[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:27

djuulsie schreef:
Het is echt waar... Ik heb vandaag een weegschaal gekocht! Dus ben benieuwd, al 2 weken bezig en merk echt verschil, maar wil nu echt ZIEN dat het verschil er is... dus... morgenochtend wegen... zucht! hoe kan een mens daar toch zo tegenop zien |(

Nou meid zo in het eggie zie je het al enorm hoor, valt mij iig op!
Eneeehhh je bent echt retestoer zo opt fietsie _/-\o_ +:)+

Ik ga morgen lekker met mn weekmenuutjes beginnen, boodschappies zijn in huis, maagje al lichtelijk aan het voorbereiden geweest op weer normaal eten, dus gáán met die banaan, eeeehhh ohnee appels, madarijnen en sinasappels :D

Dinsdag lekker naar Zumba, ook alweer te lang geleden. Ben benieuwd of ze alweer nieuwe pasjes hebben bedacht en hippe muziekjes :D

Kreeg ik vandaag na het jureren een leuke beker gevuld met chocolaatjes :9 Vrees dat ik de inhoud moet gaan afstaan aan hubbie :D

AmyII

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:41

Chocolade eet ik gelukkig al mijn hele leven niet, als ik mijn vriendin af en toe zie, die is gewoon verslaafd eraan ofzo, die moet eens in de week iets van chocolade hebben.
Mijn probleem ligt echt bij hartig eten, het liefst eet ik 3x op een dag warm..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:07

Vippie schreef:
Nou meid zo in het eggie zie je het al enorm hoor, valt mij iig op!
Eneeehhh je bent echt retestoer zo opt fietsie _/-\o_ +:)+

Ik ga morgen lekker met mn weekmenuutjes beginnen, boodschappies zijn in huis, maagje al lichtelijk aan het voorbereiden geweest op weer normaal eten, dus gáán met die banaan, eeeehhh ohnee appels, madarijnen en sinasappels :D

Dinsdag lekker naar Zumba, ook alweer te lang geleden. Ben benieuwd of ze alweer nieuwe pasjes hebben bedacht en hippe muziekjes :D

Kreeg ik vandaag na het jureren een leuke beker gevuld met chocolaatjes :9 Vrees dat ik de inhoud moet gaan afstaan aan hubbie :D

Je ziet t al enorm... _O- whoehahaha! jij bent niet goed! (maar wel lief van je...) we gaan gewoon stug door met fietsen! en eraf met de kilo's *\o/*

Jij bent ook goed bezig hoor! Misschien moeten we samen gaan joggen met de paardjes... := nee sorry, heb nog nooit zo'n slechte grap gemaakt :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:19

hier was deze week een kilo bij... Zoals ik al zei ben ik een emo-vreter en het overlijden van mijn oma heeft geen goed gedaan aan mijn lijn. Niet dat ik slecht heb gegeten hoor, maar telkens veel te laat en eerlijk gezegd ook veel te veel... Deze week gaat de riem terug dicht, ben in elk geval terug goed bezig :')

Hier is er 8 kilo af op 4 weken tijd! Nog 20 te gaan :')

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:24

djuulsie schreef:
Je ziet t al enorm... _O- whoehahaha! jij bent niet goed! (maar wel lief van je...) we gaan gewoon stug door met fietsen! en eraf met de kilo's *\o/*

Jij bent ook goed bezig hoor! Misschien moeten we samen gaan joggen met de paardjes... := nee sorry, heb nog nooit zo'n slechte grap gemaakt :P

Centimeters zie je sneller dan kilo's hoor :D
hahaahah sjoggen, lolbroek, sjokken zul je bedoelen :D idd bad joke :')

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:29

meende je t??? dacht dat je een grapje maakte... :x

neeeee, blijf wel fietsen, vind ik minder erg!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:30

ik moet even tussendoor zeggen dat ik ECHT verschiet hoe WEINIG sommige mensen hier eten... Dat is wat ze noemen crash dieet :-(

Ik eet elke dag hetzelfde patroon maar met andere gelijkwaardige voedingselementen en voel me hier echt geweldig top in :D Ik heb nooit honger en eet voldoende. En krijg ik toevallig honger, fruit of yoghurt is nooit ver weg :D

Morgen ga ik eindelijk mijn fiets naar de fietsenmaker brengen en dan ga ik ipv wandelen afwisselen met dan wandelen en dan fietsen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:32

Duuuhhhhhhhh..... :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:33

echt???

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:34

neem morgenavond grote spiegel voor je mee kun je het zelf zien hihihi :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:35

had t niet verwacht... vandaar de verbazing... :P op naar meer :D

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:36

Hier ook meer cm's dan kilo's kwijt.
Ik merk dat m'n spijkerbroeken losser zitten en het buikje wat strakker is, maar ik was afgelopen week krap 1,5 kilo afgevallen. Ik moet mezelf er echt weer aan toe zetten om te gaan hardlopen, maar het is zoooo koud 's ochtends vroeg en in de avond loop je hier niet veilig over de b-weggetjes. Zelfs als wandelde kerstboom scheuren ze nog met 80 km p/u langs je heen :(

Aan sporten kom ik bijna niet toe. Druk met werk, de kids en het huishouden. Ben al blij als ik een flinke wandeling met de hond kan maken of snel wat buikoefeningen kan doen voordat ik ga slapen. En op m'n vrije dagen ben ik van alles aan het regelen voor de scheiding van mijn schoonouders, de verkoop van hun huis en alle bijkomende 'ellende' daaruit.

Voorlopig blijf ik 2x p/d een shake eten met fruit en de avond eet ik gewoon met de pot mee en probeer ik beschaafd op te scheppen.
Ach, voordat de bikini aangaat dan zal er vast wat meer af zijn.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:50

als je je beter begint tevoelen, en kleren beter zitten gaat het toch goed?

Ik heb me voor genomen elke avond op hometrainer te gaan, 20 minuten ofzo, vooral voor conditie opbouw, aangezien die met pfeiffer totaal weg is. vandaag beter dan gisteren:

o: mandarijn yoghurt, en special k (erg lekker mandarijn in stukjes door yoghurt)
t: 2 speculaasjes
m: 2 zachte broodjes (een witte een bruine) plakje ham, gebakken ei
t: appel met kaneel
a: chili con carne van papas recept, vind echt niet te eten, erg veel zout enzo, omdat hij dingen uit blik koopt.
en zo nog beker aardbeien yoghert 0% vet.

verder 30 minuten op hometrainer gezeten, 30 km/uur gefietst ongeveer

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:54

amsterdam_30: normaal doet m'n moeder er zo'n 6 eetlepels maya door.. :wow: Nu heb ik het gemaakt dus deed ik er ipv mayo, yofresh door, op basis van yoghurt en dus minder kc. Verder wat augurken, zilveruitjes en 3 eieren. Valt idd redelijk mee nu ik het zo typ, haha.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:07

Hoi hoi mensen!

Sorry mijn reactie is een beetje laat! ;) ik was van het weekend weg! ;)

Ik ben vrijdag weer op de weegschaal geweest en was weer een kilo kwijt :D :D :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:26

Netjesssssssssss!!!!
Ik wil nog niet weten :o Laatste keer was 3,4 maar geen idee wat het nu is.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 22:05

Ik haat het ik haat het ik haat het!!!
Eetbuien. Aargh.

Hele dag supernetjes gegeten, en net in 5 minuten tijd 6 verkade biscuits (50 kcal per stuk) naar binnen gewerkt en een hand pindarotsjes (die dingen met chocola).
Zucht. Weg mooie dag.
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 30-01-11 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:30

Dat is ontzettend klote.....
Heel veel succes... weet hoe je je voelt.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:35

Honing is misschien gezonder, maar wel veel kcal!
Je kunt beter candarel (nep-suiker) af en toe een beetje gebruiken en proberen te wennen aan zonder suiker :+ .

spottedponie schreef:
vandaag helaas niet kunnen sporten, wel naar stal en rijvereniging gefietst om te helpen op wedstrijd...
Verder mn huisje weer goed schoongemaakt en flink opgeruimd, voelt altijd zo lekker als dat gedaan is!

Morgen weer lekker flink sporten, heb er nu al zin in!

En dan nog een vraagje, ik moet echt iets van suiker in mn thee, maar heb dat gister en vandaag vervangen door honing, dat is beter toch?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:36

Jeetje dat is veel mayo! (neem aan dat je dat bedoelt?)
Heb dan wel een heeeel goede tip die al vaker langs is geweest hier: Calve heeft 3% mayo en die is echt superrr light.. die kun je dus (beperkt) prima gebruiken!

Aranel schreef:
amsterdam_30: normaal doet m'n moeder er zo'n 6 eetlepels maya door.. :wow: Nu heb ik het gemaakt dus deed ik er ipv mayo, yofresh door, op basis van yoghurt en dus minder kc. Verder wat augurken, zilveruitjes en 3 eieren. Valt idd redelijk mee nu ik het zo typ, haha.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:39

Zonde.. maar kan gebeuren..
Misschien zorgen voor genoeg verstandige (of beter dan onderstaande) tussendoortjes? Of beter: zorgen dat je op tijd je tussendoortjes neemt zodat je niet die vreet-bui krijgt. Is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan... :+

Natasja91 schreef:
Ik haat het ik haat het ik haat het!!!
Eetbuien. Aargh.

Hele dag supernetjes gegeten, en net in 5 minuten tijd 6 verkade biscuits (50 kcal per stuk) naar binnen gewerkt en een hand pindarotsjes (die dingen met chocola).
Zucht. Weg mooie dag.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 22:41

Ik had een half uurtje daarvoor 2 mandarijntjes op.
En 2 uur daarvoor m'n avondeten..
Maar het is niet dat het eenmalig is, heb dit zo vaak... echt vervelend. Slappe ik. :+

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:50

Ik weet wat je bedoelt. Heb er ook behoorlijke last van gehad, heb het gelukkig nu redelijk onder controle.
Als je een keer iemand zoekt om mee te praten, mag je me altijd pb-en :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:09

Vandaag een slechte dag. Verjaardag gehad en ongesteldheid in het vooruitzicht. Maar ok. Kan de beste gebeuren := Morgen weer een nieuwe dag, een nieuwe week. Dus ik ben er weer klaar voor :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:14

Ik heb ook wel last van vreetkicks de laatste dagen eigenlijk. Is te wijten aan stress en aankomende (uitblijvende, al 3 dagen) ongesteldheid.