Lante schreef:Nu even wat anders nu we het over sociaal stelsel hebben e.d.; ik werk in zorg met nota bene: PGB contracten en... ik heb geen recht op WW als de PGB afgeschaft wordt, maar kom meteen in de bijstand, waar ik dan weer geen recht op heb, omdat ik samen woon met iemand met een vaste baan, ik bouw geen pensioen op, ik heb geen vakantiedagen, krijg geen toeslagen voor het werken in de weekenden, op feestdagen of 's nachts... Eigenlijk best raar he, als je nagaat...
Gelukkig heb ik erg dankbaar werk, mensen zijn echt blij met mij, super collega's die gemotiveerd zijn, dat maakt veel goed, maar toch blijf ik het raar vinden dat je uiteindelijk betaald wordt uit overheidsgeld en je dan maar erg weinig hebt aan ons o zo mooie sociale stelsel....
Dat is balen, maar kun je het wat meer uitleggen? Waarom heb jij geen recht op WW, maar kom je meteen in de bijstand? Naast dat je daar geen recht op hebt, omdat je samen woont met iemand met een baan? Heb je een 0 uren contract ofzo? En hoeveel uren werk je dan om dit zo te krijgen?
Het is dat ik nog een ex heb, die ons bijstaat, want anders...... Ik wil het niet eens weten.