Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pubelia schreef:Ik heb ook EMDR gehad. En ik vond sommige stukken ook best wel moeilijk. Het heeft me wel iets geholpen, maar er blijven dingen die ik niet kan afsluiten. Ik had het overigens niet met piepjes, maar met oog beweging.
Ik kreeg overigens wel EMDR toen ik onstabiel was.
Wat ik weet maak je door oogbeweging, of door die piepjes, nieuwe verbindingen in je hersenen aan. Waardoor je dingen makkelijker en sneller kan verwerken.
Ik denk ook dat TS zich voor bepaalde dingen (onbewust) afsluit. Ik merk dat als je dingen zelf wil, en ook andere mensen toch probeert te vertrouwen. Dat je dan sneller dingen oppikt.
Wat de TS overigens schrijft over hulpverlening, kan ik overigens bevestigen. Je moet geluk hebben in de hulpverlening. Ik heb 18 jaar ook in de hulpverlening gekregen. En die hebben me ook zeer, maar dan ook zeer, teleurgesteld.
91laura schreef:Ik heb ook EMDR gehad.. Het is al een tijdje geleden, maar het heeft mijn situatie in die tijd juist verergert.
Alle therapeuten zeiden dat ik EMDR moest proberen, er waren geen negatieve effecten dus waarom zou ik het niet doen?
De eerste keer ben ik compleet doorgedraaid.. Het terug denken aan het moment werd een herbeleving, wat bijna een psychose werd. Resultaat?: 3 weken op de crisis afdeling..
Later heb ik het weer geprobeerd maar ook dat ging niet goed. Door de vorige sessie durfde ik me niet meer volledig open te stellen en dus werkte het niet.
Mijn huidige behandelaar stelde het laatst voor om een keer EMDR te doen.. Nou ik heb haar ervoor vriendelijk bedankt.
bromfiets schreef:maar wat voor hulp dan? Ik zie geen mogelijkheden behalve me opsluiten...
Ze willen mensen hun gedrag veranderen door ze trucjes aan te leren, maar ik ben te slim voor trucjes, ik doorzie hun ideeën en dus werken ze niet bij mij. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is psychoanalyse zodat ik mijn eigen gevoel ga begrijpen, maar daar kom je niet zomaar voor in aanmerking.
Citaat:ik zal er eens achter aan gaan dan.