Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:03

Adil18 schreef:
MamboBeach schreef:
Denk je niet dat als je bij een arts komt dat deze de onderzoeken zal laten doen of je medicatie geeft.
Dus zo heel raar is dat niet hoor.

Mambobeach...Ren jij meteen naar de arts wanneer je verkracht bent? Ik denk dat men, wanneer je eindelijk zo ver bent dat je er mee naarbuiten durft te komen, eerst naar de politie zou stappen...

Hoe dan ook, ik denk dat misschien 1% meteen naar de arts rent...

Weet ik niet, maar het zou wel het verstandigste zijn en als je wel direct naar de politie gaat werken die hulpdiensten denk ik wel samen dat ze je verwijzen naar een arts.
En eerlijk gezegd denk ik juist wel dat je juist aan dit soort zaken denkt als je verkracht bent.
Maargoed, als je er zelf niet aan denkt dan zullen de mensen om je heen er ook wel aan denken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:07

En het is de laatste keer dat ik het zeg, ik denk het juist wel en anders is het niet zo slim. Maarja, dat mag natuurlijk niet gezegd worden... Als je een beetje nadenkt dan weet je toch dat je dan zwanger kunt zijn?! Daarbij komend zijn er heel veel vrouwen die de pil slikken of andere anti-conceptie gebruiken en niet snel zwanger zullen raken. Maargoed, we dwalen misschien iets af.
Laatst bijgewerkt door MamboBeach op 08-03-10 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:07

Ging iets niet helemaal goed... Sorry.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:11

Wie zegt meteen we hebben het over een termijn van 6 weken..

Pauline

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:06

Vlgs mij wordt een behandeling je aangeboden als je onderzocht bent in het ziekenhuis door een arts.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:14

je weet nooit wat je doet in zo`n situatie en je kunt niet van jezelf zeggen wat je dan gaat doen,

ik dacht dat ik niet zo dom zou zijn om in een ijskoud kanaal (mijn toen pup) na te springen nou mooi wel dus , is gewoon je reactie
als ik alleen was geweest was ik helaas verzopen, kwam er dus niet uit en kon nauwlijks ademhalen laat staan bewegen.
de hond daarintegen peddelde relaxt naar de wal toe.
en ja ik wist van te voren dat honden kunnen zwemmen ;)
en had ook niet gedacht dat ik er achterna zou springen, heeel erg dom van me

wat ik bedoel te zeggen je staat van jezelf te kijken wat je op zo`n moment doet, wat er is gebeurd of gaat gebeuren ik denk als je pas kunt oordelen als het jezelf (hoop niemand natuurlijk) overkomt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:20

missanita84 schreef:
wat ik bedoel te zeggen je staat van jezelf te kijken wat je op zo`n moment doet, wat er is gebeurd of gaat gebeuren ik denk als je pas kunt oordelen als het jezelf (hoop niemand natuurlijk) overkomt

Jij heb ook geleerd door die situatie hoe je reageerde. Hoe meer van die noodsituaties je bent tegengekomen hoe meer je weet hoe je gaat en/of zelfs "moet" handelen. ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:24

Superwoman, ik zou daar dus ook aan denken als is het alleen maar om te weten dat ik geen ziektes heb opgelopen..En ik weet dat iedere hulpverlener daar ook gelijk naar laat kijken....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:30

Moderatoropmerking:
Kunnen we de persoonlijke sneren nu achterwege laten?
Dat is al eerder verzocht in dit topic, hou de discussie aub netjes naar elkaar toe. Ookal heeft je discussiepartner een andere mening, dan is dat geen reden om persoonlijk aan te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:46

Echwel schreef:
Superwoman, ik zou daar dus ook aan denken als is het alleen maar om te weten dat ik geen ziektes heb opgelopen..En ik weet dat iedere hulpverlener daar ook gelijk naar laat kijken....

Hulpverlener...........Krijg het idee dat sommigen echt niet weten waar ze over praten Vergeet niet die vrouwen die zich weken lang in huis opsluiten zonder het daglicht te durven zien omdat ze zich zo verschrikkelijk voelen, walgen van het leven en nog maar niet te spreken van de schaamte...
het perfecte handelen is dan even ver te zoeken..........Laat staan een zeer onbelangrijk feit of er een kind oid in je groeit, wat totaal niet belangrijk is, is wel weer een oplossing voor.

je mag blij zijn als ze pas met een paar weken hun verhaal durven doen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:51

Na een paar weken kun je dan toch direct heengaan?
Is wat anders lijkt me dat je na een verkrachting tot en met 7 maand met een dikke buik gaat lopen.

Waarom als een ander een andere mening is toegedaan weet je niet waar je het over hebt?
Iedere vrouw die verkracht is zal het op een andere manier verwerken, de 1 zal direct aangift doen en de ander na een aantal weken...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:52

En iedere vrouw weet dat zwangerschap niet het ergste is wat je kan overkomen....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:06

Chiqa schreef:
Hulpverlener...........Krijg het idee dat sommigen echt niet weten waar ze over praten Vergeet niet die vrouwen die zich weken lang in huis opsluiten zonder het daglicht te durven zien omdat ze zich zo verschrikkelijk voelen, walgen van het leven en nog maar niet te spreken van de schaamte...
het perfecte handelen is dan even ver te zoeken..........Laat staan een zeer onbelangrijk feit of er een kind oid in je groeit, wat totaal niet belangrijk is, is wel weer een oplossing voor.
je mag blij zijn als ze pas met een paar weken hun verhaal durven doen.

Uhm onbelangrijk feit? Ik vind het juist een heel erg belangrijk feit. Jij wilt geen kinderen en hebt niets met een foetus van bijv. 20 weken. Ik heb een mooie dochter rondlopen en een duidelijke kinderwens. Stel dat ik verkracht wordt, zal ik echt wel binnen 4 weken controleren of ik niet zwanger ben. Een verkrachting is heel erg, maar in mijn geval zou ik het ook nog eens heel erg vinden om 17 weken of langer zwanger te zijn van mijn verkrachter en het kindje te voelen schoppen. Dan nog een kindje weg laten halen druist in tegen mijn gevoelens, ik weet immers hoe zo'n echo er uit ziet. Maar een kind krijgen van mijn verkrachter zou ik ook niet kunnen. Ik zou daarom zo snel mogelijk controleren of ik zwanger ben. Als dit zo is hoef je niet eens voor een abortus, maar kun je ook nog een overtijdsbehandeling krijgen.

Misschien moet je het eens vanuit verschillende aspecten bekijken? Dus niet alleen vanuit het oogpunt van een vrouw die absoluut géén kinderen wilt. En daarbij: stel dat de vrouw er bij 25 weken achter komt, is het dan ook nog een onbelangrijk feit???? Nee, dan zou het voor jou de hel op aarde zijn want in jouw ogen verwoest een kind heel jouw leven.

Ik snap dat vrouwen zich het liefst op willen sluiten, zich schamen en vies voelen. Ik snap ook dat vrouwen niet direct naar de huisarts of politie gaan. Dat je niet direct om een morning afterpil gaat snap ik ook wel. Maar ik denk wel dat het grootste deel toch nadenkt over de verkrachting. Hoe kon het gebeuren, wat als ik hem ooit weer tegenkom, zou ik toch niet zwanger kunnen zijn? Aan een zwangerschapstest kom je zo hoor, je kunt ze zelfs discreet via internet bestellen. En verkrachting met abortus vergelijken is hetzelfde als appels met peren vergelijken.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:45

[quote="Delphi Stel dat ik verkracht wordt, zal ik echt wel binnen 4 weken controleren of ik niet zwanger ben.[/quote]

Ik vind het erg knap dat je dit zo stellig beweert. Ik zou echt niet weten hoe ik erop zou reageren. Ik ben een behoorlijk sterke persoonlijkheid die ook erg laconiek richting mezelf met heftige situaties omgaat.. Maar met verkrachting.. Nee, ik weet niet of ik rationeel zou kunnen denken, ik denk alleen maar dat ik heel erg bang zou zijn.
De bewering die ook door iemand is gemaakt van 'je omgeving kan toch wel rationeel nadenken'. Weinig vertellen dit aan hun omgeving. Ik weet ook eerlijk gezegd niet of ik het zou direct zou vertellen, zeker niet door iemand uit een directe kring. (dit is namelijk waar verkrachting het meeste plaatsvind!)

Vind dit erg heftig en eigenlijk een aparte discussie.. maar nee, ik zou het NIEMAND kwalijk nemen als ze niet direct naar de dokter rennen voor een paar testjes.. en als dit betekent dat er in een later stadium een abortus plaatsvind. Zo zij het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:04

Delphi schreef:
zal ik echt wel binnen 4 weken controleren of ik niet zwanger ben.

vergeef de imperfectie van het handelen van een slachtoffer wat zoiets verschrikkelijks mee heeft gemaakt, kan je je dat enigszins indenken zonder verward te raken met je eigen emotie's en dat stadium wat daar in jou groeit kan aanvoelen als een ernstige bedreiging of nog veel erger?

Biieniie schreef:
Ik vind het erg knap dat je dit zo stellig beweert. Ik zou echt niet weten hoe ik erop zou reageren.

Sta daar ook van te kijken maar past toch in de strekking van dit topic? Het allemaal onder controle hebben? Zo precies weten wat je wilt? Mensen in paniek reageren alleen zo anders....Maar hier vooruitkomen of je inbeelden is weer een ander verhaal toch?

Delphi schreef:
En verkrachting met abortus vergelijken is hetzelfde als appels met peren vergelijken.

Euhm..Gaat over abortus, dus even niet over dat pilletje wat vergeten is, of uitgekotst maar een brute verkrachting waar ook zomaar dit soort zaken uit kunnen rollen. En dan is het echt super dat er zoiets bestaat dit soort vrouwen niet nóg meer het slachtoffer hoeven te zijn omdat abortus verboden is zoals in de oertijd of mss wel in landen waar dit een schande is.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:05

Echwel schreef:
En iedere vrouw weet dat zwangerschap niet het ergste is wat je kan overkomen....

Nee, omdat we gelukkig in een land wonen waar abortussen zijn toegestaan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:19

Echwel schreef:

Zegt wie? :Y)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:25

Echwel schreef:

Euh, er zijn dit jaar in Duitsland al 10 gevallen van verkrachting bekend geworden....Die 20 of sommige zelfs 30 of 40 jaar geleden als plaatsvonden!

De slachtoffers hebben jarenlang niets verteld en zijn psychisch helemaal kapot gegaan...

Respect voor de vrouw die zoveel moed heeft om bijv. 14 of 15 weken later er toch mee naarbuiten te treden en zich laat testen! Een abortus is dan zeker meer dan terecht en begrijpelijk imo...!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:30

Adil18 schreef:
Echwel schreef:

Zeg ik die uit een tijd komt dat je als je seks had idd alleen maar hoefde op te letten dat je niet zwanger werd.
Tegenwoordig met alle SOA's en AIDS is er meer waar je aan moet denken.
Veel van die vrouwen zouden met deze ziektes die er nu rondwaren miss niet eens meer in leven zijn...
Daarom wordt er op gehamerd om je te laten testen.....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:43

Echwel schreef:
Adil18 schreef:

Zeg ik die uit een tijd komt dat je als je seks had idd alleen maar hoefde op te letten dat je niet zwanger werd.
Tegenwoordig met alle SOA's en AIDS is er meer waar je aan moet denken.
Veel van die vrouwen zouden met deze ziektes die er nu rondwaren miss niet eens meer in leven zijn...
Daarom wordt er op gehamerd om je te laten testen.....

Was een grapje, vat het niet te serieus op....Hij was flauw, ik weet het... ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:39

Adil18 schreef:
Echwel schreef:

Euh, er zijn dit jaar in Duitsland al 10 gevallen van verkrachting bekend geworden....Die 20 of sommige zelfs 30 of 40 jaar geleden als plaatsvonden!

De slachtoffers hebben jarenlang niets verteld en zijn psychisch helemaal kapot gegaan...

Respect voor de vrouw die zoveel moed heeft om bijv. 14 of 15 weken later er toch mee naarbuiten te treden en zich laat testen! Een abortus is dan zeker meer dan terecht en begrijpelijk imo...!

Ik snap wel dat die vrouwen er jaren overdoen om er mee naar buiten te treden als ze dat al doen. Ik kan begrijpen dat ze niet direct naar de huisarts of politie gaan. Maar ik kan me niet voorstellen dat je je binnen de 4 of 8 weken niet gaat afvragen of er een kans in zit dat je zwanger bent. Helemaal niet mocht je menstruatie ook nog eens uitblijven. Tegenwoordig hoef je ook echt de deur niet meer uit voor een zwangerschapstest, je kunt ze discreet via internet bestellen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:29

Delphi schreef:
Adil18 schreef:

Euh, er zijn dit jaar in Duitsland al 10 gevallen van verkrachting bekend geworden....Die 20 of sommige zelfs 30 of 40 jaar geleden al plaatsvonden!

Ik snap wel dat die vrouwen er jaren overdoen om er mee naar buiten te treden als ze dat al doen. Ik kan begrijpen dat ze niet direct naar de huisarts of politie gaan. Maar ik kan me niet voorstellen dat je je binnen de 4 of 8 weken niet gaat afvragen of er een kans in zit dat je zwanger bent. Helemaal niet mocht je menstruatie ook nog eens uitblijven. Tegenwoordig hoef je ook echt de deur niet meer uit voor een zwangerschapstest, je kunt ze discreet via internet bestellen.

ik snap je gedachte, maar ik weet niet waar men op een dergelijk moment aan denkt, hoe men handelt etc.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:41

Elk mens is anders. En zelfs dezelfde persoon reageert verschillend per dag omdat het in verschillende omstandigheden kan gebeuren.
Je kunt niet zeggen ik doe dit of dat, En je kunt al helemaal niet zeggen wat een ander zou moeten doen bij zoiets verschrikkelijks. En ik vind het dan ook rare opmerkingen als mensen wel even kunnen zeggen dat een ander maar binnen 6 weken bij de dokter moet staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:43

_sparta_ schreef:
En ik vind het dan ook rare opmerkingen als mensen wel even kunnen zeggen dat een ander maar binnen 6 weken bij de dokter moet staan.

Beste stuurlui staan immers altijd weer aan wal, heb je helemaal niets aan. Theorie wijkt dan toch wel weer uit van de praktijk ja en toen.....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 00:06

MamboBeach schreef:
Waarom als een ander een andere mening is toegedaan weet je niet waar je het over hebt?
Iedere vrouw die verkracht is zal het op een andere manier verwerken, de 1 zal direct aangift doen en de ander na een aantal weken...

idd!
Best voorbarig aangezien je niet weet watde ander heeft meegemaakt ;)