Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:17

Ik vind de straffen ook te laag, ookal zou hij 10 jaar de gevangenis in moeten is dat naar mijn idee te laag.....
Echter is ongeacht de straf goed als hij veroordeeld wordt, zodat hij dit duidelijk op zijn bordje heeft staan.
Misschien heeft hij nog meer slachtoffers gemaakt of gaat hij nog meer slachtoffers maken en dan is een eerdere veroordeling altijd beter om hem te kunnen stoppen.

Maar nogmaals, de TS moet er klaar voor zijn.
Persooonlijk vind ik niet dat ze "zwakker" komt te staan, juist dat ze er goed over nadenkt en hopelijk ook met psychische hulp zich sterker kan maken en kan weren tegen andere en haar eigen gedachte die soms in de war zullen gaan. Als de ts het emotioneel niet kan bijhouden en toch aangifte zou doen, geloof ik dat ze daar meer problemen mee zal krijgen dan het uitstelen van de aangifte.
Ik vind het knap dat ze al zover gekomen is, want ze is jong en het speelt al zoveel jaar, dat het onwijs moeilijk is om die cirkel te verbreken. TS heeft dat zelf gedaan, daar moet ze echt trots op zijn! +:)+

Montreux

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:20

Helemaal met je eens!!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:42

Ik denk dat superwoman een aantal hele belangrijke dingen zegt. De TS is nog jong, het speelt al lang en je moet die cirkel doorbreken. Ik vind het als super knap dat ze het kan! Ze komt al zo ver!

TS: Ik weet zeker dat als je je straks wat zekerder voelt dat je denk: Barst! Ik ga aangifte doen. Op een morgen sta je op en loop je naar het bureau zonder te twijfelen. Ik weet dat je het kan en durft. Maar... alles op zijn tijd.

Heel veel sterkte en weer een dikke knuffel :(:)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:39

Straffen in NL zijn zeker te laag.

Stiefdochter misbruikt vanaf haar 6de (sorry als ik er een jaartje naast zit) tot 22 jaar. Haar volle zus, misbruikt, geestelijk en lichamelijk mishandelt. De zus had alleen een grotere mond en liet zich liever slaan.
De moeder die wel van de mishandelingen afwist (niet van het seuxule gedeelte) maar niet getuigt omdat het om haar man gaat.
Verder zijn er geen getuigen, alleen een paar incidenten waarbij de zussen samen waren.

De stiefvader bekent van de oudste zus, van de jongere zus ontkent hij alles.
De aangiftes van beide zussen waren appart, de zussen hebben tussendoor ook niet met elkaar gesproken ook op advies van de politie.

De straf was 240 uur diensverlening en een voorwaardelijke straf. Er is een hoger beroep gekomen die straf daarvan van iets van 3 maanden gevangenis straf.
We moesten medelijden met hem hebben, als kind was hij tenslotte ook mishandeld en hij is ziek (prostaatkanker).

Voor mij (de jongste zus) was deze rechtzaak een behoorijk dieptepunt. Ik als eeuwige leugenaar had immers niet mijn gelijk gekregen.

Wat mij enorm heeft geholpen is de politie die heeft er altijd in geloofd. De officier van justitie ook. Er zijn helaas alleen richtlijnen voor de straffen. Ik zeg ja, hij zegt nee. De oudste zus zegt ook ja. Het wordt dan een welles niettus spelletje.

Wij zaten wel tegen de verjaring aan.

Mijn zus heeft heel veel aan EMDR therapie gehad. Probeer eerst weer die rust te krijgen en denk er dan nog een keer over na.
Vergeet niet dat het op oudere leeftijd weer op kan gaan spelen.

Ik neem aan dat de dader nu niet meer bij jullie thuis over de vloer komt, dit is al een stap verder in de goede richting en kan je je op andere dingen concentreren.

Er komt een tijd dat het allemaal beter gaat.

Stiefpapa heeft trouwens in ons geval wel moeten verhuizen. Iedereen die het maar wilde horen hebben we het verteld (het heeft ook in de krant gestaan).
Dit is ook een straf om door vele genegeerd te worden. Daarbij komt ook nog dat hij prostaatkanker heeft. Uiteindelijk geeft dat ook voldoening.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:32

Een aangifte voorkomt (kan voorkomen) dat er meer slachtoffers volgen. Dat zou voor mij de reden zijn om aangifte te doen. Maar ik heb makkelijk praten, want wat jij mee gemaakt hebt, heb ik gelukkig niet mee gemaakt. Dus ik kan me ook niet precoes voorstellen hoe je je voelt als je over zulke dingen moet praten met wildvreemden.

Sterkte en succes!!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 14:10

Nou heb gemaild (Mocht mailen omdat ik niet durf te bellen :o ) dat ik geen aangifte doe...

Heb jullie berichten voor ik m'n beslissing maakte nog doorgelezen, maar ik blijf erbij.
Ik kan het gewoon niet... :n

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:34

:(:)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:51

Anoniem1994 schreef:
Nou heb gemaild (Mocht mailen omdat ik niet durf te bellen :o ) dat ik geen aangifte doe...

Heb jullie berichten voor ik m'n beslissing maakte nog doorgelezen, maar ik blijf erbij.

Dat is toch prima!
Het belangrijkste heb je gedaan en dat is het vertellen, zodat het nu is gestopt. +:)+

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:31

Anoniem1994 schreef:

Het hoeft niet. Het belangrijkste is dat het misbruik stopt en dat jij je weer veilig voelt in je eigen huis. De macht is nu weer terug bij jou. Het is wel belangrijk dat de dader ook weet dat zijn geheim en macht weg zijn. Misschien een strak plan om je vader je buurjongen te laten aanspreken en te waarschuwen; als hij alleen maar jouw richting opkijkt, dat dan de aangifte procedure alsnog wordt ingezet. Hij zal het allemaal wel ontkennen, maar jij kent de waarheid.

Zo nu lekker rust en genieten van je paardje, je familie en vrienden en wees lief voor jezelf

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:37

Dat vind ik wel een hele goeie van Janouk. Dat je buurjongen ook weet dat hij nu machteloos is. En de angst voor aangifte zal hem misschien ook tegenhouden mocht hij het ooit bij een ander meisje proberen..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:46

Dat zou inderdaad kunnen. Maar ik denk dat dat voor TS wel weer een héle grote stap is.

Je moet nu gewoon doen wat JIJ denkt wat goed is :)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 16:09

;( |(

Mijn ma respecteerd mijn keuze totáál niet!
Ze is nu aan de telefoon met de politie, omdat ze wil dat er toch wat gebeurd ;(

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:12

Ik kan me dat als moederzijnde best begrijpen...
Wel vervelend dat ze niet kijkt naar wat jij graag wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:13

Ik kan het me vanuit je moeder wel voorstellen. Als je mijn dochter was zou ik ook niet willen dat de dader er ongestraft mee wegkwam.

:(:)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 16:16

M''n moeder geeft mij de schuld van alles... |(

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:16

Hoezo van alles?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 16:18

Ze zegt dat ik het helemaal niet erg vindt ;(
Ze zei ook dat de politie ook denkt dat ik het wel fijn vindt |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:19

Dat is niet zo netjes van haar :\

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:20

Jammer dat het dan altijd op zo'n toon gegooid wordt :?
jeetje... :(:)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:21

Anoniem1994, ik kan de reactie van je moeder ook heel goed begrijpen. Je wilt als ouders zijnde het hier niet bij laten zitten. Ik zelf vind dat aangifte ook heel goed is. Je laat de dader er niet bij zitten en pakt hem aan en zelf kan je hierna ook beter geholpen worden. Je zal alles details moeten vertellen maar dit kan ook therapeutisch werken. Althans, bij mij heeft het wel zo geholpen met aangifte doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:23

Ik ben al vanaf het begin een stille meelezer.
En heb diep respect voor de keuzes die jij gemaakt hebt. En jammer dat joun moeder nu zo reageert. Ik snap haar ook wel, maar het is niet verstandig wat ze doet. Ze moet joun keuze respecteren. En als jij geen aangifte wil doen, dan doe je dat niet.

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:31

Ik kan me voorstellen dat jouw moeder het hier niet bij wilt laten zitten.
Ik hoop dat jouw moeder met haar opmerkingen jou aan het denken wilt zetten om alsnog aangifte te doen, weliswaar niet de netste manier, maar ik neem aan dat zij de wanhoop ook een beetje nabij is.
Meis, ik respecteer jou keus om geen aangifte te doen, maar denk er nog eens heel goed overna. Die jongen mag toch niet ongestraft zo door gaan, ook al valt hij jou niet meer lastig, hij heeft toch een heleboel bij jou kapot gemaakt. :(:)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:16

Anoniem1994 schreef:

Sorry voor mijn botte opmerking: Hoe haalt ze het in haar hoofd om zoiets stoms tegen jou te aaan zeggen. En ik geloof niet dat de politie dat gezegd heeft.
Na mijn aangiftes heb ik nooit of te nimmer iets dergelijks uit de monden van de zendenrechercheurs gehoord.
Ik kan begrijpen dat je moeder de aangifte erdoor wil hebben,maar dat moet niet op deze manier.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:18

Anoniem1994 schreef:

klinkt idd als een hele wanhopige moeder :n
Helaas wel te begrijpen van je moeder uit, dat ze wanhopig is, maar helaas totaal verkeerd om zo te reageren.
Dat is totaal niet eerlijk tegenover jou.
Probeer het van je af te zetten! Ik geloof niet dat je moeder dit echt bedoeld, maar wanhopig probeerd om jou aagifte te laten doen. Totaal verkeerd, maar ik geloof wel dat ze zo wanhopig reageerd omdat ze van je houdt.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:30

Ik vind dit echt een rot opmerking zeg...
Leuk je verteld iemand in vertrouwen zo iets vreselijks en je wordt gewoon gekleineerd!
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, ik begrijp dat je moeder je uit de tent probeert te lokken, zodat je alsnog aangifte gaat doen...
Maar dit gaat me wel een beetje ver ;(

Dikke knuffel van mij! Hou je taai!