Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alwiene schreef:Dat is duidelijk niet genoeg. Ze heeft een Schengen verklaring nodig
dwaallicht schreef:Ja en bovendien, als iemand niet op ritalin reageert dan zijn er ook nog andere medicijnen die je kan gebruiken, zoals dexamfetamine. Het experimenteren met die placebo's vond ik ook een raar verhaal, hoe kun je nu goed instellen op de medicijnen op zo'n manier? En wanneer iemand depressief is mag diegene zeker geen ritalin, (contra-indicatie) omdat mensen daar zelfmoordneigingen van kunnen krijgen. Ik zou bijna zeggen, zoek een andere psychiater...
dwaallicht schreef:Ja en bovendien, als iemand niet op ritalin reageert dan zijn er ook nog andere medicijnen die je kan gebruiken, zoals dexamfetamine. Het experimenteren met die placebo's vond ik ook een raar verhaal, hoe kun je nu goed instellen op de medicijnen op zo'n manier? En wanneer iemand depressief is mag diegene zeker geen ritalin, (contra-indicatie) omdat mensen daar zelfmoordneigingen van kunnen krijgen. Ik zou bijna zeggen, zoek een andere psychiater...
Suzanne_J schreef:Ik ben doorverwezen via de huisarts naar het GGZ, die mij zullen bellen om een afspraak te maken. Dan word ik getest voor ADD, en ook voor ADHD.
Ook moet ik volgende week bloed laten prikken om zeker te zijn dat ik gaan tekorten heb ofzo.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal verder loopt.
Ann_moi schreef:Wat ontzettend vreemd zeg Jolien! En ook wel balen dat ze het niet even goed hebben doorgegeven. Ik hoop iig dat het snel beter met je gaat en je de boel onder controle krijgt.U can do it!
![]()
Bloed prikken zit vaak wel in de standaard procedure bij de aanvraag voor medicatie. Ze kijken namelijk ook even naar je schildklier, want als die te snel werkt kan dat risico geven bij gebruik van ritalin. Ook kan een B12 tekort ook zorgen voor concentratieproblemen enz. dus in dat opzicht is het wel handig dat er ook een bloed onderzoek wordt gedaan.
Rebounds kunnen voorkomen wanneer de medicijnen uitwerken. Gaat vaak in combinatie met lichte tot ernstige hoofdpijn, en volgens mijn psych komt het het vaakst voor wanneer je nog een te lage dosis gebruikt.