Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:20

Dat stiekum roken in de schuur heb ik ook eens gedaan,toen zouden we samen stoppen met roken,maar ik rookte dus stiekum.Achteraf ook dom,ik zat gewoon mezelf voor de gek te houden toen.
Ik denk nu constant aan de voordelen als ik stop.
Het moeilijkste is het na het eten en vooral s'morgens bij de eerste kop koffie!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:25

Ik ga ook stoppen!
Ik word de 22e gebeld, kon niet via de HA dus moest via Stivoro want ik wil wel iets van een hulpmiddel omdat ik nu zonder werk ben en dus thuiszit en dan sneller een shaggie opsteek dan als ik werk!
Ben ooit 3 jaar gestopt geweest na een ziekenhuisopname waarbij ik negen dagen op bed moest blijven en dat niet meer roken was toen ik weer thuiskwam een makkie maar ik ben toch erg bang dat ik het nu een stuk moeilijker ga krijgen.
Dus misschien iets van pleisters oid?
Heb al hete snoepjes en Pottertjes in huis dus ben er klaar voor!!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:26

Het enige wat ik hoor van pleisters in dit topic is dat iedereen er doodziek van word. Of je daar dan beter van word?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:30

Mijn vriend is 10 jaar geleden gestopt en die neemt ook af en toe eens een peukie hoor. Alleen nooit thuis terwijl ik vrolijk thuis zat te paffen.

Ik zei een half jaar geleden... nieuw huisje dus hier wordt niet gerookt. Ja ja zat gewoon vrolijk te paffen hoor.

Mijn probleem momentje is na het eten, in de ochtend zat ik altijd even achter de pc en dan lekker doorpaffen maar ik merk dat het zo'n gewoonte is.... en nu ga ik in de ochtend ook niet achter de pc zitten.

Ik hoop zo dat ik het volhoud tot nu toe met die pillen vind ik het ideaal... eigenlijk weining afkickverschijnselen

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:35

Citaat:
Het enige wat ik hoor van pleisters in dit topic is dat iedereen er doodziek van word. Of je daar dan beter van word?

Nee hoor, mij gaf het best rust.
Ik werd pas ziek toen ze zo'n pleister plakten terwijl ik nog niet ontbeten had, dus niet op nuchtere maag plakken.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:15

EllenB schreef:
Ik heb het opgegeven. Heb wel een afspraak met een coach gemaakt en met haar wil ik dit varkentje zeker gaan wassen. Mss vraag je je af Waarom coach? Ik ben een HSP en het schijnt dat het dan uberlastig is om te stoppen. Heb nu iemand gevonden die hier veel ervaring mee heeft, dus wie weet...

Goed dat je hulp hebt ingeschakeld, ik hoop dat het lukt :j !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:39

Tot nu toe nog steeds nix gerookt,het word wel moeilijker hoor.
Op de wei was de gewoonte af en toe een peukje te roken,maar ik had nix,dus nix roken.
Ik móet doorzetten en dat stemmetje dat steeds zegt: wat je jezelf toch aan? [dat ik het zo moeilijk heb]moet oprotten.
Op naar dag 2,[hoop ik].

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:06

Mag ik even komen zeuren!
Ik wil een sigaret |o
Argh, wordt gek van mezelf! _-:(

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:08

Heeft iemand ervaring met die pillen, Champix of hoe heet het?
Ik kan het namelijk vergoed krijgen maar heb er geen ervaring mee!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:47

Ik moest vanmiddag naar de Gamma,staat daar een reuze grote asbak vól met peuken.
Ik heb er even naar staan kijken,maar heb de verleiding toch weerstaan,heb er niet 1 gepakt.
Ik heb nu zo'n zin in 1 trekje,pff moeilijk hoor.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:47

Goedzo gohya! :D

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:54

Hi, hi, zou je een peuk uit zo'n bak vissen dan? Getver! Ik snap dat de nood hoog kan zijn, maar er zijn grenzen :-)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:53

chanicha, ik gebruik de Champix en kom lachend de dagen door.
Ben ruim 2 weken geleden begonnen met de pillen en dan moet je een stopdag voor jezelf plannen voor mij was dat dus afgelopen maandag en dan stop je dus gewoon.
Ik merkte dat ik de 2e week al tegen het roken aan zat te hikken, echt smerig.. je proefde niets gewoon bleghhhhhh .
Dus stoppen was best okay. maandagavond even de verleiding maar na 1 haaltje van de peuk vond ik het zooooooooo vreselijk smerig dat ik er geen meer heb aangeraakt.
Ik heb er ook geen behoefte aan terwijl ik toch op ruim 1 pakje per dag zat.

Ik raad iedereen het aan als je het vergoed kan krijgen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:47

EllenB schreef:
Hi, hi, zou je een peuk uit zo'n bak vissen dan? Getver! Ik snap dat de nood hoog kan zijn, maar er zijn grenzen :-)

Ik weet dat het erg is en vies,maar, Ja ik zou er eentje uit de bak pakken hoor.
Ik zou ze zelfs van de straat oprapen,zo erg is het soms bij mij.[smerig he].
Ik heb gister in totaal [alle stukjes peuk bij elkaar] 2 sigaretten gerookt en vanmorgen bij de eerste koffie 1 kwart peuk.NU stop ik er weer mee,heb hier ook nix meer liggen.
Mén wat is het moeilijk zeg.

@Mando
Moet vanmiddag toch naar de H.A. voor me keelontsteking [?] zal het er eens over hebben over die pillen.Ik heb er meer goede verhalen over gehoord.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:59

Ohhh Mando maar dan ga ik voor de Champix!!
Ik ben geen zeurpiet maar merk wel dat ik, nu ik thuiszit, veel meer rook dan als ik werk!
Ik kon op mijn werk makkelijk een ochtend zonder als we vergaderingen hadden enzo maar ik wordt lichtelijk gefrustreerd van thuiszitten dus vandaar!

Ben wel benieuwd voor de 22e, hoop alleen niet dat het van die geitenwollensokken zijn die bellen want daar kan ik dus hélemaal niet tegen hihihi!!!!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:17

Nogmaals :P kauwgom te koop voor een prikkie hahaha . ik ben nu inmiddels alweer 9 weken rook vrij, bevalt me prima maar ik mis soms nog wel een peuk hoor, zeker nu ik weer wat meer stress heb

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:28

Ik wil de Champix gaan proberen,ik heb de kauwgom al geprobeerd net als de pleisters [op beide armen 1],de druppels voor op je tong,en de nicotine inhaler en Reikie. Niets van dit alles heeft geholpen,dus nu de pillen maar proberen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:41

Ik ben erg blij met de pillen hoor.

Ik wilde eigenlijk het onder hypnose doen, die vent zit in Spanje en was al een keer naar Nederland gekomen voor een sessie maar dat was precies in onze verhuizing (niet handig) en Lisa die dat regelde is ook nu al vanaf april rookvrij.
Dus ik dacht.. nou ben toch in Spanje dan ga ik naar hem toe maar helaas was hij in Ierland in die week dus dat was erg jammer.

Heb nog zitten denken om hem naar NL te halen voor een sessie en dan met meer mensen die willen stoppen met roken maar daar is ook niets van gekomen.
Hij was toen iets van 100 euro ....

Nouja de pillen doen ook hun werk ik denk er maar niet over na, ik vind het wel rust geven dat ik niet stress als ik weg ga.. " heb ik mijn sigaretten bij me... oliebol.. aansteker leeg... ahhhhhh ik heb nog maar 3 sigaretten in mijn pakje zitten en ik ben vergeten te halen en dat ga ik niet redden voor vanavond (als ik dus al thuis ben)(en in the middle of nowhere woon) dus dan ga ik maar vroeg naar bed dan heb ik nog 3 sigaretten voor morgenochtend als ik wakker wordt."

Ben zo blij dat ik de stap genomen heb..... dus meiden... als IK als kettingrookster het kan dan moet het jullie ook lukken.

Peuken uit de asbak halen.. gatverdergatver.. lekker als iemand net een koortslip heeft.. of van zo'n oud vies mannetje die eraan heeft lopen lurken of iemand met aids waar jij het bestaan niet vanaf weet....
*rillingen lopen al over mijn rug*...
Neeeeeeee Hoever kan je zakken en hoe diep wil je zakken voor een peuk.. dan zou ik toch de eer aan mezelf houden hoor... dan maar een snoepje ipv de rotzooi van een anders.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:30

Mmmm net mijn broodje op en heb eigenlijk trek in een peuk..
Uhh wat zal ik eens gaan doen.... bordje afwassen, fruit pakken uit de bak en dan maar weer eens aan het werk.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:48

Wat zijn we met z'n allen goed bezig! :D

Ik ga dit weekend voor t eerst weer op stap en daar zie ik wel tegen op. Met een drankje erbik is de verleiding om te roken zoveel groter en helaas mag je bij ons overal weer binnen roken, plus het meerendeel van mijn vrienden rookt.. Dus ik ben benieuwd.. :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:30

Extra pakje kauwgom meenemen Sentido.
;-)

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:30

vandaag is de 4e dag dat ik gestopt ben met roken :)
Moet zeggen dat het me minder moeite kost als ik had gedacht.
Ik rookte eerst n pakje per dag, of 3 pakjes shag per week.
Reden dat ik gestopt ben is omdat ik als ik smorgens opsta gewoon zo'n ranzige smaak in mn mond heb en ook echt zo'n rokershoestje begin te krijgen.... ben pas 24:S
+ dat het natuurlijk ongezond en duur is.

Ben ook begonnen met hardlopen, samen met mn broertje en drink minder cola e.d.
Ben ik ff gezond bezig he :D

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:43

Goed bezig Quinette! :D

En ja dat extra pakje kauwgum gaat wel mee ja :=

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:11

Dat word idd wel n uitdaging om weer uit te gaan.
Voor jaren terug zelf in die valkuil gevallen met carnaval, nadat ik al 2 maanden gestopt was.

Succes ermee sentido, en niet vergeten gewoon lol te maken;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:23

Ik heb gefaald! ik rook weer,niet veel maar toch.
Ik geef niet op,ik blijf proberen.Zodra ik die Champix pillen heb lukt het miss. wel?