Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:41

Gefeliciteerd MightyJoe en Maris! :D

Om de paar minuten wandelen is echt niet saai en de beste manier om je spieren te laten wennen aan het lopen.
Als je met een conditie van 0,0 gelijk met 5 min rennen begint houdt je dat ten eerste niet vol en ten tweede is dat heel slecht voor je spieren.

De lessen zijn inderdaad gewoon met muziek.
Ze moedigt je tussendoor ook nog aan en als de stukjes langer worden, laat ze je weten hoe lang je nog moet.
Het bevalt mij erg goed, alhoewel ik gister de laatste 7 min zonder gelopen heb aangezien mijn batterij leeg was :')

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:43

MightyJoe schreef:
Ik heb al 2 week niet hardgelopen en ik ben geeindigd bij les 14. Zal ik die nog een keer doen of morgen gewoon les 15 doen?

Ik zou 14 nog een keer over doen!

Gefeliciteerd trouwens!!

&

Maris ook gefeliciteerd!!

Zack

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:45

@Moonfish
Is niet saai hoor, die minuut lopen heb je op een gegeven moment wel nodig :P

Maar als je 2x5 doet bijv. ren je dan ook echt 5 min achterelkaar?

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:02

Pff, ik heb net les 18 gedaan, maar kwam niet vooruit. Zoonlief was ook aan het klagen dat ie zo moe was, dus we zijn halverwege maar afgehaakt. Balen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:03

Dan ren ik inderdaad 5 min achter elkaar.
Nu vandaag hoop ik toch wel 30 achter elkaar te lopen in een fijn tempo.
En dan loop ik er rustig nog 30 voor mijn gevoel.

Wandelen vind ik altijd maar erg saai, ik loop liever door.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:17

Dus dan loop je 2x5 maar wat voor pauze dan ertussen? of geen?

Hihih nou ik ben blij dat ik mag wandelen tussendoor O:)
Pff niet normaal hoe zwaar op een gegeven moment.

Ik neem vandaag ff rustdag ivm mn scheen... :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:37

Dan liep ik 5 minuten, 2 min wandelen en dan weer 5 min lopen.
Maar dat heb ik snel geschrapt, nu dus 30 min zonder wandelen.

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:38

Ik ben ook altijd blij als ik een minuutje mag wandelen! :D Zou niet weten waarom het saaier zou zijn dan aan een stuk door rennen.

Ik heb vandaag na 3 weken nog eens gerend, 22 minuten en 3,5 km. Niet erg snel, maar ben al blij dat ik het uitgelopen heb. Was al behoorlijk warm vanmorgen.

MightyJoe en Maris gefeliciteerd!! *\o/*

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:35

Dankjullie! :D
Vandaag toch maar niet lopen.. heb last van mijn enkel. En als ik ga lopen vererger ik het alleen maar denk ik..
Ik vind dat wandelen tussendoor ook echt fijn _O- ik kijk daar echt naar uit :o

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:16

Ik heb zondag les 9 gelopen en een klein misstapje gemaakt, gevolg: lichte pijn aan de bovenkant van mijn voet die soms een beetje doortrekt naar het scheenbeen. Kent iemand dit en wat denken jullie dat ik moet doen? Gisteren en vandaag rustdag, morgen zou ik aan les 10 'moeten' beginnen. Vanavond ga ik paardrijden, als dat meevalt denk ik morgen toch gewoon te proberen, moest het niet gaan stop ik wel :-)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:28

Gefeliciteerd Mighty_oe en Mariss!
En succes met je enkel, MightyJoe!

Moonfish: Misschien dat jij al een betere conditie hebt van jezelf dan -laat ik voor mezelf spreken :D- ik.. Ik als stoomboot en een niet zo erg gezonde levensstijl (hou van een wijntje, hou van lekker eten, hou van restaurantjes en een Maccie zo af en toe tussendoor vind ik ook heeeelemaal niet erg) kon de eerste keer echt niet meer dan 100m lopen. Denk dat dat zo een minuutje was, ik rende toen nog niet met schema, dus weet het niet precies.

Ik vind dat schema persoonlijk wel fijn, maar doe het eigenlijk maar af en toe. We hebben 3 verschillende routes hier aangelegd en meestal met het inwandelen besluiten we welke we gaan doen. En laat dat nou net nooit overeenkomen met de km's die je nodig hebt voor de lessen van Evy :+. Ik vind zelf de sportschool echt retesaai, laat mij maar lekker met of zonder muziekje en/of een kletspraatje door het bos of duinen gaan :).

MootjeK: Ren jij altijd met je zoontje of komt dat nu toevallig uit omdat het zomervakantie is? Wel stoer hoor, kost extra energie lijkt me :).

Ik verga echt van de spierpijn :+. Gister wéér het rondje van 7.5 km gelopen. Toch maar even wachten voordat ik dat weer 2 keer achter elkaar doe :') . Wie zei ook al weer dat je niets voelt aan je spieren ;)!? Nu gelukkig even 2 rustdagen, want donderdag gaan Maris en ik écht aan de bak :=. Eens kijken hoever we komen zonder pauzes op een rondje van 5.0 km en daarna nog even helpen 400 balen hooi op stal naar binnen sjouwen.. Volgens mij voel ik aan m'n water dat ik donderdag ziek ben ;)!

Ik zou het inderdaad effe aankijken, x__Laura! Je lichaam geeft het het beste aan!

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:03

Wat is iedereen goed bezig. Ik ben zo trots op mezelf. Ik had gister helemaal geen zin om te lopen maar toch maar gegaan. Heb ik 4x 3 minuten gelopen. De laatste x lukte 5x2 min met moeite. En nu gewoon 3 min.
Ik heb na het lopen onwijze spierpijn maar de volgende dag niet. Loop ik wel gemiddeld 10 minuten uit. Kan dat daar aan liggen?
Ik moet trouwens zeggen dat ik altijd moet stoppen door de pijn in mijn benen want qua ademhaling kan ik best meer. Al hijg ik wel maar niet overdreven. Gaat die pijn in je benen op den duur weg? Of blijft dat iets waar je je doorheen moet vechten?
Groetjes s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:07

Ik heb ook altijd meer last van de "pijn" in mijn benen dan mijn ademhaling.
Het is niet echt pijn, maar ik voel mijn onderbenen gewoon.

10 min uitlopen vind ik wel veel als ik kijk naar wat je loopt.
Ik loop meestal 2-3 min max uit en ik ren nu stukjes van 5 - 7 min.

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:30

Qua rondje komt het toevallig zo uit dat ik 10 min uitloop. Maar vraag me af of dat er mee te maken heeft dat ik nooit spierpijn heb?

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:02

x__laura schreef:
Ik heb zondag les 9 gelopen en een klein misstapje gemaakt, gevolg: lichte pijn aan de bovenkant van mijn voet die soms een beetje doortrekt naar het scheenbeen. Kent iemand dit en wat denken jullie dat ik moet doen? Gisteren en vandaag rustdag, morgen zou ik aan les 10 'moeten' beginnen. Vanavond ga ik paardrijden, als dat meevalt denk ik morgen toch gewoon te proberen, moest het niet gaan stop ik wel :-)

Ik herken het een beetje, alleen dan andersom. Bij mij is het dan vaak mijn knie, en dan trekt het door naar mijn scheenbeen. Het gaat na rust wel weer over, dus ik gooi het maar op dat mijn lijf nog moet wennen aan het lopen...

Ik loop normaal niet met mijn zoontje Yv_, maar vanwege de vakantie 'moet' ik nu wel. En het is ook wel gezellig. Maar het is idd wel zwaarder. Hij kletst de oren van mijn hoofd en verwacht dan toch een antwoord terug en ik moet ook nog uitkijken dat ik niet overhoop gereden word. :') Aan de andere kant breekt het de lange stukken wel, zeker als de muziek erg saai is, is het wel leuk om op dat kwebbelende ventje te focussen. :)

Dat met die ademhaling/pijn in de benen heb ik precies andersom. Als ik moet stoppen, dan is het omdat ik gewoon helemaal mijn ritme met ademhalen kwijt ben en nauwelijks lucht meer krijg. Het herstelt wel erg snel, binnen een halve minuut heb ik vaak het gevoel dat ik weer door kan.
Spierpijn heb ik ook eigenlijk nooit, maar ik loop ook erg lang uit. Hangt een beetje van mijn rondje af, maar soms wandel ik tegen de 10 minuten, aan het eind.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:51

Hellup, ik ben de banketstaaf. ^)

Vandaag weer fysio gehad en weer mijn rug vast, nu had meneer het geniale idee om te gaan hellinglopen. :=
Omdat je met normaal lopen meer je rug als schokdemper gebruikt, en met hellinglopen je knietjes. B-)
En nog een toevoeging aan het geheel: ''En oja, dan heb je ook nog eens het idee dat je weer wat doet.'' }>
Heeerlijk, maargoed als dat beter is voor mijn rug gaan we maar hellinglopen..

Morgen voor het eerst, ik ben benieuwd hoe dat bevalt... Ik voel nu al mijn bilspieren zitten geloof ik. }:0

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:06

Zo en wie is er zo stoer geweest om in de regen te lopen ;)?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:24

Ben net voor de regen gegaan. :+

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:30

@ Marcella super goed van jou :)
Ik heb wel net in de regen paard gereden maar hield het na een half uurtje wel voor gezien.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:57

Yv_ schreef:

Ikke niet! ( behalve dan pown terug naar t land brengen haha )
Vandaag rust ivm scheenbeen.

@ moonfish
Zoo pittig!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:02

Goed bezig allemaal! Ik heb gister weer 5km binnen het half uur gedaan, heb nog nooit zo'n rood hoofd gehad volgens mij :D

Yv_ schreef:

In de regen lopen vind ik heeeerlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:53

Ik vind in de regen lopen ook echt lekker :D
Je blijft zo lekker koel.

Thuis een handdoek klaar leggen en onder de douche springen, heerlijk!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:39

Nou ik ga het vanavond ook proberen :P

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:18

Ik moet nu de paarden doen in de regen, dat vind ik dan weer iets minder :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:32

Zo hé, net terug van de sportschool en voor het eerst met helling gelopen.
Binnen 5 minuten kon ik bekant aan het zuurstof.
Nu ben ik gisteren bij de fysio geweest en dan kan ik nooit lekker sporten, maar 5 minuten! :')