberen? Heb net even gegoogeld en er stond dat er geen koolhydraten inzitten en slechts 1 kcal per 100ml, dus dat is ook wel te overzien. Dan heb je iig iets met een smaakje. :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:30

Ja dat kan ik nog wel eens proberen. Drink ook graag ijsthee, maarja ook daarin zitten vele suikers.
Kan aan het afvallen (dat het dus minder hard gaat) gewoon merken dat ik weer ranja drink. Suikers!!!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:39

Ijsthee is echt een calorieën/suiker bom! Ik drink eigenlijk altijd water of thee (alleen tijdens het stappen net), omdat ik het ook zonde vind van de calorieën. Wat voor smaak thee drink je altijd? Je hebt namelijk ook soorten thee als turkisch apple en meer van die exotische smaken die van zichzelf al zoet zijn.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:42

Zeker, ik haal 1 pak ijsthee per week ongeveer, op is op. Dan aan de water of thee inderdaad. Frisdranken vind ik sowieso al niet lekker, al dat koolzuur dus daar drink ik niks van. :D

Turkse appel vind ik erg lekker! En vaak Lemon Tea van Lipton..erg lekker. Ik wissel wat af met smaakjes...maar net wat mij aantrekt als ik in de supermarkt ben eigenlijk :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:29

Lipton clear green is een aanrader. Heerlijk fris en relatief weinig kcal, 45 per glas dacht ik. Is gezoet met stevia ipv aspartaam.