Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Issy schreef:_Rapido_ schreef:Ik ga er natuurlijk op aandringen dat ik volgens de ILADS richtlijnen behandeld wil worden maar als de arts daar niet aan mee wilt werken en mij 3 maanden doxy 2x 100 mg per dag aanbied, neem ik dat aan. Alles is beter dan niets.
Ik zou dan voor een arts kiezen die me wel volgens de ilads zou behandelen, maar uiteraard ben je zelf vrij om te kiezen. Waarom denk je dat je 3 maanden doxy krijgt? is dat al toegezegd, omdat Radbout meestal maximaal 30 dagen geeft.
Anya schreef:Ik heb 3 maanden gehad ooit van het Radboud. Knapte wel op, maar kreeg vrij snel alle klachten weer terug. Ze hebben wel aanvullende onderzoeken gedaan. Ik weet dat ik geen vormen van reuma e.d. heb nu. Dat wist ik al want dat was al eens onderzocht. Ze hebben het gewoon nog een keer gedaan.
Verder heb ik een bloedtest moeten doen halverwege de doxy (leverfunctie nog in orde). Dat moet ik nu ook laten doen van de ABNG arts met enige regelmaat. Er is eveneens een hartfilmpje gemaakt om te kijken of ik wel Clacid mocht slikken (mocht niet, QT tijd niet goed voor Clacid).
Anya schreef:o.b.v. klachten, een door een huidarts eerder geconstateerde ACA en een aspecifiek positieve bloedtest.
ze hebben echt niet naar mijn hart gekeken toen, terwijl ik toch op veel te jonge leeftijd én met prachtige aderen gedotterd moest worden (en dat heb ik ze verteld) wegens een ribbel op overgang van aorta naar beenslagaders.
Issy schreef:@ Rapido, Een abng arts kan voor alle aanvullende onderzoeken gewoon opdracht geven net als een reguliere arts. Dat gebeurd nu bij mij ook, mijn lever word met regelmaat getest, maar ook zware metalen onderzoek, schildklieronderzoek. Een abng arts is gewoon een arts die dezelfde opleiding heeft gevolgd als alle andere artsen maar heeft daarna nog 4 jaar doorgeleerd voor natuurgeneeswijze. Ze zijn BIG geregistreerd en mogen dus alles voorschrijven wat andere artsen ook mogen voorschrijven.
Issy schreef:Yep, heb ik ook geslikt, je hebt waarschijnlijk een herxheimerreactie. Dan worden je klachten erger, dat komt omdat er dus spirocheten dood gaan, en als ze dood gaan verliezen ze veel gifstoffen. Die gifstoffen maken je zieker. Je moet veel ontgiften, veel spa blauw drinken, groene thee, en mogelijk een ontgiftmiddel gebruiken zoals bijvoorbeeld Burbur.
Als je te erg ziek word, dan moet je even de dosis 3 dagen terug schrieven van wat je inneemt. Maar inprincipe moet het over een dag of 3/4 wel minder worden als je goed ontgift.
Bij ieder nieuw middel krijg je die herxheimer reactie weer, maar is dus eigenlijk een goed teken het middel werkt!
_Rapido_ schreef:Gisteren ben ik naar het Radboud geweest en ik had eindelijk een arts die naar me luisterde.
Ik had alleen de pech dat mijn bloedtesten niets uitwezen en daardoor wilde ze eigenlijk geen antibiotica geven.
Op aandringen heb ik het toch gekregen, 6 weken doxycycline. Ik ben er wel blij mee, had natuurlijk meer gewild maar het is
in ieder geval iets. Na de 6 weken moet ik contact opnemen met de arts hoe het gaat. Vandaag eerste tablet ingenomen.
Ik merk tot nu toe nog niets maar dat zal nog wel komen.