Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alwiene schreef:Dat is duidelijk niet genoeg. Ze heeft een Schengen verklaring nodig
Maar even goed uitzoeken dus, misschien heb ik wel veel geluk gehad.
dwaallicht schreef:Ja en bovendien, als iemand niet op ritalin reageert dan zijn er ook nog andere medicijnen die je kan gebruiken, zoals dexamfetamine. Het experimenteren met die placebo's vond ik ook een raar verhaal, hoe kun je nu goed instellen op de medicijnen op zo'n manier? En wanneer iemand depressief is mag diegene zeker geen ritalin, (contra-indicatie) omdat mensen daar zelfmoordneigingen van kunnen krijgen. Ik zou bijna zeggen, zoek een andere psychiater...
dwaallicht schreef:Ja en bovendien, als iemand niet op ritalin reageert dan zijn er ook nog andere medicijnen die je kan gebruiken, zoals dexamfetamine. Het experimenteren met die placebo's vond ik ook een raar verhaal, hoe kun je nu goed instellen op de medicijnen op zo'n manier? En wanneer iemand depressief is mag diegene zeker geen ritalin, (contra-indicatie) omdat mensen daar zelfmoordneigingen van kunnen krijgen. Ik zou bijna zeggen, zoek een andere psychiater...
Suzanne_J schreef:Ik ben doorverwezen via de huisarts naar het GGZ, die mij zullen bellen om een afspraak te maken. Dan word ik getest voor ADD, en ook voor ADHD.
Ook moet ik volgende week bloed laten prikken om zeker te zijn dat ik gaan tekorten heb ofzo.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal verder loopt.
U can do it!
Topic zakt een beetje weg naar onder, hoop dat dat betekent dat het goed gaat en geen behoefte is je verhaal kwijt te kunnen aan 'lotgenoten'.
) en 1 keer per week of 2 weken een afspraak met iets van een mentor ofzo om te kijken of alles volgens plan gaat. Ook ga ik als ik mag blijven meedoen met een studievoortgang-groep, dat houd in dat je 35 uur per week studeert, met een groepje, en elkaar ook in de gaten houdt en motiveert. Vooral die laatste twee zijn voor mij belangrijk omdat ik dan een beetje op de huid gezeten wordt en er niet te makkelijk met de pet naar kan gooien.
Maar toch reageer ik even
Bij mij gaat t erg slecht, paniekaanvallen komen door de oxazepam heen. Beetje poedersuiker. Nog 1,5 week, dan kan ik de observatie in, lekker kleien, knutselen, muziek maken en toneelstukjes spelen
Ann_moi schreef:Wat ontzettend vreemd zeg Jolien! En ook wel balen dat ze het niet even goed hebben doorgegeven. Ik hoop iig dat het snel beter met je gaat en je de boel onder controle krijgt.U can do it!
![]()
Bloed prikken zit vaak wel in de standaard procedure bij de aanvraag voor medicatie. Ze kijken namelijk ook even naar je schildklier, want als die te snel werkt kan dat risico geven bij gebruik van ritalin. Ook kan een B12 tekort ook zorgen voor concentratieproblemen enz. dus in dat opzicht is het wel handig dat er ook een bloed onderzoek wordt gedaan.
Rebounds kunnen voorkomen wanneer de medicijnen uitwerken. Gaat vaak in combinatie met lichte tot ernstige hoofdpijn, en volgens mijn psych komt het het vaakst voor wanneer je nog een te lage dosis gebruikt.
Ik snap die angst, lijkt me ook doodeng. Het is een soort confrontatie en weet niet wat je kunt verwachten. Je moet er even doorheen, het komt wel goed
Terwijl hij juist 2 uur daarvoor me geholpen had met wat ik allemaal tegen haar moest zeggen en hoe. Ik snap het echt wel hoor, maar pfff, die ene opmerking...
Een beetje creatief doen klinkt eigenlijk wel heel gezellig (hoewel ik me kan voorstellen dat het ergens ook eng is...). Zit je niet met werk etc. dat je af moet zeggen of dat je nu ineens een tijdje geen inkomsten hebt? Hoop voor je dat je er iets aan hebt!
(waarschijnlijk...)
Ik heb haar meteen verteld dat ik ontzettend zenuwachtig was ('maar dat is toch nergens voor nodig!') en dat ik daarom eerst m'n hele verhaal wou doen. Tegen het eind moest ik echt vechten tegen de tranen, ik word zó snel emotioneel...
Supergoed zeg!
Ik wil Lady_M even feliciteren voordat ik weer wat kom vragen, dus bij deze: van harte!