Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:22

_Kiki_ schreef:
En dan kan ik ook nog aan alle cursussen mee doen (zonder extra te betalen), zwemmen, sqaushen en lid worden van verschillende sportverenigingen.

Studeer je in Nijmegen? In principe kan je dan volgens mij bij elke universitair sportcentrum een sportkaart kopen met korting (misschien maar 1 met korting), maar ik weet niet of er iets bij jou in de buurt is ;) En ach, die luxe is ook lekker toch.

Klopt helemaal, alleen ik woon zelf niet in Nijmegen maar in Apeldoorn. :P Vandaar dat ik geen sportkaart aanvraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:50

missfitness schreef:
Ja die zie ik ook. Het is soms meer een bijpraatuurtje (of kwartiertje := ) dan dat ze daadwerkelijk wat doen!
Maar ieder zijn ding. Ik kom er voor mezelf, lekker trainen, zweten, beulen, werken en je doel halen, daar gaat het om! :)

Wel irritant dat ze dat praatje op de toestellen houden. Ga dan ergens staan, denk ik dan. Ik moet menigmaal vragen of ze nog gebruik maken van het apparaat ja of nee. Ik heb zelf een Ipod mee en ben niet tot amper bereikbaar.

missfitness

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:59

Ik zeg het meestal wel hoor als ze niks staan te doen en ik er bij wil. Ze kijken je dan wel eens vreemd aan, maar gaan dan toch snel aan het werk op het apparaat. Sommige maken ook gewoon plaats en praten even hard verder op een ander apparaat haha

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:47

Bij krachttraining heb ik altijd mijn mp3 speler
Met cardio is het wisselend de ene keer tv de andere keer muziek of ik sta te babbelen
Maar dat heeft geen invloed op mijn bewegen
Loop gewoon stevig door ga niet lopen suffen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:49

_Kiki_ schreef:
Ik betaal 70,- per jaar en dan 1 keer een fitness-sleutel van 15,- Voordeel van student zijn :D

Ik ben vanmorgen geweest, was weer lekker :j Ben nu alleen een beetje ziekig, dus dat is jammer. Ik ben een uur tot 1,5 uur bezig, ligt er een beetje aan hoe druk het is.

Nou ik sport ook hier dus dit betaal ik ook :P

Jullie zien er allemaal lekker strak uit trouwens. Helaas, hier zijn de vetjes wat duidelijker zichtbaar, voornamelijk op mijn buik/heupen en benen. Maar ja. Ga morgen weer lekker sporten. Misschien ook wel wandelend naar de supermarkt. Hardlopen gaat hem begin deze week niet worden, want ik heb een grote blaar op mijn voet. Au!

Ik gebruik meestal gewoon mijn mp3-speler, vind het wel fijn met wat muziek. En ik kan ook niet te lang cardio doen, dat vind ik ook echt saai :P.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:52

Cardio is ook saai :j
Maar het is voor een goed doel zeg ik dan

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:55

Voor cardio moet idd wat afleiding/motivatie hebben en dat kan met een muziekje, tv kijken, maar afwisseling is ook belangrijk! Niet een half uur hetzelfde. Sneller, zwaarder op de loopband, interval, roeien of touwtje springen, enz. Hardlopen in de buitenlucht is nog veel beter. Frisse lucht, mooi weer en een muziekje op. Zet jou 10 mooiste muziekjes op de ipod of mp3 speler, dan heb je een half uur cardio te pakken!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:57

Ja klopt inderdaad is heerlijk gewoon een half uurtje of zo :)! En ik doe inderdaad max. 10 minuten hetzelfde apparaat met cardio.

Moet wel zeggen dat ik cardio fijn vind, ik voel me daarna altijd lekker wakker en fit.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:58

Ik kan helaas niet veel
Crosstrainer hou ik max 15 minuten vol
Loopband red ik wel een uur maar niet een uur voluit en rennen kan ik helemaal niet
Fietsen doe ik soms

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:59

Ik hou de crosstrainer ook echt niet langer dan een kwartier vol. Dat voel ik altijd best goed. Loopband vind ik altijd vrij geforceerd lopen op de een of andere manier. Fietsen vind ik wel prima te doen en dat doe ik ook regelmatig :) Roeien kan ik niet meer met mijn rug en ik geloof dat dat alle cardio apparaten zijn die er bij ons op de sportschool zijn :P

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:00

Dat heb ik ook! Je wordt er echt een stuk fitter van en het geeft mij altijd weer veel voldoening!
Maar in tegenstelling tot de meeste mensen hier vind ik cardio echt niet erg haha... Maarrrrr.. ik doe toch stiekem liever krachtraining haha..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:02

Ja mij geeft het ook voldoening. Heb komende dagen veel te leren en ik word dan vaak wat suf, maar als ik dan een half uurtje ga hardlopen heb ik daarna weer heel veel concentratie en gaat het leren weer veel beter :D Dus komende week zal het weer lekker veel sporten zijn. Of een rondje op de fiets, is ook altijd fijn!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:02

DDDMakkink schreef:
Ik kan helaas niet veel
Crosstrainer hou ik max 15 minuten vol
Loopband red ik wel een uur maar niet een uur voluit en rennen kan ik helemaal niet
Fietsen doe ik soms

Je kan toch wel beter worden in bepaalde onderdelen, ik bedoel langzaam opbouwen en uitbreiden. Niet te veel in één keer.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:04

Je doet ook krachttraining SSDesign?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:05

missfitness schreef:
Je doet ook krachttraining SSDesign?

Daar ben ik dankzij dit topic een beetje mee begonnen :). Met de nadruk op 'een beetje', want wil het niet te snel opbouwen. Maar eerst deed ik alleen maar cardio (dacht altijd dat dat goed was voor vetverbranding), maar door dit topic dus ook begonnen met kracht. Maar dat is nu dus nog niet zo veel. En ik ben helaas vorige week een weekje ziek geweest dus het zijn voor mij nog niet echt zware gewichten of zo :P

Enige wat ik daarvoor wel altijd al deed waren buikspieren, die vind ik wel erg belangrijk :) Maar de rest is nu dus ook aan de beurt :D

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:06

Ik heb dystrofie in mijn linker voet
En daardoor ook veel problemen met de rest van mijn lijf
Mijn gewricht in mijn linker enkel is ook vastgezet dus bewegen is moeilijk
En moet ik goed denken wat ik doe
Dat maskt sporten voor mij zwaar en moeilijk

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:07

SSDesign schreef:
Daar ben ik dankzij dit topic een beetje mee begonnen :). Met de nadruk op 'een beetje', want wil het niet te snel opbouwen. Maar eerst deed ik alleen maar cardio (dacht altijd dat dat goed was voor vetverbranding), maar door dit topic dus ook begonnen met kracht. Maar dat is nu dus nog niet zo veel. En ik ben helaas vorige week een weekje ziek geweest dus het zijn voor mij nog niet echt zware gewichten of zo :P

Enige wat ik daarvoor wel altijd al deed waren buikspieren, die vind ik wel erg belangrijk :) Maar de rest is nu dus ook aan de beurt :D

Klopt je moet beide doen voor een beter resultaat. Maar je hebt een mooi figuur hoor als ik de foto's in je profiel zie! Wat is je doel?
Leuk dat dit topic jou heeft geholpen!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:10

DDDMakkink schreef:
Ik heb dystrofie in mijn linker voet
En daardoor ook veel problemen met de rest van mijn lijf
Mijn gewricht in mijn linker enkel is ook vastgezet dus bewegen is moeilijk
En moet ik goed denken wat ik doe
Dat maskt sporten voor mij zwaar en moeilijk

Dat is vervelend, maar toch super fijn voor je dat je voldoende cardio op je eigen niveau kan doen!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:12

Ja moet wel hoor het gaat niet vanzelf die kilo's
Het valt niet altijd mee
Daarom hou ik het ook bij 5 dagen zou wel meer willen maar dat gaat gewoon niet

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:19

missfitness schreef:
SSDesign schreef:

Klopt je moet beide doen voor een beter resultaat. Maar je hebt een mooi figuur hoor als ik de foto's in je profiel zie! Wat is je doel?
Leuk dat dit topic jou heeft geholpen!

De meeste foto's in mijn profiel (van voltige, waar je mijn lichaam dus het beste kunt zien) zijn niet heel recent. Deze foto is van juni 2011, de rest is allemaal veel ouder. De foto's in het bovenste gedeelte zijn ook van afgelopen zomer. Ik ben helemaal niet te zwaar of zo, klopt. Maar toch merk ik dat de vetrollen iedere maand een beetje groter worden en dat wil ik dus niet. Ik wil me gewoon fit voelen en dus het liefste ook wat vet eraf, spieren erbij (vind spieren best mooi :o ). Hoeft overigens niet snel te gaan, maar het gaat er mij meer om dat ik dus wat ga 'opletten'.

En ja dit topic motiveert mij wel :D. Ik moet zeggen dat ik sinds 1,5 jaar een vriend heb die zelf nooit sport. En zijn familie ook niet. En dat motiveert ook totaal niet. In het weekend wil ik wel eens gaan hardlopen, maar dan word ik raar aangekeken. Terwijl sporten voor mij veel betekent (fit zijn). En dat demotiveert enorm. Maar door dit topic heb ik wel sneller de neiging om te zeggen van jongens, ik ga lekker toch hardlopen of iets anders doen aan sport, doei :P. Gisteravond ook. We hadden een feestje, 5km fietsen. Daar krijg ik hun echt niet mee naar toe op de fiets hoor, maar ik ben lekker eigenwijs zelf gewoon op de fiets gegaan :)! Heerlijk. En als je lekker wat sneller fietst dan 'normaal', voel je je daarna ook heerlijk fit.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:24

SSDesign schreef:
De meeste foto's in mijn profiel (van voltige, waar je mijn lichaam dus het beste kunt zien) zijn niet heel recent. Deze foto is van juni 2011, de rest is allemaal veel ouder. De foto's in het bovenste gedeelte zijn ook van afgelopen zomer. Ik ben helemaal niet te zwaar of zo, klopt. Maar toch merk ik dat de vetrollen iedere maand een beetje groter worden en dat wil ik dus niet. Ik wil me gewoon fit voelen en dus het liefste ook wat vet eraf, spieren erbij (vind spieren best mooi :o ). Hoeft overigens niet snel te gaan, maar het gaat er mij meer om dat ik dus wat ga 'opletten'.

En ja dit topic motiveert mij wel :D. Ik moet zeggen dat ik sinds 1,5 jaar een vriend heb die zelf nooit sport. En zijn familie ook niet. En dat motiveert ook totaal niet. In het weekend wil ik wel eens gaan hardlopen, maar dan word ik raar aangekeken. Terwijl sporten voor mij veel betekent (fit zijn). En dat demotiveert enorm. Maar door dit topic heb ik wel sneller de neiging om te zeggen van jongens, ik ga lekker toch hardlopen of iets anders doen aan sport, doei :P. Gisteravond ook. We hadden een feestje, 5km fietsen. Daar krijg ik hun echt niet mee naar toe op de fiets hoor, maar ik ben lekker eigenwijs zelf gewoon op de fiets gegaan :)! Heerlijk. En als je lekker wat sneller fietst dan 'normaal', voel je je daarna ook heerlijk fit.

Duidelijk verhaal. Ik denk dat je naar jezelf moet luisteren idd. Je weet zelf dat sporten gezond is en als iets wilt bereiken, je er iets voor moet doen. Dus idd op fiets ipv de auto of gewoon eens lekker hardlopen. Je doet het voor een goed doel!
Je doet de nodige cardio, voeg daar idd de nodige krachttraining bij. En idd spieren zijn mooi, dat vind ik ook en liever een spiertje te veel dan een vetje te veel!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:27

Maar je zegt een beetje krachttraining omdat je niet te snel wilt opbouwen. Ik snap dat je het moet opbouwen omdat je net begonnen bent, maar zo snel gaat dat niet hoor. Wij vrouwen kunnen ook best zwaar trainen want wij worden niet zomaar gespierd, daar komt zoveel bij kijken! Waar ben je bang voor?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:31

missfitness schreef:
SSDesign schreef:

Duidelijk verhaal. Ik denk dat je naar jezelf moet luisteren idd. Je weet zelf dat sporten gezond is en als iets wilt bereiken, je er iets voor moet doen. Dus idd op fiets ipv de auto of gewoon eens lekker hardlopen. Je doet het voor een goed doel!
Je doet de nodige cardio, voeg daar idd de nodige krachttraining bij. En idd spieren zijn mooi, dat vind ik ook en liever een spiertje te veel dan een vetje te veel!

:D :D :D

Ik moet ook wel zeggen dat sporten wel in mijn familie zit. Mijn vader heeft z'n eerste halve marathon gelopen toen hij een jaar of 18 was (daarvoor liep hij slechts 'korte' afstanden). Hij weet z'n tijden nog precies. Nu ruim 30 jaar later loopt hij nog steeds halve marathons :D En mijn moeder is een jaar of 10 geleden ook begonnen met 'Start to Run'. Ze heeft heel veel plezier gehad van dat programma. Ondanks dat ze astma heeft, heeft ze 1,5 jaar geleden ook voor het eerst een halve marathon gelopen (10-10-10, mooie datum dus, precies de dag dat ik mijn voltige ongeluk kreeg). Maar dat vind ik zo mooi, dat zij het ook heeft bereikt :D Dus dat motiveert ook wel heel erg. Eerst wilde ik ook gaan hardlopen. Maar ik merk dat dat echt te zwaar voor mij is, ook met rustig opbouwen. En ik vind het iets te saai.

Toen ben ik nog gaan roeien, maar dat was te zwaar voor mijn rug. Toen heb ik wat verschillende dingen gedaan. Dat ging ook wel goed, maar ik merkte dat ik liever mezelf richt op 2 dingen in plaats van iedere week wat anders. Dus nu wil ik dus graag gaan fitnessen en hardlopen (beetje combineren) :D

Oh en ik ben niet bang voor spieren. Helemaal niet ;). Maar ik bedoel met opbouwen niet gelijk een uur krachttraining met super zware gewichten :). Maar een beetje de overgang door er steeds een apparaat extra bij te pakken (al doe ik nu al bijna alle apparaten die geschikt zijn voor 'beginners', ben begonnen met een stuk of 5 apparaten en zo iedere keer dat ik ging 1 of 2 apparaten erbij). En dan nog niet te zwaar beginnen. Wel dat ik iets voel, maar ook weer niet te veel. De eerste keren heb ik overigens bij alle apparaten heel weinig gewicht gepakt, bewust, om even de beweging goed door te krijgen. Niet dat ik dadelijk fouten ga maken in de beweging! :) En uiteraard ook rustig opgebouwd met grondoefeningen, al vind ik die apparaten wel makkelijk werken :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:35

Weet iemand overigens waar je een matje of iets dergelijks kunt kopen om wat grondoefeningen te doen? :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:44

Je moet idd gaan opbouwen en je lichaam moet wennen aan andere bewegingen en vooral krachttraining. Bouw het op, doe wat goed voor is, maar probeer de grens wel te verleggen de komende tijd. Heb je ook begeleiding? Uit je verhaal merk ik op dat je bepaalde spieren sterker moet maken metname je rug.
Je hoeft ook niet gelijk aan super zware gewichten maar neem altijd een gewicht die je 10 of 12x kan liften. Ga je over de 10 heen, neem dan een zwaarder gewicht en zo bouw je het op.

Leuk te horen dat je plezier hebt in krachttraining!

Die matjes kan je bij een sportzaak kopen, ben je daar al eens geweest? Anders kunnen ze die ook voor je bestellen.

Heb je mijn buikspieroefeningen voor thuis ook gelezen? Zijn ook handig voor jou!