laetitia schreef:Ik heb ook enorm veel respect voor mijn moeder, echt ik doe het haar niet na.
Een tweeling alleen opvoeden, 40 uur moeten werken om brood op de plank te krijgen en daarnaast nog elke avond als wij in bed lagen het huishouden doen.
Ze heeft er nooit spijt van gehad en ze heeft ook nooit het bijltje erbij neergegooid, omdat ze gewoonweg geen keuze had.
Maar ze heeft het niet makkelijk gehad. Vanuit Curacao met ons mee terug naar NL en daar in sociale woning terecht gekomen in een vreselijke wijk. Allleenstaande moeder was toen ook nog vrij nieuw en op ons woonerf was zij de enige. De rest vormde samen een gezin.
Mijn moeder werd door veel buurtbewoners genegeerd, soms zelfs uitgelachen en ze vormde een 'bedreiging' voor de getrouwde vrouwen...
Ik en mijn broertje waren ook de enigen in de klas die gescheiden ouders hadden. Ik denk dat dit tegenwoordig veel 'normaler' is.
Maar goed, ik wil een heel ander leven dan mijn moeder en misschien wil ik daarom onbewust wel geen kinderen.
Ook ik was de enige in de klas, misschien wel op school waarvan de ouders gescheiden waren. Het was toen nog heel bijzonder om gescheiden ouders te hebben, in hoeverre je dat bijzonder kan noemen.
Mijn moeder is bij mijn weten nooit genegeerd, wel werd er gesproken hoe mijn moeder het allemaal kon rooien, dat heb ik wel eens opgevangen maar daar moesten wij dan om lachen. Mensen willen zien wat ze willen zien.
Voor mij absoluut geen reden om geen kinderen te krijgen, ben zelf alleenstaand geweest en ben mijn huidige man tegen gekomen en getrouwd en nog kinderen gekregen!