Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 17:19

Hehe na drie weken geen internet en telefonie te hebben gehad ben ik vanaf vandaag weer online !

Ik kom net terug van de dvpk ik moet naar een spreekuur met een internist ,fysio,podotherapeut en orthopeed....

Ik heb weer last van een scheur in mijn middenvoetsbeentje en mijn voet gaat er een beetje vreemd uitzien ze zijn nu bang dat ik een diabetesvoet aan het krijgen ben -O- ..

Dussss voorlopig kan ik weer volop aan de ziekenhuis bezoeken beginnen.... 8)7

(voor mijn schouder kan ik pas 2 april terecht maar kan ook met de suiker te maken hebben ik ga nu helemaal nagekeken worden)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:26

Wel leuk om je weer te horen, maar niet wat je meldt.... ;(
Ik kom toevallig net ook bij mijn DVK vandaan. Had haar nog gevraagd naar slijmbeursontsteking in de schouder. Of dat juist wel of niet bij diabetes voor komt. Zij gaf aan van niet!! Dat komt voornamelijk van overbelasting!!
Een Frozen shoulder juist weer wel (die heb ik dus :P )
Wat erg van je voet!! Hoop écht dat het niet het geval is!!

pipo

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:53

jee wat naar allemaal! Ik hoop dat je wat wijzer wordt en van je kwaaltjes afkomt. Ik heb iets gelezen over een expert in het geldersvallei ,zal s googlen voor je, dat ging idd ook over spieren en zo als ik me niet vergis. In iedergeval sterkte!!
willem zit weer s boven de meter...wordt je ook niet goed van.Maar de pod deed t even niet.Vrijdag jl.bij internist geweest. Meer bijbolussen maar dan donderd ie weer naar beneden voor even.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 23:31

kentaro wat is een frozen shoulder ?

Volgens de fysio is het niet de slijmbeurs maar een pees die of beschadigd is of er zit een ontsteking (denkt zij )..

Nog even afwachten dus...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 23:34

uhm..heb snel even gegoogeld.... dat zijn de precies de klachten die ik heb.... :roll:

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:41

Maar hoe kan het dan dat jij daar al een paar keer een spuit in hebt gekregen???
De enige remedie volgens mijn DVK is fysio. Het komt meest voor bij vrouwen tussen de 40 en 60. En kan zo van 4 maanden tot 12 maanden duren (mits je dus naar de fysio gaat :P )

Pipo, wat balen zeg dat het voor je man zo moeilijk instellen is!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:45

Zit net nog even te googlen en daar staat dan weer wel dat in de beginfase een injectie gegeven kan worden met ontstekingsremmende vloeistof :P
Lees ook: Binnen 2,5 jaar functioneren de meeste mensen uiteindelijk weer zonder klachten.......
Dat bij mensen met diabetes het vaak voorkomt dat het ook bij de andere schouder optreedt....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 08:19

ja dat had ik ook gelezen maar ik loop er nu al zo'n jaar of twee mee..nou ja ik ga de orthopeed afwachten en dan zullen we het wel horen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:46

ppfff wat lastig zeg tootje! Je bent ook maar afhankelijk van wat de dokters ervan zeggen/vinden natuurlijk...
Ik hoorde vanochtend op de radio dat er een doorbraak was in de strijd tegen diabetes (type 1!) ze zijn erachter gekomen dat de cellen die insuline produceren, bij mensen met type 1, niet vernietigd zijn, maar enkel niet meer actief zijn, dus de cellen zijn er nog wel.
Nu er nog achter komen hoe ze die cellen weer actief kunnen krijgen.
Wat denken jullie, doorbraak of niet??

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 10:01

ik heb het net ook gelezen ! maar er staat dat er zelfs na 10 jaar diabetes te hebben het nog kan helpen maar ja ik heb al 40 jaar suiker hmmmm denk niet dat het dan nog helpt bij mij .....

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:43

Helaas, ik heb het ook al 11 jaar....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:49

Had er nog niet van gehoord, maar als het wat wordt, geloof ik ook dat het voor mij helaas niet meer gaat werken (36 jaar diabeet)

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:48

misschien ik dan met 5 jaar suiker?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:51

dan moeten ze wel binnen 5 jaar ontdekken hoe ze die cellen waar aan de gang krijgen.....
ik ben wel benieuwd :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:59

ik hoop het, heb het nu 6,5 jaar, dus laat ze maar opschieten!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 15:43

Ach ik laat mij niet meer gek maken door zulke berichten..zijn al vaker ontwikkelingen geweest waarvan je nooit meer iets hoorde..

Ik zat afgelopen week naar het programma mooiste meisje van de klas te kijken en die vrouw kreeg op haar 17e suiker ging toen naar parijs om daar te feesten enz. gevolg twee nieren die niet meer werkten en aan de dialyse afijn na twee jaar kreeg ze een donor nier en hebben ze ook maar meteen haar alvleesklier omgeruild voor een donor klier met het gevolg dat ze geen suiker meer heeft..

Hmm krijg ik toch dubbel gevoel bij ik gun die vrouw het van harte maar diep van binnen knaagt het wel..

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:48

nou das inderdaad wel krom, wat moeten we blijkbaar dus doen om van onze suiker af te komen?
Er vooral niet op letten :P lekker feesten en doen waar je zin in hebt, zodat alles volledig naar de kl*te gaat. Tjah.....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:31

Tjah, maar of zij nu zo'n comfortabel leven heeft? En denk dat zij der straf wel heeft gehad hoor!
Want ze zal eeuwig pillen moeten slikken, na x aantal jaren moet ze nieuwe nieren en dus ook nieuwe klier. Ik zou niet willen ruilen :n

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 18:46

Tja dat wist ik dus weer niet...wel van die afstootpillen maar niet dat de nieren dus niet altijd mee gaan, maar goed het was toen even een ingeving en een steek van jaloezie..laten we hopen dat ze er ooit iets tegen vinden..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:44

Voor alle nieuwe ontdekkingen is het hier eerst zien dan geloven. En wat heb je eraan dat ze weten dat die cellen slapen? Maar een klier doneren en krijgen zou ik zeggen doen!! Waarom moet die vervangen worden? normaal gaat ie toch ook een leven mee (als tie niet hapert)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:50

Die operaties gebeuren al veel langer, vervangen alvleesklier en nieren. Dit doen ze zeg maar alleen bij 'gevallen' die op een andere manier geen (redelijk) normaal leven kunnen lijden. Het is een hele riscante operatie en de donororganen liggen helaas niet voor het oprapen.
Ze zijn ook alweer een tijdje bezig met het vervangen van de insuline eilandjes. Groot nadeel daarvan is dat ze 3 donoren nodig hebben voor 1 ontvanger :P En ze doen het ook zeker nog niet bij iedereen, want ze weten nog helemaal niet wat dit op lange termijn gaat brengen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 14:28

Zo wordt ik toch net even door mijn fysio soort van de grond in getrapt..... :n

Ik had het sinds woensdag goed in mijn rug dus zo kwam ik binnen vanmorgen , ik kreeg meteen GVD te horen ... :oo het was mijn eigen schuld want mijn houding is verkeerd en ik zit verkeerd en ik loop verkeerd en oja ik was baggervet....

Pardon ??? ze zet mij voor de spiegel en moest naar mij zelf kijken ja ik stond scheef (van de rugpijn) en tja die rolletjes waren niet echt charmant om naar te kijken maar zo erg is het nu ook weer niet..

Maar eigen schuld dikke bult daar kwam het op neer..

Ik helemaal onder de indruk wilde nog wat vertellen maar nee het was allemaal mijn eigen schuld... 8)7

o en ik moest komen sporten bij hun maar ja dat kan alleen op donderdag (diabetes mensjes) en dan werk ik ...ach dan moest ik daar maar iets voor regelen.. :n

Jullie snappen dat ik helemaal klaar ben met dat mens en ga wel ergens anders hulp zoeken...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:34

:r :r

En voor je laatste zin *\o/* *\o/* *\o/*

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:02

nou ja zeg! dat is toch geen manier van doen!
ik geef je groot gelijk dat je ergens anders hulp gaat zoeken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:22

jeetje dat is ook erg onbeschoft! laat ze het uitzoeken! ze moeten nu maar blij zijn met klanten en niet zo afzeiken. Snugger zijn sommigen ook niet :n