Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Een bloemetje voor Ayasha... *update op p30*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:39

Jaaa en dat zijn de momenten dat je terug weet waarom je er al die tijd insteekt!

Ik probeer ook mijn lessen regelmatig stukje te filmen, en moet zeggen dat dat ècht interessant is.
En als is het maar 10 minuten van de les van 45 minuten, en maar met de ipad vanaf de kant, het helpt.
Ben ook nog maar net veranderd van lesgeefster, het is een Nederlandse nu en wat ik soms niet meekrijg tijdens de les krijg ik dan achteraf mee.

Wat een misverstanden hebben we al gehad, soms wel grappig :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:08

Mijn huidige lesgever is de vriend van een klasgenoot van mij van vroeger. :D
super sympathieke man en erg fijn in zijn manier van lesgeven!
Hij zei ook in de les "als er iets is dat je niet kan of wat moeilijk is moet je dat zeggen want ik ga soms zo op in mijn lesgeven dat ik er niet bij stil sta.. :D"
Vondk ook super. Had nl. hiervoor nog eentje geprobeerd maar die leek niet echt voor discussie open te staan en er zijn nu eenmaal dingen die ik niet meer kan en waar "we" een andere manier op moeten vinden.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:40

Klinkt goed!

Ik kon mijn lessen op voorhand wel dromen en geraakte op maanden maar klein stapje verder.
Nu snap ik de vorige lesgever ook wel, Adonis is erg geblesseerd geweest en hij wou paard niet forceren.
Nuja, na 4 jaar was de samenwerking sowieso beetje op en verandering van spijs doet eten ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:42

De lesgever die ik had ben ik een anderhalf jaar bij geweest (regelmatig met uitval natuurlijk van mijn kant) maar daar is wat anders mis gelopen. :) Vind het jammer dat dat zo gelopen is maar misschien is het ook niet slecht.. Deze is wel weer een frisse wind..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:00

Derde dokter was iig al vriendelijker tegen mij maar wilde nog geen beslissing vertellen. Hij wilde rustig het dossier doorlezen en dan pas beslissen. Tegenpartij dokter heeft hem nog gepushed om het nu te doen maar daar is hij niet op in gegaan.. Op zich geen slecht teken denk ik ..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:03

Varekaj schreef:
Je kan via e-compendium (even googelen) de wetenschappelijke bijsluiter van je medicijn opzoeken, en eens kijken wat daar in staat, als het al begrijpelijk is uitgelegd zonder al te veel vakterminologie tenminste. let niet op de tig termen die erin staan en alle immense lijsten contra-indicaties, maar pik er alleen dat uit wat op jou van toepassing is en kijk of je daar al wat wijzer van kan worden.
En zoniet, gewoon even je arts bellen?

I
.

Als je de naam in google intikt+ 1B1 dan kom je er ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:58

Vooralsnog geen nieuws van de verzekering.. mja is nog maar 11 dagen geleden en met die feestdagen er tussen.. Dus misschien ook logisch maar goed, ik vind het lang duren natuurlijk. :o

Wel beetje leuk nieuws, (het hoeft niet steeds kommer en kwel te zijn toch?). Een half jaar geleden inmiddels hebben ze tegen mijn spiegel van mijn auto gezeten waardoor die niet meer inklapte (en ik een nieuw glas heb moeten steken maar goed) en dat niet alleen, de spiegels stonden ook "los" (dus door de trillingen van de auto enz kwamen die vaak spontaan wat meer naar binnen waardoor ik niet meer veel zag en ze steeds terug moest duwen, erg irritant! ) Ook bleken mijn mistlichten niet te werken.

Nu is mijn man voor zijn beroep met auto's bezig (bouwen, herstellen enzo) en die had al eens naar die spiegels gekeken maar kon zo meteen niks vinden, en zo'n nieuwe spiegel is €350 het stuk... En beide spiegels vertikten het. Enfin, hij ging gisteren eigenlijk mijn koffer (ik heb er een lichte vracht van laten maken maar dat hebben ze gestoffeerd omdat dat mooier was... :roll: lekker handig ) een beetje updaten, transportband met zo'n mousse aan de onderkant er in zodat het makkelijker proper te houden is allemaal (en bovendien is een deel van mijn koffer hol met extra opbergruimte maar daardoor nogal gevoelig voor "deukjes" in die plaat die er bovenop ligt natuurlijk en die band vangt dat ook op) en hij heeft ineens even gekeken waarom mijn mistlampen niet gingen. Gezien hij binnen wel aan geeft dat ze gaan vermoedde hij dat de stekkers gewoon vergeten in te steken zijn toen ze mijn bullbar er onder zette. En dat bleek dus ook zo te zijn! Dus toen had ik een gestofzuigde auto, een koffer die makkelijker proper te houden is en beter beschermd is en mistlampen! (geen overbodige luxe in dit dorp in de herfst en winter). De spiegels tsja... dat wist hij niet wat hij daarmee moest, hij had ze er af gehad en bekeken en leek niks mis mee te zijn op het eerste zicht dusja... Dus ik zei "tsja kzal eens kijken of ik het toch niet met de verzekering geregeld krijg" maar met oog op die andere verzekering had ik daar weinig zin in eigenlijk. Heb wel omnium maar heb niet gezien wat er gebeurt is.. Alleen dat ik aan mijn auto kwam, de spiegel beschadigd was (en in geklapt) en het glas er langs stuk lag.. (dus behoorlijke tik gehad)

Vandaag rijdt de plaatselijke nurk me weer bijna van de baan toen ik op weg was naar de paarden (lang verhaal, hij mag me niet en niet geheel onterecht misschien maar hij had het zelf gezocht.) waardoor ik te dicht tegen de struiken moest rijden en mijn spiegel helemaal in klapte. Balen, want op het bospad aan de weide heb ik die spiegel nodig om te kunnen draaien zodat ik met mijn koffer naar de weide toe sta voor het water uit te laden. Dus ik denk "ik probeer gewoon mijn knopje nog eens" ( binnen heb ik ook een "in en uit klap knopje") want wie niet waagt die niet wint toch?
Tot mijn grote verbazing reageerde ie ook daadwerkelijk.. met horten en stoten en toen zei ie aan twee kanten ook nog "klakklak!" en stonden ze helemaal open.. Dus ik rijd bijna tegen de boom die wat meer naar het bospad toe staat (eigenlijk moet ik daar een kleine bocht maken zeg maar maar was zo verbaast naar die spiegels aan't kijken) en denk "nou laat maar staan zo, ik kijk straks als ik thuis ben of ie van plan is te blijven werken" want ja, ik moet nog naar huis en dan zijn spiegels wel makkelijk.. (was bang dat als ik ze weer liet inklappen ik ze niet meer zou open krijgen.)

Enfin, ik voel er eens aan, zoals ik al zei stonden ze extreem los hiervoor maar nu dus niet meer... Nouja, prima, dan kunnen ze ook niet meer irritant naar binnen klappen, dus ook als het in klapsysteem maar eenmalig gewerkt had, was dat iig al een vooruitgang.

Sam gereden (ook leuk, ik stap op, en ik zeg op zo'n heel mierzoet toontje "wat hebbik toch een flinke jongeuh!!" (ik was in een melige bui ondanks dat ik amper op mijn enkel kan steunen.. :') En dan is Sam mijn favoriete slachtoffer... Hij staat er altijd zo dommig bij. _O- ) waarop Pret ergens van schrikt en een sprintje trekt en Sam denkt "wat zij kan, kan ik ook!" en er ook bokkend vandoor gaat. Maar ik had mijn teugels dus nog niet vast. _O-Dat ging echt van "fiets! Saahaamm!!!" _O- Maar ben blijven zitten. :') Toen ik eenmaal mijn teugels vast had -gelukkig kan ik nog steeds vrij goed zitten. :') - liet ie zich probleemloos terug rijden... Suffe bok! ) en die deed beetje moeilijk maar op het einde was ie er doorheen dus oke.

Enfin, ik voer, ik had S al gezonden van "snap er niks van maar volgens mij werken mijn spiegels weer, ze klapten open, niet erg soepel, maar ze deden 't.. "
Dus ik rijd naar huis, parkeer en sluit mijn auto af (als ik hem af sluit horen ze ook vanzelf weer dicht te klappen.) en ja hoor... ze klapten super soepel in.. Dus ik sms S dat ze nu wel gewoon soepel inklapte, krijg ik terug "dus ze werken weer?"

waarop ik heel suf: "Dobby is zo blij met zijn transportband en werkende mistlichten dat zijn oorkes er terug van flapperen! Arme Dobby was gewoon depressief... "

Komen ze tien min. later aangereden, blijkt zijn broertje met hem mee te zijn en S had het hem natuurlijk die sms laten lezen nadat hij in de lach geschoten was. _O- Da was nie de bedoeling. _O- Ze kwamen allebei niet meer bij. :')

S net als een klein kind "mag ik je sleutel?" *geeft sleutel* "auto open, auto dicht, auto open, auto dicht....." (en de spiegels dus ook steeds open en dicht. _O-)

Al sla je me dood.. S heeft die hele spiegel er af gehad om te kijken wat er stuk in was (en kon toen overigens ook niet echt wat vinden.) en nu lijkt het opgelost.. S vermoed dat met de tik, hij er "uit" geveerd is (uit het systeempje) en dat met op dat knopje binnen te drukken, hij er op een of andere manier zelf weer in gesprongen is.. (vandaar ook die klak klak en dat het de eerste keer met horten en stoten ging.)

Op zich hoort het ook niet te kunnen dat dat systeem echt stuk was gegaan van er tegen op te rijden, ik bedoel, het hele idé achter kunnen inklappen is juist dat je spiegel niet zo snel zou kunnen stuk gaan...

Op de valreep nog eens een meevaller dus!! :+:
*helemaal blij met Dobby die nu weer braaf zijn spiegeltjes in klapt als ik 'm af sluit*

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:38

Ik vind het uberschattig dat je auto Dobby noemt :D
Die van mij heul origineel Bakkie :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:28

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Kreeg net telefoon van mijn neurologe.
Dokter nummer 3 heeft in mijn voordeel beslist!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gezien de beslissing van dokter drie volgens het contract bindend is... :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:02

Yesssssssssss

Moest daarnet nog aan je denken toen het kalf van de carwash mijn spiegels handmatig inklapte.
Hey, Bakkie is misschien al 7,5 maar ik heb daar een knopje voor hoor!
Gelijk maar getest of ze het nog deden, gelukkig wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:03

_O-
een spiegel haperde vandaag. >;) maar binnenknopje did the job again... :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:03

Manlief heeft besloten mee te gaan de 15e januari :+:
Ben'k blij om, kijk er stiekem beetje tegenop..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:07

Aaaaahhhh <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:45

Nou, vandaag met manlief naar de chirurg geweest. Hij had een afbeelding af geprint van hoe mijn schedel er nu eigenlijk uit ziet op het moment en daaruit werd duidelijk dat ze niet anders kunnen dan vervangen..
Dus groen licht gegeven voor het "maken" van de prothese. Die wordt in Italië gemaakt...
Máár ik moet eerst geheel van de cortisonen af zijn maar ook van de immuran.. (de medicaties die ik voor mijn CU pak.)
De cortisonen ben ik aan het afbouwen nu, zit nu op 24 mg al 12 weken en in principe staan mijn afspfaken om de 6 weken... Dus áls alles nu probleemloos gaat dan zou ik dus 22 jan. naar 16 mg mogen gaan, + 6 weken naar 8 en dan nog eens zes weken om te mogen stoppen áls mijn lichaam niet meer moeilijk doet (zoals nu op de 24 mg dus)...
En dan zou ik nog eens van de immuran af moeten... :\

Niet dat ik zo dol ben op medicatie maar hij wil me fysiek zo fit mogelijk voor de operatie maar ik vraag me af hoe ik "zonder" iets ga functioneren (of meer mijn darmen).. Ben zó vreselijk ziek geweest van die darmen voor het ontdekt werd... (dus toen ik geen medicatie kreeg..)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:48

Jeetje, wat een heftig bericht!!
Het is wel een fantastisch idee dat ze zoiets kunnen doen, maar poeh wat een ingrijpend iets voor jou.
Is er helemaal niets wat ze je als alternatief kunnen geven??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:51

Dat weet ik dus niet.. Ik hoop daar 22 jan. wat duidelijkheid over te krijgen...
Ik doe er wel wat lacherig om maar vind het best een vreemd idé, zo'n prothese... Alsof ik een auto ben ofzo... barstje in de carroserie? Dan vervangen we dat stukje....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:53

het is ook een ontzettend raar idee!
Bestaat er met zoiets een kans op afstotingsverschijnselen, of zeg ik nu iets heel raars :o
Gezien alle ellende die jij met je gezondheid hebt, moet je er ook wel lacherig om doen!! Anders trek je het helemaal niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:55

Barstje in de spiegel :D , succes de 22ste. Je kunt ook weinig anders maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig zo ontzettend veel, misschien spreek je straks wel vloeiend Italiaans erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:57

Jeetje Kath.. ik snap dat je er wat lacherig om doet, het is allemaal niet niks!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:01

Wat er nu aan de hand is met mijn schedel is een afstotingsverschijnsel.

Dit nieuwe ding zou ehm.. Keramiek oid zijn? Maar medische keramiek, ik heb het ooit eens op gezocht, tis een soort kunststof zeg maar. Geen keramiek dat je in borden voor te eten terug vindt. De kans is klein dat het af stoot maar ook hier kan er afstoting plaats vinden.. Ze maken ook twee protheses overigens... Maar goed..; De kans was ook klein dat mijn eigen bot af gestoten zou worden... Dus echt "gerust gesteld" heeft dat antwoord me eigenlijk niet..

Ik ben zo stilletjes door de 5 verwerkingsfases aan het gaan maar ik maak regelmatig sprongetjes terug of juist vooruit dus ik ben er nog niet. _O-
Er gaat zoveel door mijn gedachten...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-01-14 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:01

Kan dat niet brekem dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:02

Nee, het zou meer weg hebben van een soort medisch plastic zeg maar.. Tis meer kunststof.. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:06

Dus je krijgt straks 2 gezichten?? }>

Nu maar heel hard duimen dat het gewoon een keer mee gaat zitten!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:07

De stof heet "polyethyleen" of keramiek... Is dus inderdaad een soort plastic...

"vroegah" gebruikte ze een soort pasta, nu worden die dingen gemaakt op basis van scans. :) En bij de operatie zou het kunnen dat er nog wat "bij gevijld" moet worden maar dan slaap ik toch dus dat boeit me in feite nog niet zo veel.. :)

Wel moeten er terug schroefjes in enz dus of mijn hoofdpijn echt zal gaan af nemen hier door?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:13

Ik heb er natuurlijk niet voor geleerd, maar is er geen mogelijkheid dat de schroefjes in de keramiek schedel wordt verzonken, zodat jij er het minste last van hebt?!