Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:05

suze_ schreef:
haha ja... ik ben bij ons het latertje qua leeftijd en mn zusje was 'vroeg' met 24 geloof ik de 1ste :)
maarja. zij had op dr 16de al dr liefje ontmoet en ik heb eerst een legioen aan mislukkingen moeten doorstaan :+

Ja, ben al vanaf mijn 15e bij mijn lief en 23 als ik mama word.
Iedereen zo zijn tempo! Hihi

Wij hebben kamer, maxicosi en wagen bij babydump vandaan. Zijn we zo leuk en uitgebreid geholpen!

NaSan

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:18

Mijn schoonouders gaven gisteren aan dat ze ons graag een kinderwagen willen geven. We zijn ook al voorzichtig naar kinderkamers aan het kijken. Gelukkig vinden we wel hetzelfde mooi ;).

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:21

Hihihihi allemaal druk bezig met de babykamers.
Hebben jullie al enig idee hoe jullie het gaan inrichten?
Krijg zelf bijna alle spullen van sz, volgens mij heeft zij alles wit.

Ik zit zelf met een luxe probleem, de kamer die babykamer moet worden is de kleinste slaapkamer van het huis maar nog steeds 4.5 bij 5 meter en babykamer spul is allemaal zo klein dat ik geen idee heb hoe ik het goed moet inrichten.
Vandaar ook dat ik het bedbank aan het maken ben voor de kamer om maar een beetje vulling te krijgen maar vrees dat er nog wel wat meer bij in moet om het een beetje gezellig te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:24

kan je oververven toch zahlina als je wilt?

en bedbank erbij lijkt me leuk idee, de onze wilde ik ook in de babykamer zetten tzt, lekkere bank om samen op te zitten met voeden bijv.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:30

De kamer wordt groen met wit en wat hout kleur (laatste omdat vriendlief heel mooi hout gekocht heeft en daar dingen van gaat laten maken en ik mag het van hem niet verven).
Dus wit is geen enkel probleem en eerlijk gezegd na het schuren van bedbank heb ik er wel even genoeg van wat een werk was dat.
Ga zo even kwasten halen en dan aan het verven.

Bedbank is ook met die rede bedacht, gewoon voeden op de eigen slaapkamer, bij ons op de kamer is geen optie omdat wij de airco aan hebben en dat waarschijnlijk te koud is voor een baby (maar dat zijn dingen waar ik me welk in ga verdiepen als het eenmaal zo ver is).
Maar hij wordt hopelijk wel gaaf, wil de grote kussen groen laten bekleden en dan allemaal losse kussens erop met wit en groen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:33

Meubels worden (gebroken) wit, hemeltje donkerbruin met m'n sluier erover heen en verder crème/beige/bruin tinten en ik maak een muurschildering van forever friends. Tevens wil ik die terug laten komen op de lakentjes en verschoon kussen en dergelijke

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:38

Gaaf Joanne, ben heel benieuwd als het straks zo ver is, wil natuurlijk wel foto's zien dan.
Ik wil juist proberen om geen kindertekeningen te gebruiken, zal een foto behang komen van een bos of bamboe en met losse ding een er een baby gevoel aan te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:39

haha dat snap ik zahlina.
wij willen iig geen kamer vol dora's/woezels/winnies enzo. :o

kleuren denk ik aan grijs en groen ook.. mosgroen beetje. en we willen een paar mooie ouderwetse prenten aan de muur van sprookjesfiguren. meubels en wiegje zijn ook wit. die laat ik zo.
beetje natuur/bos idee heb ik ervoor. :)

maar goed.. eerst nog raak schieten :D

edit: haha grappig zahlina.. we zitten geloof ik beetje op 1 lijn qua de kamer :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:42

Meubeltjes zijn bij ons wit, behang wordt op drie muren wit met zilveren sterretjes, en op 1 muur een zilvergrijze zebra. Kamertje is dan denk ik ook goed vol. Alles lekker rustig qua kleur. Heb gister een grote giraffe knuffel gehad van mams, dus die zal ook nog wel ergens terecht komen, iets van eenfijne stoel idd om te voeden wil ik er ook wel kwijt als het past...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:43

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:59

Ik ben meubels aan het restaureren voor de babykamer, ik HAAT die standaard babykamers, sorry :o . Veel te 13-in-een-dozijn :o .

Even offtopic hoor, maar mijn moeder heeft zo'n schattig mutsje gebreid voor ons kleintje, een aardbeimutsje <3 .
Afbeelding

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:07

Wat schattig!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:08

Wat een schattig mutsje Rinske!
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken op de Franse versie van marktplaats naar een leuk oud ledikant en een wiegje voor de eerste tijd op onze kamer.
Ik heb nu een side table achtig ding in de keuken staan die ik graag als commode zou willen gebruiken (maar dan moet ik iets anders vinden voor de keuken) en ik heb een meidenkast waar ik een stang in wil maken en een extra plakt voor de hoog nodige kleding.
De kamer die tegen de tijd dat het zo ver is baby kamer zal worden is te onhandig om er echt een kleding kast in te kunnen zetten.
Ik wil graag bruin/ecru tinten gebruiken, dacht eerst ook aan een behangrand van Nijntje maar die blijkt grijs/zilver te zijn.
Verder heb ik een hele leuke beur staan op onze slaapkamer van dit soort stof:
Afbeelding
Wil nog wel graag een fijne stoel op de kamer hebben.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:12

Da's geen goedkoop stofje :P . Uit mijn hoofd is die 69,95 euro p.m.? De meubelstof-variant ervan in ieder geval. Wel een erg mooi stofje :) .

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:15

De beer had ik voor kerst gevraagd, vond m zo mooi :o Zal zo eens een foto maken. Geloof dat de beer rond de 60€ was.

Edit:
Zo'n soort ledikant zoek ik:
http://www.leboncoin.fr/equipement_bebe ... tm?ca=18_s
En zo'n wiegje:
http://www.leboncoin.fr/equipement_bebe ... tm?ca=18_s
Dit is trouwens de toekomstige commode:
https://lh3.googleusercontent.com/-j_we ... .47.15.jpg
En dit het meidenkastje:
https://lh3.googleusercontent.com/-u4sa ... .49.05.jpg

En dit is de beer:
Afbeelding

Edit 2:
Zojuist deze gezien, is hier 15km vandaan en niet duur...
http://www.leboncoin.fr/equipement_bebe/331606653.htm

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:05

Mooi kleur Suze maar de rest van de kamer.. Iew.... Nee die hertjes worden het hier echt niet.
Maar als ik hoor hoe jullie kamer zal worden dan kan het weleens op de onze gaan lijken of visa versa.

Gaaf Rinske, als er op dit eiland leuke tweedehands dingen te koop waren dan wist ik het wel, zit er serieus over te denken om een container met tweedehands meubelen te vullen en dan deze kant op te halen. Tis hier echt verschrikkelijk.
Dat mutsje is ook heel erg leuk!

Op Saffier ben ik gewoon heel erg jaloers, volgens mij kan je in frankrijk echt hele leuke antieke dingen vinden.

Klinkt heel mooi Fanci, zou mij denk ik alleen te druk worden. Bij ons zal denk ik alleen de grote nis foto behang krijgen (nis is 3 bij 2 en 40 cm diep) en verder waarschijnlijk de rest offwhite (dat is het nu al dus lekker gemakkelijk).
Gordijnen hebben we al, zijn redelijk fel/fris groen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:40

Hier vandaag ook niet zo gezond geweest en gister avond chips (doe ik serieus normaal nooit, dus twee dagen iets minder is niet erg. Ben 1.71 en weeg 52 kilo).

Wij krijgen een erg leuk bedrag van mijn schoonouders. Weet niet of we iets van mijn ouders krijgen.
Ik ben ook vanaf mijn 16e samen met mijn man (ben nu 26).

Ik weet al wat ik wil. Ik wil een Mutsy kinderwagen en een Bopita kamer (bijv. Finn of Cobi, vind de rest wat prijzig) in het wit.
De muur waar je “tegenaan” loopt als je binnen komt wordt grijs met een muurschildering en daar komt het bedje rechts, links ervan een schommelstoel. Aan de overkant komt de commode.

Familiewieg lijkt op die van Saffier, zou wel een ander willen maar wie weet wil hij/zij er niet in en dat vind ik zonde.

Heb zondag een foto van de familiewieg en over 4 weken is de muur en de muurschildering klaar.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:44

mijn man is schilder dus vind het best leuk dat ik de muur schildering mag doen :D maar dat is natuurlijk te veel gepriel voor hem haha
al mijn muren boven zijn wit, twijfel wel of ik er een in een andere kleur ook nog moet doen...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:06

Rammelende eierstokken hier <3

Ben aan het oppassen, oppaskindje wordt morgen 1 en doet nou sinds kort superspeed kruipen / staan / babbelen.. Zoooo lief <3

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:13

wij krijgen dalijk vrienden op bezoek met hun dochtertje, die is nu 8 maanden, echt een schatje

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:31

Leuk hè dat soort dingen?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:42

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:53

he bah! in iedergeval wel duidelijkheid dat moet wel een opluchting zijn denk ik?!

Babykamer zullen jullie hier rond september/oktober zien :))

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:56

Saffier weet niet hoe 'streng'ze zijn in Frankrijk maar let er wel op qua hoogste van de commode/kast/bed etc.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:58

leandra wat balen... :(:)