[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:15

Sabin_e schreef:
Ik heb ook een vraag:
Sinds mijn 18e slik ik de pil (al bijna 5 jaar dus). Het eerste jaar slikte ik Microgynon, maar van deze pil kwam ik aan. Ben om die reden overgestapt naar Yasmin. Daar gaat het vanaf strip 1 al gewoon goed mee.
Maarr... Als ik de laatste pil heb genomen van de strip, duurt het altijd ontzettend lang voordat de menstruatie begint. Soms wel 6 dagen! Sinds korte tijd duurt het nu elke keer zo lang, eerder was dat 3 dagen (tussen laatste pil en menstuatie).
Na een stopweek van 7 dagen moet ik de eerste pil weer innemen van de volgende strip, maar ben dan dus nog steeds ongesteld. Is dat normaal? Of is er iets mis met mijn cyclus o.i.d.?
Weet iemand een antwoord/iets over mijn vraag? :o

Emytje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:22

Ik heb geen idee hoe dat kan. Ik heb het overigens ook met de Nuvaring. Geen zes dagen dat ik moet wachten, maar soms wel vijf en bij de nieuwe ring ben ik eigenlijk altijd de eerste twee dagen nog ongesteld.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:02

Ik heb tegenwoordig dat ik de Nuvaring om zaterdag rond 14.00 de ring uit doe. Meestal word ik dinsdag dan pas ongesteld en komt het nog geregeld voor dat ik zterdag nog lichtjes een bloeding heb. Te weinig voor een mini tampon, maar toch net te veel om een schone ondergoed te houden. *om het maar ff zo te zeggen :Y)*
Eerste paar keer was ik echt bang dat ik geen bloeding kreeg, maar nou is het al drie keer dat ik op dinsdag pas een bloeding kreeg, dus wachten we maar gewoon steeds af. :)

In het begin van het ringgebruik was het zo dat als ik de ring uit deed, ik toch algauw de volgende dag een bloeding kreeg. Maar nou heb ik vaste tijden aangehouden en duurt het een paar dagen, heel raar eigenlijk.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:11

Hallo!

Heb de topics even doorgelezen, en hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen met mijn nogal lastige vraag;
Ik ben 17 en slik nu ongeveer al 3 jaar de Diane 35. In de tussentijd een tijdje mee gestopt, waarin ik een stuk vrolijker was en gewicht verloor. Door de Diane heb ik het idee dat ik wat prikkelbaarder ben en chagrijniger (niet heel erg hoor, maar wel vervelend) máár mijn acne waarvoor ik de Diane ging slikken, is wel helemaal weg.

Ik zoek nu een pil die;
- minder zwaar is
- Ik slik de pil elke keer één strip door (1x per 6 weken ongesteld dus),de nieuwe pil moet dit ook kunnen.
- én je acne wegblijft (is Diane nou écht de enige tegen acne???)
gewichtstoename heb ik al gehad van de Diane, dus ik denk dat met het slikken van een andere pil er hopelijk geen gewicht bijkomt?
Hoop dat jullie iets goeds weten! alvast bedankt!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:18

@ Love_boyke, mijn advies voor jou is simpel. Ga naar je dokter en laat je adviseren. Dat is altijd nog het slimste denk ik.. Die kent jouw acné, jouw verleden.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:20

Ja dat is waar, alleen is mijn dokter helaas niet zo van het uitgebreide adviezen geven.. dus ik dacht eerst even aan bokt!(A) maar bedankt, hoop dat er nog iemand reageert maar anders wordt het toch naar de dokter. Bedankt!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:23

Moet wel zeggen dat ik ook chagrijnig word van mijn pil.. Ik had dit bij mijn vorige pil niet, dat was de Afbeelding

dat was maar 3 maanden, daarna kreeg ik deze omdat mijn verzekering dat wilde??
Afbeelding
De bovenste dus nergens last van, maar heb geen acne!
Laatst bijgewerkt door Douce op 28-10-10 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:24

Het blijft toch gewoon uitproberen om te kijken hoe je op een andere pil (of ander anticonceptie middel) reageert. Dat is bij iedereen anders, al moet ik wel zeggen dat ik de puntjes die jij noemt bij de Diane pil, herken van mezelf. Er word beweerd dat de Yasmin pil ook enigzins tegen acne werkt, maar naar ik weet is dit niet aangetoond.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:31

Inderdaad wel fijn om te weten dat meerdere mensen last hebben van stemmingswisselingen (wat opzich niet zo fijn is, maar goed te weten dat ik niet de enige ben) Ik ga nog eens goed rondzoeken, en ook informeren en kijken voor de Yasmin, hopelijk werkt die ook tegen acne.
bedankt!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:12

Zonder de acne zou ik zeggen kijk eens naar de Nuvaring maar ik weet niet wat voor effect die heeft op acne.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:13

Ik heb de nuvaring na 9 jaar diane pil. Ik moet zeggen dat ik wel meer puistjes heb dan met de diane pil en met name de eerste 5 maanden, maar op zich is het niet hinderlijk.

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:28

Love_boyke schreef:
Hallo!

Heb de topics even doorgelezen, en hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen met mijn nogal lastige vraag;
Ik ben 17 en slik nu ongeveer al 3 jaar de Diane 35. In de tussentijd een tijdje mee gestopt, waarin ik een stuk vrolijker was en gewicht verloor. Door de Diane heb ik het idee dat ik wat prikkelbaarder ben en chagrijniger (niet heel erg hoor, maar wel vervelend) máár mijn acne waarvoor ik de Diane ging slikken, is wel helemaal weg.

Ik zoek nu een pil die;
- minder zwaar is
- Ik slik de pil elke keer één strip door (1x per 6 weken ongesteld dus),de nieuwe pil moet dit ook kunnen.
- én je acne wegblijft (is Diane nou écht de enige tegen acne???)
gewichtstoename heb ik al gehad van de Diane, dus ik denk dat met het slikken van een andere pil er hopelijk geen gewicht bijkomt?
Hoop dat jullie iets goeds weten! alvast bedankt!

Ik heb ook acne en slik de pil, maar dat maakt voor mij niks uit.
Je kan ook andere dingen voor je acne proberen er zijn vele cremes, lotions en medicijnen. Het is net even zoeken wat bij jou helpt..
Ook kun je naar een huidtherapeut gaan..
Bij mij is het nog even zoeken wat helpt want nu het weer kouder is word de acne weer meer zichtbaar..
Succes!

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:37

Hej Love_Boyke. Ik heb ook altijd een gevoelige huid gehad en ben altijd gevoelig geweest voor emoties, maar sinds ik de nuvaring heb is dit veel veranderd.
Mijn gezicht voelt nou gewoon glad aan en mijn humeur is al veel minder wisselend als voorheen.
Volgens de bijsluiter is gewichtstoename bij de nuvaring niet veel voorkomend, maar ik heb wel het idee dat ik door het gebruik van de nuvaring meer trek krijg en daardoor meer eet/snoep en dus meer aankom. Maar dat heeft ook te maken met lichte stress en dat ik niet stil kan zitten en daardoor ook ga eten/snoepen.
Dus meerdere factoren, maar ik denk wel dat de nuvaring een kleine factor hierin is.

Het is natuurlijk wat de dokter zelf adviseert en heb zelf de pil nooit gebruikt, maar dit is mijn ervaring.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:53

Ik gebruik sinds kort de nuvaring, heb op dit moment mijn 2de ring er in.
Ik ben tot nu toe best tevreden... alleen... ik heb allemaal bultjes/puistjes in mijn gezicht, en dan vooral met name op mijn voorhoofd.

Doe nu al iedere week mijn gezicht scrubben / stomen / maskertje , maar het wil niet echt werken.

Eerder had ik altijd de yasmine pil, en daarmee had ik zelden bultjes/puistjes.
Kan dat nou door de nuvaring komen, en nog belangrijker... gaan die krengen nog weg of zal dit een blijvende bijwerking zijn van de ring ?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:56

Ik had het op het begin ook, maar ze zijn na een maand of 5 minder geworden.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:59

Emytje schreef:
Ik had het op het begin ook, maar ze zijn na een maand of 5 minder geworden.

Een maand of 5?!?!?! :wow: #)
En had jij ook last van een vette huid ? Want dat heb ik nu namelijk ook nog erbij...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:00

Ja. Maar ik moet wel zeggen dat ik voorheen de Diane pil tegen acne heb gebruikt. Alleen mijn oudere zus die ook net de Nuvaring gebruikt, had ook last van puistjes, terwijl zij juist een vrij gave huid heeft vergeleken met mij.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:53

Bij mij is het de eerste 2 maand ook wat opgekomen, maar op den duur ook gezakt en op het moment heb ik sporadisch een pukkel/bultje. Had er voorheen best wel last van en int begin van de ring ook, maar het is gelukkig verdwenen na een tijdje. :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:22

heeft iemand ervaring met de gynefix?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:28

Wordt de prikpil per definitie altijd in je bil gegeven? ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:26

Nee volgens mij niet, dacht dat ie ook in je bovenbeen of bovenarm mocht maar durf k je niet 100% zeker te zeggen.

Ik had altijd al een redelijk gave huid en heb daar nooit met Yasmin en Nuvaring verschil in gemerkt :)

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:02

EstherMe schreef:
heeft iemand ervaring met de gynefix?

Ik wist eerst helemaal niet waar je het over had, dus had het maar even opgezocht:

Afbeelding
GyneFix® is een ultraklein koperhoudend "spiraaltje" met een werkingsduur van vijf jaar en biedt een veiligheid van bijna 100%. Het is kleiner dan alle andere spiraaltjes. Hoe kleiner, hoe beter verdragen en hoe minder de menstruaties beïnvloed worden. Met het kleine GyneFix® spiraaltje is er geen noemenswaardige toename van het menstrueel bloedverlies wat bij andere koperhoudende spiraaltjes dikwijls leidt tot wegname van het spiraaltje. [/img]

Ik heb er ook nog nooit iets over gehoord, dus ik ben ook wel benieuwd wat hierover in't topic te bespreken valt.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:07

Hallo,

Ik heb ook even een vraagje, aangezien ik het nergens op internet kan vinden.

Ik ben 3 maanden geleden overgestapt op de nuvaring, en spoel deze elke dag af onder de douche, en ik douche redelijk warm.
Nou hoorde ik dus dat je de nuvaring alleen met koud of lauw water mag afspoelen?!
Omdat je anders de hormonen wegspoelt??
Zou de kans groot zijn dat ik zwanger kan zijn, want vorige maand ben ik bijna niet ongesteld geweest.
Ik moet deze week ongesteld worden en als ik dan weer zo'n lichte bloeding heb ga ik een test doen.
Maar misschien weten jullie het antwoord of de nuvaring een verminderende werking heeft.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:12

Ik zou 'm sowieso niet iedere dag afspoelen... Dat 't alleen met koud of lauw water mag, staat in de bijsluiter ;) Of je daarmee ook echt de hormonen wegspoelt... Geen idee. Ja kan voor de zekerheid een zwangerschapstest doen.
Volgende keer gewoon even onder de kraan afspoelen als 't nodig is.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:14

Ja ik heb hem dus 3 maanden lang elke dag afgespoeld.
Soms 2x pd omdat ik dat gewoon een frisser idee vind..
Ga idd denk ik voor de zekerheid maar even testen, want ik heb zondag mijn ring eruit gehaald en ben nog niet ongesteld geworden..