[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:36

Marije_jiplover schreef:
Ik geloof dat ik af ga haken uit dit topic.
Het wordt me nu allemaal te zweverig. Het eerste wat nu in mij opkomt, na de post van Dreamy is, pas op, het leven is dodelijk.

Alles wat je in je leven doet, zal op de een of andere manier wel slecht voor je zijn, maar ik ga er voor mezelf toch van uit dat ik via de dietiste niet alleen maar onzinverhalen te horen krijg.
Leven mag ook nog gewoon leuk blijven, hetzelfde geldt voor mij voor eten. Dat er stoffen in zitten die niet goed voor je zijn, soit, je moet uiteindelijk een keer ergens aan dood gaan.

Maar de kant die het topic nu opzwenkt, met waarschuwingen voor allerlei voedingsmiddelen, daar voel ik me niet meer bij thuis.
Alle afvallers, veel succes, hopelijk bereiken we allemaal ons streefgewicht!

Nou ik dacht net precies hetzelfde. Waar is de lol in het leven als je bij alles tot in de puntjes na gaat of er eventueel iets in zit wat slecht is. Jongens van brood is nog nooit iemand dood gegaan, doe me een lol zeg! En light producten zijn kankerverwekkend, geloof me dat is nog nooit bewezen anders lag het echt niet meer in de schappen. Pfff ik haak in ieder geval ook af. Ga mijn leven niet moeilijker maken dan het al is. Uiteraard mag iedereen doen waar die zich goed bij voelt maar ik heb geen zin om te kijken hoe mensen het zichzelf onnodig ingewikkeld maken. Ik wens iedereen heel veel succes!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:39

ach idd. Ik vind dat ik af en toe wel patat mag, en ik mag ook gewoon volkoren brood. Als ik ga dieeten zoals dat hier staat word ik graatmager volgens mij.. Voor anderen zou het misschien wel goed werken. Maar ik merk nu al dat het snel gaat met de kilo's.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:41

Rose21 schreef:
Alternatief voor zoetstof is STEVIA! Andere tips zijn uiteraard groente en fruit maar ook quinoa, kikkererwten, boekweitpasta, Linzen, Rijstwafels (stijgt je bloedsuiker wel snel van), Lijnzaad, bakken in kokosolie of olijfolie (croma zit bijvoorbeeld al smaakverster in e621 krijg je honger van), Veel salades, avocado's, eieren, goji bessen, chia zaad... T is ff wennen maar de moeite waard kan ik je vertellen. In de basis op zoek gaan naar onbewerkte, liefst onverhitte producten. Geloof niet zo snel in 'geen kunstmatige zoet en smaakstoffen toegevoegd'. Knorr soep bijvoorbeeld bevat dat zeker wel alleen staat het ingredient onder een schuilnaam op de verpakking!

Onzin... dit is namelijk bij de Nederlandse wet verboden. Slogans als geclaimt op de verpakking moeten door de fabrikant nageleefd worden, en dit wordt streng gecontroleerd! Het mag bijvoorbeeld (volgensmij) light heten als het minimaal 33% minder vet is als een gewone variant. Misleidende kreten als bijvoorbeeld op de Chup A Chups, de lollies, waarop stond: bevat geen vet!! Mogen niet.. ook verboden bij de wet. Ik weet niet waar jij dat vandaan hebt, maar het is zeker niet waar... en dat bedoel ik echt niet vervelend

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:41

*Komt ook nog even om een hoekje kijken*
Ik heb ook al een tijdje niet gepost om dezelfde reden als Marije en de (vele) mi ongezond dietende mensen en mensen die alleen maar klagen dat het ze niet lukt.....

Veel succes iedereen!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:42

Ik eet gewoon alles wat ik mijn hele leven ook nog wil eten, alleen met varkensvlees en vette kazen kijk ik uit, omdat er ook gewoon een alternatief is.
En tsja volgens mij ben ik op de goede weg :=

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:43

Mootje schreef:
*Komt ook nog even om een hoekje kijken*
Ik heb ook al een tijdje niet gepost om dezelfde reden als Marije en de (vele) mi ongezond dietende mensen en mensen die alleen maar klagen dat het ze niet lukt.....

Veel succes iedereen!

Dat vind ik eigenlijk echt niet fair. Dat iemand het niet lukt kan verschillende redenen hebben. Mij is het ook 10 jaar niet gelukt om ook maar een kilo kwijt te raken, dus als ik me toen hier had gemeld en had gezegd dat het niet ging had je om mij weg gebleven?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:45

LynnDenise schreef:
Ik eet gewoon alles wat ik mijn hele leven ook nog wil eten, alleen met varkensvlees en vette kazen kijk ik uit, omdat er ook gewoon een alternatief is.
En tsja volgens mij ben ik op de goede weg :=

Is volgens mij dietiste ook de beste manier; anders moet je een dieet je hele leven volhouden.. en zo nadenken over eten.. dan beheerst t je hele leven al. Eten heeft mijn leven al genoeg beheerst/beinvloedt. Ik kijk gewoon uit wat ik eet, ook ik eet af en toe ongezond, drink genoeg water, sporten, en het heeft al gewerkt; 6 broekmaten minder!

Zweverig is ook niet mijn ding, dieten op die manier heb ik al eens geprobeerd en toen kwam ik ongeveer het 2voud aan.. no thnx..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:24

LynnDenise schreef:
Dat mag je vinden, ik snap dat het voor het koolhydraatarm dieet juist andersom werkt.

Wat ik ermee wilde zeggen is dat gevarierd eten door vrijwel elk dieet word aanbevolen. Op zijn tijd is patat echt niet slecht, vaak gooien wij de aardappelpartjes nog in de magnetron op de grillstand ipv in de frituur. In aardappels zitten goede vitamine en als je jezelf gewoon een gezond eetpatroon aanwent moet je aardappels niet mijden. En af en toe uit de frituur moet ook kunnen, zeker als je goed gevarierd wilt eten.

Maargoed, we kunnen erop los discuseren tot we een ons wegen, elke methode heeft zijn goede en slechte dingen.

Daarmee ben ik het eens :)
Af en toe iets slechts moet ook gewoon kunnen, je moet het tenslotte een leven lang vol kunnen houden en als je de dagen daaromheen weer een beetje erom denkt is er niks aan de hand.
Ging me even om het punt wat beter is, patat of frikandel.

pinuts

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:32

weetje, ik geloof gewoon dat als je elke dag sport en normaal eet.. dus niet overdreven veel tussendoortjes, maar best af en toe een keer een koekje, en koffie en thee met suiker en zo nu en dan wat lekkers dat het gewoon goed komt. Als je heel erg streng bent voor jezelf maar elke dag niks doet aan intensieve sport ben je nog niet gezond bezig

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:34

Oh sorry dan begreep ik je verkeerd.

Misschien is die frikandel zo slecht nog niet, maar ik vind als je patat eet, je ook een bewuste keuze moet maken als bijgerecht. Als je ziet hoeveel kcal en vet er in een frikandel zitten, dan kan je beter een kipsate nemen. Als je dat dan ook nog bewust wilt eten neem je de saus apart, dan kan je zelf bepalen hoeveel saus je neemt.

Dit is een beetje mijn methode, die ik niemand wil opleggen, maar vaak gaan mensen als ze een keer patat eten gelijk helemaal los met een aantal frikandellen of kaassoufleés. En met mijn post heb ik het misschien niet helemaal goed uitgelegd wat ik bedoelde, maar hopelijk verduidelijkt het wat met deze post :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:09

Voor velen is het ook levenslang, en levenslang nooit een misstap of uitglijder is onmogelijk.
Dus af en toe iets fouts vind ik niet zo raar, we moeten ook genieten van het leven en soms heb je een rare activiteit waarbij je alleen maar een snack kraam hebt. Het is het leven :) Ook in het koolhydraatarme topic maken we weleens een foute dag en het enige wat we dan zeggen is; ach als je er maar van hebt genoten! Ik vind het heel irritant als mensen dan gaan zeggen ''volgende keer moet je dat echt niet doen hoor".

Ik kijk een beetje waar de calorien vandaan komen, maar probeer als ik koolhydraten eet vetbewust te eten, en als je koolhydraatarm eet is vet weer niet zo'n probleem. Vet levert nu eenmaal meer kcal dan koolhydraten en eiwitten doen, en ik heb liever meer vet dan khd omdat mijn bloedsuikerspiegel nogal snel schommelt en ik dan zo snel weer wat eten wil. Vet en eiwit leveren lang een vol gevoel.
Ikzelf kom minder aan van een mexicano dan van patat. Grote oppervlakten zijn denk ik minder slecht, een patatje is maar klein en je eet er veel, en elk patatje is omgeven door olie. Een mexicano heeft dan al wat minder oppervlak. Ik zit alleen al snel vol, dus heb aan of een bakje patat of een mexicano al genoeg.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:57

Ik wil ook graag meer gaan bewegen. Ik doe helemaal niks aan sport ofzo. Ik wil nu gaan proberen minimaal 3x per week een paar buikspieroefeningen te doen. Ik krijg hier wel super zere buikspieren van. Kan dan haast niet goed lopen. Zou het ook goed zijn elke dag/om de dag een stukje te lopen? Hardlopen houd ik absoluut niet van...

Hoeveel water moet je eigenlijk elke dag binnenkrijgen? :)

Dit was trouwens mijn vandaag:

O: 4 halfbruine broodjes pindakaas
T: niks
M: 1 frikandelbroodje (jaja, heel slecht!) en 3 halfbruine broodjes met ham
T: niks
A: Ovenschotel (weet zo niet meer met welke groente, weet nog wel dat ik die groente niet lekker vond, maar de rest wel :) ) met een gehaktbal.

Goed zo? :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:01

Ik mis fruit en voldoende calcium. Daarnaast is het belangrijk tussendoortjes te nemen om je lichaam niet in de spaarstand te brengen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:06

Ik drink alleen water en thee en ga standaard voor de 2 liter :j Maar ik zorg dat ik sowieso 1.5e liter binnen krijg.
Waarom eet je trouwens geen tussendoortjes? Is dat bewust? :) Raad je aan om dat wel te doen. Onder andere om je stofwisseling aan de gang te houden. Je neemt ook vrij veel koolhydraten tot je. Is dat omdat je op dat moment echt honger hebt? Ik zou beginnen met te proberen om 1 broodje van je ontbijt en 1 broodje van je lunch te laten vallen en tussendoor fruit gaan eten, want die mis ik in je lijstje! Fruit, Groente en zuivel zijn toch wel een must wat mij betreft :j

Pindakaas is goed, maar ik zou het houden op 1 broodje want er zitten behoorlijk wat calorieën in. Wel weer veel gezonde vetten dus in zekere zin is het ook goed voor je, maar dus wel in beperkte mate :) Probeer verder te variëren in je beleg om zoveel mogelijk verschillende vitamines binnen te krijgen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:08

Lekkere dag voor mij vandaag trouwens! Van diverse mensen de vraag gekregen of ik was afgevallen dus ik liep de hele dag te stralen :D haha. Ik sta niet op de weegschaal trouwens, dat doe ik pas als ik zeker weet dat er aardig wat af is. Dit omdat ik weet dat afvallen anders een obsessie voor me wordt. Ik vind het belangrijk dat mijn eetpatroon gezond is omdat ik het inderdaad de rest van mijn leven vol moet houden :j

Vervolgens vond ik 2 euro op het station en heb ik mezelf getrakteerd op een vreselijk slecht triple chocolate cookie van de Albert Heijn. :9 Ik heb 'm voor de helft opgegeten en de rest thuis aan mijn zusje gegeven. Man wat heb ik daar van genoten! Dat was voor mij toch wel even de ultieme beloning en ik zit weer vol motivatie om zo door te gaan! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:09

Negerzoen schreef:
Lekkere dag voor mij vandaag trouwens! Van diverse mensen de vraag gekregen of ik was afgevallen dus ik liep de hele dag te stralen :D haha. Ik sta niet op de weegschaal trouwens, dat doe ik pas als ik zeker weet dat er aardig wat af is. Dit omdat ik weet dat afvallen anders een obsessie voor me wordt. Ik vind het belangrijk dat mijn eetpatroon gezond is omdat ik het inderdaad de rest van mijn leven vol moet houden :j

Vervolgens vond ik 2 euro op het station en heb ik mezelf getrakteerd op een vreselijk slecht triple chocolate cookie van de Albert Heijn. :9 Ik heb 'm voor de helft opgegeten en de rest thuis aan mijn zusje gegeven. Man wat heb ik daar van genoten! Dat was voor mij toch wel even de ultieme beloning en ik zit weer vol motivatie om zo door te gaan! :D

En zo hoort het!
Heb mezelf ook nooit gewogen, vorige week dus wel en oei wat stond ik te stralen :o
Helpt veel motiverend dan obsessief iedere dag wegen en superstreng dieeten.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:21

Ik weeg me iedere dag 3 keer ofzo :7

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:19

dat moet je niet doen.. je weegt smiddags toch weer anders dan soctends.. als je je al wil wegen doe dan 1 weegmoment per week

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:43

Negerzoen schreef:
Ik drink alleen water en thee en ga standaard voor de 2 liter :j Maar ik zorg dat ik sowieso 1.5e liter binnen krijg.
Waarom eet je trouwens geen tussendoortjes? Is dat bewust? :) Raad je aan om dat wel te doen. Onder andere om je stofwisseling aan de gang te houden. Je neemt ook vrij veel koolhydraten tot je. Is dat omdat je op dat moment echt honger hebt? Ik zou beginnen met te proberen om 1 broodje van je ontbijt en 1 broodje van je lunch te laten vallen en tussendoor fruit gaan eten, want die mis ik in je lijstje! Fruit, Groente en zuivel zijn toch wel een must wat mij betreft :j

Pindakaas is goed, maar ik zou het houden op 1 broodje want er zitten behoorlijk wat calorieën in. Wel weer veel gezonde vetten dus in zekere zin is het ook goed voor je, maar dus wel in beperkte mate :) Probeer verder te variëren in je beleg om zoveel mogelijk verschillende vitamines binnen te krijgen

Tussendoortjes heb ik 'smorgens geen tijd voor, want dan heb ik school. Heb vandaag trouwens wel 2 peren gehad hoor. Mijn moeder moet vaker fruit kopen. En dat heb ik haar vaak & duidelijk gezegd. Maar nogsteeds vind ik dat we weinig fruit hebben.

Brood vind ik heerlijk! Maar dit is niet zo gezond, of wel? Als ik brood eet en het smaakt me lekker, dan vreet ik ook echt wel door. Erg irrtant! Ik heb trouwens vaak een periode dat ik weinig eet, en ook vaak weer dat ik dikke vette vreetbuien heb. Bestaat er iets waardoor je iets minder van die vreetbuien hebt?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:48

Goed verspreid over de dag eten voorkomt vreetbuien.Dus drie maaltijden en twee momenten voor tussendoortjes per dag. Eventueel na het eten nog een klein tussendoortje als je echt nog trek hebt. Bijvoorbeeld een rijstewafel of een cracker.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:08

ELpatcho schreef:
Marije_jiplover schreef:
Ik geloof dat ik af ga haken uit dit topic.
Het wordt me nu allemaal te zweverig. Het eerste wat nu in mij opkomt, na de post van Dreamy is, pas op, het leven is dodelijk.

Alles wat je in je leven doet, zal op de een of andere manier wel slecht voor je zijn, maar ik ga er voor mezelf toch van uit dat ik via de dietiste niet alleen maar onzinverhalen te horen krijg.
Leven mag ook nog gewoon leuk blijven, hetzelfde geldt voor mij voor eten. Dat er stoffen in zitten die niet goed voor je zijn, soit, je moet uiteindelijk een keer ergens aan dood gaan.

Maar de kant die het topic nu opzwenkt, met waarschuwingen voor allerlei voedingsmiddelen, daar voel ik me niet meer bij thuis.
Alle afvallers, veel succes, hopelijk bereiken we allemaal ons streefgewicht!

Nou ik dacht net precies hetzelfde. Waar is de lol in het leven als je bij alles tot in de puntjes na gaat of er eventueel iets in zit wat slecht is. Jongens van brood is nog nooit iemand dood gegaan, doe me een lol zeg! En light producten zijn kankerverwekkend, geloof me dat is nog nooit bewezen anders lag het echt niet meer in de schappen. Pfff ik haak in ieder geval ook af. Ga mijn leven niet moeilijker maken dan het al is. Uiteraard mag iedereen doen waar die zich goed bij voelt maar ik heb geen zin om te kijken hoe mensen het zichzelf onnodig ingewikkeld maken. Ik wens iedereen heel veel succes!

Ik denk er ook zo over ... Jammer dat het zo moet gaan, vond dit juist een leuk topic!

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:12

Lous schreef:
Goed verspreid over de dag eten voorkomt vreetbuien.Dus drie maaltijden en twee momenten voor tussendoortjes per dag. Eventueel na het eten nog een klein tussendoortje als je echt nog trek hebt. Bijvoorbeeld een rijstewafel of een cracker.

Dat doe ik ook wel. Alleen het probleem is dat als ik weer iets lekkers tussendoor eet, ik meer wil... zo kom ik dus altijd aan die vreetbuien.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:13

De afgelopen dagen is het eten bij mij wat minder gegaan. Morgen even weer goed oppakken :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:22

Als je begint met anders eten moet je lichaam ook wennen aan je nieuwe eetpatroon. Het is dus echt ff doorbijten en niet toegeven aan vreetbuien.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:42

:( gisteren weer de chipszak gepakt, nu moet ik echt ophouden hoor :(
Zo nu ga ik ECHT weer beginnen voor de hele lijnperiode geen nut heeft gehad :P

Vanavond maar weer sportschool ingeplant, en ga gewoon vroeg slapen dan denk ik misschien niet aan eten :P

mijn lijstje vandaag:
O: 1 vezelrijk cracker met kaas
T: 1 vezelrijk cracker met honing
M: 3 vezelrijk crackers 2 met kaas 1 met pindakaas
T: 1 cracker met honing
A: Lasagne, waar veel paprika, ui en tomaat in zit (zelfgemaakt door me mams, dus wat de pot schaft) en een glas melk.

(ik lust geen fruit dus dat zal je missen, door de dag drink ik 1 liter water, 4 grote koppen thee en savonds weer halve liter water.)