Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:08

Ja maar dat gaat op een gegeven moment gewoon niet meer passen vrees ik...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:13

Jawel hoor, gewoon een maatje groter als anders :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:17

Iorrr schreef:

Ik.zou toch echt 3 maten groter nodig hebben hoor, minstens! Terwijl ik qua gewicht niet vel aangekomen ben.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:48

:wave: Even bijgelezen:

@ lovebonney: Wat vervelend. :(:) Hopelijk voel je je snel wat beter met de behandelingen van het ziekenhuis. En laat vriend maar zeuren. Die weet waarschijnlijk gewoon niet goed hoe hij hierop moet reageren.

@ beccy: fijn dat je vriend wat gedaan heeft met hetgeen wat je tegen hem hebt gezegd.

Haardiscussie (pag 33): Mijn kapper zijn toen de tijd ook gewoon dat het kon. Maar goed… ik vond het niet heel nodig, dus niet gedaan. Het blond van mijn vakantie groeit er vanzelf wel uit.

@ xxxmarexxx: gefeliciteerd. En welkom :wave:

@ thirthy: moeilijk hoor, om even een opvang te zoeken voor puppies. Wat voor zijn het? Maar niet bevallen kan natuurlijk ook niet. ;)

@ noviceh: beterschap met je dochtertje.

@ bootje: stuk zeep tegen kramp in kuiten, hoe werkt dat??? (zonder verpakking) Ik heb daar ook enorm last van, en moet dan snel gaan staan om van de kramp af te zijn.

@ 00peetje00: Welkom en gefeliciteerd. Jij hoeft ook nog maar even zie ik.

@ beccy: ik heb een schommelstoel gekocht voor de kinderkamer. Ik vond het ook gewoon erg leuk staan.

Roze wolk discussie: Ik was in het begin echt perplex, en elke keer als iemand gefeliciteerd zei, had ik zo iets waarvoor dan? Ik was echt freaked out. Ondanks dat ik er heel bewust voor gekozen had. Pas later in mijn zwangerschap begon ik het leuk te vinden. Ik heb echt heel gefascineerd naar de echo’s gekeken en ook naar mijn bewegende buikje.

Fijn dat er het één en ander over borstvoeding wordt verteld. Heb elke keer het idee, dat ze bij de bijeenkomsten alleen maar BV proberen te promoten. Ja ja… ik weet nu wel dat het goed is voor baby en moeder, maar kan er aub wat meer info uit. Het is fijn om te horen dat het soms echt wel pijn doet, etc etc. Dan kun je daar op voor bereiden. Ik ga het gewoon proberen en lukt het niet dan lukt het niet.

@ latnahc: gezien de tijd dat je in het ziekenhuis bent geweest, dan heb ik al gelijk het vermoeden dat het geen makkelijke bevalling is geweest. Gefeliciteerd met Emma. Ik ben benieuwd naar de foto's. :)

@ williejanne: Bij mij zagen mensen het ook heel lang niet. Toen ze het op een gegeven moment wel zagen, was het “owh.. over drie – vier maanden komt het zeker”, nee hoor al over twee. :+

@ noviceh: Ik zie nauwelijks buik. ;) Netjes hoor.

Ziekenhuisbevalling: Ik woon er vlaknaast, en toch gekozen voor ziekenhuisbevalling. Gewoon gevoelsmatig. Daarbij gooi die pijnstillers er maar in.

@ yel: mijn ouders hadden vroeger een dominante dalmatiër en dat beest kon absoluut niet met kinderen. Toen kwam ik. Op de 1 of andere manier veranderde er wat, en accepteerde de hond mij wel en beschermde me zelfs. Maw komt wel goed. 

We hebben de box dit weekend opgezet, en twee ballonnen in gelegd. De katten hebben nog niet op of om naar de box gekeken. Dus komt wel goed.

@ CarinaR: Verschrikkelijk! Heel veel sterkte. En zo jong nog……

@ teqil-mikey: Gefeliciteerd en welkom

Dat was het wel geloof ik. Afgelopen dagen druk geweest met afronden en overdragen op werk. Niet de hele dag, dat hield ik gewoon niet meer vol. De fysio heeft geholpen, alleen de dag zelf niet. Stond echt met waterige ogen op werk van de pijn. Nu heel veel last van harde buiken. Ik wist niet dat dat zo veel pijn kon doen. Warme douche helpt maar even.  Ik ben nu ook enorm duizelig en licht in mijn hoofd. Weet iemand waar dat mee te maken kan hebben?? Ik heb gewoon gegeten, ook al wat zoetigs op, maar het blijft. Vandaag heb ik gewoon een rustig dagje thuis, hopelijk helpt het.

Ons hondje is overigens erg lief, en zal geen problemen opleveren als de baby er is. Althans daar ga ik vanuit.

Even een vraagje. Hebben jullie in de laatste paar weken ook nog een echo gehad? Zo rond de 33 weken? Ik heb namelijk niets gehoord van mijn VK dat ik die ga krijgen, maar collega's hebben dat bijvoorbeeld wel gehad.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:54

latnahc2 schreef:
Nou ze is eindelijk geboren!!!
Vandaag 11-10-2011 om 02.45 uur emma michelle de boer!
Ik zal iedereen de deatails besparen behalve dat het erg heftig en lang was!
Ik zal gauw een foto plaatsen.
Ben net 3 uurtjes thuis dus ga u even uitrusten :o

gefeliciteerd met je dochter!! Kruip lekker je bedje in en rust goed uit. Toch een aanslag op je lijf zo een bevalling. Ben benieuwd naar een foto van jullie spruitje :-D

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:21

Kimbaie schreef:
Even een vraagje. Hebben jullie in de laatste paar weken ook nog een echo gehad? Zo rond de 33 weken? Ik heb namelijk niets gehoord van mijn VK dat ik die ga krijgen, maar collega's hebben dat bijvoorbeeld wel gehad.

Met 30 weken een groeiecho, die was hier standaard, en met 35 weken een vruchtwatermeting.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:38

ik heb met 31 weken groeiecho gehad. ze begonnen er over en moest toen nog een afspraak maken voor die zelfde week! daar deden ze int ziekenhuis gelukkig niet moeilijk over...

ik wil geen winterjas kopen! heb nu een vest van hem aan (die ik vorige maand voor zijn verjaardag heb gegeven :+ ) die gevoerd is met van dat dons. heerlijk warm en kan nog dicht! koop vriendje wel een nieuwe :o kan ik deze na de bevalling ook nog aan O:) zit zooo lekker!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:15

Nieuwe winterjas kopen is nu ook niet zo verstandig. De komende weken verandert er weer zoveel met het lichaam.

Hier door de APK. Bloeddruk was weer wat gedaald.
As. zondag 37 weken, dan ben ik echt over de veilige grens. Ik heb zin om dan flink te springen en te hupsen zodat die vliezen gaan breken of die weeën op gang gaan komen :+

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:56

odetteke schreef:
Iorrr schreef:

Ik.zou toch echt 3 maten groter nodig hebben hoor, minstens! Terwijl ik qua gewicht niet vel aangekomen ben.

Nee dat valt echt mee, die jassen vallen ontzetten ruim op de buik. Ik kan mijn gewone kleren allang niet meer aan en mijn paardenjas past nog gemakkelijk. Zit een elastiek onderin en die valt onder je buik.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:05

Meloen, Ik zie het zondag al helemaal voor me dat je je helemaal in de rondte loopt te hupsen :')

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:09

meloen! ze zeggen toch ook veel sexen? niet dat ik dat op dit moment leuk vind :+ mischien jij wel? haha :D op de springkussen? :):)

(krijg al buikpijn bij de gedachten haha)

trouwens ik droom steeds heeel vreemd! :') dat de baby heel hard trapt en bijna uit mijn buik scheurt dat vriendlief en ik hem steeds terug drukken _O- en pijn doet het ook nog! en ik maar zeggen dat hij er daar niet uit mag 8)7

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:16

Hihi Lisch wat een dromen heb jij zeg..
Ik kan me een droom nog heel erg goed herinneren, namelijk dat ik midden in de sneeuw en sneeuwbui aan het bevallen was in een mini rok en spaghetti top :brr: :')

Toen ik 39 weken was probeerde ik ook van alles om de bevalling op te wekken...

- Trap op en af rennen
- Springen op de springkussen
- Framblozenblad thee drinken
- Ananas eten
- Sexen

En wat had het allemaal opgeleverd?! Hilarische gezichten, maar geen bevalling daar moest ik bij geholpen worden bij 41 weken en 4 dagen :')

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:19

@Fiemo...wordt dus ook spannend voor jou..Leuk!
@Lovebonny hopelijk blijven je hypo's nu weg. Ben benieuwd wat ze gaan beslissen.
Meloen bijna 37 weken en gaat springen en hupsen haha..

@hier vandaag naar het verzekeringsbureau geweest voor alle papieren in orde te maken voor mijn uitkering. Alles is nu geregeld en dat lucht dan toch wel op.
Verder hier weinig nieuws. MOrgen de 12 weken echo dus ben erg benieuwd..

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:19

haha dat trap op en af rennen-springen. word voor mij helaas niet wat! :+ dat wil niet met mijn bekken :(
ja ik droom heel vaak vreemd maar deze heb ik nu al een dikke week steeds weer dus wou hem even delen ;) ik ga ff googlen naar een lijstje voor bevalling op gang brengen <<) je weer maar nooit he :+ haha

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:23

Lisch, bij een ieder ander werkt framblozenblad thee drinken weer wel, of het eten van de ananas schijf..

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:23

spannend spannend spannend ik ga nu vertrekken voor mijn 20 weken echo! fijne dag dames en tot straks :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:26

Succes ;)

teqil_mikey schreef:
spannend spannend spannend ik ga nu vertrekken voor mijn 20 weken echo! fijne dag dames en tot straks :D

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:30

hier komt die _O-

1-Drinken bitter Lemon / tonic
2-Lig je hoogzwanger in je bed naar volle maan te kijken, dan beginnen spoedig de eerste weeën. Er wordt beweerd dat er over het algemeen veel kinderen worden geboren met volle maan.
3-Eet scherpe dingen, bijvoorbeeld spaanse pepers
4-Neem wonderolie in (te koop bij de apotheek). Door de buikkrampen die je hiervan krijgt, kan ook je baarmoeder zich gaan samentrekken. Hierdoor kunnen weeën ontstaan.
5-Beweeg veel, in het bijzonder lopen en traplopen worden geadviseerd. Bewegen is sowieso goed voor je doorbloeding en de afvoer van overtollig vocht. Daarnaast zou de zwaartekracht een positief effect hebben op het indalen van je kindje.
6-Een stevige vrijpartij wordt wel beschouwd als hét middel om je bevalling op te wekken. In het sperma van de man zit het hormoon prostaglandine. Dit hormoon zorgt ervoor dat je baarmoederhals zachter en soepeler wordt. Verder trekt je baarmoeder samen door jouw orgasme, waardoor weeën kunnen ontstaan
7-In je voeten en handen zitten bepaalde drukpunten die weeën kunnen opwekken of versterken. Door deze drukpunten te stimuleren door middel van een massage zou je je bevalling kunnen bespoedigen
8- frambozenbladthee(peulenthee scheint ook te helpen) een goed middel om de baarmoeder te verweken

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:31

teqil_mikey schreef:

spannend! veel plezier! :j

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:35

Teqil_MIkey succes..en ben benieuwd..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:37

Bitter lemon/tonic heb ik ook geprobeerd maar echt dat is zulk vies spul bah na een slok hoefde ik niet meer kreeg er alleen maar heftige maagzuur van.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:38

bitter lemon vind ik normaal wel lekker maar idd heb ook veel last van maagzuur! dat ik het nu niet hoef!

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:45

Die wonderolie zou ik niet aanraden. Weet nog goed van mijn opleiding dat dat heel erg afgeraden werd ivm verhoogde kans op meconiaal vruchtwater...(ben van opleiding verloskundige, maar werk als operatieassistent ivm geen werk als VK hier in de regio)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:01

beccy schreef:
meconiaal vruchtwater...

Lees: kind die in het vruchtwater poept.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:07

Nou, heb weer tig pagina's bijgelezen hoor! Maar niet alles onthouden...

Latnac: gefeliciteerd met jullie dochtertje! Mooie naam! Geniet lekker van haar en elkaar en laat je maar lekker verwennen.
Carina: sterkte.
Teqil: Welkom, gefeliciteerd en hopelijk een goede echo!

Verder nog iets gelezen over honden, wij hebben een Weimaraner die gelukkig al zijn eerste jaar met kleine kindjes was opgegroeid voor hij bij ons kwam. Toen de oudste was geboren heeft de kraamhulp een doek waar de baby mee was afgedroogd in zijn bench gelegd zodat hij haar kon ruiken en later zijn we met z'n drietjes naar beneden gegaan en hebben hem even laten snuffelen en toen was het goed. Verder hebben we de kraamvisite gevraagd om hem ook even aan te halen en hem niet compleet te negeren en alle aandacht naar de baby te laten gaan zodat hij niet jaloers zou worden. En natuurlijk gewoon zijn aandacht en beweging blijven geven. Nooit problemen gehad hier. Ik weet dat je altijd op moet passen, maar had me geen lievere gezinshond kunnen wensen.

Wbt pijnstilling: hier niet nodig geweest. Ik hoop dan ook dat ik weer thuis mag bevallen, het was de eerste keer goed te doen zonder, hopelijk deze keer ook!

Nou, fijne dag allemaal, en niet teveel pagina's bijkletsen hoor!